Jak zostać Generałem - pytania o HE

High Elves

Moderatorzy: Asassello, Albo_Albo

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2565
Rejestracja: 23 gru 2012, o 09:46
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Albo_Albo » 14 cze 2018, o 20:09

ale burdel z tymi zasadami :|

kolejne pytanie jak mam commandera z tym

Obrazek

to wybieram 3 czary wg:

-dowolnie ale kazdy moze byc tyc tylko 1-4 z lorow podanych
-kazdy z innego lore'a i dowolny nr od 1-4
-trzy jednyki z dostepnych lorow

inaczej?

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 389
Rejestracja: 4 sty 2014, o 20:29
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Qsownik » 14 cze 2018, o 20:16

Protean Magic - wybór tylko z Hereditary i jedynek.

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2565
Rejestracja: 23 gru 2012, o 09:46
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Albo_Albo » 14 cze 2018, o 20:20

ok czyli 3 jedynki z dostepnych lorow ewentualnie 2 jedynki i hereditiary ok dzieki

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4883
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: JarekK » 14 cze 2018, o 20:48

Śmieszna sprawa, bo goście nie czytają tych zasad, a dodatkowo nie są decyzyjni w tej kwestii :roll:
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4577
Rejestracja: 12 gru 2006, o 21:27
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Semi » 14 cze 2018, o 20:57

Zalezy kto interpretuje...
W sumie ciekawy sposob zeby interpretowac zasady zdanie po zdaniu a nie jako calosc mozna wtedy ciekawe rzeczy stworzyc:)
Obrazek

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 389
Rejestracja: 4 sty 2014, o 20:29
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Qsownik » 14 cze 2018, o 21:32

N3okorrales źle to wytłumaczył.

Tak bym tłumaczył to zdanie:
Fontanna Młodości zostaje atrybutem dla każdego non-Bound Learned Spells rzucanego przez model, zastępując wcześniej przypisany do tego zaklęcia atrybut jeżeli ma to zastosowanie.

A że do Hereditary musisz stosować wszystkie zasady które działają na Learned Spells, więc to zadziała. Inaczej Replicable Spells by nie działało według twojej interpretacji z Arise!- Hereditary Wampierzy, bo to Hereditary a nie Learned Spell.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4883
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: JarekK » 14 cze 2018, o 21:48

No i nie ma. I do cosmologi i do hereditarki nie ma wcześniej przypisanych attrybutów.
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 389
Rejestracja: 4 sty 2014, o 20:29
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Qsownik » 14 cze 2018, o 22:13

JarekK pisze:No i nie ma. I do cosmologi i do hereditarki nie ma wcześniej przypisanych attrybutów.
:roll:
Ściana zostaje przemalowana na żółto, zastępując wcześniejszy kolor farby na ścianie jeżeli ma to zastosowanie.
Czyli niepomalowana ściana też będzie żółta, a zastąpienie koloru wystąpi tylko jeżeli ściana była pomalowana (czyli wtedy ma to zastosowanie).

Chyba bardziej łopatologicznie tego nie wytłumaczę #-o

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4883
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: JarekK » 14 cze 2018, o 22:19

Twój argument jest słaby, ponieważ możesz pomalować tylko ścianę, która wcześniej była już pomalowana. W przypadku hereditarki i cosmologii obie ściany nie są pomalowane w ogólne.

Wydaje mi się, że źle przetłumaczyłeś tą część zdania: "where applicable"
Tobie się wydaje, że to jest "tam gdzie ma to zastosowanie"
A mnie z kolei, że "tam gdzie można to zaaplikować"

W przypadku hereditary i cosmologii nie można tego aplikować, ponieważ nie ma tam uprzednio atribute spella, który mógłbyś podmienić.
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 389
Rejestracja: 4 sty 2014, o 20:29
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Qsownik » 14 cze 2018, o 22:32

JarekK pisze:Twój argument jest słaby, ponieważ możesz pomalować tylko ścianę, która wcześniej była już pomalowana. W przypadku hereditarki i cosmologii obie ściany nie są pomalowane w ogólne.

Wydaje mi się, że źle przetłumaczyłeś tą część zdania: "where applicable"
Tobie się wydaje, że to jest "tam gdzie ma to zastosowanie"
A mnie z kolei, że "tam gdzie można to zaaplikować"

W przypadku hereditary i cosmologii nie można tego aplikować, ponieważ nie ma tam uprzednio atribute spella, który mógłbyś podmienić.
Tyle, że "tam gdzie można to zaaplikować" dotyczy tylko części dotyczącej podmiany - tam kuźwa jest po coś ten przecinek :evil:
Jest chyba różnica między "jedzcie dzieci" a "jedzcie, dzieci". No i w angielskim też to sporo zmienia (chociażby historia o pandzie - Eats, Shoots & Leaves).

D0m1n1k
Wałkarz
Posty: 63
Rejestracja: 26 lut 2018, o 20:24
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: D0m1n1k » 15 cze 2018, o 08:09

Widzę, że się nie dogadamy, więc proponuję zaczekać z kłótnią aż ktoś z nas będzie grał z kimś kto to inaczej interpretuje i zapytać sędziego, on chyba ma najwyższą władzę w kwestii interpretacji zasad

Awatar użytkownika
Qsownik
Chuck Norris
Posty: 389
Rejestracja: 4 sty 2014, o 20:29
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Qsownik » 15 cze 2018, o 16:31

Eisenheinrich (Head of Rules Clarity) potwierdził, że MoCT daje atrybut Cosmologii i Hereditary.
Link

Więc uważam sprawę za zamkniętą :P

Awatar użytkownika
Arecki
Mudżahedin
Posty: 218
Rejestracja: 10 sie 2007, o 08:33

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Arecki » 22 cze 2018, o 10:02

Witam, jestem zupełnie nowy w 9th więc stąd kolokwialne pytanie:

W jakiej formacji wystawiacie duże klocki Spearów (30-40 modeli), czy po 5 modeli w rzędzie, czy raczej po 8?

Z góry dzięki za odp :)!

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2565
Rejestracja: 23 gru 2012, o 09:46
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Albo_Albo » 22 cze 2018, o 12:09

Arecki pisze:Witam, jestem zupełnie nowy w 9th więc stąd kolokwialne pytanie:

W jakiej formacji wystawiacie duże klocki Spearów (30-40 modeli), czy po 5 modeli w rzędzie, czy raczej po 8?

Z góry dzięki za odp :)!
zalezy od konceptu gry, jako ze speary sa dosyc slabe i szybko schodza lepiej ich dac 5 w rzedzie i miec ranki do premii za kombat, badz tez ewentulnego przegrania w kombacie i stania na steadfascie

w hordzie (8mka z przodu) lepiej sie gra formacjami piechoty z specjali typu: WL, czy SM bo oni wyplacaja bardzo duzo atakow i maja jeszcze jako taka sile

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5062
Rejestracja: 6 sie 2009, o 22:34

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Stan » 22 cze 2018, o 18:32

Włócznie same z siebie biją z 4 szeregów więc horda niewiele im da, chyba że walniesz 40szt ale to tylko 8 dodatkowych ataków, lepiej mieć +3 za ranki.

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Rejestracja: 8 sty 2010, o 17:23
Lokalizacja: Katowice

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Bercik » 23 cze 2018, o 00:36

Nie no, między hordą a formacją 5 w rzędzie jest 20 ataków różnicy.
To jak ich ustawiasz zależy od tego co stoi na przeciwko. Ale jeżeli horda, to tylko 40+ modeli.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4883
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: JarekK » 23 cze 2018, o 01:17

Tak na prawdę zależy ile modeli wystawiasz. Podziel sobie tą liczbę przez 5 i tyle w szeregu ustaw, a jeśli wynik przekracza 8 to ustaw 8. W większości sytuacji masz ten 1 szereg zapasu jakby co.

Czasami jest taka sytuacja, że widzisz, że przeciwnik ma kloce po 7-8 szeregów i wtedy chcesz kasować steadfast więc zależy Ci, żeby mieć jak najwięcej szeregów (ustawiasz po 5). Jeśli nie patrz pierwszy akapit.
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

D0m1n1k
Wałkarz
Posty: 63
Rejestracja: 26 lut 2018, o 20:24
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: D0m1n1k » 30 cze 2018, o 19:40

Miałem ostatnio pewną sytuację, mianowicie zrobiłem lorda royal huntsman z następującymi bonusami do pancerza:
dragonfourged armor
lion's fur
lion chariot
daemon's bane
"Dostał" czarem -1 do pancerza, czy po tym czarze mogę mieć nadal pancerz na 1+ przeciwko magicznym, z racji, że łączna suma pancerza to nadal 6? (+2 zbroja, +1 futro, +2 rydwan, +2 daemon's bane i -1 czar)

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Kradziej
Posty: 967
Rejestracja: 4 sty 2016, o 20:00

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: Dancaarkiiel » 30 cze 2018, o 20:47

D0m1n1k pisze:Miałem ostatnio pewną sytuację, mianowicie zrobiłem lorda royal huntsman z następującymi bonusami do pancerza:
dragonfourged armor
lion's fur
lion chariot
daemon's bane
"Dostał" czarem -1 do pancerza, czy po tym czarze mogę mieć nadal pancerz na 1+ przeciwko magicznym, z racji, że łączna suma pancerza to nadal 6? (+2 zbroja, +1 futro, +2 rydwan, +2 daemon's bane i -1 czar)
Średnio, bo jeśli ziomek nie zasuwa z buta to Lion's Fur nic mu nie daje. :P
Obrazek
W obecnym złożeniu ma ARM4 (Dragon +2, Chariot +2, Lion's Fur nic mu nie daje), przeciwko magicznym ma ARM6.
Nawet jeśli futerko działałoby na tym gościu, modyfikatory dodaje się w kolejności która daje najmniejszą wartość - w tym przypadku byłoby to 5 (najpierw maks do 6, potem -1 za czar).
Obrazek
Strona 12, Priority of Modifiers.
Obrazek

D0m1n1k
Wałkarz
Posty: 63
Rejestracja: 26 lut 2018, o 20:24
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Jak zostać Generałem - pytania o HE

Post autor: D0m1n1k » 30 cze 2018, o 21:42

Dancaarkiiel pisze:
D0m1n1k pisze:Miałem ostatnio pewną sytuację, mianowicie zrobiłem lorda royal huntsman z następującymi bonusami do pancerza:
dragonfourged armor
lion's fur
lion chariot
daemon's bane
"Dostał" czarem -1 do pancerza, czy po tym czarze mogę mieć nadal pancerz na 1+ przeciwko magicznym, z racji, że łączna suma pancerza to nadal 6? (+2 zbroja, +1 futro, +2 rydwan, +2 daemon's bane i -1 czar)
Średnio, bo jeśli ziomek nie zasuwa z buta to Lion's Fur nic mu nie daje. :P
Obrazek
W obecnym złożeniu ma ARM4 (Dragon +2, Chariot +2, Lion's Fur nic mu nie daje), przeciwko magicznym ma ARM6.
Nawet jeśli futerko działałoby na tym gościu, modyfikatory dodaje się w kolejności która daje najmniejszą wartość - w tym przypadku byłoby to 5 (najpierw maks do 6, potem -1 za czar).
Obrazek
Strona 12, Priority of Modifiers.
Dzięki za informację o futrze, niestety to nie pierwsze moje takie przeoczenie. Ale jakby dawało, to w rulebooku: "After all modifications via multiplication, division, addition, or subtraction:
- Armour cannot be modified to exceed a maximum of 6".

ODPOWIEDZ