Magia w 2.0
Magia w 2.0
Jakie sa wasze wrazenia z nowej wersji magii?
Moje pierwsze impresje to to, ze z flux kart wychodzi zazwyczaj 7 do 5, 8 do 6 albo 9 do 7, co sprawia, ze broniacy sie ma dosc spora pule kostek dipela i co za tym idzie dosc spora kontrole nad tym, co sie dzije w fazie magii. W zwiazku z tym trzeba przepychac tanie czary po 2-3 kostki na czar, zeby w koncu sie dokopac do okazji rzucenia czegos fajnego. Co z kolei sprawia, ze potrzebujesz teraz wiecej niz 4 czarow i ich wszechstronnosc staje sie glowna zaleta. Takze w tej edycji rzadzic bedzie Cosmologia, ktora ma de facto 8 czarow i wiekszosc fajna.
Czyli summa summarum wcale ta nowa magia nie jest az tak mocna.
Moje pierwsze impresje to to, ze z flux kart wychodzi zazwyczaj 7 do 5, 8 do 6 albo 9 do 7, co sprawia, ze broniacy sie ma dosc spora pule kostek dipela i co za tym idzie dosc spora kontrole nad tym, co sie dzije w fazie magii. W zwiazku z tym trzeba przepychac tanie czary po 2-3 kostki na czar, zeby w koncu sie dokopac do okazji rzucenia czegos fajnego. Co z kolei sprawia, ze potrzebujesz teraz wiecej niz 4 czarow i ich wszechstronnosc staje sie glowna zaleta. Takze w tej edycji rzadzic bedzie Cosmologia, ktora ma de facto 8 czarow i wiekszosc fajna.
Czyli summa summarum wcale ta nowa magia nie jest az tak mocna.
We can't stop here. This is bat country.
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1039
10/10
-Wybieranie zaklęć
-Uśredniona ilość kostek (oczy węża pls)
-Warzywne ścieżki zbuffowane
-Dosyć często mam 3 kostki przewagi (SA magic heavy) więc jest ok
-Wybieranie zaklęć
-Uśredniona ilość kostek (oczy węża pls)
-Warzywne ścieżki zbuffowane
-Dosyć często mam 3 kostki przewagi (SA magic heavy) więc jest ok
Jak kolega wyżej, lecz:
*na tą chwilę nie widzę sensu brania dwóch małych magów zamiast 1 mastera ( powodem są dostępne czary 5,6 ) nie licząc VC które mają spoko Army Spell ( rep )
*flux karty są trochę za jednolite, przydałoby się dać jeszcze jedna taka "gorszą" jak dwójka.
*cosmo jest za uniwersalne i odstaje od reszty ścieżek
*zmiana mety( mniej MSU ) i brak AP w pyro to podwójny cios.
*na tą chwilę nie widzę sensu brania dwóch małych magów zamiast 1 mastera ( powodem są dostępne czary 5,6 ) nie licząc VC które mają spoko Army Spell ( rep )
*flux karty są trochę za jednolite, przydałoby się dać jeszcze jedna taka "gorszą" jak dwójka.
*cosmo jest za uniwersalne i odstaje od reszty ścieżek
*zmiana mety( mniej MSU ) i brak AP w pyro to podwójny cios.
Ja uważam, że przepłacam PD za bound spells. Wartość 4 za dwie kości to za mało. Mogli zostawić rzut z dwóch lub trzech kości bez bonusów. Ewentualnie dać minus do finalnego wyniku z kości dla balansu.
www.marnadrukarnia.com - druki 3D i turnieje.
Akurat idea boundow to pewne spamowanie dużą ilością zaklęć ( w wielu przypadkach tych samych ) i liczenie na potknięcia się u przeciwnika.Myth pisze:Ja uważam, że przepłacam PD za bound spells. Wartość 4 za dwie kości to za mało. Mogli zostawić rzut z dwóch lub trzech kości bez bonusów. Ewentualnie dać minus do finalnego wyniku z kości dla balansu.
@Myth, nie grałeś z bestiami, które miały 5 czy 6 tych boundów i robiło to za całą ich magię. Pod koniec 1.3 każdy brał pierścionek z fireballem, który można było ciepnąć na 3 czy 4+ z jednej kostki. Uznali, że było to za mocne i to znerfili. Teraz boundy są o tyle fajne, że możesz wziąć 2 z artefaktów i dość tanio zwiększają ci ilość spelli, które masz, a nie musisz kupować dodatkowego maga. Magia się też sporo zmieniła, bo nie ma bonusów do dispella, więc przeciwnik nawet to 4 powinien zbijać z 2 kostek.
Siema wpadłem na poroniony pomysł policzenia szans na rzucenie miscasta dla wrony z Power Wortexem i Taumaturgiom. Czyli przerzut 1 i 2. Jak się do tego zabrać? Rzucamy z 3,4 lub 5 kostek. Kurde statystyki miałem 5 lat na studiach i nic nie pamiętam. Może macie jakiś pomysł na funkcje excela
Przerzuty jedynek i dwójek możemy równoważnie zastąpić niesymetryczną kostką taką, że:
- szansa na 1 i 2 wynosi 1/18
- szansa na 3,4,5 i 6 wynosi 2/9.
Dalej robiłbym to ze schematu Bernouliego.
Zacznijmy od czarowania z 5 kostek.
Szansa na co najmniej 3 jedynki albo dwójki wynosi wtedy:
(1/18)^5+5*(1/18)^4*(17/18)+10*(1/18)^3*(17/18)^2=0,16%.
Szansa na co najmniej 3 trójki, czwórki, piątki albo szóstki wynosi wtedy:
(2/9)^5+5*(2/9)^4*(7/9)+10*(2/9)^3*(7/9)^2=7,64%.
Teraz czarujemy z 4 kostek.
Szansa na co najmniej 3 jedynki albo dwójki wynosi wtedy:
(1/18)^4+4*(1/18)^3*(17/18)=0,07%.
Szansa na co najmniej 3 trójki, czwórki, piątki albo szóstki wynosi wtedy:
(2/9)^4+4*(2/9)^3*(7/9)=3,66%.
No i na koniec czarowanie z 3 kostek.
Szansa na co najmniej 3 jedynki albo dwójki wynosi wtedy:
(1/18)^3=0,02%.
Szansa na co najmniej 3 trójki, czwórki, piątki albo szóstki wynosi wtedy:
(2/9)^3=1,10%.
Oczywiście wszystko jest z dokładnością do zaokrąglenia do setnych części procenta.
- szansa na 1 i 2 wynosi 1/18
- szansa na 3,4,5 i 6 wynosi 2/9.
Dalej robiłbym to ze schematu Bernouliego.
Zacznijmy od czarowania z 5 kostek.
Szansa na co najmniej 3 jedynki albo dwójki wynosi wtedy:
(1/18)^5+5*(1/18)^4*(17/18)+10*(1/18)^3*(17/18)^2=0,16%.
Szansa na co najmniej 3 trójki, czwórki, piątki albo szóstki wynosi wtedy:
(2/9)^5+5*(2/9)^4*(7/9)+10*(2/9)^3*(7/9)^2=7,64%.
Teraz czarujemy z 4 kostek.
Szansa na co najmniej 3 jedynki albo dwójki wynosi wtedy:
(1/18)^4+4*(1/18)^3*(17/18)=0,07%.
Szansa na co najmniej 3 trójki, czwórki, piątki albo szóstki wynosi wtedy:
(2/9)^4+4*(2/9)^3*(7/9)=3,66%.
No i na koniec czarowanie z 3 kostek.
Szansa na co najmniej 3 jedynki albo dwójki wynosi wtedy:
(1/18)^3=0,02%.
Szansa na co najmniej 3 trójki, czwórki, piątki albo szóstki wynosi wtedy:
(2/9)^3=1,10%.
Oczywiście wszystko jest z dokładnością do zaokrąglenia do setnych części procenta.
ten przerzut 1 i 2 nie daje większej szansy na miscasta, za to zwiększa szansę na bardziej hardcorowy efekt miscasta i na to że krewka poleci z nosa czarodziejowi
- Dancaarkiiel
- Falubaz
- Posty: 1039
Dałbym lajka gdybym mógł.esgaroth pisze:ten przerzut 1 i 2 nie daje większej szansy na miscasta, za to zwiększa szansę na bardziej hardcorowy efekt miscasta i na to że krewka poleci z nosa czarodziejowi