T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Slayer Zabójców »

Już widzę te turniejowe kłótnie w stylu "Ej, ale przecież miałeś tylko 2 veil tokeny w banku, nie 3!" :P
Naprawdę boli mnie to, że bound spelle stały się tak mało interaktywne dla aktywnego gracza... z drugiej strony może dzięki temu krasnoludzka faza magii będzie unikatowa, chociaż wydaje mi się, że będzie się szybko nudzić.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2017, o 19:01 przez Slayer Zabójców, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

swieta_barbara pisze:To kulaj z dwóch kości to nie będziesz miał miscasta.

Taa... i chyba se tron rzucę. Miscasty są krokiem wstecz, po duzym kroku do przodu. Wcześniej decydowaleś czy opłaca się wepchnąć czar, teraz posadzisz sobie maga z trzech kości albo wysadzisz sobie pół lancy.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Ja tam kart drukować nie będę. Wypiszę sobie wyniki i będę skreślać zużyte.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

wind_sower pisze: Taa... i chyba se tron rzucę. Miscasty są krokiem wstecz, po duzym kroku do przodu. Wcześniej decydowaleś czy opłaca się wepchnąć czar, teraz posadzisz sobie maga z trzech kości albo wysadzisz sobie pół lancy.
Ale o co chodzi? Z tego co czytam to rzucając zaklęcie z 3 kości musisz rzucić 3x3 lub 3x4 żeby miec miscast, pierwszy to d6 hitów z s3 AP2 a drugi 2d6 hitów z s3 AP2 - czyli 1AP więcej niż teraz, a liczba hitów też jest porównywalna, a wpierwszym wypadku nawet mniejsza - bez paniki :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1039

Post autor: Dancaarkiiel »

Wysadzanie lancy 1/2D6 S3 AP2, na bogato. :D Nawet nie ma opcji na zabicie sobie gościa z 3 kości.

Boundy mało interaktywne (XD), ale wchodzą z automatu bez akcji typu oczy węża i jesteś w dupie. :^)
Biorę taki układ każdego dnia.

btw mam nadzieję, że jesteście gotowi na Rakietnicę SA aka 4 pociski per phase. :''))
Ostatnio zmieniony 23 lis 2017, o 19:06 przez Dancaarkiiel, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Co z tego, że wchodzą z automatu jak po XX grach będziesz miał ich dość... tak to chociaż były jakieś emocje turlając sobie tego bounda z jednej kości :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1039

Post autor: Dancaarkiiel »

Imo emocje jak z przedmiotami z 7 edycji, które działały na 2+ lub robiły X (zabijały Ciebie). :oops:
Chociaż u mnie tylko jeden bound jest w armii po obcięciu żółwika, więc na pewno inaczej niż u Dorfów czy Bestii na pewno.
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Dancaarkiiel pisze:Imo emocje jak z przedmiotami z 7 edycji, które działały na 2+ lub robiły X (zabijały Ciebie). :oops:
Chociaż u mnie tylko jeden bound jest w armii po obcięciu żółwika, więc na pewno inaczej niż u Dorfów czy Bestii na pewno.
Właśnie o to chodzi, jak ma się jednego, dwa czy nawet połowę spelli jako bound spelle, a reszta jest normalnymi zaklęciami to powinno być ok, ale wyobraź sobie, że cała twoja faza magii to boundy... może fajnie, pasuje do charakteru armii krasnoludow jako coś niezawodnego tak jak ich maszyny, ale z drugiej strony to po kilkunastu lub kilkudziesięciu bitwach będziesz miał ochotę poturlać trochę w fazie magii.
Obrazek

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Dancaarkiiel pisze:Wysadzanie lancy 1/2D6 S3 AP2, na bogato. :D Nawet nie ma opcji na zabicie sobie gościa z 3 kości.

Boundy mało interaktywne (XD), ale wchodzą z automatu bez akcji typu oczy węża i jesteś w dupie. :^)
Biorę taki układ każdego dnia.

btw mam nadzieję, że jesteście gotowi na Rakietnicę SA aka 4 pociski per phase. :''))
Z jedynki statycznie ginie jeden rycerz, z dwójki 2 rycerzy. Wcześniej było tak samo, tylko przeciwnik nie wiedział jaki będzie efekt miscasta i żeby zabić tego rycerza musiałeś kulnąć na tych kościach conajmniej 13 co wyciągało potencjalnie 4 kości. Teraz przeciwnik ma ułatwione zadanie.

Awatar użytkownika
michal
Chuck Norris
Posty: 554
Lokalizacja: Wroclaw/Krakow

Post autor: michal »

Wreszcie jakiś powiew świeżości w mechanice. Bardzo mi się to podoba. No może poza boundspellami - tutaj zgadzam się z Willisem, ale na szczęście mam jeszcze dwie inne armie poza dwarfami 8)

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

michal pisze:Wreszcie jakiś powiew świeżości w mechanice. Bardzo mi się to podoba. No może poza boundspellami - tutaj zgadzam się z Willisem, ale na szczęście mam jeszcze dwie inne armie poza dwarfami 8)
Ty kochaniutki powiewie świeżości - gdzie bywasz i kiedy będziesz we Wrocku? :D

Fizzle jest dla mnie niejasny...
When a Casting or Dispel Attempt is failed, any Magic Dice that rolled a natural '1' are put back in the Magic-Dice Pool from which they came. This does not apply to Casting or Dispel Attempts that fail due to "Not Enough Power"*.

Note that this does not apply to passed Casting Attempts that are then dispelled.
*"Not enough power" means unsuccessful casting or dispelling attempts with only one die.


Czym różni się "failed casting attempt" od "unsuccessful casting"...?

Miscast ciekawy... zobaczymy, czy nie będzie się mieszał ludziskom...

Bound Spells - mega i wylatują wątpliwości z miscastem.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Bardzo fajna ta nowa magia. Jedyna rzecz, która mi średnio pasuje, to te randomowe karty, ale nie wiem jak to inaczej rozwiązać. Jakby były wybierane, to każdy by zaczynał od najmocniejszych, żeby jak najszybciej zabić coś przeciwnikowi zanim dojdzie do combatów.

@blesu - *"Not enough power" means unsuccessful casting or dispelling attempts with only one die.

Jak kulnąłeś z 1 kostki i wypadło 1 oczko to ta kostka nie wraca. W innych przypadkach jak nie dorzucisz (do casting value lub dispell value), to wszystkie "1" wracają.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9565
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Coś tam pograłem z tą nową magią i zmiana zdecydowanie na plus. Wyeliminowana nadmierna losowość to kluczowy element. Można sobie wszystko ładnie zaplanować. Wiadomo, że czasem się noga powinie, ale nie powinno być takich rund że ktoś przepycha 4 czary bo kulnął 2x5 + channel albo żadnego bo kulnął 2x1 + channel przeciwnika. Wybieranie czarów jest mega fajne. Można sobie na tej bazie budować rozpę.

Polecam wszystkim się zaopatrzyć w k8 do losowania kart i jakieś fajne znaczniki do tokenów.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

JarekK pisze:Bardzo fajna ta nowa magia. Jedyna rzecz, która mi średnio pasuje, to te randomowe karty, ale nie wiem jak to inaczej rozwiązać
Można by na początku tury odsłaniać kartę z wierzchu deku już na następną turę. Losowość zachowana, ale wiadomo co się będzie działo turę w przód i to w obie strony.

Awatar użytkownika
Blaesus
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: "Twierdza Wrocław"
Kontakt:

Post autor: Blaesus »

JarekK pisze: @blesu - *"Not enough power" means unsuccessful casting or dispelling attempts with only one die.

Jak kulnąłeś z 1 kostki i wypadło 1 oczko to ta kostka nie wraca. W innych przypadkach jak nie dorzucisz (do casting value lub dispell value), to wszystkie "1" wracają.
Ok, ta zasada dla mnie została zrozumiana w poniższy sposób (i chyba nie jest to błędne myślenie):

*"Not enough power" means

[unsuccessful casting]
OR
[dispelling attempts withonly one die]

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

W sumie twoja interpretacja jest chyba "słuszniejsza".

Przy mojej powinno być tak:
*"Not enough power" means unsuccessful casting or dispelling attempts, with only one die.

Jakiś insider jest w stanie powiedzieć, co autor miał na myśli?
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9565
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kołata »

Pały rzucane z 1 kości nie wracają.

Awatar użytkownika
mnp21
Chuck Norris
Posty: 533
Lokalizacja: Kraków

Post autor: mnp21 »

Kołata pisze:Pały rzucane z 1 kości nie wracają.
Nooo i w końcu coś z tego zrozumiałem =D>

Pomyśl o przetłumaczeniu w ten sposób całego podręcznika, aby i osoby z niższym IQ (jak ja) mogły pykać w tą grę!
Kiedyś grejtsłordy to były grejtsłordy, a nie jakieś "miecz + tarcza"...

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

JimMorr pisze:
JarekK pisze:Bardzo fajna ta nowa magia. Jedyna rzecz, która mi średnio pasuje, to te randomowe karty, ale nie wiem jak to inaczej rozwiązać
Można by na początku tury odsłaniać kartę z wierzchu deku już na następną turę. Losowość zachowana, ale wiadomo co się będzie działo turę w przód i to w obie strony.
Też fajny pomysł. Ale po trzech turniejach juz bys "znał" swoje karty. K8 rozwiązuje sprawę albo 3 rzuty k6

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Nie wiem w czym problem. Wcześniej mogłeś miscastować z dwóch kostek, teraz potrzebujesz minimum 3 żeby mieć mistasta.

@wind sower
Efekt miscasta jest znany z góry, dla mnie to zajebista sprawa. Na ostatnim turnieju miałem sytuacje gdzie przeciwnik rzucał jakąś salvę czy inne zaklęcie które bolało, miscastował z 4 kostek, no spoko. I rzucał 1 na d3 i robił jakieś 8 śmiesznych hitów w oddział, no na prawdę super, koleś kulnie nisko na d3 (33%) i równie dobrze mógłby nie mieć tego miscasta. Teraz wiem co się stanie i czy warto wpuścić. Dla mnie zmiana na plus. Jestem w stanie ocenić czy warto oddać jakiś oddział za zapomnienie zaklęcia, rany w maga czy hity w oddział.

No i te niwelowanie efektu miscasta na 4+ XDDD

Już pomijam że rzucasz np tron z dwóch kostek, rzucasz te 2x6 i tracisz niepotrzebnie kostkę na dorzut i możliwie jakieś modele z miscasta.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2017, o 23:07 przez Ciara, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

ODPOWIEDZ