Wymóg malowania armii na Masterach

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Napadzior
Chuck Norris
Posty: 547

Wymóg malowania armii na Masterach

Post autor: Napadzior »

Jak w temacie, zapraszam do dyskusji, opiniowania i zawierania stanowiska.
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Chciałbym otwarcia na nowo tematu sugerowanej przez LL oceny malowania.

Ze swojej strony tylko nadmienię, że chciałbym żeby nowa modelarka opierała się na marchewce, a nie kiju:
1. Zwiększenie modelarki do 20% generałki
2. Masz solidny TT - dostajesz komplet.
3. Progowy system naliczania w stylu np.
- jakość malowania 0/2/6 (0-1 niepomalowany model, 2-wszystko pomaziane na 3 kolory, 6- wszystko solidny TT)
- spójność 0/2/5 (analogicznie do jakości malowania)
- podstawki 0/2/5 (j.w.)
- traye 0/4 (4 - traye pod każdy oddział, mogą być bez rantów)

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Jak dla mnie maksymalna liczba punktów do osiągnięcia jest ok (15 przy ok. 70-80 zdobywanych z bitew to dużo, obcięcie 2-3 punkty zabiera kilka miejsc). Wywaliłbym przygotowanie do gry, bo nikt tego nie sprawdza a problemu obecnie nie ma, bo wszyscy mają booki w telefonie. O punkty z tego można powiększyć część dotyczącą samego malowania. Umożliwiłbym dawanie punktów 0-1-2-3-4-5-6 za wpasowanie się pomiędzy dwie kategorie zamiast 0-2-4-6. Uszczegółowilbym wysywig, bo w obecnym kształcie nie wiadomo jak sprawdzany ma być wysiwyg na charakterach.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Ja bym zrezygnował z WYSIWYG.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3126
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Ja jestem za tym, żeby modelarka wpływała na ogólny ranking graczy na turnieju. Nie mam ochoty grać w grę hobbystyczną przeciwko podstawkom lub modelom w różnym stopniu nieskładu, a nie widzę innego sposobu na zmotywowanie graczy. Żaden konkurs malarski nie zastąpi takiej marchewki. Dużo zależy od organizatorów, instytucja sędziego malarskiego kuleje. Odnoszę wrażenie, że najczęściej oceny dokonuje sędzia główny w przerwie między sędziowaniem, bez sprawdzania zawartości rozpiski vs modele na stole i z pobieżną oceną ogółu.

Na dwudniowym singlu dotychczasowe 15 pkt z modelarki + zgłoszenie + opłata w terminie dają zazwyczaj około 25 pkt, trochę więcej niż jedna bitwa i moim zdaniem przynajmniej tak powinno być.

Nie rezygnowałbym z WYSIWYG, tylko go logicznie rozwiązał i sprawdzał. Do tej pory pamiętam akcję z któregoś Orczego Gniazda, gdzie KoE wjechało w swordsmasterów HbE myśląc, że jest dobrze, a to byli white lions.

Co do przygotowania do gry - ostatni Kozacki i Macki pokazują, że chociaż mamy telefony, to bez zasięgu sieci nic nie zdziałamy. Jest też kwestia oznaczania woundów i efektów rozkazów / czarów / zasad specjalnych oraz pozycji oddziałów na stole. Do zastanowienia się.

Przy okazji tej dyskusji podniósłbym jeszcze jedną kwestię - ocenę modelarki na singlach vs na drużynówkach. Do tej pory działa mniej-więcej taki schemat: 15 pkt z modelarki i przygotowania na drużynę, w tym 5 za malowanie. Jeden gracz przyjeżdża niepomalowaną armią, ma traye, reszta drużyny ma maks. Dostają średnią, wychodzi 11-12 pkt. Na singlu ten gracz dostałby mniej albo zero. Może warto przyjąć jakieś uniwersalne podejście?
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Kacper, nie rozumiem dlaczego chcesz rezygnować z WYSIWYG. To jest coś, co najbardziej przeszkadza w szybkim graniu, gdy widzisz sztandar, którego nie ma, albo na odwrót. Co konkretnie Ci nie pasuje w WYSIWYG?
Jeśli chodzi o ocenę przygotowania do gry, to problematyczne jest samo sprawdzenie tego. Czy brak kart czarów oznacza brak punktów? A co jak gracz ma tylko dwa czary? Czy brak znaczników woundów oznacza brak spełnienia kryterium? Przecież można oznaczać kostkami. Brak miarek widoku - sprawdzam kartką. Brak Flux Cards - mam aplikację. Na 5 masterach, na których byłem tylko Hoops to rzetelnie sprawdzał na poprzedniej Łodzi, prosił o okazanie na telefonie ściągniętych zasad (co było w sumie spoko, ale zawsze można ściągnąć rulebook w trakcie).

Poniżej propozycja zmodyfikowanej oceny malowania z LL pod aktualne realia.

Jakość pomalowania (0-1-2-3-4-5-6)
0 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia lub w armii występują jakiekolwiek modele niepomalowane (jeśli są dopuszczone do turnieju)
1 - poprawnie nałożone 3-4 kolory na 80% modeli w armii
2 - poprawnie nałożone 3-4 kolory na 100% modeli w armii
3 - co najmniej 80% modeli w armii ma poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne), reszta ma poprawnie nałożone 3-4 kolory
4 - 100% modeli w armii ma poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
5 - co najmniej 80% modeli w armii ma solidny table top (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne), reszta ma poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
6 - 100% modeli w armii ma solidny table top (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)

Spójność wyglądu armii (0-1-2)
- sprawdzamy czy podstawki są zrobione w jednym stylu oraz czy oddziały nie różnią się pomiędzy sobą znacząco pod względem stylu malowania
0 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności lub w armii występują jakiekolwiek modele niepomalowane (jeśli są dopuszczone do turnieju)
1 - co najmniej 80% modeli w armii jest spójnych pod względem wyglądu
2 - 100% modeli w armii jest spójnych pod względem wyglądu

Traye pod oddziałami (0-1-2)
1 - co najmniej 80% oddziałów w armii ma traye (dotyczy wszystkich oddziałów, także szybkiej kawalerii; traye nie muszą mieć rantów)
2 - wszystkie oddziały w armii mają traye

WYSIWYG (0-1-2-3-4-5)
Characters i pojedyncze modele:
1 - wszyscy characters i pojedyncze modele reprezentowane są przez adekwatne figurki (np. battle standard bearer ma sztandar, wierzchowce nie są zastąpione przez inne np. gryf za pegaza, gigant nie jest transformersem). Wszyscy characters i pojedyncze modele mają prawidłowe wielkości podstawek.
- nie jest wymagane odwzorowanie wyposażenia takiego jak rodzaj broni, zbroja/tarcza

Pozostałe oddziały - sprawdzamy, czy oddziały reprezentowane są przez adekwatne modele. Adekwatny model oznacza:
- wpisanie się wyglądem w daną armie i specyfikę jednostki (ork jest orkiem, elf jest elfem)
- nie są to modele, które domyślnie w danej armii używane są do reprezentowania innych oddziałów (np. phoenix guard za white liona)
- przynajmniej 80% modeli w danym oddziale musi spełniać powyższe kryteria do uznania WYSIWYG na tym oddziale
1 - co najmniej 80% oddziałów reprezentowanych jest przez adekwatne modele
2 - 100% oddziałów reprezentowanych jest przez adekwatne modele
+1 - we wszystkich oddziałach co najmniej 80% modeli ma zgodne z rozpiską wyposażenie takie jak rodzaj broni i tarcza; oddziały z weapon master traktujemy jako zawsze spełniające kryterium zgodności broni
+1 - we wszystkich oddziałach odwzorowane są grupy dowodzenia przez adekwatne figurki (muzyk, sztandar); dowódcy wyróżniają się na tle oddziału lub są jasno oznaczeni w rozpisce pod względem wyglądu. Nie ma nadmiarowych figurek grup dowodzenia w jednostkach (np. sztandary, których nie w rozpisce).

Awatar użytkownika
Azurix
Masakrator
Posty: 2999
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

swieta_barbara pisze: 23 lis 2021, o 14:05 Chciałbym otwarcia na nowo tematu sugerowanej przez LL oceny malowania.

Ze swojej strony tylko nadmienię, że chciałbym żeby nowa modelarka opierała się na marchewce, a nie kiju:
1. Zwiększenie modelarki do 20% generałki
2. Masz solidny TT - dostajesz komplet.
3. Progowy system naliczania w stylu np.
- jakość malowania 0/2/6 (0-1 niepomalowany model, 2-wszystko pomaziane na 3 kolory, 6- wszystko solidny TT)
- spójność 0/2/5 (analogicznie do jakości malowania)
- podstawki 0/2/5 (j.w.)
- traye 0/4 (4 - traye pod każdy oddział, mogą być bez rantów)
Popieram pomysł z większym udziałem modelarki oraz aby TT dostawało maksymalną ilość punktów. Ważne tylko żeby była wartość dodana z turnieju na turniej, bo jak mija rok, dwa, trzy, a poprawy nie będzie na przykład, to imho marchewka nie działa :)
swieta_barbara pisze: 23 lis 2021, o 18:18 Ja bym zrezygnował z WYSIWYG.
Popieram. Od tego jest rozpa aby zobaczyć czym przeciwnik gra :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Masakrator
Posty: 2999
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Myth pisze: 24 lis 2021, o 09:13Nie rezygnowałbym z WYSIWYG, tylko go logicznie rozwiązał i sprawdzał. Do tej pory pamiętam akcję z któregoś Orczego Gniazda, gdzie KoE wjechało w swordsmasterów HbE myśląc, że jest dobrze, a to byli white lions.
Ale wiesz, że w 9th Age, bez dedykowanych figsów, to będzie prawie pełny WYSIWYG, prawda? Jest piechota z Heavy Armour i Great Weaponem. Nikt nie powiedział, że Lwia Gwardia musi nosić topory zamiast mieczy, chyba że idziesz w nawiązania do GW, a jednak High Elves White Lions of Chrace to nie to samo co Highborn Elves Lion Guard. Jedynym odstępstwem od WYSIWYGu jest tutaj Lion Pelt :)
Myth pisze: 24 lis 2021, o 09:13 Co do przygotowania do gry - ostatni Kozacki i Macki pokazują, że chociaż mamy telefony, to bez zasięgu sieci nic nie zdziałamy. Jest też kwestia oznaczania woundów i efektów rozkazów / czarów / zasad specjalnych oraz pozycji oddziałów na stole. Do zastanowienia się.
Wifi mamy na sali, więc nie było problemu. Te wszystkie elementy o których wspomniałeś muszą być jasno określone co jest sprawdzane, to wtedy spoko ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Masakrator
Posty: 2999
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Marek G pisze: 26 lis 2021, o 10:28Jakość pomalowania (0-1-2-3-4-5-6)
0 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia lub w armii występują jakiekolwiek modele niepomalowane (jeśli są dopuszczone do turnieju)
1 - poprawnie nałożone 3-4 kolory na 80% modeli w armii
2 - poprawnie nałożone 3-4 kolory na 100% modeli w armii
3 - co najmniej 80% modeli w armii ma poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne), reszta ma poprawnie nałożone 3-4 kolory
4 - 100% modeli w armii ma poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
5 - co najmniej 80% modeli w armii ma solidny table top (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne), reszta ma poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
6 - 100% modeli w armii ma solidny table top (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)
Wszystko spoko, tylko to są takie ogólniki, że aż mnie boli. Krytykowana przez wszystkich armia Evera i Ciary z Macek mogłaby równie dobrze dostać max punktów, bo dla osoby nie będącej Pro-Painterem, to może być nawet Solidny TT, gdy sama ma ledwo nałożoną farbę na figsy. Konkretnie rozpisz co dla ciebie oznacza "poprawny TT", "solidny TT", "dobry drybrush", "słaby drybrush", "poprawnie nałożone kolory", "dobre bejcowanie", "słabe bejcowanie", "dobre malowanie tradycyjne" i "słabe malowanie tradycyjne", bo wybacz ale dla mnie to jest niejasne? :)
Marek G pisze: 26 lis 2021, o 10:28 Spójność wyglądu armii (0-1-2)
- sprawdzamy czy podstawki są zrobione w jednym stylu oraz czy oddziały nie różnią się pomiędzy sobą znacząco pod względem stylu malowania
0 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności lub w armii występują jakiekolwiek modele niepomalowane (jeśli są dopuszczone do turnieju)
1 - co najmniej 80% modeli w armii jest spójnych pod względem wyglądu
2 - 100% modeli w armii jest spójnych pod względem wyglądu
Czyli armia Elfów Wysokiego Rodu, gdzie każdy oddział pochodzi z innego regionu i posiada inny schemat kolorystyczny, jest według ciebie niespójna i zasługuje na 0pkt z tej kategorii? :roll:
Marek G pisze: 26 lis 2021, o 10:28 Pozostałe oddziały - sprawdzamy, czy oddziały reprezentowane są przez adekwatne modele. Adekwatny model oznacza:
- wpisanie się wyglądem w daną armie i specyfikę jednostki (ork jest orkiem, elf jest elfem)
- nie są to modele, które domyślnie w danej armii używane są do reprezentowania innych oddziałów (np. phoenix guard za white liona)
- przynajmniej 80% modeli w danym oddziale musi spełniać powyższe kryteria do uznania WYSIWYG na tym oddziale
1 - co najmniej 80% oddziałów reprezentowanych jest przez adekwatne modele
2 - 100% oddziałów reprezentowanych jest przez adekwatne modele
+1 - we wszystkich oddziałach co najmniej 80% modeli ma zgodne z rozpiską wyposażenie takie jak rodzaj broni i tarcza; oddziały z weapon master traktujemy jako zawsze spełniające kryterium zgodności broni
+1 - we wszystkich oddziałach odwzorowane są grupy dowodzenia przez adekwatne figurki (muzyk, sztandar); dowódcy wyróżniają się na tle oddziału lub są jasno oznaczeni w rozpisce pod względem wyglądu. Nie ma nadmiarowych figurek grup dowodzenia w jednostkach (np. sztandary, których nie w rozpisce).
A co dla ciebie jest Orkiem, Elfem, Człowiekiem itp. bo definicji i wizualizacji jest sporo? Polski serial "Wiedźmin" nie rozróżnia w żaden sposób Elfów od Ludzi inaczej niż opaską na czole i innym ubiorem. Zerknij sobie do Wolsunga na Orków, to zobaczysz że to są Chińczycy/Japończycy z dwoma ząbkami wystającymi z ust, a Elf od Człowieka nie różni się wcale. Skandynawska mitologia ma krępe elfy, trudniące się kowalstwem, utożsamiane z krasnoludami. Prosiłbym abyś nie oceniał ras w tolkienowski sposób, bo to żaden wyznacznik. Wybacz, ale ja mogę sobie wziąć Wojownika Chaosu od GW, wyposażyć go w Great Weapon i powiedzieć, że to jest Swordmaster HBE. W żaden sposób nie jesteś w stanie mnie przekonać, że pod hełmem nie znajduje się Elf, a model ma pełen WYSIWYG, bo zarówno zbroja jak i miecz...
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Azurix pisze: 26 lis 2021, o 10:55 A co dla ciebie jest Orkiem, Elfem, Człowiekiem itp. bo definicji i wizualizacji jest sporo? Polski serial "Wiedźmin" nie rozróżnia w żaden sposób Elfów od Ludzi inaczej niż opaską na czole i innym ubiorem. Zerknij sobie do Wolsunga na Orków, to zobaczysz że to są Chińczycy/Japończycy z dwoma ząbkami wystającymi z ust. Prosiłbym abyś nie oceniał ras w tolkienowski sposób, bo to żaden wyznacznik.
Od razu mi się przypomina Ostatni władca pierścienia - KJ Yeskov. Koleś opowiada historię wojny o pierścień (a właściwie wszystkiego co działo się bezpośrednio przed i po wrzuceniem pierścienia do Orodruiny) z perspektywy orków. Orki okazują się zasadniczo "ludźmi", ale o innym kolorze skóry i anatomii niż ludzie z Gondoru - odpowiednik czarnoskórych w naszym świecie - ale żeby nie być posądzonym o ludobójstwo, propaganda Aragorna (który okazuje się nekromantą, mordercą i gwałcicielem) przedstawiła ich jako agresywne i niebezpieczne bestie. Historię piszą zwycięzcy, gdyby to Hitler wygrał II WŚ wszyscy zajadaliby się konserwami z ludziny z Afrykańskiej Rzeszy (tym razem Pan z wysokiego zamku Dicka) i nikt nie uważałby Holocaustu za tragedię.

Taka tam dygresja, zasadniczo co do WYSIWYG tylko FCG mógłby być wymagany, bo to faktycznie zmienia trochę sytuację taktyczną na mapie, ale wymaganie uzbrojenia i konkretnego wyglądu jednostek przy agnostycyzmie modelarskim promowanym przez T9A brzmi jak zawracanie rzeki kijem.

Awatar użytkownika
Azurix
Masakrator
Posty: 2999
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

swieta_barbara pisze: 26 lis 2021, o 11:17 Od razu mi się przypomina Ostatni władca pierścienia - KJ Yeskov. Koleś opowiada historię wojny o pierścień (a właściwie wszystkiego co działo się bezpośrednio przed i po wrzuceniem pierścienia do Orodruiny) z perspektywy orków. Orki okazują się zasadniczo "ludźmi", ale o innym kolorze skóry i anatomii niż ludzie z Gondoru - odpowiednik czarnoskórych w naszym świecie - ale żeby nie być posądzonym o ludobójstwo, propaganda Aragorna (który okazuje się nekromantą, mordercą i gwałcicielem) przedstawiła ich jako agresywne i niebezpieczne bestie. Historię piszą zwycięzcy, gdyby to Hitler wygrał II WŚ wszyscy zajadaliby się konserwami z ludziny z Afrykańskiej Rzeszy (tym razem Pan z wysokiego zamku Dicka) i nikt nie uważałby Holocaustu za tragedię.
Mega :D
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Azurix:
Nie chcę wymyślać koła na nowo, bo nigdy nie dojdziemy do niczego. Wziąłem to, co jest jest obecnie na LL i było standardem przez lata i dostosowałem pod nowe realia. Jeśli chodzi o uznaniowości jakości malowania, to ja nie umiem tego lepiej zdefiniować, ale być może ktoś spróbuje? Bless podłączał pod każdą kategorię "słaby, poprawny, ładny" przykładowe zdjęcia modeli, można do tego wrócić.
Jeżeli uważasz, że armia armia proxów WDG robiących za HBE powinna otrzymać maxa, to uważam, że diametralnie różnimy się co do sensu samej oceny i nie ma szans na stworzenie oceny, która zadowalałaby nas obu.

Co do książki Yeskova, to zgadzam się, że jest zajebista. Zanim przeczytałem, to myślałem, że to tanie żerowanie na fame Tolkiena a tu takie zdziwienie :D.

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

WYSWIG do piachu
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Masakrator
Posty: 2999
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Marek G pisze: 26 lis 2021, o 11:25 Azurix:
Nie chcę wymyślać koła na nowo, bo nigdy nie dojdziemy do niczego. Wziąłem to, co jest jest obecnie na LL i było standardem przez lata i dostosowałem pod nowe realia. Jeśli chodzi o uznaniowości jakości malowania, to ja nie umiem tego lepiej zdefiniować, ale być może ktoś spróbuje? Bless podłączał pod każdą kategorię "słaby, poprawny, ładny" przykładowe zdjęcia modeli, można do tego wrócić.
Jeżeli uważasz, że armia armia proxów WDG robiących za HBE powinna otrzymać maxa, to uważam, że diametralnie różnimy się co do sensu samej oceny i nie ma szans na stworzenie oceny, która zadowalałaby nas obu.
Poruszyłem temat doprecyzowania jakości malowania, bo wszystko będzie potem zależało od oceniającego, serio. Potem będzie ból dupy, że jakaś obsrana farbą armia dostanie max z modelarki, a prawda jest taka że dla organizatora, który akurat nie umie malować, okaże się to solidnym TT i nie można mieć będzie pretensji :)

Co do drugiej kwestii, to masz rację, nie ma co dyskutować, bo nie ma modeli WDG, więc nie da się nimi proxować czegokolwiek. Modelarka stworzona przez Barbarę też pochodzi z WFB, a nie 9th Age, więc przykłady w niej zawarte są nieaktualne (teraz Silver Helms spokojnie może robić za Knights of Ryma). Armia HBE w 9th Age nie ma nic wspólnego z HE od GW od strony wizualnej. System nie ma dedykowanych modeli, więc nie ma mowy o "Proxach" jakichkolwiek (zobacz sobie definicję Proxy). Proxem będzie wystawienie Centaura jako Mantykory, ale nie figsa w pełnej zbroi jako Elfa, skoro nawet 1mm skóry nie wystaje żeby to ocenić. Jak ktoś chce Command Group oceniać to ok, jak ktoś chce oceniać wyposażenie jednostki, aby modele z Halabardami były wyposażone w Halabardy, a nie Topory, to proszę bardzo, ale dalej nie da rady pójść z tym tematem ;)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3126
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Mi w WYSIWYGu chodzi o to, żeby a) dało się rozróżnić jednoznacznie oddziały na stole (np. na stole są 4 oddziały kawalerii, 3 z nich mają różne statystyki i zasady) b) wiedzieć na pierwszy rzut oka jakie wyposażenie ma oddział (np. 80% oddziału powinno mieć halabardy) c) ocenić czy oddział ma FCG i jednoznacznie, bez losowania kostką wskazać championa. Nie obchodzi mnie czy ktoś wystawi armię japońskich samurajów jako orki, jeśli tylko są na odpowiednich podstawkach i spełniają powyższe wymagania.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Myth pisze: 26 lis 2021, o 11:58 Mi w WYSIWYGu chodzi o to, żeby a) dało się rozróżnić jednoznacznie oddziały na stole (np. na stole są 4 oddziały kawalerii, 3 z nich mają różne statystyki i zasady) b) wiedzieć na pierwszy rzut oka jakie wyposażenie ma oddział (np. 80% oddziału powinno mieć halabardy) c) ocenić czy oddział ma FCG i jednoznacznie, bez losowania kostką wskazać championa. Nie obchodzi mnie czy ktoś wystawi armię japońskich samurajów jako orki, jeśli tylko są na odpowiednich podstawkach i spełniają powyższe wymagania.
Celna uwaga. Update mojej propozycji poniżej, zredukowałem punkty do 15.

- jakość malowania 0/1/3 (0: 1 niepomalowany model, 1: wszystko pomaziane na 3 kolory, 3: wszystko TT)
- podstawki 0/1/3 (analogicznie do jakości malowania)
- spójność 0/3 (3: armia jest spójna wizualnie)
- WYSIWYG 0/3 (3: wszystkie grupy dowodzenia, wszystkie oddziały można rozróżnić porównując z rozpiską - przede wszystkim chodzi o wyeliminowanie proxowania np. dzwonu za pomocą kółka)
- akcesoria 0/3 (3: traye pod każdy oddział, mogą być bez rantów; miarka; kości; dostęp do rozpy i ab - rozładowany telefon w momencie przeprowadzania oceny daje 0)

@Marek: progowy system to ułatwienie dla sędziego, żeby mógł to szybko przeprowadzić w warunkach masterowych, zamiast doktoryzować się z delikwentem, czy takie podstawki zasługują już na 3, czy to jednak wciąż 2.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Ja uważam, że możliwość przydzielenia punktów cząstkowych ułatwia sędziemu. Nikt w realu nie odejmie Ci 3 punktów za brak jednego muzyka czy 1 traya pod fasta (a tak jest teoretycznie w Twojej ocenie czy ocenie na LL). A ściąć jeden punkt za małe braki owszem. Zresztą tak wygląda w praktyce ocena malowania: "ładna armia, ale nie wszystko dokończone, obcinam ci 1 pkt z 4".

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

"Nikt w realu" i tu się mylisz.

W ogólności jestem bardzo za aktualizacją zaleceń ll odnośnie oceny modelarskiej.
Średnio sie czuje jako znawca w tej materii i wydaje mi się że jest tu parę osób żywo zainteresowanych więc nie będę rzucał swoich opinii w kwestii szczegółów. Nie mniej z chęcią pomogę czy to w przeprowadzaniu jakiejś ankiety badajacej odczucia graczy / ll czy w samych głosowaniach. Ponadto oczywiście w kwestii jasnego sformułowania. Uważam że powinna to być ocena odzwierciedlająca wolę środowiska i użyteczna tak dla przygotowujących się do mastera jak i dla sędziów.
Jak w przyszłym sezonie będę organizowal czy sędziował to z pewnością będę za stosowaniem w niezmienionej formie tych nowych zaleceń wraz z egzekwowaniem ich z pełną stanowczością.

Kontynuujcie :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Masakrator
Posty: 2999
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Myth pisze: 26 lis 2021, o 11:58 Mi w WYSIWYGu chodzi o to, żeby a) dało się rozróżnić jednoznacznie oddziały na stole (np. na stole są 4 oddziały kawalerii, 3 z nich mają różne statystyki i zasady) b) wiedzieć na pierwszy rzut oka jakie wyposażenie ma oddział (np. 80% oddziału powinno mieć halabardy) c) ocenić czy oddział ma FCG i jednoznacznie, bez losowania kostką wskazać championa. Nie obchodzi mnie czy ktoś wystawi armię japońskich samurajów jako orki, jeśli tylko są na odpowiednich podstawkach i spełniają powyższe wymagania.
Jak najbardziej popieram :)

To co Barbara przedstawił wygląda spoko. Postawiłbym na gradację i rozróżnił sekcje w WYSIWYGu :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Mamy 2 propozycje chwilowo. Kto da więcej?
Czy nad tymi zmianami miałaby głosować nowa czy stara LL?

@Myth: wyposażenie oddziałów to jest hardkor. W ID vassale mają 4 opcje ekwipunku, w wdg worki też (+7 marków), nie wspominając o masówkach jak VC i VS. A DL, OK albo elfy zawsze trochę łatwiej.
Trzeba raczej nauczyć ludzi sprawdzać rozpę.

ODPOWIEDZ