Termin: 12-13.11.2010r.
Start: godz. 9.00 w sobotę
Miejsce:
Pub Salonik
ul. Braniborska 2/10
http://www.wrocek.pl/miejsca/pokaz/112/Salonik
Format: 8 edycja
Punkty: 2x1600
Wejściówka: 50 złt od osoby (nocleg w cenie)
Nagrody:
-Dla pierwszych trzech zwycięskich par
-Dla najlepszego Hobbysty
HARMONOGRAM TURNIEJU:
SOBOTA:
8.00-9.20 Zapisy
9.30-12.50 I bitwa
12.55-16.15 II bitwa
16.20-19.30 III bitwa
NIEDZIELA:
9.00-12.30 IV bitwa
12.35-16.00 V bitwa
i ogłoszenie wyników
REGULAMIN:
-8 edycja
-Nie mozna wystawiać alternatywnych armii (z końca kodeksów, WD, itp.)
-Nie można wystawiać specjalnych bohaterów, ani imiennych czempionów itp.
-Nie można wynająć jednostek Dogs of War
-Nie można wynająć Regiments of Renown
-Dopuszczone Chaos Dwarfs, Indy GT (chyba, że do 1 listopada wyjdzie nowy AB)
-Obowiązują wszelkie FAQ-i oraz Erraty wydane przez GW, ale wyznacznikiem zasad są także uściślenia wydane przez skład Listy Sędziowskiej z forum Border Prince. Uściślenia można przeczytać tutaj: http://strony.aster.pl/barbaros/
- WYMAGANE jest kulturalne zachowanie- za lecące KUR\|/Y podczas turnieju, tudzież inne przekleństwa powyżej linii dobrego smaku (rozumiem, ze komuś wymknie się raz... ale jak używa przekleństw zamiennie z przecinkami... -.-) będą przyznawane karniaki, a w skrajnych przypadkach delikwent będzie proszony o opuszczenie lokalu.
-Sędzia ma zawsze rację
-Sędzia ma prawo wlepiać punkty karne za każde 5 minut przekroczonego czasu oddania kart zgłoszeniowych!
-Pary drużyn graczy w pierwszej rundzie zostaną utworzone losowo. W kolejnych rundach pary określane są na podstawie aktualnej pozycji w liście rankingowej turnieju na podstawie aktualnej sumy dużych punktów, tzn. pierwszy z drugim, trzeci z czwartym, itd. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo modyfikacji par tak, aby w miarę możliwości w pierwszej bitwie nie grali ze sobą gracze z tego samego klubu/miasta.
-Progi punktowe liczymy co 250 punktów (standardowe naliczanie, chyba że w scenariuszu jest opisane inaczej)- bonusy są liczone w nastepujacy sposob:
*general 100 pts
*BSB 100 pts
*sztandary 25 pts
*zabicie czempionem herosa w challengu 50 pts
i reszta punktów:
*połowa punktów oddziały uciekające
*połowa za sprowadzenie oddziału do 25% stanu liczebnego
-Na stołach będą przyklejone mapki według których będą ustawione tereny
-Bez proxów i tylko w pełni pomalowana armia. Gracze nie przestrzegający tego zapisku najprawdopodobniej nie będą grać modelami nie spełniającymi powyższych wymogów.
Sędziowie:
-Piotr ,,Morrok" Otlewski (Główny)
-Dariusz ,,Butan" Butanowicz (Główny)
-Jerzy ,,Bałagan" Filipek (Techniczny)
KOMPOZYCJA ARMII
0-25% Heroes
25%+ Core Units
0-50% Special Units
0-25% Rare Units
-max. 2 takie same oddziały (dotyczy także herosów)
-max. 5 Large Target
-max. 5 Warmachine (Chaos Dwarf: Death rocket, Earthshaker, Hellcannon, OK:Scraplauncher, Ironblaster, Empire: czołg - liczą się jak maszyny)
-max 55 modeli strzelających z zasiegiem 24''
-Maksymalna wielkość oddziału to 500 punktów
MAGIA:Osoby pragnące zagrać same, proszone są, aby mnie o tym poinformować. Zgodzimy się na grę solo (tylko funowymi rozpiskami i naprawdę szczątkową ilość osób), kiedy ktoś nie da rady znaleźć pary. To turniej parowy i będziemy się tego trzymać.Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, armies may only generate 3 PD/DD (dwarfs got +1DD more) per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 3 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 3 PD/DD per phase. This means that if you take the Hellheart, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.
Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 3 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).
If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.
Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 2 power dice (instead of the usual 3 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Power Scroll 1 PD each magic phase.
Army Specific Restrictions:
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD.
Ogres: Hellheart 1 PD AND 1 DD
O&G: mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit.
TK: Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 1 PD AND 1 DD.
Warriors of Chaos: Infernal Puppet counts as +1 PD and +1DD;
ZASADY DODATKOWE
Sojusze mają zasady jak z Rulebooka, tak więc w zaleznosci od sojuszu są różne plusy i minusy. Zakaz takich samych sojuszy (tzn. HE+HE, DE+DE)
Dany oddział można "popchnąć" z czaru tylko raz na turę, nieważne jakie źródło czaru było.
Jednostki Tomb Kingów w żaden sposób nie mogą zostać wskrzeszone ("dowskrzeszane") ponad stan
zakaz dublowania common magic items (z RB)
Bohater po legalnym dołączeniu do jednostki zachowuje się jak reszta oddziału (np. wampir/herald normalnie ucieka z oddziałem, jeżeli mógł do niego wejść)
General nie moze uzywac LD generala swojego sojusznika.
ZACZYNANIE
WG Rulebooka, z jedną zmianą- każda para graczy wystawia na przemian po dwie jednostki (po jednej z każdego sojuszu). Gdy sojusznikowi skończą się oddziały (licząc herosów), to drugi gracz wystawia ze swojej armii po dwie jednostki.
Scenariusze:
1 bitwa Battleline
2 bitwa Meeting Engagement (bez rezerw)
3 bitwa Blood&Glory
4 bitwa Battleline
5 bitwa Battleline
Scenariusz B&G:
- zasady zgodne z podręcznikiem głównym z uwzględnieniem:
* Gra kończy się na koniec fazy, w której odporność sojuszu spadnie do 4 lub mniej punktów. Zwycięzca otrzymuje 20pkt od których odejmuje się jeden pkt. za każdy stracony w trakcie bitwy własny pkt. odporności (min. do wyniku 16:4). Jeżeli żadna armia nie zostanie złamana w trakcie gry, lub obie armie zostaną złamane w tej samej fazie, bitwa kończy się remisem a obie armie otrzymują po 10pkt zwycięstwa. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę pkt. odporności straconych przez obu graczy. Wynik jest modyfikowany o różnicę na korzyść sojuszu, który stracił mniej punktów odporności.
Przykład: Sojusz A stracił 4 pkt odporności, sojusz B straciła 1 pkt odporności. Różnica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść sojuszu B (10+3).
Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.
Generalowie licza sie za 1 BP
INFORMACJE O NOCLEGU I MIEJSCUOcena malowania: (0-10pts)
Jakość malowania (0-4):
0 pts -Krótko mówiąc żenada- 3 kolory nawalone na odwal się
1 pts-Trochę lepiej jak w poprzednim przykładzie, ale zawsze mogło być lepiej, prawda?
2 pts-Tabletop- figurki są pomalowane starannie, bez większych fajerwerków. Ot, po prostu pomalowana armia.
3 pts- Noooo... Tu już była praca, figurki prezentują się naprawdę ciekawie, schemat kolorystyczny armii jest zachowany, przeciwnicy mogą pozazdrościć takiej armii
4 pts- Sędzia został zmiażdżony i musiał rzucić na test LD, inaczej dostaje Stupidity. Armia jest wspaniale pomalowana, bez żadnego zastrzeżenia. Istne cudo!
Podstawki (0-2)
0 pts- Niezrobione podstawki, połamane...
1 pts- podstawki i traye zrobione, ale są zaniedbane (podrapane, posypki wylewaja się na krawędzie...)
2 pts- Podstawki i traye wymodelowane, cała armia "stoi" na jednym schemacie
WYSIWYG (What You See Is What You Get)(0-2):
0 pts- brak
1 pts- oddziały mają WYSIWYG
+1pts jeżeli herosi tez posiadają pełen WYSIWYG
WoW (0-2)
Ten punkt przyznaje sędzia gdy armia naprawdę wyróżnia się na tle innych, liczone są ewentualne konwersje, ciekawe pomysły. Docelowo tylko parę armii załapie się na te 2 punkty (albo 1)
+2 punkty za posiadanie kostek, miarki, armybooka swojej armii, czytelnej rozpiski. Za brak rozpiski, albo za posiadanie nieczytelnej rozpiski, z której nic nie można odczytać d3 karniaków
Test wiedzy będzie przeprowadzony podczas turnieju i będzie można zgarnąć za niego do 10 punktów (0-10)
Test wiedzy, malowanie będzie przeprowadzane osobno dla każdej armii, po czym będzie liczona średnia arytmetyczna dla sojuszu
Test Wiedzy będzie się składał z 5 pytań o zasady, 1 pytania ogólnego z fluffu Warhammera oraz 4 pytań dotyczących armii, którą prowadzi gracz. Ocena hobbystyczna + punkty z testu wiedzy to osobny ranking. Żeby wygrać mastera trzeba zdobyć jak najwięcej punktów z bitew + przygotowania do gry
Razem do zdobycia:
100 pts z bitew
2 za czytelną rozpiskę na turnieju i przygotowanie do gry
3 za przysłanie rozpiski
co daje razem: 105 punktów
Hobbysta
10 pts za test wiedzy
10 punktów za ocenę malowania
Noclegi w cenie w:
http://www.facebook.com/pages/Chopper-H ... 45?sk=info
Zgłoszenia proszę wysyłać na adres mailowy Morrok@wp.pl razem z rozpiskami (w formacie .HTML lub .txt) i swoimi ID ze strony http://www.ranking.wfb-pol.org do dnia 07.11.2011 r. do godziny 24.00, rozpiski wysłane po tej godzinie nie podlegają punktacji.
Za przysłanie rozpiski z pełnymi imionami i nazwiskami, ID oraz poprawną rozpiską armii +3 pts!
Wszelkie pytania proszę kierować na gg 2622826 lub tutaj...