V edycyjne haje

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

V edycyjne haje

Post autor: Aldean »

Kazdy whitelion w 5ed mial zasade ze General w jednostce nie moze dostac rany poki jakis WL zyje. W zasadzie lord mial ignor wound dopoki byli WL:)
Zasada calkowicie poparta we flufie i naprawde mocna:). Nie dzialala w pojedynkach niestety...ale zawsze championem mozna bylo przyjac i po klopocie.
SM i -1 do hita...ach..jak mi tego brakuje...
Ale chyba nie bardziej jak strzelania z 2 rank. Mega klimaciarskie to bylo...no ale coz:<
Nie chce wspominac o Ithilmar barding bo sie poplacze chyba:< jak wyszedl book to z raz przegralem przez te 2 cale.
Ach a bolce z 5ed? poczworny co penetrowal:> ale oczywiscie z sejwem

HE gram dlugo...ale 7ed naprawde mnie odrzucila. ASF i brak honorow i ithilmar bardinga powoduje ze wszystko co robi gw jest pod jedno kopyto:<

Pozdrawiam.

EDIT. a najbardziej mnie bawi jak mowia ze HE przegiete bo asf:> a do vampirow nikt sie nie przyczepi i do tych 200 pkt w przedmiotach na lordzie i 100 na hero:>
DObra...koniec lamentu:)


temat wydzielony z innego
Kosa

Awatar użytkownika
Brat_Kruger
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: Kanzas

Post autor: Brat_Kruger »

przypomnę tylko że jeszcze w V edycji SM mogli mieć tarcze - oprócz deflect shot. (w IV - tylko save tylko 6+)

IMHO - fajnie by było jakby przywrócili - 1 to hit .... ale cóż - pewnie wiązało by się to również z zabraniem 1 ataku

łucznicy - strzelanie 2 rzędami - przy tak fluffowo zoorganizowanych elfach - to podstawa

RBT - moim zdaniem za drogie - maksymalnie 75 pkt bym dał

Awatar użytkownika
Fensir
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Fensir »

RBT maja dobrą cenę. Za maszynę do masakrowania lżejszych hufców mamy odpowiedni koszt.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

btw...
przypomnialo mi sie ze WL mieli zajebiste style walki w 5ed:)
Jak moze niektorzy nie wiedza...to nawet prz szarzy z GW atakowalo sie ostatnim. Natomiast WL mieli ze jak szarzuja to "wybijają" wrogow z rytmu, co dawalo -1 atak dla wrogow stykajacych sie z WL:) wiec -5 atakow bylo i tylko champion bil 1 atakiem:)
A jak szarzowali na nas...to bylismy -1 do hita bo przykrywalismy sie plaszczami:)
A...i chyba d3 rany:) ale juz tego nie pamietam wiec nie potwierdzam:)
Dobre czasy byly:)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
Fensir
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Fensir »

Może i był hero hammer, ale był tez klimacik :)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Aldean pisze:btw...
przypomnialo mi sie ze WL mieli zajebiste style walki w 5ed:)
Jak moze niektorzy nie wiedza...to nawet prz szarzy z GW atakowalo sie ostatnim. Natomiast WL mieli ze jak szarzuja to "wybijają" wrogow z rytmu, co dawalo -1 atak dla wrogow stykajacych sie z WL:) wiec -5 atakow bylo i tylko champion bil 1 atakiem:)
A jak szarzowali na nas...to bylismy -1 do hita bo przykrywalismy sie plaszczami:)
A...i chyba d3 rany:) ale juz tego nie pamietam wiec nie potwierdzam:)
Dobre czasy byly:)

Pozdrawiam
co do ataków specjalnych to sie nie pomyliłes... piechota HE w piatej edycji miała sporo zasad specjalnych - dzieki temu była bardzo grywlna.. w 6. skasowali wiekszosc fajnych zasad.. na szczescie teraz jest juz całkiem dobrze..
mam jeszcze booka z 5 edycji... i tak naprawde to PG byli najmniej grywalni (GW nadal podtrzymuje tą tradycje)..

choc te D3 Woundy robiłyby prawdziwych rzezników... tzn. drwali z WL :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Fensir
Chuck Norris
Posty: 583

Post autor: Fensir »

Napisz jacy wtedy dokłądnie byli WL, PG, SM Assi.

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

moge nawet całego army lista wrzucic - ale do tego przydałby sie nowy temat, jesli ktos by chciał sobie powspominac stare czasy..

1 Elven Lord Genral - 160 pkt
staty: 5 7 7 4 4 3 9 4 10
w miare tanie opcje wyposarzenia. 3 magic items

0-1 BSB - 98 pkt
staty: 5 5 5 4 4 1 7 2 8
1 magic item

Heroes - 104 pkt
staty: 5 6 6 4 4 2 8 3 9
2 magic items

Champion - 48 pkt
staty: 4 4 4 4 3 1 7 2 8
1 magic item

Magowie.. 4 rodzaje w zależnosci od levelu od 59 do 328 pkt
z ciekawszych rzeczy - wszyscy mieli T4. 1 - 4 magic items

0-1 Dragon Princes - 43 pkt
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 2+
zasady: darmowy sztandarowy, sztandar magiczny za polowe ceny

Silver Helms - 31 pkt
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 5+
przy takim AS byli fastem..
opcje: tarcza(2), HA(2), barding(8)

Ellyrian Reavers - 25 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 5+
opcje: luk(4), tarcza(2) spear(2)
zasady: skirmish, deployment (moga wykonac darmowy ruch tuz po wystawieniu), Expert Riders (nie maja -1 to Hit przy strzelaniu po ruchu), Fire & Flee (jako reakcja na szarze)

0-1 White Lions - 16 pkt
staty: 5 5 4 4 3 1 6 1 8
AS: 5+/4+
opcje: tarcze(1)
zasady: Bodyguard (jesli jest w nich generał zdaja wszystkie testy LD), Woodsmen, Lion Pelt (+1 AS od strzelania), Woodsmen's Axe (3 rodzaje ataków: 1. Lion Rampant - gdy sa szarzowani przeciwnik ma -1 to hit; 2. Lion Leaping - podczasz szarzy przeciwnik ma -1A; 3. Lion Claw - D3 Woundy)

0-1 Phoenix Guards - 14 pkt
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 6+
opcje: HA(1)

0-1 Sword Masters
staty: 5 5 4 3 3 1 7 1 8
AS: 5+
opcje: tarcza(1)
zasady: Sword Masters (ignorowanie strike last dwuraka), Deflect Shot (strzelanie od frontu ma -1 to hit)

Lothern Seaguard - 14 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 5+
opcje: dlugi luk(1), HA(1)
zasady: strzelanie z dwoch szeregów, walka z dodatkowego szeregu

Spearman - 12 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 5+
opcje: HA(1)
zasady: walka z dodatkowego szeregu.

Shadow Worriors - 12 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: 6+
opcje: dlugi luk(1), LA(2)
zasady: strzelanie z dwoch szeregów, Skirmish (ale nie było koniecznosci uzywania), Deployment (troszke lepszy Scout), Hate Dark Elves

Archer - 10 pkt
staty: 5 4 4 3 3 1 6 1 8
AS: --
opcje: LA(2)
zasady: strzelanie z dwoch szeregów.

RBT - 100
single shot: S5 (-1S/rank), No AS, D4 Woundy
multiple shot: S4 (-1S/rank), No AS

Tiranoc Chariot - 84 ptk
- tu jest mnóstwo opcji (np barding dla koni(4) albo scythed wheels (20)).. ale nie bede ich wypisywał, kiedy zasady rydwanow byly całkiem inne.. chariot miał S7 i T7.. a ubic mozna było wszystko oddzielnie :)

Monstery:
Dragon - 450 pkt
staty: 6 6 0 6 6 7 8 7 7
Graet Dragon - 600 pkt
staty: 6 7 0 7 7 8 7 8 8
Emperor Dragon - 750 pkt
staty: 6 8 0 8 8 9 6 9 9

Orzeł - 75 pkt
staty: 6 7 0 6 4 3 5 2 8

a do tego: Chimera(250), Cockatrice(150), Griffon(150), Hippogriff(145), Manticore(200), Pegasus(50), Unicorn(90)

dolaczajac do tego restykcje punktowe:
0-50% Charakters
25%+ Regiments
0-25% War Machines
0-25% Monsters
0-25% Allies (Bretonnia, Dwarfy, Empire, WE)

mozemy juz bawic sie w piąta edycje :)

pozdrawiam.

ps. prosze jakos sensowniej zdrabniac moja ksywke.. ;-)
Obrazek

Paku
Oszukista
Posty: 827

Post autor: Paku »

Eh, już myślałem że nigdy tego nie zobacze. Dziex Assasello.

Pozdro All.

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

Heh...te czasy:)
Miecz +3 toughness i elf lord mial go tylko 7:>
brakuje mi 5ed. tyle specjalnych zajebiaszczych zasad

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Aldean pisze:Heh...te czasy:)
Miecz +3 toughness i elf lord mial go tylko 7:>
brakuje mi 5ed. tyle specjalnych zajebiaszczych zasad
a mi raczej ich nie brakuje... moj kumpel zbierał krasnale.. i ichni lord to dopiero mogł byc pakerny (10 T :) )..
z wielkim entuzjazmem przyjałem nadejscie 6 edycji.
Obrazek

Awatar użytkownika
Brat_Kruger
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 108
Lokalizacja: Kanzas

Post autor: Brat_Kruger »

ja najbardziej chyba tęsknię za starą magią - z kartami wiatru magii -

wtedy 2 poziomowy mag mógł nawet poczarować
i te czary - fiery convocation, apotheosis, banishment, drain magic (cóż... inne niż dziś) ... :D assault of stone (dla niewtajemniczonych -przesuwanie góry o d6 cali ==> 2d6 woundów wszystkim co byli na górce, d6 tym których dotknęła).

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4288
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

taaa 5 edycja, Ci lordowie na mega pakernych smokach za 800 pkt sam smoczek :P

fly high...

az sie lezka w oku kreci ;)
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

Jak ktos ma do sprzednia booka do 5ed HE to chetnie kupie moze wtedy z kumplami pokombinujemy nad reszta bookow i pogramy na 5ed =P

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

WE mialy zajebiscie w 5ed:> wszystko moglo latac...wiec 1 tura i...all HIGH FLY:>
Zlatywalo sie w 6 turze:> szybka i mila bitwa:>

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

Aldean pisze:WE mialy zajebiscie w 5ed:> wszystko moglo latac...wiec 1 tura i...all HIGH FLY:>
Zlatywalo sie w 6 turze:> szybka i mila bitwa:>
chyba ze ktos Cie z łomotem sciagnal na ziemie..
w ogole teraz jak na to patrze to 5 edycja była dziwna..
Obrazek

Awatar użytkownika
Aldean
Kretozord
Posty: 1993

Post autor: Aldean »

Ja wiem czy dziwna...ja ogolnie zawsze lubilem gran na herosach:)
Poza tym zawsze sobie wyobrazalem walke takich herosow jak walke tytanow...i to 5ed mi dawala.
A regimenty walczyly miedzy soba oczywiscie:)

I karta TOTAL POWER...te karty tez spoko byly:)

Awatar użytkownika
Nilgar
Kretozord
Posty: 1502
Lokalizacja: Caledor
Kontakt:

Post autor: Nilgar »

Ja najbardziej lubiłem kartę z magicznym pojedynkiem :twisted: U nas mag z koroną był zawsze na piątym levelu i miło było czesać magicznie z bańki czarusiów przeciwnika (zczesany tracił level bodajże :))
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4747
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

temat az mnie zachecil do przeszukania zasobow battlowych i odnalazlem caly zestaw do magii z 5 ed :) kozystajac z okazji mzoe przypomne jakie wtedy byly karty wiatrow magii:
czary:
Hand of Glory, power 2 - 12" zasiegu zbiera wszystko co spanikowane, i daje odpornosc na psych.

The Tempest, power 3 - zasieg 48" :D nie mozna latac jesli jestes w high fly to nie mozesz ladowac, -2 do strzelania, maszyny dostaja D6 S7, a jednostki musza zdac LD test na 2D6 jesli chca sie ruszyc.

Fiery Convocation, power 2 - zasieg 24" RIP, odzial przeciwnika dostaje 2D6 S4 w kazdej nastepnej turze +1S

Apotheosis, power 1 - zasieg 6" RIP, wskresza zabitego herosa jako ducha z calym ekwipunkiem, ale bez monstera na ktorym siedzial

Deadlock, power 1 - RIP, wylacza jeden przedmiot przeciwnika w 12"

Banishment, power 2 - kazdy demon albo undead w 12" na 4+ dostaje D6 ran NoAs, dodatkow roprasza kazde dark, necro, chaos spell na 4+ w 12"

Glamour of Teclis, power 1 - zasieg 36" RIP, odzial przeciwnika musi zdac LD test zeby sie ruszyc.

Coruscation of Finreir, power 1 - RIP, mag unosi na slupie energi, moze latac 24" nie dziala na niego zaden ostrzal , moze byc atakowany tylko przez lataczy ale otrzymuje 2+ AS, rzuca zaklecia bez zasiegu.

Assult of Stone, power 3 - zasieg 24", przesuwa gorke D6" regimenty ktore zostana dotkniete dostaja 2D6 Hitow NoAs, pojedyncze modele zdaja inicjatywe na D6 jak nie zdaja dostaja D3 rany NoAs.

a teraz karty powera:
- Power
- Dispel, dzialal na 4+ ale otrzymywalo sie +1 za maga z wyzszym lvl, +1 za kazdego Powera poswieconego na dispell
- Destroy Spell, dzialal na 4+ i takie same modyfikatory jak w Dispel
- Drain Magic, auto dispel, dodatkowo za uzycie tej karty mag na 4+ traci lvl
- Mental Dueal, dispel na 4+ te same modyfikacje, dodatkowo obaj magowie rzycaja D6 i dodaja do tego swoj lvl przegrany dostaje 1W.
-Rebound, dispel na 4+ te same modyfikacje, dodatkowo jak sie uda mozna rzucic 1 wlasne zaklecie.
-Escape, ozywia 1 maga z pelnym ekwipunkiem
-Total Power, dzisiejsza IF
Obrazek
Highborn Elves Only!

Asaliuru
Wałkarz
Posty: 98
Lokalizacja: Zewsząd i znikąd :D

Post autor: Asaliuru »

oł jeeee

ODPOWIEDZ