The Old World is back

Wszystko to, co nie pasuje nigdzie indziej.

Moderatorzy: Fluffy, JarekK

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Re: The Old World is back

Post autor: WarX »

Problemem nie jest co się zmieści, tylko jak to formować w klocki... Jak pokazuje Abrassus na swoim kanale, jak opowiada Furion w swoich tekstach, itd. Kluczem do wygrywania w T9A jest to, że twój klocuszek dajmy na to elfów (sztuk 30) raz jest ustawiony w 5 kolumn (100mm front), raz w 6 (bo tylko tak się zmieści ;), a raz w 7 lub 8.

Te wszystkie liczby 100, 120, 140, 160mm da się poskładać mając (coś) o maksymalnym rozmiarze 20x20mm. My używamy do tego podstawek figurek. KoW ma to w dupie i oddziały mają zawsze sztywne rozmiary podstawy.

Jeśli byś chciał grać okrągłymi podstawkami to potrzebujesz 'coś' co będzie wyznaczało te wszystkie 'dynamiczne' formacje niezależnie od twoich okrągłych podstawek.

Oczywiście jeśli grasz armiami, gdzie podstawka ma 25x25mm to masz łatwiej - wystarczy adapter okrągłe 25mm/kwadratowe 25mm. Ale takich armii jest mniejszość.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Inaczej ustawione te "klocki":

Obrazek

A najbardziej łopatologicznie mogę Ci wytłumaczyć w taki sposób, że jedna podstawka to tak jakby jeden ludzik w 9age, który ma 8 woundów oraz 8 ataków (za każdym razem, jak straci 1wounda to ma też i mniej o 1 atak), ot taki wypas ogr czy coś. Do tego te ogry poruszają się jak fasty. No chyba prościej się nie da...
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Kluczem do wygrywania w grę jest zarządzanie ryzykiem. Ja wiem, że furion potrafi tak ustawic modele przy pomocy potęgi pitagorasa, że nic w nie nie wszarżuje. Albo jakby nie wiedział gdzie i po co ma stawiać modele to nic by mu to nie dało.

i w każdej grze bitewnej to gdzie masz ustawic modele to clue problemu :P
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Każdy z nas o czymś innym ;)
Woundy i ataki nie mają aż tak wielkiego znaczenia (znaczy mają, ale o tym za chwilę).

T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów i spełniających pewne dodatkowe warunki. Jeżeli podstawową jednostką w tej grze jest kwadrat o boku 20x20mm to nie da się efektywnie zastąpić tych kwadratów ułamkowymi wartościami (nie zagrają 15x15mm, ani 25x25mm, zadziałają ewentualnie 10x10mm ;)). Możesz modele 20x20 zastąpić 40x40 i używać fillerów 20x20. Ale dalej będzie srogi problem gdy będziesz chciał ustawić oddział w kreskę.

A teraz wyobraź sobie, że te piękne modele na kółkach 25mm chcesz ustawić w kreskę... Twój model jest za głęboki o 5mm, więc potrzebujesz jakieś dodatkowe markery rozmiarów jednostek.

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

WarX, czemu sądzisz, ze każda gra bazuje na zasadach wfb?
Tutaj jest nieco inna mechanika.

Popatrz na ten oddział 32 elfów na górze. Abyś zrozumiał o co w tym chodzi to te 32 elfy (czyli 4 podstawki z 8 elfami) to tak jakby 4 krasnoludy w grze w którą grasz. Możesz te 4 krasnoludy ustawić w wężyka? Możesz (co jest paskudne wizualnie), tak samo jak możesz ustawić te 4 traye w wężyka i będzie funkcja taka sama jak z krasnoludami.

Po prostu dziwi mnie Twoja uaprtość :D, że w grze, w której modele są na kółkach to muszą one grać jako kółka :p doskonale mogą grać jako kwadraty ale nie naruszając kwadratury koła, jak pokazuje WotR oraz te dzisiejsze nowe gry typu runewars czy gota. Poczytaj zasady do tych gier i wypowiedz się wtedy. Bo ja znam do 9age i mogę dyskutować i jakoś porównać jedno do drugiego ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Stary, nie rozumiem czemu to nie jest złotymi literami na głównej stronie 9th age. Przecież każdy grałbym w ten system. :D
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Kuros
Falubaz
Posty: 1471
Lokalizacja: białobrzegi/grójec/radom

Post autor: Kuros »

A kreska zombiaków nie ma innych wymiarów na różnych podstawkach? o_0 czy już się tego nie robi jak to było w 8?

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Kreska zombiaków to też figura składająca się z kwadratów...

Widzę tu potencjał, ja na pewno będę grał w Old World, choćby raz do roku. ;)

MKG
Mudżahedin
Posty: 230

Post autor: MKG »

Jednym słowem nadchodzi "Warhammer: Age of Pelicans" :mrgreen:

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

-Qc- pisze: 18 lis 2019, o 21:47 Myślę, że bez problemu da się to zrobić tak jak chłopaki piszą.

Co do spin - wydaje mi się, że ich już prawie nie ma w bitewniakach. To gra dla ludzi i do zabawy a nie się nadymać. Wygrywa się skillem nie kłoceniem. Itd
Na to pomogło bardzo:
Znaczniki oddziałów
Karty efektów
Proste zasady
-Qc- pisze: 19 lis 2019, o 11:11 "T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Stary, nie rozumiem czemu to nie jest złotymi literami na głównej stronie 9th age. Przecież każdy grałbym w ten system. :D
Qc plewo. Kawaleryjskie!

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Furion pisze: 19 lis 2019, o 18:38
-Qc- pisze: 18 lis 2019, o 21:47 Myślę, że bez problemu da się to zrobić tak jak chłopaki piszą.

Co do spin - wydaje mi się, że ich już prawie nie ma w bitewniakach. To gra dla ludzi i do zabawy a nie się nadymać. Wygrywa się skillem nie kłoceniem. Itd
Na to pomogło bardzo:
Znaczniki oddziałów
Karty efektów
Proste zasady
Bo ja wiem, maszyna ma zasady podupione jak 150 ale ludzie mają - przy naprawdę niszowości systemy i wysokiej kompetetywności nawet u noobków - po prostu więcej dystansu
-Qc- pisze: 19 lis 2019, o 11:11 "T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Stary, nie rozumiem czemu to nie jest złotymi literami na głównej stronie 9th age. Przecież każdy grałbym w ten system. :D
Qc plewo. Kawaleryjskie!
[/quote]

:)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Naviedzony pisze: 19 lis 2019, o 15:48 Kreska zombiaków to też figura składająca się z kwadratów...

Widzę tu potencjał, ja na pewno będę grał w Old World, choćby raz do roku. ;)
Poważna deklaracja, jak na razie wszystko co wiemy to że "jest" xD
Obrazek

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3098
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Post autor: lwieserce85 »

Dancaarkiiel pisze: 19 lis 2019, o 20:35
Naviedzony pisze: 19 lis 2019, o 15:48 Kreska zombiaków to też figura składająca się z kwadratów...

Widzę tu potencjał, ja na pewno będę grał w Old World, choćby raz do roku. ;)
Poważna deklaracja, jak na razie wszystko co wiemy to że "jest" xD
Nawiedzony.....nick zobowiązuje
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Dancaarkiiel pisze: 19 lis 2019, o 20:35
Naviedzony pisze: 19 lis 2019, o 15:48 Kreska zombiaków to też figura składająca się z kwadratów...

Widzę tu potencjał, ja na pewno będę grał w Old World, choćby raz do roku. ;)
Poważna deklaracja, jak na razie wszystko co wiemy to że "jest" xD
Jak mowili że rozpieprza battla to rozpieprzyli - ja im ufam
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

A no. Coraz bardziej zaczynam sądzić, że to było zupełnie świadome i przemyślane działanie... Skasować przestarzały mechanicznie system, rozpalić ogień i po 7-8 latach stworzyć nową grę odnoszącą się do tego co w tej grze było najlepsze - klimat, tutaj nic nie muszą zmieniać w zasadzie.
Kasiora im poleci workami po tej akcji...

A cieszyć może to, że od czasu skasowania wfb GW naprawdę wiele się nauczyło i powoli odrabia zadanie domowe, wreszcie się otwarło na głosy ludu i ich jęki. (oczywiscie zasady nadal są do dupy :P)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Tam po prostu zmienił sie zarząd. Ten sprzed End Timesów lata stał w miejscu a teraz wszytsko im hula jak głupie. Jak oni teraz cos wydadza to preordery schodzą w 5h to jest nienormalne jaka maja passę

Oni sa disneyem bitewniaków, będa mieli wszystko
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Wydaje mi się QC, ze masz rację z tym Disneyem bitewniaków. Zapewne GW znów marzy się całkowity monopol w świecie figurek i co ciekawe (nie wiem czy to będzie lepsze czy gorsze) mają ku temu możliwości aby zrealizować ten plan.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
Soulferin
Falubaz
Posty: 1431
Lokalizacja: Nicea\Warszawa

Post autor: Soulferin »

Ja tam myślę że kolesie wcale nie słuchają głosu ludu tylko wyczuli kasę po prostu. Zauważcie że gracze honorowo z okien skakali po rozwałce Starego Świata zaklinając się że GW nigdy już nie dotkną a jakoś to na nich wrażenia szczególnie nie zrobiło. Tak jak mówi Qc wyczuli odpowiedni moment na robienie mamony.
Ostatnio zmieniony 19 lis 2019, o 23:52 przez Soulferin, łącznie zmieniany 1 raz.
"Wojny przychodzą i odchodzą a moi żołnierze są wieczni"

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

Jasne, ze chodzi o kasę :)
Ale skoro lud chce im ją oddawać to nie ma problemu. Do 3 lat będę miał chyba skończone wszystkie dotychczasowe swoje projekty w malowaniu (oczywiscie, wszystko z GW...) i chętnie zacznę coś nowego, tylko na to czekam ;)
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Awatar użytkownika
JimMorr
Chuck Norris
Posty: 445

Post autor: JimMorr »

Ja trochę liczę, że jak zrobią Stary Świat to zdecydują się cofnąć zegar do epoki wojen domowych w imperium. Wojna z wąpierzami, inwazja skavenów na bretkę, Mordheim. Zrobią zupełnie nowy setting, osadzony w tej samej historii, pozbawiony dziwolągów z End of Times. Byłoby to nawet sensowne z ich punktu widzenia: nowe frakcje, nowe modele, nowi bohaterowie, nowa historia do napisania zamiast odgrzewania tych samych kotletów...

ODPOWIEDZ