Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 15 paź 2019, o 15:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Lizardmen
PostNapisane: 9 cze 2013, o 13:28 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2007, o 15:43
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław
To trudny temat, bo trzeba ruszyć masę rzeczy:
- Slanowie i to na kilku poziomach - dodatkowe kości/bane head/stubborn eteryk/zdejmowanie 6-ek na wrogim magu (cogitation)
- Tetto'eko
- drugie Salki

Ograniczenia Scar Veteranów na CO wydają mi się zbędne. Old Blood jest tak mocny, że trzeci SV zamiast niego to byłaby korzyść.
A 4 kowbojów już nie będzie tak dobrze wyposażonych, żeby warto było ich postawić.

Moje rozwiązania:
- każde z: drugie salki/dodatkowe kości/bane head tylko w armii bez Death Magic
- Higher State of Conscoiusness lub Crown of Command
- Tetto'Eko nie może być wystawiony z innymi magami z domeną Heavens
- Cogitation albo scroll w armii

Moim głównym celem jest osłabienie domeny śmierci na Slannie. Kombuje się z armią zbyt idealnie.
Po drugie chcę skasować blokera idealnego (jakby mało ich było w tej armii).
Mam tylko wątpliwość w kwestii Tetto Eko. Jest bardzo mocny i wydaje się wyborem automatycznym.


Proszę o opinie.

_________________
Bearded Unclean 'Un napisał(a):
Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 9 cze 2013, o 16:57 
Wujek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2006, o 22:50
Posty: 10310
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Drugie salki w armii bez lore of death to na 100%
Tetto - zdecydowanie do przemyslenia
Ban na połączenie etrycznosci+CoC
Bane head nie na żabie z lore of death i feedback scrollem.
Max 2 dodatkowe kostki na turę

Takie mam wstępne propozycje.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 10 cze 2013, o 08:16 
Wujek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2006, o 22:50
Posty: 10310
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Tetto ma loremastera, więc zna wszystkie czary z heavensa a na dubletach ma IFKę bez miscasta. Jak dla mnie nic się nie stanie scenie turniejowej jak tego gościa nie będzie, aqlbo będzie wyborem dla rozp klimaciarskich. Tetto lub slann jest jak dla mnie sensownym rozwiązaniem.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 10 cze 2013, o 10:55 
Szef Wszystkich Szefów

Dołączył(a): 9 sty 2008, o 15:12
Posty: 3552
Z tetto eko nie wiem czy aż nie za mocno. Jak zajmuje kostki i blokuje dispella też nie jest taki świetny.

Drugi oddział salamander mnie aż tak nie przeraża, im więcej monstrousów a mniej piechoty tym mają gorzej.

Eteryczność i korona słusznie out moim zdaniem.

Co do bane heada to skoro i tak limitujemy kostki można go w kostkach wyrazić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 10 cze 2013, o 13:07 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 15:11
Posty: 4073
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Niedługo mają być nowe Lizi, poki co proponuję Tetto tylko w armii bez slannów.
Do tego oczywiscie eterycznosc/korona 0-1
Dodatkowe kości/cogitation 0-1
Max 2 pd z dorzutów na fazę rzecz jasna.
Resztę można sobie chyba darować, chociaz nie jestem zwolennikiem dopuszczania tej armii na bulidzie w stylu armii Stasia sprzed 2 lat, czyli sam tani pierdolnik + Slann, teraz dojdą do tego kowboje i we wprawnych rękach nawet na armie pancerne jest to całkiem mocne ;)

_________________
Pozdro
Młody

Snot Fanpage <<--- , są cycki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 10 cze 2013, o 13:16 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2008, o 11:27
Posty: 2436
Imho "tani pierdolnik" można łatwo okroić zapisem:
Skink Cohorts, Slanns max. 4

_________________
\/\


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 10 cze 2013, o 13:40 
Szef Wszystkich Szefów

Dołączył(a): 9 sty 2008, o 15:12
Posty: 3552
Problemem są skirmishe, są mobilniejsze. Set typu:
3x 5 kameleonów,
3x 3 terradony,
3x 10 w skirmishu,
kosztuje łącznie 660pkt a potrafi bawić się z armią przeciwnika niemal sam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 10 cze 2013, o 13:58 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2008, o 11:27
Posty: 2436
Obcięcie spamu kohort obcina sztandary.

_________________
\/\


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 10 cze 2013, o 15:10 
Szef Wszystkich Szefów

Dołączył(a): 9 sty 2008, o 15:12
Posty: 3552
I? Żeby wygrać ten scenariusz trzeba zabić wszystkie kohorty lub zabić slanna. Lizaki rzadko przegrają przez scenariusz właśnie dlatego, że oddadzą cały śmietnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 11 cze 2013, o 10:59 
Wujek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2006, o 22:50
Posty: 10310
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Moim zdaniem lizaki nie mogą zachwiać równowagi między śmietnikiem a unitami do walki. Nie mogą również zachwiać równowagi między skirmiszem a ilością kohort.
Do ograniczenia jest okreslony zestaw kombinacji na Żabie, głównie tej z Lore of Death. Drugie salki w połączeniu z lore of death. Nie widzę też powodu by na siłę ratować Pana Tetto Eko.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 11 cze 2013, o 14:53 
Szef Wszystkich Szefów

Dołączył(a): 9 sty 2008, o 15:12
Posty: 3552
Czyli w skrócie:
-nie łączymy eteryczności z koroną,
-drugie salki bez deatha (aczkolwiek nie bardzo widzę synergię z drugim oddziałem, skoro combo zasadza się spokojnie pierwszym),
-tetto eko lub Slann,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 11 cze 2013, o 14:55 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 lut 2008, o 11:27
Posty: 2436
- max 2PD z dorzutu

_________________
\/\


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 11 cze 2013, o 14:58 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2007, o 15:43
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław
Nie zamykajcie jeszcze, proszę.

_________________
Bearded Unclean 'Un napisał(a):
Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 11 cze 2013, o 16:21 
Wujek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2006, o 22:50
Posty: 10310
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
kudłaty napisał(a):
Czyli w skrócie:
-nie łączymy eteryczności z koroną,
-drugie salki bez deatha (aczkolwiek nie bardzo widzę synergię z drugim oddziałem, skoro combo zasadza się spokojnie pierwszym),
-tetto eko lub Slann,

Pierwsze możesz zdązyć unieszkodliwić zanim odpalą zianie.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 11 cze 2013, o 16:26 
Wujek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2006, o 22:50
Posty: 10310
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Sorka, a banehead, death, fedback 0-1 na żabie

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 11 cze 2013, o 22:51 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2007, o 15:43
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław
Nie rozumiem za bardzo w jakim to idzie kierunku. Wiele z propozycji ma sens, ale jakoś nie tworzy całości.

Mam też poczucie, że prowadzą do dużego uwolnienia Lizardów, co akurat w ogóle nie powinno mieć miejsca, bo to jest wybitnie mocna armia, co dobitnie potwierdzają jej wyniki w Polsce.

Moim zdaniem Lizaki żyją na kilku podstawowych kwestiach (wiem, wiem, dla wielu to oczywiste), które występują razem:
1) bardzo duża odporność na psychologię przy możliwości ucieczki (na to nie poradzimy, zresztą nie widzę powodu)
2) bardzo mocna ofensywa i defensywa magiczna (tu możemy ingerować)
3) bardzo silna kontrola pola bitwy, najmocniej poprzez Terradony, mniej przez Skinki (do zmniejszenia tylko)
4) strzelanie skuteczne na wszystko co ma mniej pancerza, przez co nie ma zmarnowanych tur (to jest upierdliwe, ale skutecznie kontrowane przez wysoki AS, który jest obecnie mocno popularny)
5) łatwość generowania panik u wroga, szczególnie w połączeniu z magią (do opanowania)
6) mocny combat generowany przez bardzo twardych Kowbojów i kohorty (uważam, że nie powinniśmy tego ruszać, bo kombatowe Lizaki przynajmniej wchodzą w zwarcie, można je tam połamać/pokonać)

Uważam więc, że problematyczne są punkty: 2 / 3 / 5

Podsumowując:
2) magia
defens - to mix Cogitation/Scrolla/Cube'a/Feedbacka/death magic (snajperek)/Bane Head
ofens - Rumination i odpowiedni wybór domeny
Nie przypadkiem znacząca większość graczy gra na Death lub kombinacji Death/Shadow lub Death/Metal.
Sporadycznie gra się bez Death. To dlatego, że Death idealnie kombuje się z Lizakami (Soulblight na wszystko - ze strzelaniem i z CC kowbojami, D&D - z Salkami i na Steadfasty, Death ma niskie casting value, które pozwalają rzucać na Rumination sporo czarów na turę).
Dlatego uważam, że należy przyciąć Rumination (nic nowego) i Bane Head z Deathem (nic nowego) i najchętniej samego Deatha.
To ostatnie poprzez wybór pomiędzy Rumination (w ogóle w armii) a Death w armii.
Moim zdaniem to sposób na silne ograniczenie skuteczności tej super mocnej armii. I zmusi do wyboru!!! Których teraz ewidentnie nie ma.
Death wspiera też Lizaki nie walczące (milion skinków i strzelamy). Punktuje efektywnie w magii i wspiera strzelanie (Soulblight, też obszarowy).

Poza tym cały czas uważam, że nie zrobiliśmy nic w kwestii balansu w magii, poza tym, że uwolniliśmy Shadowa, co nie da aż tak wielkiego efektu.
Lizaki i Chadecja to idealne armie do cięcia zbyt mocnego Deatha, bo tu kombuje się najlepiej.

3) kontrola pola bitwy - ograniczenie Terek 2 oddziałów.
Tylko Bretka i Lizaki mają latające fasty. A tylko Lizaki powstrzymują je od ucieczki tak łatwo, mogąc bez problemu blokować szarże wroga. W tym wszystkim Skinki są takim sobie blokerem, bo można je rozgonić, by w kolejnej fazie już nie działały.
Łatwość używania Terek jest po prostu przesadna, a po drugie dodatkowym efektem jest osłabienie Lizaków nie wchodzących w combat.

5) paniki u wroga - ograniczy to przycięcie Deatha.
Ograniczenie drugich salek nie wystarczy. Jedne robią to co najmniej dobrze.

Podsumowując:
- max 2 dodatkowe PD na turę z Rumination
- Rumination/Bane Head/2-gie Salki/Feedback albo Death Magic (czyli żadnej z tych rzeczy nie można połączyć z Death)
- Tetto Eko albo Slaan
- max 2x Terki

Dlaczego rezygnuję z ograniczenia CoC/Consiusness?
Odblokowując eteryki, zachęcamy armie do brania większej ilości magicznych broni. Z tej perspektywy taki Slann będzie mniej skuteczny.

_________________
Bearded Unclean 'Un napisał(a):
Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 11 cze 2013, o 23:29 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 15:11
Posty: 4073
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Przeczytałem z grzeczności.
Do Euro bedzie sie grało euro, potem sie pojawia nowe lizaki, wtedy ruszymy temat. Na pks na stare lizaki strzelam ze nie bedzie zadnego mastera.
To co napisałes to jakies kosmiczne ograniczenia na poziomie euro. Wyjdzie nowy book i sie pomysli, oby był bardziej wywazony od obecnego.

_________________
Pozdro
Młody

Snot Fanpage <<--- , są cycki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 11 cze 2013, o 23:49 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2007, o 15:43
Posty: 3675
Lokalizacja: Wrocław
Ojej, ależ ten protekcjonalizm merytoryczny.
Szkoda, że nie wyskoczyłeś z argumentem daty wydania Lizaków jakoś wcześniej, a nie dopiero teraz.

Ja nie wiem kiedy zostaną wydane Lizaki. Ty też nie. Do czasu, gdy ich nie ma, dywagacje na ten temat to strata czasu.

_________________
Bearded Unclean 'Un napisał(a):
Fuck, będe miał na pieńku z Drobnymi Wałeczkami :)


Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 12 cze 2013, o 01:02 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 15:11
Posty: 4073
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Dla mnie stratą czasu jest silenie się na większą analizę tego co tam potrzeba przycinac, co nie i dlaczego tyle a nie tyle.
Chcesz uciąć śmietnik (terradony max 2 unity :shock: ) ale już eteryki bez limitu albo 2 armaty ogrów są w porządku. Trochę konsekwencji w cięciach byłoby w porządku, zauwazyłem ze faktycznie wszyscy obsesyjnie chcą pociąć te lizaki.
Do wyjscia nowego booka trzeba przyciąć te ewidentne rozwiązania z kosmosu:
- za duza kontrola w dispelu: odrzucanie 6tek i 2 scrolle,
- banehead ze snajpowaniem i feedbackiem
- eteryczny slann
- Tettoeko zbanowac bo tak, miesiac bez niego to zadna strata.

Resztę sobie darować bo wchodzimy w pętlę słusznosci/niesłusznosci jakiegos limitu liczbowego bądź dorzucenia/wyrzucenia czegoś z puli wyborów.

_________________
Pozdro
Młody

Snot Fanpage <<--- , są cycki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Lizardmen
PostNapisane: 12 cze 2013, o 06:55 
Wujek
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 gru 2006, o 22:50
Posty: 10310
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Zgadzam się z Młodym.
Do zbanowania są pewne kombinacje na Żabie. Ustalmy, które.
2gie salki lore of death 0-1 IMO powinno zostać.
Tetto/slan 0-1

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.055s | 12 Queries | GZIP : Off ]