Nie chodzi i power level ino o poziom skomplikowania. To wszystko w kontekscie zapewnien, ze jednym z powodow wprowadzenia ofensywnego i ofensywnego WS byla chec urposzczenia zasad w tym wyeliminowania zasad specjalnych takich jak parry czy distracting. Jak widac skonczylo sie na zapowiedziach.Odoamar pisze:Distracting daje -1 do hita ale nie kumuluje się z niczym innym więc, naprawdę mocne kombosy będą dotyczyć herosów z wysokim WS, a dodam że nie ma już armora w RB który by to oferował.
T9A:FB 2.0 - przecieki i dyskusja
Re: T9A:FB 2.0 - przecieki
We can't stop here. This is bat country.
A na wewnetrznym byla taka dyskusja zaraz po tym jak RT pokazal zmiany, jakie chca wprowadzic w rulebooku. To bylo jeszcze jakos w maju albo czerwcu. Ludzie sie pytali po co to rozbicie na OS i DS i odpowiedz byla ze 1) wiecej mozliwosci designu i 2) uproszczenie innych zasad.
We can't stop here. This is bat country.
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
I czy ktokolwiek wspomniał wtedy o możliwości usunięcia Distracting?
Zapewnienia były, że celem jest uproszczenie a dochodzi zbędny poziom skomplikowania i wyjątki do wyjątków. Distracting nie kumuluje się z innymi bonusami, to znaczy jest liczony od Defensive WS w statystykach bez uwzględnienia ich zmian z tytułu magicznych przedmiotów / zaklęć? Czy nie kumuluje się tylko z innymi karami do trafienia? Jeżeli distracting nie jest +4 Def to po co tworzyć otwartą tabelę trafień...?
Offensive Skill - Defensive Skill Needing To-Hit Roll
4 or more 2+
1 or more 3+
0 to -3 4+
-4 or less 5+
-8 or less 6+
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nie no, faktycznie - jak nie wywalili Distracting, to faktycznie całe upraszczanie się nie odbyło.
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2333
- Lokalizacja: Oleśnica
Rozumiem, że Inicjatywa będzie się teraz nazywała Agility? Ktoś kto wymyślił tą zmianę zastanawiał się nad tym chociaż przez chwilkę ?
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Tak, dosyć długo.
Masz tu część argumentacji:
I między innymi dlatego warto też być natywnym w angielskim, żeby móc zrozumieć niuanse językowe.
Masz tu część argumentacji:
Initiative - how swiftly a unit reacts
Suggested names - Initative, Striking Order, Reflexes, Intuition, Reaction Rate, Reflex, Reaction, Quickness, Agility, Swiftness
My choice - Initative (In) - This is used in D&D for the striking order too, I think it makes sense. If forced to move, I would say Agility.
Initiative - This is a stupid stat, one that I've railed against for a long time. It has no business in the game. Any time a large body of men need to move quickly, it should be based on their discipline stat, any time you need to know how fast an individual strikes or moves that should be directly related to their weapons training. The uselessness of this stat aside, if I must give a separate term for reaction time, I would go with Agility. I would never use initiative as a term; for one thing, it's military meaning is about knowing the proper time to ignore orders and use personal recognizance. For another, D&D terms should be steered clear of, as we don't want to be seen as plagiarizing any other game (especially when they get something wrong) and we don't want to adopt their "feel" for how the game works.
Initiative Step, Initiative Order. I think switching these to Agility will not make as much sense, but we could keep them as they are, even though we lose the direct connection to the Characteristic.
Agility could be offensive or defensive - it is "the ability to move quickly and easily".
That said, partly I had in mind some of the older uses of Initative, where it was used to essentially evade certain things. I know that has been reduced in the current rule set, but I though Agility could allow for a place to use that in future.
Oczywiście to tylko początek wątku - ale takimi sprawami też zajmuje się Background Team.Once again, whatever we name it (and honestly it should just be removed entirely), INITIATIVE is not the correct term. Initiative is a military term with a distinct meaning, which features in many martial traditions the world over. And that meaning is not how quick on the draw a soldier is.
I would accept Readiness, Reflex, Combat Sense, or even Quickness before I would promote the word initiative.
I między innymi dlatego warto też być natywnym w angielskim, żeby móc zrozumieć niuanse językowe.
Tutaj nic się nie zmieniło, za wyjątkiem armijnych przedmiotów oraz LOSa.Magnus pisze:Mnie ciekawi co sie zmieni w kwestii Ridden Monster, czy będą wardy bo poki mocno warzywne większość tego typu unitow...
Przykład: Tarcza u HE działającą jak jednorazowa zasada stonehorna.
Będą grywalniejsze.
To że teraz frenzy musi gonić/overrunować, nie może dać flee czy musi już się testować przy każdej potencjalnej szarży strasznie to udupia. To się zmieni.
To że teraz frenzy musi gonić/overrunować, nie może dać flee czy musi już się testować przy każdej potencjalnej szarży strasznie to udupia. To się zmieni.
Jezeli koszt ridden monsterow pojdzie w dol to moze beda grywalniejsze, ale niekoniecznie grywalne. Wciaz jest to staly koszt samego lorda, ktory najczesciej jest generalem - jego strata to procz kosztow lorda + smoka to tez utrata generalskiego ld dla oddzialow + bonus za kill generala. Chyba, ze jest jakis inny pomysl jak to zbalansowac, choc nie widzę tego na ten moment...
Balansowac mozna za pomocą:
- statystyk
- kosztu punktowego
- % na dany typ oddziału
- zasad specjalnych
- zasad głównych (np. troop type/ zasady troop typu/zasady monsterow)
- posiednio przez zmianę jednego lub wielu z ww punktów w innych oddziałach/ modelach, które się mogą combować (np. Mortisy w VC lub czary leczące/buffujące)
Jak będą chcieli to narzędzi mają aż za dużo
- statystyk
- kosztu punktowego
- % na dany typ oddziału
- zasad specjalnych
- zasad głównych (np. troop type/ zasady troop typu/zasady monsterow)
- posiednio przez zmianę jednego lub wielu z ww punktów w innych oddziałach/ modelach, które się mogą combować (np. Mortisy w VC lub czary leczące/buffujące)
Jak będą chcieli to narzędzi mają aż za dużo
- Slayer Zabójców
- Masakrator
- Posty: 2333
- Lokalizacja: Oleśnica
Według mnie ridden monstery powinny być dużo tańsze ale też żeby mialy mniejsze statystyki, w końcu to ma być bitwa armii a nie lord na smoku vs zgraja orków.
-
- Chuck Norris
- Posty: 531
Canony stracily +1 do hita w nie, samo to juz bardzo duzo daje
- swieta_barbara
- habydysz
- Posty: 14639
- Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Nope - to w gryfy i lammasu nie ma już +1 do hita.AndrzejAndrzej pisze:Canony stracily +1 do hita w nie, samo to juz bardzo duzo daje
- wind_sower
- Masakrator
- Posty: 2294
Może kiedyś domaluje tego gryfa xD
Maluję dla Perfectly Painted Studio!
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com
https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/
perfectlypaintedstudio@gmail.com