T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: PiotrekN »

Fajnie że się w tym temacie coś ruszyło :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5108
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

Problemem gry są właśnie zasady a nie gracze.
Kiedyś jak zasadami rządziło GW, nie trzeba się było spinać bo to po prostu nic nie dawało. Teraz jak zasady są robione przez graczy dla graczy to co innego.
Opieram się na rozmowach z "pro" graczami. Każdy z nich widzi że TK w ten sposób to wynaturzenie (a dokładnie rzecz biorąc to dominacja w tym zestawieniu). I ponieważ mamy możliwość szybkiej reackji, nie powinniśmy jako gracze/twórcy zasad tkwić w tym gównie po uszy tylko to naprawić raz dwa. (przykład frimy FFG i X-winga - na jednym z ostatnich turniejów zobaczyli że ledwo co wypuszczony do sprzedaży statek, zupełnie źle wycenili punktowo i mieszczą się 3 takie same, co sprawiało nielada problem dla graczy. Zaraz po turnieju bach - update punktów. Można.)
I ustalmy jedno. Nawet najlepsza i najbardziej przerąbana armia/rozpiska, w słabych rękach i tak nie pogra, bo błędy zaczynają się od wystawienia i wyboru strony. Później ludziom się wydaje że TK (wstaw co ci leży na sercu) wcale nie są takie mocne bo przecież dostali łomot.
:twisted: always Vampire :twisted:

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Prawda jest też taka, że gracze wcale nie chcą stabilizacji zasad, a na pewno nie army booków. Meta musi się zmieniać, musi w niej być ruch. To napędza zainteresowanie grą, każdy sezon to nowe wyzwania. Być może projekt nie identyfikuje prawidłowo tej potrzeby, polityka mrożenia wszystkich armii i rozwijania jednego FAB na raz może być błędem. Ale jest to coś, nad czym powinni się pochylić ludzie z ExB.

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

@Gasiar Problemem w tej grze sa gracze - w tej grze nawet nie ma TK, na ktore sie powolujesz kilka razy w swojej wypowiedzi ;)

Poza tym... Zwroccie uwage co podalem jako przyczyne - nie jest problemem to, ze UD czy DL jest OP. Problemem jest to, ze wszyscy beda chcieli (by chcieli) nimi grac na WTC i wszyscy by marudzili, ze jest nudno ;)

Ten problem nie istnieje na turniejach malych i nie druzynowych, bo nie ma wystarczajaco duzo figurek w okolicy, aby wszyscy zagrali taka sama armia :p

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5108
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

Warx, wiesz i ty i każdy o co chodzi. TK=UD i tyle.
I mylisz się bardzo. Wynaturzenia są tak samo niedobre na drużynówkach/singlach/lokala/turniejach czy grach casualowych. Tu nie chodzi o to że Fred zrobił to na swój turniej. Dla mnie problemem jest to że zespół za to odpowiedzialny dopuścił do tego. a nawet jak już to zrobił, to powinien to szybko zmienić - takie disaster recovery. A oni od kilku miesiecy nic z tym nie robią. Pamiętam słowa Fredericka jak na DMP po grze z Shino chyba powiedział coś w stylu do Kołaty "jak to możliwe że my tego nei zauważyliśmy" (w domyśle magia w TK czy tam UD).
Skoro zrobienie gry jak najbardziej zbalansowanej jest priorytetem, to takie zmiany powinny być wprowadzane od razu po ich znalezieniu. Szczególnie że nie jest to płacz kilku domowych gracz, tylko cały top świata jest w stanie to potwierdzić.
:twisted: always Vampire :twisted:

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Gasior pisze:to takie zmiany powinny być wprowadzane od razu po ich znalezieniu
no i wtedy jest marudzene że "ciągle coś zmieniają", zmiany nie powinny być za częste (bo większośc nie nadąży) i nie za rzadkie (żeby nie było stagnacji),
w ogóle o co ta rozmowa? że trzy modele w całej grze są ciut na mocne, graliście ostatnio w aos/40k, tam to dopiero jest imbalans, tym się nie gra, tego nikt nie wystawia, hehe #-o dla człowieka spaczonego dziewiątką już chyba nie ma powrotu nawet do casualowego grania w systemy gw :|

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Perfekcyjnie się zgadzam @Gasior. ;)

Mamy kilka powaznych problemow na wielu plaszczyznach. Jednak wydaje mi sie, ze problem WTC jest inny, niż pozostałe - ktoś się odważył zrobić hotfixa, chwała mu za to.

Problem rozbalansowania armii widzę, czuję. Ale nie umiem ocenić. Brak mi narzędzia, które by pozwoliło to liczbowo zmierzyć. Z mojej, krasnoludzkiej perspektywy pewne rzeczy widzę jasno (np. to, że w DH gra praktycznie wszystko, że jak się weźmie listę rozpisek z dużego turnieju, to każda jest inna, itp.). Niestety nie umiem ocenić tego z innej perspektywy...

Ale mam przeczucie graniczące z pewnością (i nie chcę tutaj nikogo obrażać!), że goście z T9A też mają problem z oceną. Są niby jakieś mityczne dane, na podstawie których jest robiony balans, ale te dane mogą być bardzo błędne - w sensie takim, że zebrane cyferki, pozbawione kontekstu są bezużyteczne.

Wątpię, aby środowisko generowało wystarczająco dużo danych (dobrej jakości), które by pozwoliły szybko i poprawnie balansować problemy ;)

Awatar użytkownika
Eltharion
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3684
Lokalizacja: Tychy

Post autor: Eltharion »

Ja się tam może nie znam ale w tych ograniczeniach jest więcej polityki niż dbania o balans imo. Ktoś jeszcze pamięta kto ostatnio wyleciał z RT? Przypadek? Nie sądzę :mrgreen:
Inna sprawa że sam kierunek tych cięć jest dość słuszny mimo że wydają mi się trochę za radykalne i subtelne jak kloc drewna. Nie ma się co oszukiwać że ostatnimi czasy TK są królami stołów (a nie tylko jak stara nazwa mówi grobowców) demony to koncertowo zjebany book w którym gra 5 jednostek na krzyż w jednym złożeniu a te 5 jednostek a przynajmniej omeny są jakby z innej gry, banisz kontruje za dużo rzeczy a przynajmniej ostatnimi czasy dobrze wpisuje się w metę, za to skavenskie kółka mimo że sama armia jest dobrze wyważona są trochę z innej bajki i psują wewnętrzny balans booka.
Problem jest że nikt z tym nic nie robi. Swoją drogą ktoś czytający forum 9 może powiedzieć czy tylko nas ruszyły te ograniczenia czy tam też jest takie poruszenie? :mrgreen:
Mówi się trudno i idzie się dalej ...

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Gasior pisze:Warx, wiesz i ty i każdy o co chodzi. TK=UD i tyle.
I mylisz się bardzo. Wynaturzenia są tak samo niedobre na drużynówkach/singlach/lokala/turniejach czy grach casualowych. Tu nie chodzi o to że Fred zrobił to na swój turniej. Dla mnie problemem jest to że zespół za to odpowiedzialny dopuścił do tego. a nawet jak już to zrobił, to powinien to szybko zmienić - takie disaster recovery. A oni od kilku miesiecy nic z tym nie robią. Pamiętam słowa Fredericka jak na DMP po grze z Shino chyba powiedział coś w stylu do Kołaty "jak to możliwe że my tego nei zauważyliśmy" (w domyśle magia w TK czy tam UD).
Skoro zrobienie gry jak najbardziej zbalansowanej jest priorytetem, to takie zmiany powinny być wprowadzane od razu po ich znalezieniu. Szczególnie że nie jest to płacz kilku domowych gracz, tylko cały top świata jest w stanie to potwierdzić.
no juz dobrze, dobrze. rozumiemy, ze potrzebujesz bocznych kolek, bo vc nie sa tak przegiete jak kiedys ;)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Shino pisze:
Gasior pisze:Warx, wiesz i ty i każdy o co chodzi. TK=UD i tyle.
I mylisz się bardzo. Wynaturzenia są tak samo niedobre na drużynówkach/singlach/lokala/turniejach czy grach casualowych. Tu nie chodzi o to że Fred zrobił to na swój turniej. Dla mnie problemem jest to że zespół za to odpowiedzialny dopuścił do tego. a nawet jak już to zrobił, to powinien to szybko zmienić - takie disaster recovery. A oni od kilku miesiecy nic z tym nie robią. Pamiętam słowa Fredericka jak na DMP po grze z Shino chyba powiedział coś w stylu do Kołaty "jak to możliwe że my tego nei zauważyliśmy" (w domyśle magia w TK czy tam UD).
Skoro zrobienie gry jak najbardziej zbalansowanej jest priorytetem, to takie zmiany powinny być wprowadzane od razu po ich znalezieniu. Szczególnie że nie jest to płacz kilku domowych gracz, tylko cały top świata jest w stanie to potwierdzić.
no juz dobrze, dobrze. rozumiemy, ze potrzebujesz bocznych kolek, bo vc nie sa tak przegiete jak kiedys ;)
Już z 5 lat czekałeś z tym komentarzem, co? :)

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Abstrahując od UD, w VC też by się coś do przycięcia znalazło :)
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Myślę, że oceniacie to wszystko za surowo, przecież jest progres. Kiedyś graliśmy na format europejski ETC a teraz gramy na światowy WTC. System zrobił krok naprzód.

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1039

Post autor: Dancaarkiiel »

Nom, takie Dark Kołcze mogłyby być 0-0, to by się grało dobrze dopiero ehhhhhhhh
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

swieta_barbara pisze:
Shino pisze:
Gasior pisze:Warx, wiesz i ty i każdy o co chodzi. TK=UD i tyle.
I mylisz się bardzo. Wynaturzenia są tak samo niedobre na drużynówkach/singlach/lokala/turniejach czy grach casualowych. Tu nie chodzi o to że Fred zrobił to na swój turniej. Dla mnie problemem jest to że zespół za to odpowiedzialny dopuścił do tego. a nawet jak już to zrobił, to powinien to szybko zmienić - takie disaster recovery. A oni od kilku miesiecy nic z tym nie robią. Pamiętam słowa Fredericka jak na DMP po grze z Shino chyba powiedział coś w stylu do Kołaty "jak to możliwe że my tego nei zauważyliśmy" (w domyśle magia w TK czy tam UD).
Skoro zrobienie gry jak najbardziej zbalansowanej jest priorytetem, to takie zmiany powinny być wprowadzane od razu po ich znalezieniu. Szczególnie że nie jest to płacz kilku domowych gracz, tylko cały top świata jest w stanie to potwierdzić.
no juz dobrze, dobrze. rozumiemy, ze potrzebujesz bocznych kolek, bo vc nie sa tak przegiete jak kiedys ;)
Już z 5 lat czekałeś z tym komentarzem, co? :)
nawet nie wiesz jak bylo warto :D

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

wind_sower pisze:Myślę, że oceniacie to wszystko za surowo, przecież jest progres. Kiedyś graliśmy na format europejski ETC a teraz gramy na światowy WTC. System zrobił krok naprzód.
Kiedyś w NY było cosik o nazwie WTC i wiadomo, jak to sie skończyło ;)

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

Coraz grubiej :D

Ogolnie to słabe zagranie. Nerfy jak najbardziej, ale w ab, a nie jakieś compy.
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Dancaarkiiel pisze:Nom, takie Dark Kołcze mogłyby być 0-0, to by się grało dobrze dopiero ehhhhhhhh
Bez złośliwości, ale uważam że dużo więcej rzeczy w wielu army bookach powinno być 0-1 :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

PiotrekN pisze: Bez złośliwości, ale uważam że dużo więcej rzeczy w wielu army bookach powinno być 0-1 :wink:
Szczególnie u szczurów, gdzie są już 3 takie pozycje...
... a potem zdziwienie, że każda lista wygląda tak samo.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

poopowiadaj jakie to zrozniecowane rozpiki byly, gdy nie byotych ograniczen i wszyscy grali na 2 abominacjach i dzwonie

kazda lista wyglada tak samonie ze wzgledu na ograniczenia 0-1, ale na to, ze takie jednostki nie sa zbalansowane.Nie wiem jak tego mozna nie widziec

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Co w tym złego, że coś jest 0-1?
Tak samo można by skrytykować każde ograniczenie.
Bo czemu jest 0-3 a nie bez limitu?
Balans jednostki jest taki, że w tej cenie z takimi zasadami możesz wziąć jeden taki model.
Gdyby był 0-2 musiałby mieć inne zasady lub koszt punktowy, żeby dostosować do opcji że ktoś weźmie dwa.
A tak masz 0-1 ale ten model jest tańszy/lepszy niż jakby był 0-2.

ODPOWIEDZ