Głosowanie nr1

Zablokowany
Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Głosowanie nr1

Post autor: Młody »

Zgodnie z tym co pisał Dębek, myślę że nie ma nic więcej do dodania:
Czy ograniczamy ilość modeli w unicie? Jesli tak to do ilu modeli?
Czy ograniczamy wartość punktową unitów? Jeśli tak to do jakiej wartości?
Czy ograniczamy magię/antymagię? Jeśli tak to w jaki sposób?
Czy ograniczamy ilość machin wojennych? Jeśli tak to do ilu?
Czy ograniczamy tzw. "lekkie strzelanie"? Jeśli tak to w jaki sposób?
Czy gramy na scenariusze? Jeśli tak to które z nich należałoby zasugerować, jako element wpływający korzystnie na rozgrywkę?
Na jaki LOS gramy (który LOS należałoby zasugerować, jako element wpływający korzystnie na rozgrywkę) ?
Czy CS powinien być tworzony pod kątem konkretnego formatu punktowego? Jeśli tak to jakiego?
Czy sugerujemy dopuszczenie bohaterów imiennych jako elementu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Czy sugerujemy dopuszczenie terenów innych niż te z RB jako elememtu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Czy sugerujemy dopuszczenie tzw. "terenów magicznych" jako elememtu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Szybkie głosowanko i 'nie ma opjerdalanija sjie' !
Ostatnio zmieniony 31 maja 2013, o 12:47 przez Młody, łącznie zmieniany 2 razy.
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Czy ograniczamy ilość modeli w unicie? Jesli tak to do ilu modeli?
Dębek: nie

Czy ograniczamy wartość punktową unitów? Jeśli tak to do jakiej wartości?
Dębek: nie

Czy ograniczamy magię/antymagię? Jeśli tak to w jaki sposób?
Dębek: Magię: tak, antymagię: nie. Max 12 kostek na turę, max 5 kostek na czar (death 4 kostki), lookout dla 2 bohaterów przeciw dwellersom, transmutacji oraz 13stce

Czy ograniczamy ilość machin wojennych? Jeśli tak to do ilu?
Dębek: nie

Czy ograniczamy tzw. "lekkie strzelanie"? Jeśli tak to w jaki sposób?
Dębek: nie

Czy gramy na scenariusze? Jeśli tak to które z nich należałoby zasugerować, jako element wpływający korzystnie na rozgrywkę?
Dębek: tak, Blood and Glory

Na jaki LOS gramy (który LOS należałoby zasugerować, jako element wpływający korzystnie na rozgrywkę) ?
Dębek: VLOS

Czy CS powinien być tworzony pod kątem konkretnego formatu punktowego? Jeśli tak to jakiego?
Dębek: nie

Czy sugerujemy dopuszczenie bohaterów imiennych jako elementu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Dębek: nie

Czy sugerujemy dopuszczenie terenów innych niż te z RB jako elememtu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Dębek: nie

Czy sugerujemy dopuszczenie tzw. "terenów magicznych" jako elememtu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Dębek: nie
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Czy ograniczamy ilość modeli w unicie? Jesli tak to do ilu modeli?
Raczej nie, chyba ze oddział 100 slaveów lub 80 goblinów stanowi faktyczny problem
Czy ograniczamy wartość punktową unitów? Jeśli tak to do jakiej wartości?
To można zostawić, deathstary trochę zabijają tą grę, 500pkt jest ok.

Czy ograniczamy magię/antymagię? Jeśli tak to w jaki sposób?
Ograniczenia Euro są w porządku, na pewno nie powinno być zgodnie z rb czarowania z 6ciu kostek
Czy ograniczamy ilość machin wojennych? Jeśli tak to do ilu?
Ja mimo wszystko jestem zwolennikiem eliminowania armii typu dwarfickie 2 klopy,2 działa,2 organki,kowadło, chociaż to już problem krasnala ze ugra 5 remisów na turnieju :p. Wolę zostawić tak jak na euro, 4 maszyny dla każdej armii.
Czy ograniczamy tzw. "lekkie strzelanie"? Jeśli tak to w jaki sposób?
Nie ma sensu, każda nowa armia dostaje pancerne unity, te bez nich mają skuteczne kontry (bestie magię, orki maszyny, skaveny storm banner)
Czy gramy na scenariusze? Jeśli tak to które z nich należałoby zasugerować, jako element wpływający korzystnie na rozgrywkę?
To już chyba zostawić dla organizatora, domyślnie bez nich, dodatkowo stworzyć sugerowany zestaw dla turniejów 3 i 5cio bitwowych.
Na jaki LOS gramy (który LOS należałoby zasugerować, jako element wpływający korzystnie na rozgrywkę) ?
Mi osobiście najbardziej pasował Vlos, ale z racji tego że już się przyjął Slos nie ma co mieszać, jest on w miarę intuicyjny i ludzie jakoś nie narzekają specjalnie ;)
Czy CS powinien być tworzony pod kątem konkretnego formatu punktowego? Jeśli tak to jakiego?
Domyślne zasady CS powinny mieć swobodne zastosowanie do formatów 2000-2999pkt, dodatkowo nie zaszkodzi nam zrobienie CSa na małe pkty (<2000).
Czy sugerujemy dopuszczenie bohaterów imiennych jako elementu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Docelowo nie, niemniej jak najbardziej wskazane jest zrobić dodatkowe ograniczenia dla spec herosów do potencjalnego dopuszczania do gry w trybie PKS. Myślę że to zajmie jedną stronę w wordzie, obecnie przegiętych gości nie ma zbyt dużo, ograniczać trzeba naprawdę paru.
Czy sugerujemy dopuszczenie terenów innych niż te z RB jako elememtu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Ruin chyba nie ma w rulebooku a jakoś się na nie gra, podobnie pole ;)
Czy sugerujemy dopuszczenie tzw. "terenów magicznych" jako elememtu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
100% Nie
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Czy ograniczamy ilość modeli w unicie? Jesli tak to do ilu modeli?
Nie, jeżeli będzie taka potrzeba wykażą to testy.
Czy ograniczamy wartość punktową unitów? Jeśli tak to do jakiej wartości?
Nie, problem dotyczy pojedynczych oddziałów lepiej ciąć je indywidualnie, jak okaże się, że jest ich za dużo to wrócimy do tego tematu.
Czy ograniczamy magię/antymagię? Jeśli tak to w jaki sposób?
Moim zdaniem liberalizacja podejscia euro, jak słusznie zauważył Dębek cięcie msaowe antymagii jest bez sensu, zresztą obecnie problem ten dotyczy realnie tylko DF, WE i LIZ.
Czy ograniczamy ilość machin wojennych? Jeśli tak to do ilu?
Moim zdaniem zacząłbym lekko liberalniej niż na euro np. z 5 sztuk i zobaczył co się stanie. Limit ten realnie dotyczy tylko armii krasnoludzkich.
Czy ograniczamy tzw. "lekkie strzelanie"? Jeśli tak to w jaki sposób?
Nowa meta mocno eliminuje sensowność tych limitów, jedyne co to kusze w DE, ale można iść szerzej niż 35 sztuk.
Czy gramy na scenariusze? Jeśli tak to które z nich należałoby zasugerować, jako element wpływający korzystnie na rozgrywkę?
Domyślnie nie, natomiast n ie widzę powodu by spróbować potem dopasować scenariusze wtórnie,
Na jaki LOS gramy (który LOS należałoby zasugerować, jako element wpływający korzystnie na rozgrywkę) ?
SLOS, bo tak teraz gramy, ale nie będę kruszył kopii.
Czy CS powinien być tworzony pod kątem konkretnego formatu punktowego? Jeśli tak to jakiego?
Moim zdaniem warto mieć docelowy format. Co innego wchodzi na 2000 a co innego na 2800.
Czy sugerujemy dopuszczenie bohaterów imiennych jako elementu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Nie widzę powodu by ich nie dopuścić, wiadomo będzie osobna strona im poświęcona, ale co wyjdzie nowy book to starzy zgięci goście coraz bardziej wypadają.
Czy sugerujemy dopuszczenie terenów innych niż te z RB jako elememtu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Ruiny się chyba przyjęły
Czy sugerujemy dopuszczenie tzw. "terenów magicznych" jako elememtu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Nie
Szybkie głosowanko i 'nie ma opjerdalanija sjie'

Awatar użytkownika
c4h10
Masakrator
Posty: 2437

Post autor: c4h10 »

Czy ograniczamy ilość modeli w unicie? Jesli tak to do ilu modeli?
Butan: nie

Czy ograniczamy wartość punktową unitów? Jeśli tak to do jakiej wartości?
Butan: tak, 20% (czyli obowiazek posiadania conajmniej 2x core units)

Czy ograniczamy magię/antymagię? Jeśli tak to w jaki sposób?
Butan: Magię: tak, antymagię: nie.
max 12pd, 5 kosci na czar/4 na death, reszta szczegolowo dla armii

Czy ograniczamy ilość machin wojennych? Jeśli tak to do ilu?
Butan: jezeli zostanoe przyjety LOS umozliwiajacy w jakikolwiek sposob zaslaniac jedne maszyny innymi to nie. W przeciwnym wypadku tak.

Czy ograniczamy tzw. "lekkie strzelanie"? Jeśli tak to w jaki sposób?
Butan: nie

Czy gramy na scenariusze? Jeśli tak to które z nich należałoby zasugerować, jako element wpływający korzystnie na rozgrywkę?
Butan: tak, na pewno BnG

Na jaki LOS gramy (który LOS należałoby zasugerować, jako element wpływający korzystnie na rozgrywkę) ?
Butan: Mimo ze jestem zwolennikiem vlos, slos jest sensowniejszym wyborem z racji na popularnosc/ogranie.
Natomiast naprawilbym slos aby dalo sie zaslaniac oddzial innym oddzialem przy spelnieniu odpowiednich warnkow - bez liczenia poziomow.
Np zaslanianie od okreslonej ilosci szeregow mozna zaslonic oddzial tego samego typu albo mo/mi/mb/mc zaslaniaja mniejsze jednostki.
W RB sa podane przyklady w ktortch jeden oddzial zaslania drugi.

Czy CS powinien być tworzony pod kątem konkretnego formatu punktowego? Jeśli tak to jakiego?
Butan: nie

Czy sugerujemy dopuszczenie bohaterów imiennych jako elementu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Butan: nie

Czy sugerujemy dopuszczenie terenów innych niż te z RB jako elememtu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Butan: tak

Czy sugerujemy dopuszczenie tzw. "terenów magicznych" jako elememtu wpływającego korzystnie na rozgrywkę?
Butan: nie
\/\

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Moje opinie:

Rozmiary/koszty oddziałów
Generalnie tu bym ingerował minimalnie. Co raz mniej już armii, w które rzeczywiście warto tak inwestować.
Jeżeli musiałbym coś wybrać, to tylko maksymalny koszt punktowy, bez ograniczania modeli.
Inna sprawa, że o niebo łatwiej deathstary killuje ograniczenie Look Out Sir!.
Generalnie - nie.

Machiny bojowe
To powiązane z systemem widoczności. To, moim zdaniem, oprócz magii, największy problem w balansie gry. Uważam, że lepiej oceniać do indywidualnie, a nie systemowo.

System widoczności
Jestem zdecydowanie za Simple Line of Sight – jest najbliższe oryginałowi, co dla mnie jest ważne. Jest też dość prosty i intuicyjny, żeby łatwo było z niego korzystać. Wolę też uniknąć zmian, jako że system jest już wdrożony.

Lekkie strzelanie
Jestem przeciw ograniczaniu go – po prostu nie widzę korzyści. Tylko 3 armie naprawdę mogą je skomasować: Lizzie, DE i WE. W 2 ostatnich nie dzieje się to z krzywdą dla balansu (ograniczanie strzelania w WE byłoby jednak absurdem). W Lizakach też problem jest gdzie indziej, bo w kontroli pola bitwy, a nie ilości plujek. Dlatego na poziomie ogólnym, ograniczanie tego jest dla mnie bezcelowe.

Bohaterowie specjalni
Uważam, że powinniśmy ich dopuścić. Poza dosłownie kilkoma przypadkami, możemy dopuszczać do woli. W kilku przypadkach mogą wspomóc słabsze armie.
Po zmianie podręczników HE i Demonów, w zasadzie zniknęły wszystkie skrajne relikty przeszłości, których ludzie się obawiali.

Dlaczego część z Was jest przeciw? Proszę o konkrety.

Scenariusze
Ja jestem za, bo mogą pełnić rolę balansującą. B&G – wymusza normalniejszą kompozycję. Breakthrough Blessa osłabia defensy oparte na maszynach.
Z tej perspektywy uważam, że powinniśmy co najmniej zalecać ich stosowanie.
Pitched Battle to po prostu brak wpływu, który może być korzystny.

Formaty punktowe
Uważam, że nie da się zrobić jednego Comp Score’a dla bardzo różnorodnych formatów.
Sądzę, że Comp score może obsługiwać wachlarz formatów od 2000 do 2999 punktów, ale raczej nie mniej. Byłbym za zrobieniem najpierw pakietu dla większych formatów, a w drugiej kolejności dla mniejszych bitew.
Mimo to, powinniśmy wszelkie ograniczenia związane z kosztami punktowymi, pisać w wymiarze procentowym.

Magia
Jestem za jej pewnym ograniczeniem. Widzę 3 kluczowe problemy w magii: domena śmierci, ilość dodatkowych generowanych kości i lookouty od dwellersów.
Nie ma sensu rzucać look outów od Transmutacji, gdyż jej zasady już zawierają mechanizm zabezpieczający.
Domena śmierci jest zdecydowanie zbyt łatwym wyborem w obecnym metagame. Nowy faq trochę miejscami zmienił jej dynamikę, ale kluczowe czary, czyli słońce i doom&darkness pozostają bez zmian i są zbyt prostym rozwiązaniem na zbyt wiele armii.
Moim celem jest co najmniej utrzymanie sytuacji z Euro w kwestii magii śmierci.
Nie uważam natomiast, że Shadow powinien być dalej limitowany. Na dziś prawie zniknął z rozpisek i powinien to być wystarczający wskaźnik, że jego dalsze ograniczanie na tym poziomie jest zbyt znaczne.

Uważam, że możemy wrócić do 6PD na czar, przy ograniczeniu Deatha do 4.
Mimo to powinniśmy ograniczyć dodatkowe kości generowane do 2 (tu euro jest dobrym wzorcem) i zapewnić lookout tylko od Dwellersów.


Tereny
To temat, który nie wpływa na balans gry. Nie nasza robota.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Fajnie, to do kupy co można już zamknąć:
Liczba modeli w unicie:
Wszyscy na nie.
Lekkie Strzelanie
Wszyscy na nie
Tereny
Zostają zgodnie z Euro, nikt sie nie zgadza na magiczne udziwnienia z RB
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Reasumując mamy następujące kwestie ogólne:

Jak ograniczamy magię?
VLOS czy SLOS?
Ile maszyn?
Czy spec charakterzy są OK?
Scenariusze wpływające korzystnie na balans (układ scenariuszy na 3 i 5 rund szwajcara).
Ile pkt. maksymalnie może kosztować oddział?

Proszę o weryfikację, uwagi. Jeśli nie ma to proszę przemyśleć sprawę. Jutro zakładam 6 tematów do dyskusji.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
JaceK
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: JaceK »

Nie jesteśmy też w pełni zgodni co do kwestii formatu punktowego.
Bearded Unclean 'Un pisze:Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

@Dębek. Podzielmy te tematy na etapy. Ja bym np. szybciej chciał podjąć decyzję na temat:
-jaki LOS?
-jaki ma być format?
-czy zamierzamy robić scenariusze?
A dopiero potem:
Jak ograniczamy magię?
Ile maszyn?
Czy spec charakterzy są OK?
Ile pkt. maksymalnie może kosztować oddział?

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Ok. Nie ma problemu. Zakładam 3 pierwsze tematy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10347
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Dębek »

Młody zablokuj ten temat.
Obrazek
Obrazek

Zablokowany