Wywiady z ludźmi Warhammera - Bez wentylacji

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Abiger
Wałkarz
Posty: 53

Re: Wywiady z ludźmi Warhammera - Graeme Davis

Post autor: Abiger »

Dzięki za ten i poprzednie wywiady. Dają mnóstwo wiedzy na temat funkcjonowania tego świata w jego najlepszym okresie. Zapewne dla wielu lekkim szokiem może być konkluzja, w jakim swobodnym, aby nie powiedzieć wręcz chaotycznym, trybie to wszystko funkcjonowało (i to jak skutecznie dla odbiorców :)

Sporo ludzi się zastanawiało w jaki sposób GW firmy pasjonatów tworzących dla innych pasjonatów stało się typowym korpo. Kluczowe zdanie tego wywiadu to moim zdaniem:

"pomiędzy projektantami gier i kierownictwem wyrosła gruba warstwa kadry zarządzającej średniego szczebla. Podejmowanie decyzji trwało coraz dłużej, często były one coraz trudniejsze do zrozumienia"

smutne

InkubPendragon
Oszukista
Posty: 825

Post autor: InkubPendragon »

To fakt, jednak trzeba pamiętać o pewnych dodatkowych uwarunkowaniach. Ten okres dla GW to czas gwałtownego wzrostu. Powstaje i zaczyna się coraz bardziej dynamicznie rozwijać GW USA. Wymusza to, z kolei, wizyty Ansella w USA - jezdzil tam co 4 tygodnie na 6 tygodni, jesli mnie pamiec nie myli. Oznacza to, ze szefa tak naprawde nie ma. A decyzje trzeba podejmowac. Wezcie pod uwage, ze Sieci albo nie mieli wowczas jeszcze, albo byla w powijakach (raczej w powijakach, w MAGU zalatwialismy sprawy z nimi zwykla poczta, telefonami i spotkaniami osobistymi), a to bylo juz troche pozniej.

Wymusza to przyjecie kogos do zarzadzania biezacego. To ta kadra sredniego szczebla, pojawiajaca sie w kazdej chyba firmie w pewnym okresie takiego wzrostu gwaltownego... No i przynosi to zmiane mentalnosci... I w koncu pada propozycja wykupu...
A wlascicielem zostaje pan Kirby, nota bene rowniez nie czlowiek znikad, tylko jeden z najdawniejszych pracownikow firmy. O tym, ze nie byl zbyt popularny, moze swiadczyc ksywka jakiej sie dorobil wtedy - Ksiegowy.

Ale tez Priestley w poprzednim wywiadzie wspomina, ze po wykupie w kasie firmy brakowalo pieniedzy i drastycznie oszczedzali na wszystkim. Poza tym... patrzac z perspektywy czasu widać przecież, że później jeszcze nie bylo az tak zle - nowe gry, w tym klasyczne juz przeciez, powstawaly wlasnie wtedy - Mordheim, Manowar, Epic w nowych odslonach, Warmaster, itd...
Niemniej jednak firma zdecydowanie odeszla od hasla for hobbyists by hobbyists :)
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek

http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich

Abiger
Wałkarz
Posty: 53

Post autor: Abiger »

I tak i nie. Zgadzam się, że w rozrastającej się firmie ta kadra jest potrzebna. Tutaj jak się wydaje jednak doprowadziła de facto do dziwnego odcięcia twórców/autorów od ostatecznych decydentów, a jednocześnie kadra ta sama nie miała dostatecznych kompetencji (a może i wiedzy o produktach) do podejmowania konstruktywnych decyzji ("zmieńcie to jakoś"?).

Nie jest to przecież fabryka, w której pracownicy siedzą przy taśmie i każdy robi wyraźnie przypisaną mu czynność, a rozmowy z szefem do niczego nie są potrzebne, bo każdy ma wyraźnie zdefiniowane zadania. To jednak autorzy byli silnikiem GW, bez ich pracy nie byłoby produktu do sprzedaży, a znaleźli się w sytuacji, w której nie do końca wiedzieli co mogą tworzyć. Tak to zrozumiałem z tych trzech wywiadów.

InkubPendragon
Oszukista
Posty: 825

Post autor: InkubPendragon »

Czwarty wywiad, tym razem przeprowadzony z Williamem Kingiem, autorem cyklu o Gotreku i Feliksie i wczesnych opowiadań o przygodach Ragnara Blackmane'a.

Zapraszam
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek

http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich

Awatar użytkownika
GrimgorIronhide
Masakrator
Posty: 2724
Lokalizacja: "Zad Trolla" Koszalin

Post autor: GrimgorIronhide »

Szkoda że taki krótki, ale i tak słowa pisarza, którego książki za młodu wciągnęły w Warhammera po prostu się chłonie. Świetna robota Inkub :D

InkubPendragon
Oszukista
Posty: 825

Post autor: InkubPendragon »

Ten gość, a konkretnie jego Jeźdźcy Wilków, leży u podstaw mojego widzenia goblinów i orków Starego Świata. Swoją drogą, kiedy robiliśmy polską wersję WFRP z Kingiem rozmawiałem parę razy, istniała nawet szansa, że przyjedzie na jeden z konwentów - mieszkał wtedy o rzut beretem, w Pradze czeskiej. No, ale niestety coś tam nie wypaliło...
A spora część mojej wizji całego świata jest zbieżna z tym co napisał - bo inspirowana jego opowiadaniami.
Kolejny wywiad będzie z którymś z grafików, którzy wywarli równie wielki wpływ na wygląd gry, jak autorzy zasad i fluffu.
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek

http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich

InkubPendragon
Oszukista
Posty: 825

Post autor: InkubPendragon »

Bohaterem piątego wywiadu przeprowadzonego przez Orlygga z bloga Realm of Chaos 80s, którego tłumaczenie zamieszczam na Miniwojnie, jest Tony Ackland, grafik i ilustrator licznych produktów GW, odpowiedzialny za wygląd licznych figurek z wczesnego okresu działalności firmy, między innymi za demony...

Wielki Mistrz Chaosu: wywiad z Tonym Acklandem
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek

http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Dzięki za tłumaczenie :)

InkubPendragon
Oszukista
Posty: 825

Post autor: InkubPendragon »

Nie ma za co:)
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek

http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich

InkubPendragon
Oszukista
Posty: 825

Post autor: InkubPendragon »

Dziś na blogu drugi wywiad z Bryanem Ansellem, dawnym właścicielem Games Workshop. Można go przeczytać tutaj.
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek

http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

jak zwykle peterda. z nieierpliwoscia czekam na Andy Chambersa ;]
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

Awatar użytkownika
PAWEL.KAROLAK
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk / Glasgow

Post autor: PAWEL.KAROLAK »

Kozak! Dzięki :D
High Elves
Wojna o Brodę!

InkubPendragon
Oszukista
Posty: 825

Post autor: InkubPendragon »

Miło mi przedstawić tłumaczenie wywiadu z Andym Chambersem, autorem BFG, znanym z pracy w GW, Blizzardzie, a - ostatnio - także z gry Dropfleet Commander z Hawk Wargames.

Imperialny rycerz, Andy Chambers.
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek

http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Ha, fajno. Zawsze lubiłem Chambersa, najlepszy book do szczurów to właśnie jego w 5 edycji.

Awatar użytkownika
quidamcorvus
Niszczyciel Światów
Posty: 4454
Lokalizacja: Żory/Katowice
Kontakt:

Post autor: quidamcorvus »

Dzięki za tłumaczenie :)

InkubPendragon
Oszukista
Posty: 825

Post autor: InkubPendragon »

Nie ma za co:) To również jeden z moich ulubionych gości z GW:)
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek

http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich

InkubPendragon
Oszukista
Posty: 825

Post autor: InkubPendragon »

Dziś tłumaczenie wywiadu z Philem Gallagherem, osobą, która pracowała przy produkcji WFRP i kampanii Wewnętrzny Wróg. Bardzo ciekawe dla osób, które interesują się historią gier fabularnych.
A wiecie, jak powstał Sigmar? Nie? To zapraszam do lektury.

D&D, WFRP i narodziny fikcyjnego boga: (krótki) wywiad z Philem Gallagherem.
http://www.miniwojna.blogspot.com - gry bitewne i malowanie figurek

http://polskiefigurki.blogspot.com/ - wiadomości o polskich grach bitewnych, figurkach i akcesoriach do nich

Awatar użytkownika
Kordelas
Masakrator
Posty: 2255
Lokalizacja: Kielce

Post autor: Kordelas »

Dziękujemy za tłumaczenie :)
Nieważne gdzie patrzy inkwizytor... i tak widzi wszystko!

Awatar użytkownika
Dziad
Chuck Norris
Posty: 662
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Dziad »

Jak wyżej , fajnie że chce Ci się tłumaczyć te wywiady :)

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

Nie wiem czy da rade, ale Alessio Covatore tez sie tam znajdzie?
Pamietam jak spotkałem go na Wojennym Młotku naście lat temu, podpisal nawet mi book do VC. ;]
"Our weapons cut through them like blade through air!"

"Double or nothing, aim for his cock"

ODPOWIEDZ