Wielka Inkwizycja - zapowiedz

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Przez Wasze uprzedzenia dotyczące armii demonicznej, wampirzej czy DE na 4500 nie będzie sobie mozna wystawić jajcarnej rozpiski. Mimo, że wcale nie wiadomo, jak będą się spisywać demony czy VC na 4500 w starciu z sojuszem krasnali i HE, z masą kości dispela, bardzo mocnym strzelaniem i oddziałami będącymi w stanie przyjąć dowolną szarżę. Ale już tak przyzwyczailiście się do obcinania demonów i VC, że tak zostać musi. A Ty, Barb, od kiedy zacząłeś uważać, że DE są przegięte na tyle, by zakazać im wystawienia się na 4500?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Np. assassini + szejdzi w dużych ilościach psują grę.

Ujmę to tak: przedstawiłem swój prosty pomysł na ograniczenie najgorszych przegięć. Nie będę ględził na ten temat, bo albo się pomysł orgom podoba, albo nie, i wodolejstwo z mojej strony niczego nie zmieni.

Ty stwierdziłeś, że ograniczeń compowych chcą dzieci, które nie lubią/potrafią grać z VC i DoCh. Ja gram VC, nie jestem dzieckiem i chcę ograniczeń compowych, więc się pewnie nie dogadamy. Wystarczy, że przedstawiliśmy swoje pomysły i tyle.

Jak nie będzie ograniczeń compowych - wystawię dużą armię VC na 4400 i pewnie też będę się dobrze bawił; VC na te punkty (dwóch lordów) są na tyle uniwersalne, że poradzą sobie z większością innych przegięć.

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

No pięknie... nie pendant, nie hotek, nie hydry, nie smok, teraz assassini z shade'ami są przegięci i odbierający przyjemność z gry :/

Szkoda czasu na taką dyskusję. Niech Darek czy Holan zadecydują, a nam przyjdzie się dostosować.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Assassini w shade'ach to na zachodzie hicior, właśnie dlatego, że mają wsparcie w postaci hoteków, pendantów i hag graefów z kotłem w tle. Akurat pendant i hotek nie uzasadniają ograniczeń wystawiania DE do małej armii, bo w dużej armii 4400 i tak będzie tylko po jednym - wręcz bardziej niebezpieczne byłoby combo DE+HE/lizzie/WoCh.

Ale ponieważ w Polsce nie widziałem, żeby ktoś grał na szejdach, to mogę się wycofać akurat z tej części propozycji. Faktycznie była pochopna, DE na 4400 nie powinny być bardziej przesadzone niż 2200 DE + 2200 Lizzie (np.).

Awatar użytkownika
morgan10005
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: MSWiA Stare Babice

Post autor: morgan10005 »

Ja mam pytanie co wy chcecie zrobić:
1. Obciąć VC i Demony
czy
2. zeby ktoś wystawił O&G, OK, DoW?

bo raczej wszystkich nie uszczęśliwicie

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Ja proponuję system Furiona + zakaz sojuszy DoCh z VC. Wtedy może nawet się skuszę i wpadnę :)
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Z iloma sojuszami demonów z wampirami, po 2000+ pts każde, grałeś, by stwierdzać, że jest to na tyle przegięte, iż powinno być zakazane?
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Jankiel pisze:Z iloma sojuszami demonów z wampirami, po 2000+ pts każde, grałeś, by stwierdzać, że jest to na tyle przegięte, iż powinno być zakazane?
pytanie w stylu ile razy grales z dow/ bestiami zanim uznales, ze trzeba zrobic bp zeby je poprawic

:P

Awatar użytkownika
4 karabiny
Beast from the East
Posty: 1188
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: 4 karabiny »

Ja proponuję trochę rozsądku.
Rozumiem, że widok 40 wrajtów (btw. pomysł Barbary i mój) może przyprawić o mdłości - pomijając, że najprawdopodobniej tylko ja ma tyle figurek. Ale zakaz gry wampirami na 4 koła to już jakaś paranoja.
Nowe kodeksy DE, Lizzi, Łoriorzy czy Demony wcale nie odstają od "turbo giętych" wampirów.
Zaczynam dochodzić do wniosku, że wśród pewnych graczy pojawia się obawa, że przyjedzie dziecko z giętym sojuszem i wklepie wymiataczom maskę. Przecież to absurd panowie.
Apeluję do waszego rozsądku i traktowania tego bardziej for fun.
Jak na razie skłaniam się do opcji Jankiela, ewentualnie Barba, którzy jako jedni z niewielu trzymają w miarę merytoryczny poziom dyskusji.
Nie róbmy z jedynego mastera na duże punkty w tej chwili - jakiegoś chuju mujudzikiewęże.
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Rozumiem, że widok 40 wrajtów (btw. pomysł Barbary i mój)
czyj? przypomniec ci kto ci rozpe zlozyl na lokala w wawie, ktora bales sie zagrac? :>

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

pytanie w stylu ile razy grales z dow/ bestiami zanim uznales, ze trzeba zrobic bp zeby je poprawic
Wystarczająco dużo.

Ale przekonanie, że skoro Demony i VC to najmocniejsze armie, to ich sojusz będzie najbardziej giętym sojuszem, z którym nie ma sensu grać, jest trochę niepoważne.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
4 karabiny
Beast from the East
Posty: 1188
Lokalizacja: Moria Green Team

Post autor: 4 karabiny »

Shino pisze:
Rozumiem, że widok 40 wrajtów (btw. pomysł Barbary i mój)
czyj? przypomniec ci kto ci rozpe zlozyl na lokala w wawie, ktora bales sie zagrac? :>
Twój był na dwa koła :D, potem to modyfikowaliśmy :) I nie bałem się tylko stwierdziłem, że to porno trochę chamskie. Wiesz nie mój styl ;)

Cyel
Oszukista
Posty: 821

Post autor: Cyel »

Jankiel pisze: Ale przekonanie, że skoro Demony i VC to najmocniejsze armie, to ich sojusz będzie najbardziej giętym sojuszem, z którym nie ma sensu grać, jest trochę niepoważne.
A czemu? Z iloma takimi grałeś by sądzić że tak nie jest ;) ?

Dla mnie w sumie i tak wszystko jedno, wątpię by organizatorzy zdecydowali się na system Furiona lub coś zbliżonego kalibru, więc raczej będę unikał przybycia na WI.
"There is a pervasive attitude in Warhammer that "one shouldn't bring a knife to a gunfight." The whole reason that Rambo is a badass is because he indeed brings a knife to a gunfight, and still wins." ;)

Awatar użytkownika
Jankiel
Sol Invictus
Posty: 8228
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Jankiel »

Nie wiemy też, czy sojusz ogrów z krasnalami nie byłby zbyt mocny, więc może jego także prewencyjnie zakazać. Nie trafia do mnie zmienianie systemu na "czuja", bo coś nam się wydaje, bez głębszej analizy problemu i bez zastanowienia nad konsekwencją wprowadzonej zmiany.
Warhammer Pro-Tip #2: If Purple Sun isn't winning the game for you, consider using it more.

Awatar użytkownika
Kozisyn
Wodzirej
Posty: 698
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Kozisyn »

demony:
ptaszek z przerzutami i kostka do poola
herald teczy z kostka do poola i lataniem
herald korna z sunderingiem juggerem i frestormem
letterzy
horrorki horrorki
psy
psy
furie
flamery
fiend
wampiry
lord z hełmem 4 levelem skullstafem i dwoma kostkami plus dowskrzeszanie ghuli
wampirek ghoulkin wskrzeszanie ghuli periapt plus scroll
necros/wampir dwa scrolle
2*7 rajtow
za reszte ghuli


to taki sobie lajcik, ktory niby ze nie mega przypakowany to i tak robi sie niesmaczny momentami. Jeszcze do tego dodac ze kostki z vortexow demonowych mogłyby być udostepniane wampirom to hulaj dusza. Swoją drogą bp+r tak namieszał w rozpiskach, ze to co mogłoby sie pojawić na WI odstawac bedzie od reszty rozpisek"normalnych" tak jak kiedys rozpiski tropikowe :wink:
King of the Slayers, and the Slayer of Kings

Awatar użytkownika
morgan10005
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: MSWiA Stare Babice

Post autor: morgan10005 »

Ja proponuje ograniczyc tylko kostki magi/dispela do jakis 14-18, a nie mlvl. Raczej w celu skrucenia czasu gry niz z jakis innych powodow. To jest moje osobiste uczucie ze im wiecej kostek magii tym dluzej trwa bitwa.

Inne ograniczenia czesto robione na czuja nie zbalansuja armii tylko stworza nowa hierarchie "lepszoci".
Ograniczenie typu 2000/2250/2500 dla odpowiednich armii jest dziwne. Czemu roznica jest 10 % a nie 5,5% albo nie ma 17 czy wiecej progow, dla kazdej armii inny. Bo czy demony sa lepsze o 10% od bretonii i 20% lepsze od Orkow i Goblinow??
Jedyne co moze dobrze zbalansowac to napisanie nowych kodeksow.

Awatar użytkownika
GarG
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3946
Lokalizacja: Przy 7 szkielecie skręć w prawo

Post autor: GarG »

Ja sie wybieram, ale po to by sobie pograc bez jakis cisnien bo to ma byc hobby i zabawa. Natomiast ciagle Ciecia są juz nudne. Jak juz tak bardzo chcecie ciac to potnijcie lvl magii i pary a chociaz nie wiem czy to jest takie istotne. Bo gdy krasnale grają na park masynowy a Ogry są do bloku to wydaje mi sie ze wcale nie ustepują tak bardzo VC i DL w teamie. Wystarczy dobrze zgrac rozpiski i juz jest ok.

Aaa i branie PD od sojusznika to faktycznie jest paranoja.

PS. Od kiedy DE to najmocjniejsza Armia :shock: ?
kangur022 pisze: Ze niby czarodziejki są szpetne ? :)
dzikki pisze:Wypadki z kotłem się zdarzają ;] , nożem rytualnym można się skaleczyć jak się ofiara poruszy. Tudzież jakieś obmierzłe praktyki seksualne.
Kacpi 1998 pisze:te praktyki to chyba z użyciem cegły...

Assur
Oszukista
Posty: 781

Post autor: Assur »

PS. Od kiedy DE to najmocjniejsza Armia Shocked ?
Moim zdaniem odkąd ukazał sie BP+r i jest stosowany.

wracając do tematu - myślę że idea eliminowania NAJWIĘKSZYCH przegięć jest wystarczająca dla tego formatu i nie uzasadnia wprowadzania bprów systemów furiona itp. Potrzebne są jakieś lekkie i jasne ograniczenia i nic więcej. Zakazywanie 4k demonów czy wampirów zdecydowanie mi się nie podoba - nawet jeśli demony będą miały nad innymi przewagę, co wcale takie oczywiste nie jest. Co do moich sugestii zatem:

Zakaz łączenia armii demonów, vc i dark elfów przy armiach na 2k.
ograniczenia poszczególnych armii:
VC
- na 2k nie można wystawić jednocześnie hełmu i drakenhofa, wraithy 0-1 (na 4 k można już oba przedmioty, wraithy 0-2)

Demony
- na 2k flamery 0-1, siren song 0-1 i nie można mieć go jednocześnie z master of sorcery którego opcjonalnie można zrobić 0-1 (na 4k flamery 0-2, siren song 0-1 ale można go już mieć jednocześnie z master of sorcery - ten opcjonalnie 0-1; nie więcej niż 1 greater daemon).

DE: na 2k nie można mieć jednocześnie pendanta i ring of hotek, hydra 0-1 (na 4k hydra 0-2 i starczy)

Do tego ograniczenie poziomów magii (faktycznie przy liczeniu kości można się pogubić i tak jest prościej) i myślę że największe przegięcia wyeliminowane.

Awatar użytkownika
qlpin
Chuck Norris
Posty: 425

Post autor: qlpin »

ograniczenie kości, nic nie da jak bede chciał przedłużyć w turze magii to i tak przedłuże...

oto jak wygląda przykładowa tura w turnieju parówkowym z kolesiami którzy wybitnie starają się nie zagrać chociażby 5 tur:
T1- team pierwszy(składający się z gracza a i gracza b)
T2- team drugi (tu też było 2 graczy ale tylko 1 miał pojęcie o tej grze)
S- sędziowie

Faza magii:

T1- OK nasza faza magii, zobaczmy ile mam kości...
(30 sekund później każdy z magów ma po przydzielone kości )
T1a- no ok to są nasze kości.
T1b- chwila jeszcze nie, jeszcze wspólny power pool!
T1a- każda z armii generuje 2 kostki do pool'a więc jeszcze 4 kości do pool'a
T2- chyba waj poje*ało sojusz generuje tylko 2 kości, niezależnie ile armii w nim gra, chyba że macie przedmioty które mogą to zwiększyć jak np. banner of sorcery u pedałów
T1a- napewno? nie jestem przekonany!
T1b- a u nas zawsze się grało...
T2[/b]-(już mocno wqrwieni :twisted: , tylko nie wiadomo czy trafili się lamusi czy prosi którzy przedłużają bo mają w tym swój cel) tak! to wołaj sędziego!
T1a-którego?
T2- najbliższego! SĘDZIA!!!
(po 15 sekundach, bo jeszcze sędzia musiał tłumaczyć coś na innym stole :wink: )
S1- słucham panowie jaki macie problem?
T2- kostki w poolu dla sojuszu 2 na sojusz czy 2 na armie?
S1- 2 na sojusz
T1- chciałbym te decyzje skonsultować z innnym sędzią. Sędzia!
(po 5 sekundach bo akurat przechodził obok)-T1 kostki w poolu dla sojuszu 2 czy 2 na armie?
S2- 2 na sojusz
T1b- qrwa... (pod nosem)
(sędziowie sobie poszli)
T1- to zobaczmy jakie mamy czary...
(po półtorej minuty chłopaki dochodzą do wniosku że chyba im się coś pomieszało/albo źle zapisali który mag ma dany czar, i wogóle złe lory wylosowali)

T2 są wqrwieni jak diabli bo oni już dawno mają policzonego dispel pool'a (razem z kostkami ustawionymi na bok)

T1a- dobra to ten mag lord rzuca konflagracje na ten odział!
T1b- ejj czekaj! (w tej chwili chłopaki odchodzą na strone że niby chcą coś ustalić między sobą i dograć szczegóły -1 minuta stracona)T1 powraca do stołu
T1a- a więc jak mówiłem ten mag konflagracja tutaj...
T2-dobra rzucisz tymi kostkami wreszcie?
T1a- czekaj ja 2 ty 2 ok?(do partnera)
T1b- przecież wiesz jakiego ja mam pecha, napewno miscast bedzie...
T1a -masz!(wciska kostki do ręki)wreszcie rzut...(wypada 8)T1a- ok wyszło
T2- nie wyszło konflagracja wychodzi na 11+
T1a- napewno?
T2- tak qrwa!sprawdź sobie (rzuca w t1a rulebookiem)
T1b -Ejj to zasługuje na worst'a
T2- a wasze przeciąganie nie?
T1a- Jakie przeciąganie?
T2- srakie graj qrwa, a ty sprawdź sobie na ile wychodzi conflagracja...
(teraz chłopaki udają że nie wiedzą gdzie znajduje się magia w rulebook'u i szukają 30 sekund)
T1- ok nie wyszło, a tak wogóle to ile macie kostek do dispela?
T2- 10 po 1 za każdego maga + 2 z pool'a + 2 dodatkowe za magów lordów
T1a- ok... to co powiesz na fire ball'a?(do partnera)
T1b- a gdzie?
T1a- a w te kawalerie(wskazując dragon prince'ów)... ona nie ma magic resistance?
T2- nie. nie ma
T1b- to co na 2?
T1a- na 2, masz 1 kostke!
rzut-wyszło
T1a-wyszło dispellujecie?
T2- nie musimy, to są dragon princes mają dragon armour dającą odporność na ogień lamusie, zmarnowaliście 2 kostki
T1 a-jak to?
T1b- to napewno wał, pokaż w zasady tej zbroi...
(armybook pod ręką,ale szukanie + przeczytanie przez tych głąbów zasad DA=2 minuty)
T1a-dobra to mamy jeszcze x-5 kości
T2- macie x-6 kości 4 na konflagracje + 2 na fire ball'a a
T1a-a no tak sorry...
T1b -dobra to teraz mój mag beast covers na tych dragon prince'ów
T2- Dajesz
T1b- czekaj myśle na ilu kościach
(w tej chwili T2 podnosi się z krzesła i chce mordować!)--------------------------------------------------------------------
to tylko pierwsze 15 minut cudownej tury magii jaką rozegrali, szkoda mi czasu opisywać dalszych 15 minut-----> od razu sprostowanie ja byłem tylko obserwatorem tej gry siedziałem z boku nie grałem i ciekawostka sędzia nie przyjął worstów które przeciwnicy wlepili sobie nawzajem...

co ciekawe jak sędzia ogłosił 15 minut do końca rundy chłopaki rozegrali ture magii w 4 turze w 3 minuty mimo takiej samej ilości magów i kostek i nie niewypadł miscast kończący ture magii...
Dla tych co doszukują się swoich znajomych jako T1 lub T2 to T1 już nie grają w battle'a z T2 1 osoba gra okazjonalnie, nie ważne kto to jest, ważne że tak się da zrobić...
Także moim zdaniem przycinanie magii nijak się ma do szybkości rozgrywki, wszystko zależy od dobrej woli przeciwników...
po prostu tura magii jest najbardziej podatna na utrudnienia ze strony oponentów, którzy to nagminnie wykorzystują!

Awatar użytkownika
Cauliflower
Ciśnieniowiec
Posty: 7659
Lokalizacja: Ordin, Warszawa, Polska, Świat

Post autor: Cauliflower »

Assur pisze:
Demony
nie więcej niż 1 greater daemon).
a czym się różnią 2 greater demony od 2 smoków (chaosu, DE, star dragonów)?? oprócz tego, że demona łatwiej ustrzelić, posypać??

ODPOWIEDZ