Casino Royale! Wrocław 12-13.11.2011r.

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Casino Royale! Wrocław 12-13.11.2011r.

Post autor: Morrok »

Klub The Gamblers zaprasza na wrocławski turniej klasy master Casino Royale.

Termin: 12-13.11.2010r.
Start: godz. 9.00 w sobotę

Miejsce:
Pub Salonik
ul. Braniborska 2/10
http://www.wrocek.pl/miejsca/pokaz/112/Salonik


Format: 8 edycja
Punkty: 2x1600
Wejściówka: 50 złt od osoby (nocleg w cenie)

Nagrody:
-Dla pierwszych trzech zwycięskich par
-Dla najlepszego Hobbysty
HARMONOGRAM TURNIEJU:

SOBOTA:
8.00-9.20 Zapisy
9.30-12.50 I bitwa
12.55-16.15 II bitwa
16.20-19.30 III bitwa


NIEDZIELA:
9.00-12.30 IV bitwa
12.35-16.00 V bitwa
i ogłoszenie wyników
REGULAMIN:
-8 edycja
-Nie mozna wystawiać alternatywnych armii (z końca kodeksów, WD, itp.)
-Nie można wystawiać specjalnych bohaterów, ani imiennych czempionów itp.
-Nie można wynająć jednostek Dogs of War
-Nie można wynająć Regiments of Renown
-Dopuszczone Chaos Dwarfs, Indy GT (chyba, że do 1 listopada wyjdzie nowy AB)
-Obowiązują wszelkie FAQ-i oraz Erraty wydane przez GW, ale wyznacznikiem zasad są także uściślenia wydane przez skład Listy Sędziowskiej z forum Border Prince. Uściślenia można przeczytać tutaj: http://strony.aster.pl/barbaros/
- WYMAGANE jest kulturalne zachowanie- za lecące KUR\|/Y podczas turnieju, tudzież inne przekleństwa powyżej linii dobrego smaku (rozumiem, ze komuś wymknie się raz... ale jak używa przekleństw zamiennie z przecinkami... -.-) będą przyznawane karniaki, a w skrajnych przypadkach delikwent będzie proszony o opuszczenie lokalu.
-Sędzia ma zawsze rację
-Sędzia ma prawo wlepiać punkty karne za każde 5 minut przekroczonego czasu oddania kart zgłoszeniowych!
-Pary drużyn graczy w pierwszej rundzie zostaną utworzone losowo. W kolejnych rundach pary określane są na podstawie aktualnej pozycji w liście rankingowej turnieju na podstawie aktualnej sumy dużych punktów, tzn. pierwszy z drugim, trzeci z czwartym, itd. Organizatorzy zastrzegają sobie prawo modyfikacji par tak, aby w miarę możliwości w pierwszej bitwie nie grali ze sobą gracze z tego samego klubu/miasta.

-Progi punktowe liczymy co 250 punktów (standardowe naliczanie, chyba że w scenariuszu jest opisane inaczej)- bonusy są liczone w nastepujacy sposob:
*general 100 pts
*BSB 100 pts
*sztandary 25 pts
*zabicie czempionem herosa w challengu 50 pts
i reszta punktów:
*połowa punktów oddziały uciekające
*połowa za sprowadzenie oddziału do 25% stanu liczebnego

-Na stołach będą przyklejone mapki według których będą ustawione tereny
-Bez proxów i tylko w pełni pomalowana armia. Gracze nie przestrzegający tego zapisku najprawdopodobniej nie będą grać modelami nie spełniającymi powyższych wymogów.

Sędziowie:
-Piotr ,,Morrok" Otlewski (Główny)
-Dariusz ,,Butan" Butanowicz (Główny)
-Jerzy ,,Bałagan" Filipek (Techniczny)

KOMPOZYCJA ARMII
0-25% Heroes
25%+ Core Units
0-50% Special Units
0-25% Rare Units

-max. 2 takie same oddziały (dotyczy także herosów)
-max. 5 Large Target
-max. 5 Warmachine (Chaos Dwarf: Death rocket, Earthshaker, Hellcannon, OK:Scraplauncher, Ironblaster, Empire: czołg - liczą się jak maszyny)
-max 55 modeli strzelających z zasiegiem 24''
-Maksymalna wielkość oddziału to 500 punktów

MAGIA:
Magic Restrictions:
- Apart from Winds of magic and Channeling, armies may only generate 3 PD/DD (dwarfs got +1DD more) per magic phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 3 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 3 PD/DD per phase. This means that if you take the Hellheart, you may not take any other items that “count as adding PD/DD”
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from winds of magic and through the channeling rule, an army may only ever add 3 dice to its power or dispel pool in each magic phase. Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 2 power dice (instead of the usual 3 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.
Item restrictions:
- Each Loremaster ability counts as generating 1 PD each magic phase
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Power Scroll 1 PD each magic phase.

Army Specific Restrictions:
Dwarves: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD.
Ogres: Hellheart 1 PD AND 1 DD
O&G: mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit.
TK: Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 1 PD AND 1 DD.
Warriors of Chaos: Infernal Puppet counts as +1 PD and +1DD;
Osoby pragnące zagrać same, proszone są, aby mnie o tym poinformować. Zgodzimy się na grę solo (tylko funowymi rozpiskami i naprawdę szczątkową ilość osób), kiedy ktoś nie da rady znaleźć pary. To turniej parowy i będziemy się tego trzymać.

ZASADY DODATKOWE
Sojusze mają zasady jak z Rulebooka, tak więc w zaleznosci od sojuszu są różne plusy i minusy. Zakaz takich samych sojuszy (tzn. HE+HE, DE+DE)

Dany oddział można "popchnąć" z czaru tylko raz na turę, nieważne jakie źródło czaru było.
Jednostki Tomb Kingów w żaden sposób nie mogą zostać wskrzeszone ("dowskrzeszane") ponad stan

zakaz dublowania common magic items (z RB)

Bohater po legalnym dołączeniu do jednostki zachowuje się jak reszta oddziału (np. wampir/herald normalnie ucieka z oddziałem, jeżeli mógł do niego wejść)

General nie moze uzywac LD generala swojego sojusznika.

ZACZYNANIE
WG Rulebooka, z jedną zmianą- każda para graczy wystawia na przemian po dwie jednostki (po jednej z każdego sojuszu). Gdy sojusznikowi skończą się oddziały (licząc herosów), to drugi gracz wystawia ze swojej armii po dwie jednostki.
Scenariusze:
1 bitwa Battleline
2 bitwa Meeting Engagement (bez rezerw)
3 bitwa Blood&Glory
4 bitwa Battleline
5 bitwa Battleline

Scenariusz B&G:
- zasady zgodne z podręcznikiem głównym z uwzględnieniem:
* Gra kończy się na koniec fazy, w której odporność sojuszu spadnie do 4 lub mniej punktów. Zwycięzca otrzymuje 20pkt od których odejmuje się jeden pkt. za każdy stracony w trakcie bitwy własny pkt. odporności (min. do wyniku 16:4). Jeżeli żadna armia nie zostanie złamana w trakcie gry, lub obie armie zostaną złamane w tej samej fazie, bitwa kończy się remisem a obie armie otrzymują po 10pkt zwycięstwa. Następnie wynik ten jest modyfikowany o różnicę pkt. odporności straconych przez obu graczy. Wynik jest modyfikowany o różnicę na korzyść sojuszu, który stracił mniej punktów odporności.
Przykład: Sojusz A stracił 4 pkt odporności, sojusz B straciła 1 pkt odporności. Różnica wynosi 3. Wynik bitwy to 13:7 na korzyść sojuszu B (10+3).
Modyfikacja nie może dać wyniku lepszego niż 15:5.

Generalowie licza sie za 1 BP
Ocena malowania: (0-10pts)

Jakość malowania
(0-4):
0 pts -Krótko mówiąc żenada- 3 kolory nawalone na odwal się
1 pts-Trochę lepiej jak w poprzednim przykładzie, ale zawsze mogło być lepiej, prawda?
2 pts-Tabletop- figurki są pomalowane starannie, bez większych fajerwerków. Ot, po prostu pomalowana armia.
3 pts- Noooo... Tu już była praca, figurki prezentują się naprawdę ciekawie, schemat kolorystyczny armii jest zachowany, przeciwnicy mogą pozazdrościć takiej armii
4 pts- Sędzia został zmiażdżony i musiał rzucić na test LD, inaczej dostaje Stupidity. Armia jest wspaniale pomalowana, bez żadnego zastrzeżenia. Istne cudo!

Podstawki (0-2)
0 pts- Niezrobione podstawki, połamane...
1 pts- podstawki i traye zrobione, ale są zaniedbane (podrapane, posypki wylewaja się na krawędzie...)
2 pts- Podstawki i traye wymodelowane, cała armia "stoi" na jednym schemacie

WYSIWYG
(What You See Is What You Get)(0-2):
0 pts- brak
1 pts- oddziały mają WYSIWYG
+1pts jeżeli herosi tez posiadają pełen WYSIWYG

WoW (0-2)
Ten punkt przyznaje sędzia gdy armia naprawdę wyróżnia się na tle innych, liczone są ewentualne konwersje, ciekawe pomysły. Docelowo tylko parę armii załapie się na te 2 punkty (albo 1)

+2 punkty za posiadanie kostek, miarki, armybooka swojej armii, czytelnej rozpiski. Za brak rozpiski, albo za posiadanie nieczytelnej rozpiski, z której nic nie można odczytać d3 karniaków

Test wiedzy będzie przeprowadzony podczas turnieju i będzie można zgarnąć za niego do 10 punktów (0-10)

Test wiedzy, malowanie będzie przeprowadzane osobno dla każdej armii, po czym będzie liczona średnia arytmetyczna dla sojuszu
Test Wiedzy będzie się składał z 5 pytań o zasady, 1 pytania ogólnego z fluffu Warhammera oraz 4 pytań dotyczących armii, którą prowadzi gracz. Ocena hobbystyczna + punkty z testu wiedzy to osobny ranking. Żeby wygrać mastera trzeba zdobyć jak najwięcej punktów z bitew + przygotowania do gry

Razem do zdobycia:
100 pts z bitew
2 za czytelną rozpiskę na turnieju i przygotowanie do gry
3 za przysłanie rozpiski
co daje razem: 105 punktów

Hobbysta
10 pts za test wiedzy
10 punktów za ocenę malowania
INFORMACJE O NOCLEGU I MIEJSCU
Noclegi w cenie w:
http://www.facebook.com/pages/Chopper-H ... 45?sk=info


Zgłoszenia proszę wysyłać na adres mailowy Morrok@wp.pl razem z rozpiskami (w formacie .HTML lub .txt) i swoimi ID ze strony http://www.ranking.wfb-pol.org do dnia 07.11.2011 r. do godziny 24.00, rozpiski wysłane po tej godzinie nie podlegają punktacji.
Za przysłanie rozpiski z pełnymi imionami i nazwiskami, ID oraz poprawną rozpiską armii +3 pts!

Wszelkie pytania proszę kierować na gg 2622826 lub tutaj...
Ostatnio zmieniony 7 lis 2011, o 00:15 przez Morrok, łącznie zmieniany 11 razy.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Ultimate Lista Zgłoszonych:
1. Ziemowit Żywiołowski R LIZ
Andrzej Orliński R DF
2. Michał Kawczyński R VC
Jarek Ciszak R DOC
3. Paweł Paszek R WE
Piotr Głomski R EMP
4.Jacek Nowotny R LIZ
Marcin Dorobek R DF
5.Justyn Kubiak R LIZ
Jerzy Brzozowski R HE
6. Krzysiek Muchalski R OK
Tomasz Bilas R DF
7. Maciej Młyński R DOC
Marek Szaitis R VC
8. Pancur R DF
Laik R WE
9. EndriuEndriu R DE
Solo R SK
10 .Denis Seweryn R CHD
Patryk Misiak R WOC
11. Malin R DOC
Krzysztof Kawczyński R WOC
12. Szymon Ficoń R HE
Irek Słodczyk R DF
13. Marcin Salomon R OK
Marek Bąk R DOC
14. Konrad Jankowski R DOC
Łukasz Zabiski R VC
15. Kuman R BOC
Maćko R OmG
16. Szaranczak R WE
Gniewko R BRE
17. Marcin Telego R SK
Burgund R DF
18. Fisch R LIZ
Szwentas R HE
19. Marcin Lipiński R DOC
Paweł Gąsiewski R WOC
20. Szmajson R EMP
Robson R HE
21. Suchy R DOC
Loki R WOC
22. Stasiu R CHD
Krzysztof Wijas R WOC
23. Golonka R LIZ
Domino R TK
24.Śmiechu R VC
Dalmar R DOC
25. Piotr Fąfara R DOC
Andrzej Bełz R WOC
26.Rince R DE
Duke R DF
27. Trubas R OG&HE
28. Manfred R EMO
Dastor R OK
29. Kalfaior R LIZ
Kudłaty R DF
30. Krzysztof Derejski R DE
Szymon Łężniak R DOC
31. Bartosz Miszon R OK
Dawid Remlain R WOC
32.Aron R OmG
Panda R DOC
33. Handelek R VC
Izabela Remisz R DE
34. Maryś R CHD
Dymitr R DOC
35. Sebastian Remlein R WOC
Marcin Przybylski R DOC
36. Zembol R LIZ
Michał Nowicki R WOC
37. Łukasz Pasierbek R SK
Łukasz Paw R DE
38. Wojtuś HE
Orcus DF (podeslijcie POPRAWNE rozpy)
39.Żdzichu R EMP
Szczurek R LIZ
40. Thomas R BRE
Pluto R EMP
41. Loko R WOC
Nebiros TK R
Fails:

42. Rafał Wrzeszczyński
Łukasz Morawiec (zły format rozpiski!!!)

Lista po uwzględnieniu ostatnich poprawek i zażaleń, dodane armie. Do jutra czekam na ostatnie poprawki.
Ostatnio zmieniony 10 lis 2011, o 19:06 przez Morrok, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
Gremli
Mudżahedin
Posty: 327

Post autor: Gremli »

To zacznę produkować spam:
Morrok pisze: -max 55 modeli strzelających z zasiegiem 24''
Czyli 60 kuszników krasnoludzkich mieści się idealnie ;) (30" zasięgu)
A na serio chodzi o udupienie kuszników z DE, czy całego strzelania z dalekim zasięgiem?
Ja tu tylko sprzątam.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Gremli pisze:A na serio chodzi o udupienie kuszników z DE, czy całego strzelania z dalekim zasięgiem?
całego

chciałem by było od 12", ale teraz widać nie koniecznie się innym ten pomysł spodobał :roll:

życie :twisted:

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Dajcie 1 ME. Ten scenariusz nie jest wcale jakis zajebisty.
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

jestem fanem dawn attack ale lipa tego też nie chcę... chyba dawałem najgorsze propozycje :P

albo po prostu mam w dupie pro-gameing :lol2:

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Rince pisze:Dajcie 1 ME. Ten scenariusz nie jest wcale jakis zajebisty.
nie amietam czy ustalałem z chłopakami z klubu 2x ME czy 2.
Po weekendzie zweryfikuję

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5910
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

Popieram Rinca, 2 scenariusze to i tak dużo. Tym bardziej że fajnie że oba inne karcące różne rozpy

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

właściwie po wtorku będzie pełniejszy regulamin i już raczej na 88% się nie zmieni już nic :)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

-max. 5 Warmachine (Chaos Dwarf: Death rocket, Earthshaker, Helcannon - licza się jak maszyny)
A "maszyny" Ogrów i Hellcannon WoCh?

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

Khumanor pisze:właściwie po wtorku będzie pełniejszy regulamin i już raczej na 88% się nie zmieni już nic :)

Awatar użytkownika
Manfred
Postownik Niepospolity
Posty: 5910
Lokalizacja: Cobra Kai

Post autor: Manfred »

to jest bez lordów ??

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

kompozycja dotyczy ofc. obu armii ? (max 5 maszyn na parę, w sensie)

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

tak, max 5 maszyn na sojusz
tak, bez lordów
tak helupa i ogrze maszyny będa liczone jak maszyny
tak, miał być jeden ME
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Jak wyglada kwestia magii i antymagii.
Wczesniej na preStrategach pisaliscie, ze max 3DD moga byc dorobione, w przypadku jesli jest sojusznik krasiowy to 4 DD ( DS oczywiscie kosztuje 1DD).
Jak to teraz wyglada?
Bardzo dobry pomysl, ze przy B&G koniec gry jest przy 3 BP,a nie 4.

Btw. przykleilem Wam temat.

Awatar użytkownika
Laik
Pan Spamu
Posty: 8784
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Laik »

B&G będzie ciężkie do wygrania

4 punkty za generałów, 2 za BSB i ze 4 oddziały – wychodzi 10 BP, przy obniżeniu progu do 3 średnio trzeba będzie ściągnąć 7 BP porównajcie sobie to do obecnych bitew…
Już lepiej zostawić 4 BP jako punkt złamania i dać jeszcze po 1 punkt za generała - wtedy zostanie tak jak to jest obecnie – średnio 4 BP do ściągnięcia(chyba że ktoś się specjalnie przygotuje pod scenariusz to więcej)
swieta_barbara pisze:Jesteś maszyna debelial, bez Ciebie to hobby dawno by umarło.

Awatar użytkownika
Thomas
Falubaz
Posty: 1207

Post autor: Thomas »

generałowie za 1 BP

Awatar użytkownika
Rince
Ciśnieniowiec
Posty: 7202
Lokalizacja: NEMEZIS Warszawa

Post autor: Rince »

Wlasnie, miala byc magia z euro na 3dd. Co sie stalo z tym zacnym pomyslem?
Obrazek
Z życia europejskiego battlowca: "im going to play on UB cause we have a bomb in school, so unexpectedly some free time".

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

najprawdopodobniej morrok źle skopiował. Z tego co ja wiem, magia jak na euro i 3 kostki na sojusz (max 2 na armie)
Hexacon of Hashut liczy sie jaki 1 DD
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Dmtrij popraw to, ze generalowie sa po 1 punkcie, oraz ten dispel pool. Aktualne nadal, ze sojusz z krasiami moze miec 4DD?

ODPOWIEDZ