Sposób doboru scenariusza na turniejach

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Romek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Sposób doboru scenariusza na turniejach

Post autor: Romek »

Czołem,

Chciałem poruszyć temat wyboru scenariusza na turniejach i chodzi mi o ich dobór między bitwami. Na większości turniejów na których dotąd byłem losowaliśmy i scenariusz i sposób wystawienia przed bitwa indywidualnie dla każdego stołu. Wiadomo, jak z systemem losowym może do doprowadzić do sytuacji, ze jeden scenariusz rozegramy 2 albo i nawet 3 razy.

Dalczego widzę tutaj problem?

1. T9A bazuje na danych pozyskiwanych z turniejów i dąży do balansu na ich podstawie.
2. Scenariusze są dosyć zróżnicowane i różne armie rozpiski mają niższa lub yższa "poprzeczkę" w konkretnych scenariuszach i gdy np drogą losową zagrają 2 lub 3 niesprzyjające scenariusze wpływa to na wynik i dane do analizy. To samo gdy armia trafi te "pod siebie".

Dlaczego czepiam sie scenriuszy a nie random deplotymentu?
Losowy deployment urozmaica grę i nie ma aż tak kolosalnego znaczenia co scenariusz stanowiacy 6 dużych pkt. To prawda, że inaczej wyglada "Spoils of war" grany na Refused Flank/ Encircle a inaczej na Marching Column.

Stąd subiektywnie uważam, iż na turniejach scenariusz powinen być osowany jeden dla wszystkich stołow. Sposób wystawienia nadal dobierany losowo indywidualnie dla każdego stołu.
Dzięki temu
1. Scenariusze nie będą się powtarzać oraz wszyscy zagrają taki sam zestaw scenriuszy to wyrówna szanse
2. dostarczy danych bez tak dużego odchylenia w przypadku pełnej losowości.

Dajcie znać co o tym myślicie.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Ciekawy pomysł. Jak widzisz rozkład scenariuszy dla turnieju z 3 bitwami (singiel), z 5 bitwami (singiel), z 5 bitwami (drużynówka). Jeśli chcesz wprowadzać odgórny system, to warto by było zobaczyć jak wpływa taka zasada na parowanie na drużynówkach (niektóre armie będziesz promował w danej rundzie a inne uwalał patrz breakthrou) i na osiągalne wyniki bitew (jeśli defens w ostatniej bitwie będzie musiał grać breakthrou, to o wyniku turnieju w dużej mierze może zadecydować scenariusz grany na 1 stole).

Przy losowym deploymencie i scenariuszu po prostu zakładasz, że ta część gry jest zbalansowana i nie ma wpływu na porównywanie "siły armii".
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Romek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Post autor: Romek »

to tylko przykładowy pomysł, dla mnie wystarczy jak kazdy grałby ten sam scen, a więc:

Mamy 6 misji:
1. Hold the Ground
2. Breaktrough
3. Spoils of war
4. King of the Hill
5 Capture Flags
6 Secure Target.

Przy turnijach na 3 bitwy podzielilbym scenariusze na grupki prezentujace podobny problem specyfike.
Grupa I - Hold the Ground (1) i Spois of war (3) wymagaja zaangażowania w środku.

Grupa II - Secure Target (6) i King of the Hill (4) - sa neutralne/ remisowe (przy tym drugim sporo zależy od rozmieszczenia terenu i rodzaju deploymentu)

Gtrupa III - Braketrough (2) i Flagi (5)

Z każdej z tych grup losowałbym jeden scenariusz.

W Turniejach gdzie jest 5 bitew po prostu jeden się nie pojawi (nie zostanie wylosowany).
Można też dodatkowo wprowadzić że w sasiednich rundach nie może sie pojawić scenariusz z tej samej grupy. Ale tutaj już przekombinowane, a proste rozwiazani sa najlepsze.

Co do drużynówek, element parowania i system z dotychczasowego DMP jest odpowiedni. A to, że drużynówki są wypaczone jeżeli chodzi o wyniki ze względu na parowanie to inny temat.

Co do przykładu z defensem.
Przy losowych scenariuszach może zagrać 3 razy Braketrough lub ani razu. I to wypacza wynik.
Jeżeli wszyscy graja te same scenariusze to szanse są wyrównane. Dzięki temu nie będzie ekstremów.
A hipotetycznie ten wspomniany defens molg sie uklasowac w topie bo wlasnie nie bylo wczesniej braktreough i zasluguje by sie teraz "pomeczyc", miał z gorki w poprzednich rundach.

Losowy scenraiusz i deployment losowany jeden dla wszystkich, bez powtórzeń - tu bym sie zgodzil. Losowy scen i scenariusz dla każdego i to z możliwościa powtórzenia nie ma nic wspólnego z balansem.

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1507
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Całkiem ciekawy pomysł. O ile z drużynówkami nie ma problemu (w ciągu 5 paringów na 5 osobowy team zostanie rozegrane 25 bitew więc każdy scena może zostać zagrany minimum 4 razy) to z masterami i lokalami trochę gorzej. Podobają mi się grupy na jakie podzieliłeś scenariusze.
Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

no ale po to są różne scenariusze żeby nie zafixować się na jednym buildzie tylko starać się zrobić zróżnicowaną rozpę z jak największym pokryciem, jeżeli twoja rozpa to 50xHundegunnersów + 3xCannony + 3 magów i się denerwujesz na scenariusze Breaktrough, Secure Target, Hold the Ground no to już twój problem xD

Romek
Chuck Norris
Posty: 534
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin

Post autor: Romek »

A co jak grajac wspomniana rozpiską nie trafie zadnego z nich?
Wtedy mam wszystkie pod siebie i po prostu swoim zafiksowanym buildem rosztrzelam przeciwnika. Moi przeciwnicy sie denrwuja, ale to ich problem, że mają zróżnicowana rozpiskę.
Balans ! :)

Jak jest gwarancja, że nie dostanę żadnego 2 razy jest fair dla wszystkich. bo nie chodzi by niektorzy mieli latwiej a niektórzy trudniej tylko by było wyrównanie.

ODPOWIEDZ