T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Danrakh
Falubaz
Posty: 1100
Lokalizacja: Legion Kraków klub pijaków ;)

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Post autor: Danrakh »

Ten Benny Hill to prędzej by tu się przydał niż w przykładzie z coverami ;)
Zniosę wszystko pod warunkiem, że to komplement.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

OK, wyjaśniło się...

Located in, to nie to samo co 'being in'. I wszystko jasne :D :D :D

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

Mamut pisze:
ślivek pisze:No i masz Mamut. Trzeba było ściągnąć booka na telefon bo to się zmieniło.
Magical Attacks są normalnym attack attributem dizałają na Close Cobat i Shooting. Konkretnie Supernal ma zasadę która daje Magical attacks do special attacków także.
O, to duża zmiana.
To tak zacytuję siebie. To już nie bardzo spoiler bo każdy mógł to zauważyć. Magical Attacks działają inaczej. To znaczyło, że jednostki które nie były supernal a miały magiczne ataki nagle straciły magiczność stompów na przykład. W niektórych przypadkach zostało to zostawione w ten sposób, w innych stwierdzono, że lepiej będzie i bardziej adekwatnie do świata gry, żeby niektóre oddziały dostały zasadę supernal.
Nie wiem jak rozwiązać grywalność tych oddziałów bez przecieków w inny sposób niż grać tak, że te special attacks oddziałów bez supernal po prostu przestały być magiczne. Albo grać na stary rulebook.
16.11 sytuacja powinna zostać już naprawiona.

Póki co ten release jest głównie po to by gracze faktycznie przeczytali podręcznik. Stąd jeśli wyłapiecie literówki, nieścisłości itd. nie krępujcie się tylko to wytykajcie. Im lepiej sprawdzony będzie ten rulebook tym lepiej to będzie wyglądało w Gold czyli później też w druku :)
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

czy ktoś w aktualnej mecie używa małego czarodzieja? bo wszędzie widać średniego albo mastera?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Z małych czarodziejów to chyba tylko czapka :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1509
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Liczyłem lory i magów w top 10 teamów na dmk. Aprentice dosłownie pojawiał się tylko na czapce. Tak to dosłownie nikt nie miał aprentica samego z siebie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Adam
Chuck Norris
Posty: 382

Post autor: Adam »

Jest trochę apprentices ale wyłącznie w parach albo jako dodatkowy caster do mastera.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Na WTC mają być ograniczenia.
https://www.the-ninth-age.com/index.php ... ost1172235

Undying Dynasties: no unit may be affected by the Hereditary Attribute Spell "Death is Only the Beginning " more than once per magic phase

Vermin Swarm: Dreadmill 0-1 per army

Daemon Legions: Omen of Savar 0-1 per army, Tarskin 0-1 per army

(Daemon Legions restriction only applies if no update is released until 22.03.2019 23:59:59 CET)

Arcane Compendium: Unerring Strike Casting Value becomes (8+){11+}
Szczerze mówiąc, jak patrzę trochę z zewnątrz, to dla mnie to wygląda jak wotum nieufności wobec ExB. Czy coś pomieszałem?

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Absurd goni absurd. Po to tworzymy własną grę coby nie trzeba było wprowadzać ograniczeń tylko wprowadzić te zmiany bezpośrednio do podręczników, jeśli jest jakiś porządny dysbalans. Zaraz powstanie z tego kilka odłamów zasad do 9th age'a.

edit:
Co do samych ograniczeń:
- czemu banują wskrzeszanie w UD, a w VC wciąż można wskrzeszać ten sam unit wielokrotnie?
- co do VS i DL ograniczanie ilości jednostek jak już ludzie pokupowali modele to kolejne chamstwo (patrzę jeśli później wprowadzą te zmiany do podr. to już w ogóle). Jak te modele są za mocne do należy im znerfić zasady.
- no i dochodzimy do zmieniania casting value czaru czyli podstaw gry. Ech...

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Z tego co rozumiem organizatorzy turniei mogą wprowadzać swoje zmiany do zasad i można co najwyżej zagłosować portfelem / nogami.

Nie ma co płakać.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

WarX pisze:Z tego co rozumiem organizatorzy turniei mogą wprowadzać swoje zmiany do zasad i można co najwyżej zagłosować portfelem / nogami.
Prawda, tylko ten turniej jest promowany jako
"WTC OPEN 2019 - World Team Championships - official T9A event "

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

MikiChol pisze:Absurd goni absurd. Po to tworzymy własną grę coby nie trzeba było wprowadzać ograniczeń tylko wprowadzić te zmiany bezpośrednio do podręczników, jeśli jest jakiś porządny dysbalans. Zaraz powstanie z tego kilka odłamów zasad do 9th age'a.
Nie powstanie. Poczytaj ten temat. To raczej jest personalna walka kilku osób. ExB powiedziało, że nie przyspieszy patcha, to zrobił własnego.
MikiChol pisze: - czemu banują wskrzeszanie w UD, a w VC wciąż można wskrzeszać ten sam unit wielokrotnie?
Wskrzeszanie w VC nie daje przy okazji +2 WS czy rerolli to wound...
MikiChol pisze:- co do VS i DL ograniczanie ilości jednostek jak już ludzie pokupowali modele to kolejne chamstwo (patrzę jeśli później wprowadzą te zmiany do podr. to już w ogóle). Jak te modele są za mocne do należy im znerfić zasady.
Przecież co update są zmiany w mecie. Zawsze coś wypada zawsze coś wchodzi. O to w sumie chodzi :wink:
Kiedyś w ograch grały 2 aurochy i 2 huntery na morunach, teraz gra max 1 auroch i 2 hunterów jest z buta... A to przykład z jednej armii.
MikiChol pisze:- no i dochodzimy do zmieniania casting value czaru czyli podstaw gry.
Jest kilka armii które kulają sobie banisha z 2 kostek (HE, DL, UD). Stąd taka zmiana. Jaka to podstawa gry? Działanie augumentów/ hexów zmenił? Zasady ruchu/dostawiania się?

W szczurach kółko 0-1 to chyba za mocny nerf.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

JarekK pisze:
MikiChol pisze: - czemu banują wskrzeszanie w UD, a w VC wciąż można wskrzeszać ten sam unit wielokrotnie?
Wskrzeszanie w VC nie daje przy okazji +2 WS czy rerolli to wound...
Ale zwykle wskrzesza więcej modeli (większa wartość reanimated), do tego może być i zwykle jest obszarowe. Coś za coś. Imo to zbyt duży nerf będzie.
JarekK pisze:
MikiChol pisze:- co do VS i DL ograniczanie ilości jednostek jak już ludzie pokupowali modele to kolejne chamstwo (patrzę jeśli później wprowadzą te zmiany do podr. to już w ogóle). Jak te modele są za mocne do należy im znerfić zasady.
Przecież co update są zmiany w mecie. Zawsze coś wypada zawsze coś wchodzi. O to w sumie chodzi :wink:
Kiedyś w ograch grały 2 aurochy i 2 huntery na morunach, teraz gra max 1 auroch i 2 hunterów jest z buta... A to przykład z jednej armii.
Mówię to w kontekście gdyby wprowadzili to w podręcznikach oficjalnych. Ograniczanie ilości modeli, które można wystawiać jest słabe właśnie w kwestii jak ktoś kupił 2 potworki i nagle okazuje się, że nie może obu wystawić legalnie w jednej rozpie. Jeden w tym momencie tylko kurzy się na półce. Nie lubię takich ograniczeń.
Zmiany w mecie o których wspominasz to inna sprawa. Fakt obecnie granie na 2 moruno kowbojach i 2 aurachach nie jest super opcją tak jak kiedyś, co nie zmienia faktu że wciąż jest to możliwe jakby ktoś chciał.
JarekK pisze:
MikiChol pisze:- no i dochodzimy do zmieniania casting value czaru czyli podstaw gry.
Jest kilka armii które kulają sobie banisha z 2 kostek (HE, DL, UD). Stąd taka zmiana. Jaka to podstawa gry? Działanie augumentów/ hexów zmenił? Zasady ruchu/dostawiania się?
Mówię tylko, że nie powinni wprowadzać w ograniczeniach turniejowych zmiany zasad. Pal licho zmiany jak się buduje listy. Ale gdy w trakcie turnieju patrzę nie na oficjalne zasady, tylko w ograniczenia, to jest już coś nie tak.
Przy czym nie twierdzę, ze banish nie zasługuje na padniesienie castingu. Jak to zrobią w podręczniku to temu przyklasnę.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Ja mam 4 metalowe steam tanki i kurzą się na półce, powinienem mieć możliwość ich wystawienia :(

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

Pytanie rozchodzi się czy kiedykolwiek miałeś taką możliwość?

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Kiedyś można było mieć dwa.

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Poznań

Post autor: MikiChol »

W takim razie w mojej opinii powinna wciąż być taka możliwość. Ideą 9th age w końcu jest zbalansować system, ale chyba nie musi się to odbywać kosztem kolekcji graczy?

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5108
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

Panie Mikichol, ja bym poszedl inna droga. Zostawil jak jest, ale czar z leczeniem bylby jak w Vc oddzielnym czarem. Lepszy pomysl?
:twisted: always Vampire :twisted:

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Wyciągacie wnioski na podstawie złych przesłanek ;)

Problemem gry nie są obecne zasady (zwłaszcza te paczowane na WTC), tylko... gracze ;)

Frederic, główny organizator WTC grał w Krakowie UDkami, rozpą, która najbardziej dostała po dupie wprowadzoną zmianą.

No to teraz zagadka: dlaczego te zmiany?


Z powodu Power Gamingu. Pewnie bez tych zmian na WTC ponad połowa drużyn mialaby w składzie:
* UD z wielkim klocem rydwanów
* DL z dwoma turbo Omenami
* VS z dwoma kółkami

A po i w trakcie byłoby biadolenie, że turniej jest nudny, bo wszystkie drużyny mają to samo. Wprowadzone zmiany sprawią, że może kilku graczy weźmie swoją ulubioną armię na turniej, a nie tą, która jest obecnie OP. Dodatkowo ci, którzy faktycznie nią grają z innych pobudek (potrzeby serca? ;)) może wysilą się na jakieś kompletnie inne złożenie.

ps. Zmiany zaproponowane przez organizatorów WTC są naprawdę super mało inwazyjne w porównaniu ze zmienianiem punktów/statystyk/zasad działania czarów/itp.

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Power Gaming... a myślałem, że tego terminu na tym forum nie zobaczę. Cała koncepcja T9A opiera się na założeniu, że powergaming nie istnieje, istnieją tylko gracze 'pro', źle zbalansowane zasady i polityka Pay2Win różnych korpo. A teraz nagle problemem są gracze... Dobrze, że Frederic osobiście to naprawi, machając brzytwą na lewo i prawo. I wciąż będzie promował turniej jako oficjalne wydarzenie T9A.

Oczywiście, każdy TO ma swobodę wprowadzania zmian które uważa za stosowne. Dopuszczenia auxiliary booków. Magicznych terenów. Ustawienia gry na 6000 punktów. Albo wprowadzenia wymogu, że Core mają stanowić 35%. Tylko wydaje mi się, że Projekt powinien trochę lepiej chronić prawo do tytułu 'oficjalny turniej'. Inaczej zaczyna to źle wyglądać, gdy oficjalny turniej odrzuca oficjalne zasady.

ODPOWIEDZ