Taktyka: Odginanie szarż - czym to sie je?
Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello
Taktyka: Odginanie szarż - czym to sie je?
Witam! Co jakiś czas na forum powraca pytanie zadawane przez młodego, świeżo upieczonego elfickiego generała na temat tajemniczej taktyki zwanej "Odginaniem szarż", która często jest wspominana gdy chodzi o orły lub ellyrian reaversów. Tu możecie się wszystkiego dowiedzieć zamiast zadawać kolejny raz to pytanie gdzie indziej lub przekopywać stare tematy...
ODGINANIE SZARŻY
By było łatwiej posłużymy się przykładem:
Mamy klocek ciężkiej kawalerii ustawiony na wprost naszego bolca z (arcy)magiem, a nic nie może go zatrzymać. Sytuacja prezentuje się następująco:
Jednak by nie dopuścić do pewnej straty (setek) pkt. stawiamy przed klockiem naszego orzełka, który z racji tego że lata może zwykle bezproblemowo się ustawić w dowolnym miejscu - stawiamy go bezpośrednio przed oddziałem (zachowując oczywiście regulaminowy 1" odstępu), lecz nie na środku lecz bardziej przy boku oddziału który chcemy zablokować:
* Uwaga: Trzeba uwzględniać, że po ruchach będzie jeszcze faza magii i strzelania – jeśli ten oddział będzie celem i poniesie jakieś ofiary, może okazać się iż front mu się „skurczył”, przez co bez trudu wyminie orła
Przez to przeciwnik ma jedynie dwa wyjścia:
1. Podziwiać naszego pupilka do us**nej śmierci
2. Szarżę w naszego ptaszka
Jako, że pierwszy scenariusz jest mało realny przechodzimy do drugiego. Nasz orzeł oczywiście robi w reakcji na szarżę flee - ucieka.
Zgodnie z zasadami ucieka od środka oddziału który go szarżuje, przeciwnik zaś goni dokładnie za nim:
Sytuacja po ucieczce:
Jak widać obecnie nasz bolec znalazł się poza polem widzenia wrogiej kawalerii i jest bezpieczny na co najmniej dwie tury: jedna na obrócenie się, druga na szarżę, zwróćmy jednak uwagę dodatkowe korzyści wynikające z takiego ustawienia wroga:
Jest on zwrócony do nas idealnie bokiem - na naszym przykładzie aż prosi się by unicestwić tą kawalerię magią i strzałem z penetracją. Gdybyśmy mieli coś do walki wręcz - bez problemu wykonujemy szarżę na bok i zamieniamy się ze zwierzyny w łowcę
I to cała tajemnica odginania szarż...
Czym odginać?
Teoretycznie taką operację da się zrobić każdą jednostką, jednak Orzeł nie występuje tutaj przez przypadek łączy on najważniejsze cechy którymi powinna się charakteryzować jednostka do tego typu zadań:
Duża mobilność - By łatwo było ustawić ją w takim konkretnym położeniu, jak i mieć większe szanse, że przeciwnik nas nie złapie i jednostka będzie dalej mogła operować na polu bitwy (dalej uprzykrzając życie wrogom )
Nieduży koszt pkt. - jako, że jest zawsze ryzyko iż zostaniemy zagonieni
Prócz idealnego do tego celu orła dobrymi "odginaczami" są: Ellyrian reavers (nasz fast cavalary) oraz shadow warriors (skirmish)
Kończąc - tu ujawnia się ukryta wartość naszego orzełka, której nie znają nowi gracze - niby niepozornego, a jakże przydatnego jak się okazuje.
Z życia gracza - jedno zdjęcie z lokalu:
Tu dzięki eagle'owi zablokowałem pieski by nie wpadły w tyłek DP, którzy zaszarżowali klocek szkieletów z wampirem-magiem
PS. Jeśli kogoś zainteresował model orła - jest to Phoenix firmy Reaper
Jesli chodzi o bolca - firma Gamezone
ODGINANIE SZARŻY
By było łatwiej posłużymy się przykładem:
Mamy klocek ciężkiej kawalerii ustawiony na wprost naszego bolca z (arcy)magiem, a nic nie może go zatrzymać. Sytuacja prezentuje się następująco:
Jednak by nie dopuścić do pewnej straty (setek) pkt. stawiamy przed klockiem naszego orzełka, który z racji tego że lata może zwykle bezproblemowo się ustawić w dowolnym miejscu - stawiamy go bezpośrednio przed oddziałem (zachowując oczywiście regulaminowy 1" odstępu), lecz nie na środku lecz bardziej przy boku oddziału który chcemy zablokować:
* Uwaga: Trzeba uwzględniać, że po ruchach będzie jeszcze faza magii i strzelania – jeśli ten oddział będzie celem i poniesie jakieś ofiary, może okazać się iż front mu się „skurczył”, przez co bez trudu wyminie orła
Przez to przeciwnik ma jedynie dwa wyjścia:
1. Podziwiać naszego pupilka do us**nej śmierci
2. Szarżę w naszego ptaszka
Jako, że pierwszy scenariusz jest mało realny przechodzimy do drugiego. Nasz orzeł oczywiście robi w reakcji na szarżę flee - ucieka.
Zgodnie z zasadami ucieka od środka oddziału który go szarżuje, przeciwnik zaś goni dokładnie za nim:
Sytuacja po ucieczce:
Jak widać obecnie nasz bolec znalazł się poza polem widzenia wrogiej kawalerii i jest bezpieczny na co najmniej dwie tury: jedna na obrócenie się, druga na szarżę, zwróćmy jednak uwagę dodatkowe korzyści wynikające z takiego ustawienia wroga:
Jest on zwrócony do nas idealnie bokiem - na naszym przykładzie aż prosi się by unicestwić tą kawalerię magią i strzałem z penetracją. Gdybyśmy mieli coś do walki wręcz - bez problemu wykonujemy szarżę na bok i zamieniamy się ze zwierzyny w łowcę
I to cała tajemnica odginania szarż...
Czym odginać?
Teoretycznie taką operację da się zrobić każdą jednostką, jednak Orzeł nie występuje tutaj przez przypadek łączy on najważniejsze cechy którymi powinna się charakteryzować jednostka do tego typu zadań:
Duża mobilność - By łatwo było ustawić ją w takim konkretnym położeniu, jak i mieć większe szanse, że przeciwnik nas nie złapie i jednostka będzie dalej mogła operować na polu bitwy (dalej uprzykrzając życie wrogom )
Nieduży koszt pkt. - jako, że jest zawsze ryzyko iż zostaniemy zagonieni
Prócz idealnego do tego celu orła dobrymi "odginaczami" są: Ellyrian reavers (nasz fast cavalary) oraz shadow warriors (skirmish)
Kończąc - tu ujawnia się ukryta wartość naszego orzełka, której nie znają nowi gracze - niby niepozornego, a jakże przydatnego jak się okazuje.
Z życia gracza - jedno zdjęcie z lokalu:
Tu dzięki eagle'owi zablokowałem pieski by nie wpadły w tyłek DP, którzy zaszarżowali klocek szkieletów z wampirem-magiem
PS. Jeśli kogoś zainteresował model orła - jest to Phoenix firmy Reaper
Jesli chodzi o bolca - firma Gamezone
Ostatnio zmieniony 1 mar 2009, o 20:45 przez Kris, łącznie zmieniany 2 razy.
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
odginać szarżę można jeszcze ustawiając orzełka pod kątem, ale za to bliżej środka oddziału przeciwnika (można wtedy pozwolić sobie na ostrzał oddziału) i nie deklarować flee.
poza tym uciekanie przed kawaleria (14-16 cali ruchu) często się nie udaje (trzeba rzucić na 3D6 min. 13-15 oczek)..orzełek jest zjedzony a przeciwniki jedzie bardzo daleko...
pozdrawiam
poza tym uciekanie przed kawaleria (14-16 cali ruchu) często się nie udaje (trzeba rzucić na 3D6 min. 13-15 oczek)..orzełek jest zjedzony a przeciwniki jedzie bardzo daleko...
pozdrawiam
- Master of reality
- Oszukista
- Posty: 833
- Lokalizacja: Warszawa
Nareszcie wiem do czego służy orzeł. Widziałem go w większości rozpisek i nie wiedziałem do czego no służy a wygląda na to że to taka przydatna bestia
Naprawdę dzięki w imieniu wszystkich nowych graczy :
BTW co to za bolec?
Naprawdę dzięki w imieniu wszystkich nowych graczy :
BTW co to za bolec?
już przyjklejma, bardzo dobrze zrobione
Orly to nieoceniona pod względem przydatności jednostka, zawsze się sprawdzają, nie ma bitwy, w której by byly bezużyteczne czy to w ofensie, czy w defensie, czy to grając na ofens bądz defens.
Orly to nieoceniona pod względem przydatności jednostka, zawsze się sprawdzają, nie ma bitwy, w której by byly bezużyteczne czy to w ofensie, czy w defensie, czy to grając na ofens bądz defens.
Skoro Kosa przykleił to usunąłem przypiski beta...
Gamezone - tez dopisałem w poście...BTW co to za bolec?
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Świetny artykuł dodam tylko ,że orła mozna ustawić nieco dalej blokując szarże. Można tez go ustawić się po skosie.
Inne zastosowanie orła to blokowanie marszu. Przeciwnika. NP Jak las jest ustawiony na końcu strefy przeciwnika możemy podlecieć bardzo blisko niego blokując w ten sposób marsz wszytki jednostkom do okolą.
Inne zastosowanie to atak na działa oraz samotnych magów
Inne zastosowanie orła to blokowanie marszu. Przeciwnika. NP Jak las jest ustawiony na końcu strefy przeciwnika możemy podlecieć bardzo blisko niego blokując w ten sposób marsz wszytki jednostkom do okolą.
Inne zastosowanie to atak na działa oraz samotnych magów
a nie lepiej wrzucić do rozpuszczalnika i później szczoteczką?
moze tez zrobicie tutorial ze zdjeciami tej opcji bo jak człowiek zobaczy to rozumie odrazu...prośba w imieniu młodych starzem graczy (czyt. mnie również)Asassello pisze:odginać szarżę można jeszcze ustawiając orzełka pod kątem, ale za to bliżej środka oddziału przeciwnika (można wtedy pozwolić sobie na ostrzał oddziału) i nie deklarować flee.
poza tym uciekanie przed kawaleria (14-16 cali ruchu) często się nie udaje (trzeba rzucić na 3D6 min. 13-15 oczek)..orzełek jest zjedzony a przeciwniki jedzie bardzo daleko...
pozdrawiam
Ludzie, jakie zdjęcia. Ustawiasz orzełka tak, żeby musiał przeciwnik w niego szarżować, albo się cofnąć. Wybierasz po jakiej linii pojedzie dalej, sprawdzając (na oko oczywiście) albo prostą po środkach oddziału wroga i orzełka, albo ustawiając orzełka pod takim kątem jakim ma być ustawiony pierwszy szereg przeciwnika. To drugie bywa przydatne, bo pamiętajcie, że jak ktoś goni to musi wpaść w oddział, jeżeli na kościach ma zasięg. Orłem można zrobić też parę innych rzeczy, ale najlepiej wpaść na nie samemu, podpatrzec u przeciwnika na turnieju
Spoko - mogę zrobić też tą druga wersję jak tak bardzo chcą - ale to w piątek jak wróce do domciu (do aparatu i figsów)
Chieftain (Skaven Hero - 45pkt.) Toughness: 4
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
Goblin Big Boss (Goblin Hero - 35pkt.) Toughness: 4
Elf Prince (High Elf Lord - 150pkt.) Toughness: 3
I gdzie tu sprawiedliwość na świecie
istnieje taka zasada "uciekaj panie " gdzie rzucasz k6 i jak wyrzucisz wszytko oprócz 1 to dostaje oddział (tak j normalnie) a orzełek nie może krzyczeć : "challenge"krejzihed pisze:przy szczesciu orlem mozna zabic maga w pierwszym szeregu,
da sie uciec z combata ?? chyba tylko po przegraniu go ;pkrejzihed pisze: po czym uciec
ciekawe lookout w walce ale nie takie wałki słyszałem
Jak jest walka to orzełek normalnie może bić po magu a ta zasada dotyczy tylko pocisków, lecz musisz mieć min. 5 zwykłych ludzików
Jak jest walka to orzełek normalnie może bić po magu a ta zasada dotyczy tylko pocisków, lecz musisz mieć min. 5 zwykłych ludzików
Zasada "lookout sir" nie ma zastosownia w walce wręcz, więc możesz swobodnie deklarować ataki na bohatera nie wyzywając go na pojedynek. A po przegraniu uciec
Mieli do wyboru wojnę, lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli także.
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...
Shino: "Rb strona67 jakbys szukal zrodla"
Żaba: "raczej 65 jeśli już"
I love this game...