HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY

High Elves

Moderatorzy: Albo_Albo, Asassello

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Galharen
Kretozord
Posty: 1618
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: HE w 9th AGE by ETC - ROZPISKI I ROZKMINY

Post autor: Galharen »

nowa moda;)
Zapraszam do obejrzenia mojej galerii:

Galharen's painting blog

Awatar użytkownika
Albo_Albo
Masakrator
Posty: 2825
Lokalizacja: Krakow Legion
Kontakt:

Post autor: Albo_Albo »

czyli nie uzasadnienei rulsowe?

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Raczej nie. Jedyna poważna zmiana, to zasady covera, ale to się średnio aplikuje do wielkiego kloca. Raczej zmiana mety (troszkę mniej strzelania i głównie cannony/bolce) i potrzeba klepania przeciwnika w cc dość szybko, przez zwiększenie się ilości oddziałów na stołach (niektóre armie wystawiają 4 oddziały do klepania, w HE ciężko wystawić sensownie 3).
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.


Awatar użytkownika
Tocz
Falubaz
Posty: 1123
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Tocz »

moim zdaniem taka rozpa ma pewien sens z tym że chyba wolałbym użyć 2x6 silverów. Kmin polega na tym że 50 swordów tak szybko nie zabiją a idzie jeszcze do nich smok więc zapewne "coś" dojdzie. Na moje oko tym coś będzie cała armia poza jednym klockiem SM. Pomyślałbym tylko o wywaleniu balisty jednej kosztem shadow warriorów dla efektu miazmy. Osłabia to bardzo maszynkę jakąś. Jakby udało się wcisnąć 2x5 shadowów to strzelanie już nas mocno nie boli.

@edit: czy na smoka działałby obsidian rock ?

Awatar użytkownika
Pedrodilgur
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: Pedrodilgur »

Siemano, po x latach grania WoChem w końcu uznałem że mam dość i przerzucam się na inną armię, wybór padł na HE. Otóż więc przedstawiam rozpę złożoną z figsów jakie posiadam i zamierzam lecieć nią na turniej za tydzień, proszę o rady jak mogę to zoptymalizować, co wywalić/zastąpić. Mam za sobą aż 1 grę HE i średnio ogarniam na razie tę armię więc nie zabijcie mnie za desakrowanie świętości plox

1 High Prince @ 470 Pts
General; Spear; Longbow (0+); Dragonforged Armour; Shield
Sliver of the Blazing Dawn [100]
Willow's Ward [15]
Protection of Dorac [65]

1 Mage Master @ 625 Pts
Wizard Master; Order of the Fiery Heart; The Pyromancy; Dragonforged Armour; Shield
Diadem of Protection [85]
Book of Meladys [100]
1 Mount: Young Dragon (Order of Fiery Heart) @ 330 Pts

1 Commander Adept @ 355 Pts
Master of Canreig Tower; Sword Sworn; Wizard Adept; Spear; Heavy Armour; Shield; Battle Standard

30 Sea Guard @ 675 Pts
fcg

30 Citizen Spears @ 460 Pts
fcg

15 Sword Masters @ 380 Pts
muzyk

1 Sea Guard Reaper @ 180 Pts

1 Sea Guard Reaper @ 180 Pts

1 Sea Guard Reaper @ 180 Pts

20 Lion Guard @ 565 Pts
fcg

1 Giant Eagle @ 100 Pts

Models in Army: 96

Total Army Cost: 4500

1. White Lionów i orła będę proxował bo jak to HE bez WL, a orzeł żeby mieć jakąkolwiek odginaczkę (jeszcze nie mam ellyrianów :( )

2. Co do dragona to jak gadałem z ludźmi to mówią że chujowy, ale chciałbym jednak go wystawić i zobaczyć sam jak działa

3. Swordmasterów lepiej wystawić 1x15 czy 3x5?

Z góry dzięki za każdą krytykę
Ostatnio zmieniony 18 mar 2019, o 01:37 przez Pedrodilgur, łącznie zmieniany 1 raz.
Salamander Leslau

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

lord z dzidą albo z destiny's call albo tak jak twój ale z heavy armourem (nie dragonforgem żebyś sobie regene mógł wrzucić).

Smok słaby. Jak chcesz smoka to raczej lord na smoku z GW.

SM w liczbie mniejszej niż 26 nie mają sensu

Dywinacja jest lepszym lorem niż pyro

WL powinno być ze 24 przynajmniej, bo to oddział do klepania w hordzie a nie klocek
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
Pedrodilgur
Chuck Norris
Posty: 565
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: Pedrodilgur »

Dobra, zamieniłem armor na lordzie na heavy, wyrzuciłem swordmasterów i zamieniłem maga na smoku na klepacza z GW i regeną i osobnego pieszego maga z dywinacją i asfad scholarem. Dodałem 4 WL, za punkty które mi zostały wrzuciłem 5 Grey Watcherów na próbę i Banner of Becalming na Liony.

Co do całej rozpy to tbh trochę brakuje mi większej ilości magii, najchętniej bym wywalił BSBka na rzecz wrzucenia na Princa z dzidą MoCT, ale jednak BSB to BSB i raczej bardziej przydatny od drugiego maga, skoro master divinacji już sam sporo może zrobić :roll:
Salamander Leslau

D0m1n1k
Wałkarz
Posty: 65
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: D0m1n1k »

JarekK pisze:Dywinacja jest lepszym lorem niż pyro
Fiery Heart wybiera z pyro i alchemii.

Kijanka
Plewa
Posty: 8

Post autor: Kijanka »

Siemka, chciałem się dowiedzieć czy coś takiego ma ręce i nogi:

High prince (Dragonforged armour, shield, spear, longbow, SotBD, Didem of Protection, Willows Ward) 490
Commander (BSB, longbow, Elu’s Heartwood, h.armour, shield) 295
Mage (Wizard master Cosmology) 375

30 Sea Guard (champion) 635
25 Citizen Spears (champion) 340
5 Elein Reavers (bow) 190

30 Sword Masters (champion) 725
28 Sword Masters (champion) 679
1 Gigant Eagle 100

11 Queen's Guard 314

2 Sea Guard Reaper 360

Chciałbym pograć sobie czymś czym będę mógł stać i strzelać ale w walce też coś się powalczy :p Powinienem pewnie dopakować bohaterów ale nie miałem pomysłu :p

Awatar użytkownika
Semi
Niszczyciel Światów
Posty: 4745
Lokalizacja: Warszawa - Drobne Wałeczki
Kontakt:

Post autor: Semi »

Rozpiska jest wporzadku. Moglbys zdjac ewentualnie po 2-3 modele i dac magiczne szmaty ale tez nie jest to niezbedne.

Kwestia wyboru elity to juz co lubisz. Kazdy oddzial z specialnej piechoty ma + i - ale rownie dobrze mozesz dac LG czy FW. Mozesz tez sprobowac dac 2 rozne oddzialy. Bedziesz mial wtedy bardziej uniwersalna armie.

Jesli zdecydujesz sie na LG to lapiesz wieksza synergie wewnatrz armii bo lord da im stubborna.
Obrazek
Highborn Elves Only!

Awatar użytkownika
Adam
Chuck Norris
Posty: 381

Post autor: Adam »

zdecydowanie na klockach potrzebujesz muzyków (zdecydowanie bardziej niż championów), poza tym całkiem spoko, chociaż bardzo spolaryzowana rozpa (będziesz miał sporo dobrych i sporo tragicznych gier)

Awatar użytkownika
kompatybilijny
Wałkarz
Posty: 99

Post autor: kompatybilijny »

Taką abominację stworzyłem, możecie kamienować

Kombi 4500 Pts - Highborn Elves Army

1 High Prince Adept @ 640 Pts
General; Master of Canreig Tower; Sword Sworn; Master of Spellcrafting;
Wizard Adept; Spear; Light Armour
Sliver of the Blazing Dawn [100]
Destiny's Call [70]

1 High Prince @ 515 Pts
Hand Weapon; Heavy Armour; Shield
Hero's Heart [60]
Basalt Infusion [35]
Dusk Forged [50]
Glittering Lacquer [40]

1 Elven Horse @ [0] Pts

1 Commander @ 355 Pts
Queen's Companion; Great Weapon; Longbow (1+); Light Armour; Battle
Standard
Elu's Heartwood [75]
Obsidian Rock [25]

30 Citizen Archers @ 620 Pts
Longbow (3+); Light Armour; Standard; Musician
Banner of Speed [50]

31 Citizen Spears @ 517 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Legion Standard [25]

1 Champion @ [20] Pts

28 Sword Masters @ 749 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Sword Sworn
Banner of Speed [50]

5 Knights of Ryma @ 360 Pts
Lance; Dragonforged Armour; Shield; Musician

5 Elven Horse @ [0] Pts

1 Giant Eagle @ 100 Pts

1 Giant Eagle @ 100 Pts

1 Sea Guard Reaper @ 180 Pts
Elven Bolt Thrower (3+); Light Armour

1 Sea Guard Reaper @ 180 Pts
Elven Bolt Thrower (3+); Light Armour

1 Sea Guard Reaper @ 180 Pts
Elven Bolt Thrower (3+); Light Armour

Models in Army: 99


Total Army Cost: 4496

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Rozpa generalnie spoko. Ma wszystko co trzeba, może poza dużym magiem z divi. Nie wiem gdzie tu abominacja, masz praktycznie wszystko co jest w standardzie.

Jakbyś dał radę wcisnąć mastera z asfgardem z divi to byłoby idealnie. Przemyśl to, bo na prawdę ta divi pomaga w wielu paringach (banish, d6, rerolle to hit). Nawet mały robi różnicę. Divi też lepiej kombuje się z WL niż z SM.

SM są spoko, i poprawiają takie paringi jak BH, WDG czy KoE, ale nie wiem na ile tego potrzebujesz.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
kompatybilijny
Wałkarz
Posty: 99

Post autor: kompatybilijny »

Szczerze to już rzygam divinacją, poza tym, jak wstawię tam tego mastera, to nagle 30 zasięgu się na łukach marnuje, bo i tak muszę stać w 24, więc wtedy lepiej wziąć sea guardów, którzy podbijają koszt armii, do tego to żeby go tam wepchnąć potrzebowałbym usunąć kowboja, przez co zostaję z jednym szybkim oddziałem na mapie, czytaj jeden mag zmienia w zasadzie całą rozpę.

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Mag z asfgardem + MoCT daje 27" zasięgu. Jeśli twój target jest tak daleko, spokonie mag może stać w spearach, a potem się wycofać do łuków.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
kompatybilijny
Wałkarz
Posty: 99

Post autor: kompatybilijny »

Trochę fine tuningu daje taki efekt

Kombi4500 Pts - Highborn Elves Army

1 High Prince @ 435 Pts
General; Spear; Longbow (0+); Light Armour; Shield
Sliver of the Blazing Dawn [100]
Destiny's Call [70]

1 Mage Master @ 465 Pts
Wizard Master; Asfad Scholar; The Divination; Wizard Master item
allowance; Hand Weapon; Master of Spellcrafting
#Drain Magic [0]

1 Commander @ 355 Pts
Queen's Companion; Great Weapon; Longbow (1+); Light Armour; Battle
Standard
Elu's Heartwood [75]
Obsidian Rock [25]

29 Citizen Archers @ 640 Pts
Longbow (3+); Light Armour; Standard; Musician
Banner of Speed [50]

1 Champion @ [20] Pts

29 Citizen Spears @ 485 Pts
Spear; Light Armour; Shield; Standard; Musician
Legion Standard [25]

1 Champion @ [20] Pts

24 Sword Masters @ 657 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician; Sword Sworn
Banner of Speed [50]

5 Knights of Ryma @ 360 Pts
Lance; Dragonforged Armour; Shield; Musician

5 Elven Horse @ [0] Pts

5 Knights of Ryma @ 360 Pts
Lance; Dragonforged Armour; Shield; Musician

5 Elven Horse @ [0] Pts

1 Giant Eagle @ 100 Pts

1 Giant Eagle @ 100 Pts

1 Sea Guard Reaper @ 180 Pts
Elven Bolt Thrower (3+); Light Armour

1 Sea Guard Reaper @ 180 Pts
Elven Bolt Thrower (3+); Light Armour

1 Sea Guard Reaper @ 180 Pts
Elven Bolt Thrower (3+); Light Armour

Models in Army: 97

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 5100
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JarekK »

Bardzo fajna rozpa, tak na prawdę brakuje tylko trochę szlifowania, którgo brak ci wyjdzie po 5-10 bitwach. Mniej więcej to:

1. jak zagrasz na szczury to nie masz czym odginać (sztormówa kasuje możliość latania), głupio mieć 1 paring w którym masz trochę czoko, bo koleś włącza sztormówę odgina ci 2 klocki i podchodzi pod ryj furmaną, demonem i rat ogrami.
2. masz MR na bsb co nie jest jakoś mega potrzebne
3. Jak masz na BSB queens companiona to efektywniej dać mu ogniste strzałki za 15 pkt a nie łuk za 75
4. Na Smach lepszy jest Banner of ryma albo rending, to zależy czy chcesz nimi szarżować czy raczej straszyć. Banner z movem niewiele daje jak masz klocek który się cofa i ustawia pod zonowanie przeciwnika, żeby maksymalizować strzelanie
5. Jeśli twoim jedynym magiem jest kolo z divi to lepiej smów zamienić na WL (lepiej się combują, im brakuje rerolli to hit albo większego ws, bo głównie mają problem z trafianiem, a smom raczej +1 do siły, którego teraz nie masz jak dać)
6. kolo z divi jako jedyny mag powinien mieć książkę (book of maledys) ewentualnie magical heirloom + sceptre of power
7. zrób tak, żebyś miał 1 odginaczkę z buta (na szczury) albo pobaw się w core, żeby mieć eleinów (fast zawsze spoko, może odgiąć kilka oddziałów na raz) albo dorzuć 10 pkt i kup sobie 1 reaver chariot, który czasem też przydaje się jako kontra.
8. smów musi być przynajmniej 26 (26 bo bufor 2 modeli na strzelanie, 2-5 zawsze ci zejdzie z jakiegoś gówna, a głupio od razu tracić ataki), wl 24 (ich strzelanie aż tak nie boli, a realnie biją się albo dobuffowani albo z czymś na co mają MW, więc jak 15 dojdzie to też jest spoko)

Najłatwiejsze zmiany to wywalenie niepotrzebnych bajerów na bsb co daje 85 pkt, wywalasz banner +1 to move na smach dodatkowe 50, wrzucasz 2 dodatkowych SMów co daje 91 wolnych pkt i na maga bierzesz heirloom + scepter. Niemniej lepiej by było jakbyś wprowadził wszystkie powyższe punkty (wl, odginaczka z buta, maledys) :P

A już na turbo hardhorze, możesz się pokusić o wywalenie bsb i innych rzeczy, a wrzucić sobie lorda na koniu 1+ reroll. Wtedy zamiast BSB masz atrybut z divi, który sobie kulasz gdzie potrzebujesz.
Stone pisze: 16 gru 2019, o 13:36Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Awatar użytkownika
kompatybilijny
Wałkarz
Posty: 99

Post autor: kompatybilijny »

Tak, długo grałem na takiej rozpie, Na magu i 2x High prince, poza tym dlaczego wszyscy ciągle mają jakieś absurdalnie wysokie mniemanie o WL'ach? to nie 8 edycja, wszystkie specjale są grywalne. Poza tym, WL są drożsi od SMów i wymagają więcej babysitingu jeśli idzie o CC. A co do Magic resista, to po prostu próbuję zminimalizować ryzyko niewydarzonej piromancji zabijającej mi 20 łuczników na turę. Co do maga, wiem że powinien mieć książkę, ale nie starczyło punktów.

Awatar użytkownika
Azurix
Masakrator
Posty: 2999
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Ludzie nie lubią SMów w turniejowych rozpiskach (a przynajmniej nie jako główna siła uderzeniowa) bo są jak świnka morska (ani świnka, ani morska) oraz bardzo łatwo ich stracić. Trend jest taki aby elitarna piechota była jak najbardziej wyporna na zasięgowe argumenty, niż miała super rewelacyjny wygar w walce, bo Magią lub Herosami w środku dużo łatwiej jest zapewnić lepszy CC, a trudniej chronić od strzelania i magii przeciwnika. Stąd też White Lioni, którzy pozwalają powalczyć ze wszystkim lub bardziej wyspecjalizowani na miękkie cele Phoenix Guardzi :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ