Magia w 2.0

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Magia w 2.0

Post autor: Klaudel »

Jakie sa wasze wrazenia z nowej wersji magii?

Moje pierwsze impresje to to, ze z flux kart wychodzi zazwyczaj 7 do 5, 8 do 6 albo 9 do 7, co sprawia, ze broniacy sie ma dosc spora pule kostek dipela i co za tym idzie dosc spora kontrole nad tym, co sie dzije w fazie magii. W zwiazku z tym trzeba przepychac tanie czary po 2-3 kostki na czar, zeby w koncu sie dokopac do okazji rzucenia czegos fajnego. Co z kolei sprawia, ze potrzebujesz teraz wiecej niz 4 czarow i ich wszechstronnosc staje sie glowna zaleta. Takze w tej edycji rzadzic bedzie Cosmologia, ktora ma de facto 8 czarow i wiekszosc fajna.

Czyli summa summarum wcale ta nowa magia nie jest az tak mocna.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

10/10
-Wybieranie zaklęć
-Uśredniona ilość kostek (oczy węża pls)
-Warzywne ścieżki zbuffowane
-Dosyć często mam 3 kostki przewagi (SA magic heavy) więc jest ok
Obrazek

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Jak kolega wyżej, lecz:
*na tą chwilę nie widzę sensu brania dwóch małych magów zamiast 1 mastera ( powodem są dostępne czary 5,6 ) nie licząc VC które mają spoko Army Spell ( rep )
*flux karty są trochę za jednolite, przydałoby się dać jeszcze jedna taka "gorszą" jak dwójka.
*cosmo jest za uniwersalne i odstaje od reszty ścieżek
*zmiana mety( mniej MSU ) i brak AP w pyro to podwójny cios.
Obrazek

Myth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3126
Lokalizacja: Warszawa, 8 Bila

Post autor: Myth »

Ja uważam, że przepłacam PD za bound spells. Wartość 4 za dwie kości to za mało. Mogli zostawić rzut z dwóch lub trzech kości bez bonusów. Ewentualnie dać minus do finalnego wyniku z kości dla balansu.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.

Awatar użytkownika
Odoamar
Wodzirej
Posty: 759
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: Odoamar »

Myth pisze:Ja uważam, że przepłacam PD za bound spells. Wartość 4 za dwie kości to za mało. Mogli zostawić rzut z dwóch lub trzech kości bez bonusów. Ewentualnie dać minus do finalnego wyniku z kości dla balansu.
Akurat idea boundow to pewne spamowanie dużą ilością zaklęć ( w wielu przypadkach tych samych ) i liczenie na potknięcia się u przeciwnika.
Obrazek

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

@Myth, nie grałeś z bestiami, które miały 5 czy 6 tych boundów i robiło to za całą ich magię. Pod koniec 1.3 każdy brał pierścionek z fireballem, który można było ciepnąć na 3 czy 4+ z jednej kostki. Uznali, że było to za mocne i to znerfili. Teraz boundy są o tyle fajne, że możesz wziąć 2 z artefaktów i dość tanio zwiększają ci ilość spelli, które masz, a nie musisz kupować dodatkowego maga. Magia się też sporo zmieniła, bo nie ma bonusów do dispella, więc przeciwnik nawet to 4 powinien zbijać z 2 kostek.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

dziop
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191

Post autor: dziop »

Siema wpadłem na poroniony pomysł policzenia szans na rzucenie miscasta dla wrony z Power Wortexem i Taumaturgiom. Czyli przerzut 1 i 2. Jak się do tego zabrać? Rzucamy z 3,4 lub 5 kostek. Kurde statystyki miałem 5 lat na studiach i nic nie pamiętam. Może macie jakiś pomysł na funkcje excela :D

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1445
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Chodzi Ci o szansę na dowolnego miscasta czy osobno dla każdego tripletu?
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

dziop
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 191

Post autor: dziop »

No wolałbym zrobić sobie tabelkę na każdy wynik.
W przypadku Wrony trzy 1 lub 2 to zdarzenia prawie nie możliwe z racji przerzutu.
ale takie 6 na 4 kostkach to zgon na 5 kostkach 6 i 5. Chciałbym wiedzieć o jakim ryzyku mowa generalnie.

Awatar użytkownika
Azurix
Masakrator
Posty: 2999
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Najprościej to tym Drzewkiem Prawdopodobieństwa tak zwanym, ale na pewno nie najszybciej :P
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1445
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Przerzuty jedynek i dwójek możemy równoważnie zastąpić niesymetryczną kostką taką, że:
- szansa na 1 i 2 wynosi 1/18
- szansa na 3,4,5 i 6 wynosi 2/9.

Dalej robiłbym to ze schematu Bernouliego.

Zacznijmy od czarowania z 5 kostek.
Szansa na co najmniej 3 jedynki albo dwójki wynosi wtedy:
(1/18)^5+5*(1/18)^4*(17/18)+10*(1/18)^3*(17/18)^2=0,16%.
Szansa na co najmniej 3 trójki, czwórki, piątki albo szóstki wynosi wtedy:
(2/9)^5+5*(2/9)^4*(7/9)+10*(2/9)^3*(7/9)^2=7,64%.

Teraz czarujemy z 4 kostek.
Szansa na co najmniej 3 jedynki albo dwójki wynosi wtedy:
(1/18)^4+4*(1/18)^3*(17/18)=0,07%.
Szansa na co najmniej 3 trójki, czwórki, piątki albo szóstki wynosi wtedy:
(2/9)^4+4*(2/9)^3*(7/9)=3,66%.

No i na koniec czarowanie z 3 kostek.
Szansa na co najmniej 3 jedynki albo dwójki wynosi wtedy:
(1/18)^3=0,02%.
Szansa na co najmniej 3 trójki, czwórki, piątki albo szóstki wynosi wtedy:
(2/9)^3=1,10%.

Oczywiście wszystko jest z dokładnością do zaokrąglenia do setnych części procenta.
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1110
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Post autor: Tirit »

Drugi wynik (nawet jak są 1,2) należy zaakceptować.
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Klaudel
Falubaz
Posty: 1064
Lokalizacja: Rogaty Szczur

Post autor: Klaudel »

juz paru gostkow na forum T9A liczylo szanse dla miscasta i dla 3 kostek jest ponoc ok.3%, dla 4 ok. 9% a dla 5 ok 21%, wiec na chlopski rozum z rerollem 1 i 2 nie moze sie za duzo roznic.
We can't stop here. This is bat country.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

To teraz pomnóż sobie 3,66% razy 6 różnych miscastów jakie możesz rzucić i gdzieś tyle wyjdzie.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

@xmaciek liczysz dla roznych wynikow, wiec szansa na misxasra jest wynikiem 2*szansa_na_1-2 + 4*szansa_na_3-4

Awatar użytkownika
X.Maciek
Falubaz
Posty: 1445
Lokalizacja: Lubelskie Stowarzyszenie Gier Bitewnych "Moria"

Post autor: X.Maciek »

Wiem, że liczę dla każdego wyniku osobno. Dlatego wcześniej upewniłem się czego oczekuje Dziop :wink:
"Armia baranów dowodzona przez lwa jest silniejsza niż armia lwów dowodzona przez barana"

Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

ten przerzut 1 i 2 nie daje większej szansy na miscasta, za to zwiększa szansę na bardziej hardcorowy efekt miscasta i na to że krewka poleci z nosa czarodziejowi

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

esgaroth pisze:ten przerzut 1 i 2 nie daje większej szansy na miscasta, za to zwiększa szansę na bardziej hardcorowy efekt miscasta i na to że krewka poleci z nosa czarodziejowi
Dałbym lajka gdybym mógł. :lol2:
Obrazek

ODPOWIEDZ