Zmiany w rulebooku ver 2.0 beta

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Zmiany w rulebooku ver 2.0 beta

Post autor: Klaudel »

Wrzucajmy tutaj zmiany, jakie zaszły w stosunku do wersji 1.3
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

jednostka ktora szarzuje z gorki, nie ma juz dodatkowego +1 cr, ale za to ma reroll szarzy
We can't stop here. This is bat country.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3132
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Poison na 7+ jest możliwy, trzeba tylko trafić w drugim rzucie.
Pursuit jest zawsze na wprost, nie środek do środka.
To przeciwnik wybiera od której jednostki w multikombacie ucieka łamiący się oddział.
EDIT: pole uprawne nie daje oddziałowi w nim stojącemu flammable.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, o 23:28 przez Myth, łącznie zmieniany 2 razy.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Jeżeli ponad połowa jednostki znajduje się na wzgórzu i szarżuje na inną jednostkę która nie znajduje się na wzgórzu to musi przerzucać nieudane rzuty na szarżę.

Jezioro jest teraz terenem typu Dangerous Terrain dla jednostek Standard on foot (czyli zwykłej piechoty) stojąc w nim nie można korzystać ze steadfasta a płonące ataki tracą swoje właściwości w walce wręcz.

Budynki mają zupełnie nowe zasady. W skrócie oddział może wejść do budynku i broniąc się w nim posiada : Flammable, Stubborn, ITP, Defensive Skill 10 i jest odporny na stompy oraz impacty :)

Nie istnieje już zasada "Assault team", teraz szarżując na machinę musisz maksymalizować modele w btb(maszyna z okrągłą podstawką o średnicy 60mm liczy się jakby miała front o szerokości 60mm) dodatkowo przy szarży na machinę nie można używać Align Moves (czyli starego Close the Door) także trzeba zmaksymalizować liczbę walczących samym wheelem podczas szarży.
Załoga machin nie jest już automatycznie trafiana w CC tylko posiada Defensive Skill 1.

Podczas ucieczki z walki wręcz nie mierzymy kierunku ucieczki od środka dwóch oddziałów tylko uciekamy po linii prostej.

Barding nie obniża już ruchu jednostkom kawalerii.

Poison Attacks działają przy rzucie na trafienie na 7+ i większym(Jeżeli rzucimy 6 a następnie 4+ to atak liczy się jako zatruty)

Maksymalny modyfikator do casta to teraz +2.

Nie istnieje już zasad Lost Focus, także magowie którym nie udało się rzucić zaklęcia nie tracą bonusu do casta.

Nie ma żadnych bonusów za rozpraszanie bound spellów.

Nowa "tabelka" Dangerous Terrain testów:
Dla modeli Standard: 1 DT
Large: 2 DT
Gigantic: 3 DT
modele z troop type Construct lub zasadą Chariot: dodatkowo +1 DT

Jednostki z zasadą Impact Hits nie dostają już dodatkowego +1S za każdy szereg powyżej pierwszego.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Myth pisze:Overrun jest zawsze na wprost, nie środek do środka.
Overrun zawsze tak działał. Chyba że masz na myśli pursuit?
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

efekt miscasta jest teraz przed rozpatrzeniem czaru.
cel atrybutu wskazujemy dopiero po rozpatrzeniu czaru, z ktorym byl powiazany
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

w każdej fazie magii przeciwnik losuje z kart aktywnego gracza tzw flux cards ktore to determinuja kostki do czarow i dispelow + tokeny
tokeny pozniej sie wymienia na kostki 3:1 czyli 3 tokeny = 1 kostka, ew nadmiar, który musi być =< 3, mozna sobie zostawic na nastepna faze magii, kazda karta moze byc wylosowana tylko raz potem odpada jest ich lacznie 8

jest nowa zasada Fizzle w magii (nie odnosi się do oblanych rzutów (1 badz 2) z jednej kostki):
When a Casting Attempt or Dispelling Attempt is failed, any Magic Dice that rolled a natural ‘1’ are put back in the Magic Dice Pool from which they came. This does not apply to Casting or Dispel Attempts that fail due to Not Enough Power. Note that this does not apply to passed Casting Attempts that are then dispelled.
Nowa zasada MIscasta już nie na 2 bądź więcej 6 ale na triplach liczb czyli:
When making a casting roll and three or more Magic Dice roll the same value, the Casting Attempt is a Miscast.
If 3 Magic Dice were used for the casting roll, the Miscast counts the value of the dice that rolled three of a kind as
one lower (e.g. a triple ‘4’ counts as triple ‘3’).
If 5 Magic Dice were used for the casting roll, the Miscast counts the value of the dice that rolled three of a kind as
one higher (e.g. a triple ‘4’ counts as triple ‘5’).
nowa tabelka miscastów:

Obrazek
Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, o 22:55 przez Albo_Albo, łącznie zmieniany 8 razy.

Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Post autor: Dziedzic »

Fear nadal daje -1ld jednostce w styku, ale efekt jego oblania daje +1 dla trafienia w oddział z oblanym testem, -1 do trafienia od oddziału z oblanym testem, oddział który oblał nie może gonić ani overrunować.

Maszyny wystawia się pojedynczo.

Magowie już nie losują czarów. Ten sam czar można rzucić drugi i kolejny raz tylko pod pewnymi wyjątkami(typ "rep"). Ogólnie dany czar można próbować rzucić tylko raz, niezależnie ilu magów z tym czarem sie posiada. Na ten moment tron z druidyzmu jest czarem powtarzalnym.

Boundspelle teraz rzuca sie automatycznie po odrzuceniu określonej liczby kostek z puli.
Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, o 22:20 przez Dziedzic, łącznie zmieniany 3 razy.
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

za to bohaterow sie wystawia na raz i liczy sie to jako wystawienie jednostki (cos jak maszyny dawniej)

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

wheele sie odmierza po liniach prostych, wzdluz najbardziej zewnetrznej czesci jednostki. nie trzeba juz odmierzac juz tych udawanych lukow.
We can't stop here. This is bat country.

Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Post autor: Dziedzic »

Skirmish widzi 360 stopni, ale nadal ma strefy i 90 stopni wheela w szarzy.

Wg tabelki nie ma kary za strzelanie multishotem.

Quick to fire nie pozwala już wykonać s&s zawsze, cel musi być w odległości powyżej swojej wartości advance move.

Voley fire ignoruje covera tylko od oddziałów swojej wielkości lub mniejszych, nie pozwala już strzelać wszystkimi modelami jeśli oddział się nie ruszył.

Posiadając ulepszenie pancerza (ale nie broni) można używać parry na normalnych warunkach.

Flaming standard jest teraz one use only. Trwa od odpalenia na jedna fazę strzelania lub na czas pozostawania w walce(aż oddział przestanie być engaged).
Ostatnio zmieniony 18 gru 2017, o 22:55 przez Dziedzic, łącznie zmieniany 3 razy.
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Dziedzic pisze:Skirmish widzi 360 stopni, ale nadal ma strefy i 90 stopni wheela w szarzy.

Wg tabelki nie ma kary za strzelanie multishotem.
Skirmish widzi 360 stopni ale dotyczą go normalne zasady szarży tzn musi dostawić się do przeciwnika frontem i nie może zrobić wheela większego niż 90 stopni także fizycznie skirmish ma szarże na 180 stopni :)
Strzelając teraz bronią z multishotem nie można wybrać pojedyńczego strzału - zawsze strzelasz multishotem i ten minus do trafienia jest już uwzględniony w opisie broni (np. krasnoludzkie toporki trafiają na (5+))
Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

zmiana, ktora bedzie miala spory wplyw na mete: w turze, w ktorej szarzowaly, jednostki maja +1I
We can't stop here. This is bat country.

Dziedzic
Chuck Norris
Posty: 571

Post autor: Dziedzic »

Przed szarżami jest test "shaken" dla oddziałów których stan health points jest na poziomie 25% lub niższym, oblany test skutkuje:
-nie można sie ruszać, w tym szarżować, gonić, overrunować
-nie można się reformować poza post combat reform i combat reform
-strzelać

Dodatkowo trafienie w zwarciu w "shaken" unit ma modyfikator +1, a oddział będący "shaken" uderza na -1 to hit.

Otrzymać status "shaken" można tez poprzez:
-oblanie testu strachu,
-po zebraniu uciekającego oddziału
-po spalonej szarży
-maszyna, która oblała test paniki
-spalona szarża wyszarżowującego bohatera daje shaken całemu oddziałowi jesli z braku miejsca musi w nim po nieudanej szarzy pozostac
-po missfire 3-4
Gremlin pisze:Co się dziwicie? Chłopaki przyjeli 7 lepców na twaSz, traca 3 zęby z tego 2 przednie, a wciąż dzierżą w ręku bagietę, która chcą zjeść. A Furek im tą bagietę zajumał i pobił nią ostatniego żywego francuskiego rycerza sprawiedliwości. Pieprzony polski złodziej. Odarł ich z marzeń.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3132
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Ciara pisze:
Myth pisze:Overrun jest zawsze na wprost, nie środek do środka.
Overrun zawsze tak działał. Chyba że masz na myśli pursuit?
Oczywiście, poprawione.

Hard target kumuluje się.
Model mając 8 i więcej punktów przewagi DS nad OS przeciwnika jest trafiany na 6.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

smpa
Wałkarz
Posty: 64

Post autor: smpa »

Nowa zasada przy strzelaniu Hopeless shot.

Mam prośbę o jej wytlumaczenie. Rozumiem, że każdy strzał po modyfikacji powyżej 6+ podlega tek zasadzie, rzucamy dwa razy, pierwszy raz na 6+, a drugi to hit?

Awatar użytkownika
debelial
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3784
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: debelial »

Albo przeoczyłem, albo jeszcze nikt nie wspomniał o zasadzie Decimated.

Jednostki, które mają 25% lub mniej swojego początkowego stanu i nie są w walce, muszą zdać test Dyscypliny zwany Decimated (Zdziesiątkowany) na początku fazy szarż.
Jeśli nie zdadzą, stają się Shaken (czyli nie mogą się ruszać, strzelać itd.)

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8783
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

Jak rozumiem nie działa to na jednos tki odporne na psychologie (?)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3132
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Trzeba mieć zasadę Fearless.

Warto też dodać:

Horda ma 8 modeli szerokości dla zwykłej piechoty, formacja nie dodaje bonusu za szeregi do CRa.
Nie można już tymczasowo wychodzić poza krawędź stołu w trakcie ruchu.
Jednostki z frenzy muszą testować panic test, decimated i fear na swojej LD +2.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Bobson
Masakrator
Posty: 2298
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Bobson »

Dokładnie, i można mieć powyżej 10 ld.

ODPOWIEDZ