[Warszawa] Konwent Gladius (21-22.05.2022)

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Re: [Warszawa] Konwent Gladius (21-22.05.2022)

Post autor: Raleen »

Pokaz systemów „Warmachine & Hordes”

Obrazek

„Warmachine & Hordes” to dwa bliźniacze i w pełni kompatybilne systemy bitewne amerykańskiej firmy Privateer Press. Świat WM&H to steampunkowe fantasy, gdzie silniki parowe i elektryczność współistnieją z magią, rycerstwem i smokami. W grze występuje aż 16 frakcji z ogromną gamą modeli, od szeregowej piechoty po gigantyczne Kolosy.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/12/iv ... ne-hordes/

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Battletech”

Obrazek

Zostań pilotem BattleMecha! Ta mająca do 9 metrów wzrostu i ważąca do 100 ton humanoidalna maszyna to chodzący arsenał z wystarczającą siłą ognia, by zrównać z ziemią cały kwartał miasta. System gier „Battletech” przenosi Cię w świat XXXI wieku, w którym wojna stała się stylem życia. Jesteś MechaWojownikiem, pilotem najpotężniejszej maszyny na polu bitwy i trzymasz w rękach losy międzyplanetarnych imperiów, albo własną wypłatę. „Battletech” to gra, gdzie na jednej planszy można uderzyć pięścią, osłonić piechotę za ciężarówką, dodać wsparcie pancerne, lotnicze oraz zrzucić Mechy z kosmosu podczas bitwy na orbicie, patrząc jednocześnie na bieżące wydatki i kontrakty, kalkulując czy to wszystko nam się zwróci.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/13/iv ... attletech/

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „The Silver Bayonet”

Obrazek

Krwawe wojny napoleońskie przyciągnęły uwagę zagadkowych istot zwanych Żniwiarzami, które powołują do życia potwory z europejskiego folkloru, by wywołać jeszcze więcej cierpienia. Większość ludzi uważa doniesienia o atakach monstrów za wierutne bzdury, ale władze największych potęg zdają sobie sprawę z zagrożenia i formują specjalne oddziały do zwalczania nadnaturalnych istot – i poszukiwania wiedzy tajemnej, która pomogłaby ich krajowi odnieść zwycięstwo.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/13/iv ... r-bayonet/

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

PALADYNAT: pokazy systemów „Star Wars Legion”, „A Song of Ice & Fire” i „Marvel Crisis Protocol”

Obrazek

Spośród sklepów i producentów modeli i akcesoriów wargamingowych na tegorocznym Gladiusie będzie ze stoiskiem sklep PALADYNAT, prowadzony przez dobrze znanego weteranom gier bitewnych i erpegowcom Artura Szyndlera. Na stoisku będzie można zapoznać się z trzema systemami: „Star Wars Legion”, „A Song of Ice & Fire” i „Marvel Crisis Protocol”. Ponadto w sobotę o godz. 18.00 Artur Szyndler wygłosi prelekcję pt. „Gry bitewne trzeciej generacji”. Gdyby ktoś chciał powspominać „Kryształy Czasu” – również zapraszamy.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/14/iv ... -protocol/

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

SPELLCROW: pokaz gry „Argatoria”

Obrazek

Niektórzy już się dopytywali organizatora, więc z wielką przyjemnością informuję, że na tegorocznym Gladiusie będzie ze swoim stoiskiem także firma Spellcrow, ceniony producent gier bitewnych, figurek i akcesoriów wargamingowych. Podczas imprezy przeprowadzą pokaz stworzonej przez siebie gry „Argatoria”.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/14/iv ... argatoria/

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Fistful of Lead”

Obrazek

„Fistful of Lead” to prosta i elegancka gra, pozwalająca rozgrywać ikoniczne strzelaniny w stylu filmowych westernów. Każdy z graczy kontroluje niewielką grupę modeli – zazwyczaj około 5-6 postaci. System charakteryzuje się opartym na kartach systemem inicjatywy i stosunkowo abstrakcyjnym podejściem do tematów takich jak amunicja czy rany. W zamian zapewnia dużą dynamikę rozgrywki, w której jest w stanie uczestniczyć nawet ośmiu graczy jednocześnie. Zwięzłe, jasne zasady i otwartość na modyfikacje pozwalają na rozegranie szerokiej gamy scenariuszy i przyniosły na przestrzeni ostatnich kilku lat szereg spin-offów i konwersji pozwalających na rozgrywanie starcia w niemal dowolnym settingu – od pól bitewnych wojny siedmioletniej po potyczki kosmicznych myśliwców. Gra jest całkowicie niezależna również pod względem skali i rodzaju używanych figurek.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/15/iv ... l-of-lead/

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

Rozgrywka pokazowa w „Field of Glory: Renaissance”

Obrazek

„Field of Glory: Renaissance” to system wydany przez Osprey Publishing, który bazuje na mechanice zbliżonej do opublikowanego wcześniej „Field of Glory: Ancient”. Przedstawia okres od końcówki XV wieku po początki wieku XVIII, określany mianem czasu „piki i muszkietu”, a więc pozwala rozgrywać starcia z tak różnorodnych konfliktów jak wojny włoskie, podbój Ameryki Południowej przez konkwistadorów, angielska wojna domowa czy wojna trzydziestoletnia.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/15/iv ... naissance/

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Chain of Command”

Obrazek

„Chain of Command” to zasady gry wojennej z okresu II wojny światowej na poziomie plutonu z dodatkowym wsparciem, wykorzystujące figurki żołnierzy i pojazdów w skali 28 mm (1:56), 20 mm (1:72) lub 15 mm (1:100). Podstawową jednostką, którą operujemy w grze, jest pluton piechoty składający się z około 30-40 żołnierzy. Wsparty jest on o historyczne opcje w postaci listy punktowej, którą gracz może wybrać według danego scenariusza.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/16/iv ... f-command/

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

Pokaz systemu „Sharp Practice 2”

Obrazek

Zasady gry „Sharp Practice 2” obejmują duże potyczki w erze czarnego prochu, od 40 do 60 żołnierzy na stronę, ale z możliwością powiększenia nawet do 100 żołnierzy, jeśli gracz chce iść na tak dużą skalę starcia w grze. Zasady koncentrują się na bohaterskich czynach dowódców sił, którzy inspirują swoich ludzi do zwycięstwa.

Więcej: http://konwent-gladius.pl/2022/05/16/iv ... ractice-2/

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

Klaudia Pruszkowska na Gladiusie

Obrazek

Last but not least… Wśród wystawców będzie z nami na Gladiusie ze swoim stoiskiem Klaudia Pruszkowska, jak sama o sobie mówi, jednoosobowa fabryka makiet. Robi i sprzedaje makiety od ponad 4 lat. Ma za sobą ponad 200 transakcji. Tworzy uniwersalne elementy terenu do wykorzystania w grach bitewnych. Więcej na temat jej działalności znajdziecie na jej profilu facebookowym: https://www.facebook.com/profile.php?id=100076627345223

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

POKAZY, ROZGRYWKI POKAZOWE I TURNIEJE W SYSTEMY BITEWNE NA KONWENCIE GLADIUS

Poniżej lista wszystkich pokazów, rozgrywek pokazowych i turniejów w systemy bitewne, które odbędą się na IV edycji konwentu gier bitewnych GLADIUS (21-22 maja 2022). Szczegóły dotyczące poszczególnych systemów w linkach:

Mortal Gods: http://konwent-gladius.pl/2022/05/04/iv ... rtal-gods/
Seven Days to the River Rhine: http://konwent-gladius.pl/2022/05/05/iv ... river-ren/
Victory at Sea: http://konwent-gladius.pl/2022/05/05/iv ... ry-at-sea/
Grimdark Future: http://konwent-gladius.pl/2022/05/06/iv ... rk-future/
Age of Fantasy: http://konwent-gladius.pl/2022/05/06/iv ... f-fantasy/
In Bellonae Hortis: http://konwent-gladius.pl/2022/05/07/iv ... ae-hortis/
Ravenfeast: http://konwent-gladius.pl/2022/05/07/iv ... avenfeast/
Blood Red Skies: http://konwent-gladius.pl/2022/05/08/iv ... red-skies/
Saga: http://konwent-gladius.pl/2022/05/08/iv ... temu-saga/
Pike & Shotte: http://konwent-gladius.pl/2022/05/09/iv ... ke-shotte/
Basic Impetus 2: http://konwent-gladius.pl/2022/05/09/iv ... impetus-2/
Rangers of Shadow Deep: http://konwent-gladius.pl/2022/05/10/iv ... adow-deep/
Wojnacja: http://konwent-gladius.pl/2022/05/10/iv ... -wojnacji/
DBA: http://konwent-gladius.pl/2022/05/11/iv ... tatis-dba/
Bogowie wojny: Robert E. Lee: http://konwent-gladius.pl/2022/05/11/iv ... ert-e-lee/
Ogniem i mieczem: http://konwent-gladius.pl/2022/05/12/iv ... mini-1666/
Anno Domini 1666: http://konwent-gladius.pl/2022/05/12/iv ... mini-1666/
Warmachine & Hordes: http://konwent-gladius.pl/2022/05/12/iv ... ne-hordes/
Battletech: http://konwent-gladius.pl/2022/05/13/iv ... attletech/
The Silver Bayonet: http://konwent-gladius.pl/2022/05/13/iv ... r-bayonet/
Star Wars Legion: http://konwent-gladius.pl/2022/05/14/iv ... -protocol/
A Song of Ice & Fire: http://konwent-gladius.pl/2022/05/14/iv ... -protocol/
Marvel Crisis Protocol: http://konwent-gladius.pl/2022/05/14/iv ... -protocol/
Argatoria: http://konwent-gladius.pl/2022/05/14/iv ... argatoria/
Fistful of Lead: http://konwent-gladius.pl/2022/05/15/iv ... l-of-lead/
Field of Glory: Renaissance: http://konwent-gladius.pl/2022/05/15/iv ... naissance/
Chain of Command: http://konwent-gladius.pl/2022/05/16/iv ... f-command/
Sharp Practice: http://konwent-gladius.pl/2022/05/16/iv ... ractice-2/

Na konwencie będą z nami firmy i wytwórcy makiet:

Wargamer: https://sklep.wargamer.pl/
Paladynat: https://paladynat.pl/
Spellcrow: https://www.spellcrow.com/
Klaudia Pruszkowska: https://www.facebook.com/profile.php?id=100076627345223

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 528

Post autor: Cylindryk »

Może to głupio zabrzmi, ale... brak Warhammerów?

I mnie chyba dodatkowo smuci brak Star Wars: Armada. :(

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

Cylindryk pisze: 18 maja 2022, o 15:29 Może to głupio zabrzmi, ale... brak Warhammerów?

I mnie chyba dodatkowo smuci brak Star Wars: Armada. :(
Bazujemy głównie na zgłoszeniach graczy, klubów i innych podmiotów zainteresowanych zaprezentowaniem się na imprezie. Jedynie jeśli chodzi o firmy, sklepy z niektórymi kontaktujemy się i negocjujemy bezpośrednio. Paladynat na pewno mógł podjąć temat, ale w tym roku zdecydował się na inne systemy. Była szansa na pojawienie się Kill Team'a, który jest takim pechowym systemem, bo miał się już pojawić ze dwa razy, ale jakoś zawsze się nie udawało z przyczyn niezależnych. Może w następnej edycji... A póki co zapraszamy na tą, myślę, że jest wiele ciekawych rzeczy do zobaczenia i wypróbowania.

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

Prelekcje

Obrazek

Na tegorocznego Gladiusa przygotowaliśmy dwie prelekcje:

1) Arkadiusz Grzeszczak – „Założenia gier bitewnych – czyli o tym czym naprawdę różnią się od siebie nasze ulubione tytuły” (sobota, godz. 17.00)

2) Artur Szyndler – „Gry bitewne 3 generacji” (sobota, godz. 18.00)

Obaj prelegenci, znani i doświadczeni, nieraz mieli okazję występować przed konwentową publicznością. Mamy nadzieję, że tematyka prelekcji będzie dla Was interesująca. Nie rozbudowujemy zbytnio tego punktu programu, wychodząc z założenia, że nie warto stwarzać konkurencyjnej części imprezy w stosunku do głównego nurtu, czyli pokazów systemów bitewnych i rozgrywek. Tym niemniej zarówno ze względu na tematykę, jak i prelegentów, polecamy Waszej uwadze obie prelekcje.

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

Informacje organizacyjne

1) Załączamy mapkę jak dotrzeć na imprezę (znajduje się ona także od jakiegoś czasu w wydarzeniu na FB). Jeśli ktoś będzie wyszukiwał mapkę samodzielnie, proszę wpisać hasło: „Biblioteka Główna SGGW” albo „Biblioteka SGGW” – wtedy wyskakuje właściwa mapka. Wejście i wjazd na parking od strony ulicy Nowoursynowskiej. Biblioteka znajduje się pod adresem ul. Nowoursynowska 161.
https://www.google.com/maps/place/Bibli ... BJ6BAhLEAU

2) Spożywanie posiłków i napojów możliwe jest jedynie w holu budynku biblioteki (parter i I piętro) i oczywiście poza budynkiem. Jest to zabronione w sali, gdzie będą odbywać się pokazy, rozgrywki i turnieje oraz gdzie będą stoiska, z uwagi na to, że jest to czytelnia biblioteczna i tak stanowi regulamin biblioteki, który jest dla nas wiążący. Jest to również zabronione w sali konferencyjnej, gdzie będą odbywać się prelekcje, oraz w sali profesorskiej (dodatkowa sala na potrzeby organizacyjne) i w holu bezpośrednio przed czytelnią.

3) Oficjalny start imprezy w sobotę o godz. 10.00. Dla prowadzących pokazy, rozgrywki pokazowe, turnieje i wystawiających stoiska sala otwarta jest od godz. 9.00 by mogli się spokojnie rozstawić. W niedzielę obowiązują takie same godziny.

Raleen
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 126

Post autor: Raleen »

Niespodzianka z ostatniej chwili. Podczas Gladiusa na stoisku firmy Spellcrow obok „Argatorii” będzie można także zobaczyć w akcji i wypróbować system „Umbra Turris”.

Obrazek

Umbra Turris

Nazwa uniwersum pochodzi od nazwy wielkiego i majestatycznego miasta w krainie Morten - Umbra Turris. Te słowa oznaczają w starożytnym języku „Mroczne Wieże”, które przed wiekami zbudował cesarz Sheol-morg. Wokół nich jedna z najstarszych i najbardziej aroganckich ras - Ludzie, zbudowali ogromne miasto na dowód swej potęgi. Niestety Mroczne Wieże były czymś, co prawie przyczyniło się do całkowitego zniszczenia tej rasy i wywołało wiele wojen oraz konfliktów. Teraz możesz wejść do świata „Umbra Turris”, aby wziąć udział w bitwach i wielkich wojnach. Zbierz drużynę i udaj się do miasta Umbra Turris w poszukiwaniu sławy i fortuny lub wezwij hordy i klany dzikich plemion z Argatorii, by podbić ziemie wroga.

ODPOWIEDZ