T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Re: T9A:FB 2.0 - przecieki

Post autor: Klaudel »

Odoamar pisze:Distracting daje -1 do hita ale nie kumuluje się z niczym innym więc, naprawdę mocne kombosy będą dotyczyć herosów z wysokim WS, a dodam że nie ma już armora w RB który by to oferował.
Nie chodzi i power level ino o poziom skomplikowania. To wszystko w kontekscie zapewnien, ze jednym z powodow wprowadzenia ofensywnego i ofensywnego WS byla chec urposzczenia zasad w tym wyeliminowania zasad specjalnych takich jak parry czy distracting. Jak widac skonczylo sie na zapowiedziach.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

A gdzie były takie zapewnienia?
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

A na wewnetrznym byla taka dyskusja zaraz po tym jak RT pokazal zmiany, jakie chca wprowadzic w rulebooku. To bylo jeszcze jakos w maju albo czerwcu. Ludzie sie pytali po co to rozbicie na OS i DS i odpowiedz byla ze 1) wiecej mozliwosci designu i 2) uproszczenie innych zasad.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

I czy ktokolwiek wspomniał wtedy o możliwości usunięcia Distracting?

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Zamiast Distracting zasada dawalaby +4 defensywnego wsa, ale musiałaby mieć dodatkowe ograniczenia. Wyszło by na to samo.
Obrazek

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Zapewnienia były, że celem jest uproszczenie a dochodzi zbędny poziom skomplikowania i wyjątki do wyjątków. Distracting nie kumuluje się z innymi bonusami, to znaczy jest liczony od Defensive WS w statystykach bez uwzględnienia ich zmian z tytułu magicznych przedmiotów / zaklęć? Czy nie kumuluje się tylko z innymi karami do trafienia? Jeżeli distracting nie jest +4 Def to po co tworzyć otwartą tabelę trafień...?
Offensive Skill - Defensive Skill Needing To-Hit Roll
4 or more 2+
1 or more 3+
0 to -3 4+
-4 or less 5+
-8 or less 6+

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Nie no, faktycznie - jak nie wywalili Distracting, to faktycznie całe upraszczanie się nie odbyło.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Rozumiem, że Inicjatywa będzie się teraz nazywała Agility? Ktoś kto wymyślił tą zmianę zastanawiał się nad tym chociaż przez chwilkę :P?
Obrazek

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Tak, dosyć długo.

Masz tu część argumentacji:
Initiative - how swiftly a unit reacts
Suggested names - Initative, Striking Order, Reflexes, Intuition, Reaction Rate, Reflex, Reaction, Quickness, Agility, Swiftness
My choice - Initative (In) - This is used in D&D for the striking order too, I think it makes sense. If forced to move, I would say Agility.
Initiative - This is a stupid stat, one that I've railed against for a long time. It has no business in the game. Any time a large body of men need to move quickly, it should be based on their discipline stat, any time you need to know how fast an individual strikes or moves that should be directly related to their weapons training. The uselessness of this stat aside, if I must give a separate term for reaction time, I would go with Agility. I would never use initiative as a term; for one thing, it's military meaning is about knowing the proper time to ignore orders and use personal recognizance. For another, D&D terms should be steered clear of, as we don't want to be seen as plagiarizing any other game (especially when they get something wrong) and we don't want to adopt their "feel" for how the game works.
Initiative Step, Initiative Order. I think switching these to Agility will not make as much sense, but we could keep them as they are, even though we lose the direct connection to the Characteristic.
Agility could be offensive or defensive - it is "the ability to move quickly and easily".
That said, partly I had in mind some of the older uses of Initative, where it was used to essentially evade certain things. I know that has been reduced in the current rule set, but I though Agility could allow for a place to use that in future.
Once again, whatever we name it (and honestly it should just be removed entirely), INITIATIVE is not the correct term. Initiative is a military term with a distinct meaning, which features in many martial traditions the world over. And that meaning is not how quick on the draw a soldier is.
I would accept Readiness, Reflex, Combat Sense, or even Quickness before I would promote the word initiative.
Oczywiście to tylko początek wątku - ale takimi sprawami też zajmuje się Background Team.
I między innymi dlatego warto też być natywnym w angielskim, żeby móc zrozumieć niuanse językowe.

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Mnie ciekawi co sie zmieni w kwestii Ridden Monster, czy będą wardy bo poki mocno warzywne większość tego typu unitow...

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Magnus pisze:Mnie ciekawi co sie zmieni w kwestii Ridden Monster, czy będą wardy bo poki mocno warzywne większość tego typu unitow...
Tutaj nic się nie zmieniło, za wyjątkiem armijnych przedmiotów oraz LOSa.

Przykład: Tarcza u HE działającą jak jednorazowa zasada stonehorna.
Obrazek

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Czyli dalej będzie niegrywalne? Bez sensu imo :/

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1508
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Będą grywalniejsze.

To że teraz frenzy musi gonić/overrunować, nie może dać flee czy musi już się testować przy każdej potencjalnej szarży strasznie to udupia. To się zmieni.
Obrazek

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Jezeli koszt ridden monsterow pojdzie w dol to moze beda grywalniejsze, ale niekoniecznie grywalne. Wciaz jest to staly koszt samego lorda, ktory najczesciej jest generalem - jego strata to procz kosztow lorda + smoka to tez utrata generalskiego ld dla oddzialow + bonus za kill generala. Chyba, ze jest jakis inny pomysl jak to zbalansowac, choc nie widzę tego na ten moment...

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Balansowac mozna za pomocą:
- statystyk
- kosztu punktowego
- % na dany typ oddziału
- zasad specjalnych
- zasad głównych (np. troop type/ zasady troop typu/zasady monsterow)
- posiednio przez zmianę jednego lub wielu z ww punktów w innych oddziałach/ modelach, które się mogą combować (np. Mortisy w VC lub czary leczące/buffujące)

Jak będą chcieli to narzędzi mają aż za dużo :)
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Według mnie ridden monstery powinny być dużo tańsze ale też żeby mialy mniejsze statystyki, w końcu to ma być bitwa armii a nie lord na smoku vs zgraja orków.
Obrazek

AndrzejAndrzej
Chuck Norris
Posty: 531

Post autor: AndrzejAndrzej »

Canony stracily +1 do hita w nie, samo to juz bardzo duzo daje

Awatar użytkownika
Magnus
Chuck Norris
Posty: 611

Post autor: Magnus »

Niby spoko, choc ja i tak wolalbym w tej sytuacji np w DE wziac typa na mantykorze z lepszym save i ward/regena niz smoka, a jak jeszcze frenzy zacznie grać to tym bardziej :D no niech tam sie glowia i cos sensownego wymyśla liczę na to :)

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

AndrzejAndrzej pisze:Canony stracily +1 do hita w nie, samo to juz bardzo duzo daje
Nope - to w gryfy i lammasu nie ma już +1 do hita.

Awatar użytkownika
wind_sower
Masakrator
Posty: 2294

Post autor: wind_sower »

Może kiedyś domaluje tego gryfa xD

ODPOWIEDZ