Stary Klinkiera XXVII 19.02.2012 Sopot

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Stary Klinkiera XXVII 19.02.2012 Sopot

Post autor: Pająk »

Stary Klinkiera i klub BWT zaprasza na turniej na zasadach Bazyliszkowych :twisted:

Turniej odbywa się w standardowej miejscówce - w klubie Rzeźnik na ul. Oskara Kolberga w Sopocie.

link do zasad: http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 81&start=0

Są bazyliszki.
Wujek
Reprezentowany przez model Palladin on Warhorse
Cavalry 25x50

Wujek
M4 WS5 BS3 S4 T4 W2 I5 A3 Ld8 Sv 1+ Wsv 5+
Heavy armour, Shield, Lance

I jego dzielny rumak Tęga Kopara
M8 WS3 BS0 S3 T3 W1 I3 A1 Ld5

Special Rulz:
Stary wyga – Wujek to stary battlowy wyjadacz, może przechytrzyć przeciwnika i skorzystać przed bitwą z zasady Vanguard
"Palę tylko na turniejach" – Flaming attacks
Żelazna Nawałnica – wujkowy rumak Tęga Kopara jest najtwardszym koniem we wsi, i daje Wujkowi ochronę pancerza 1+


Brokuł
Reprezentowany przez model Fiend of Slaanesh (najlepiej z warzywnymi elementami!)
Monstrous Beast 40x40

Brokuł
M10 WS4 BS0 S4 T4 W3 I6 A4 Ld7 Wsv 4+

Special Rulz:
Daemonic
Armour Piercing
Soporfic Musk
Stomp
Fioletowy kapello - Ward Save 4+
Powrót Grzybiarza - Brokuł znów spóźnił się na pole bitwy... Wystawiany jest na dowolnej krawędzi, adekwatnie do zasad Miners, na wyniku 4+ w drugiej turze, na 3+ w trzeciej, na 2+ w czwartej, w piątej wystawiany jest automatycznie


Żuke
Reprezentowany przez model Troll (grrrrrrruby troll)
Monstrous Infantry 40x40

Żuke
M6 WS3 BS3 S5 T4 W3 I3 A3 Ld8

Special Rulz:
Stomp
Fear
Magical Troll Vomit
Mutant Regeneration 4+
Will of the Gods
Favor of the Gods
Nie wierze w twoją japę - Żuka drażnią niespodziewane zwroty akcji, ale nigdy nie daje za wygraną. Żuke posiada zasadę Stubborn


Szczurek i Jaszczurek
Reprezentowani przez modele Skaven Asassin i Skink Brave
Infantry 20x20
Traktowani jako oddział złożony z dwóch bohaterów. Nie mogą się rozłączać i nie można do nich dołączać innych bohaterów. Normalnie mogą korzystać z zasady Look Out Sir.

Szczurek
M6 WS5 BS4 S4 T4 W2 I6 A3 LD7 Wsv 5+
Additional Hand Weapon, Gwiazdki z nieba – range 12”, Multiple shots 3, S4 i Magical attacks

Jaszczurek
M6 WS4 BS5 S4 T3 W2 I6 A3 Ld7 Sv 5+ Wsv 5+
Light Armour, Shield, Dzida Dyda – oszczep z +1S i Magical attacks

Special Rulz:
Scout
Skirmish
Poisoned Attacks
Cold Blooded
He who runs away, lives to fight another day - Szczurek i Jaszczurek zawsze uciekają na 2D6 + 1
Nauki Sun Tzu - jak byli młodzi, Szczurek i Jaszczurek trafili razem na naukę do mistrza Sun Tzu. Po jego treningu żaden przeciwnik nie jest w stanie ich zaskoczyć! Mają przerzuty trafień i zranień przeciw innym Bazyliszkom


Łysaty
Reprezentowany przez model Dwarf Thane (obowiązkowo łysy)
Infantry 20x20

Łysaty
M3 WS6 BS4 S4 T5 W2 I3 A3 Ld9 Sv2+
Gromril Armour, Rune of Stone, Shield

Special Rulz:
Straszliwa broda - straszliwy zarost Łysatego uniemożliwia jego przeciwnikom w walce wręcz korzystanie z zasady Steadfast
"Nie ma szmaty!!!" - oddziały w promieniu 6" nie mogą korzystać z BSB
Klopsiki - na każdą bitwę Łysaty zabiera ze sobą D3 klopsy. Na początku swojej tury (przed szarżami) może zjeść klopsa i dodać +1 do MV. Łysaty może zjeść wszystkie klopsiki w tej samej turze, albo delektować się nimi stopniowo. Za każdym razem, kiedy Łysaty konsumuje dowolną ilość Klopsików musi wykonać jeden rzut D6, na wyniku 1 Klopsik stanął w gardle, Łysaty nabawił się niestrawności, w tej turze Klopsik nie zadziałał.


Assus
Reprezentowany przez model Vampire Count
Infantry 20x20

Assus
M9 WS6 BS4 S5 T4 W2 I6 A4 Ld7

Special Rulz:
Undead
Etheral
Mhrrrrroczny Władca Nocnych Stworzeń - Assus potrafi przybierać formę wilka, posiada MV 9
Mistrz Areny - Assus musi co turę wyzywać na pojedynek. Jeśli walczy w pojedynku, może przerzucić nieudane rzuty na trafienie i zranienie


Barbie

Reprezentowany przez model Dark Elf Sorceress (moze być jakakolwiek babka tak naprawdę, byle z cycem i z kuszą)
Infantry 20x20

Barbie
M5 WS6 BS6 S4 T3 W2 I7 A3 Ld9

Special Rulz:
Dżaga – Barbie channeluje tak, jakby była magiem, dodatkowo posiada MR 3
Xbarossa – magiczna kusza, z zasadą Sniper, Multiple Shots 3, S4 i zasięgiem 30"
"Robię wynik" – za każdego bohatera zabitego przez Barbie, gracz kontrolujący otrzymuje +25pts


Coachu
Reprezentowany przez model Tomb Prince on Chariot
Chariot 50x100

Coachu
M4 WS5 BS3 S4 T5 W3 I3 A3 Ld9 Sv4+
Heavy Armour, Flail

Chariot
M0 WS0 BS0 S4 T4 W3 I0 AD6 Ld0 Sv5+

Skeletal Steed [2]
M8 WS2 BS0 S3 T3 W1 I2 A1 Ld5

Special Rulz:
Nehekaran Undead
Flammable - tylko Couchu
Prezes - armia w której jest Coachu dostaje +1 do rzutu na zaczynanie
Ognista Maszyna - Coachu i jego rydwan mają 2+ ward save na ogień


Bazyliszkowy Q&A:

1. Czy Bazyliszki mogą tworzyć oddziały z innymi bohaterami?
Nie, nie mogą łączyć się w żaden sposób z innymi modelami.

2. Czy Szczurek i Jaszczurek mogą strzelać w inne cele?
Nie, są oddziałem i strzelają w tym samym czasie w ten sam cel.

3. Czy Assus może maszerować?
Tak, może maszerować na normalnych zasadach z RB.

4. Czy Barbie otrzymuje dodatkowe punkty za herosów zabitych również w cc?
No pewnie, że tak. Każdy chciałby być podrapany przez taką Dżagę!

5. Czy Xbarossa ma zasadę Armour Piercing?
Nie ma, wszystkie jej zasady są dokładnie wypisane.

6. Czy Assus wlicza się do limitu Eteryków?
Tak.

7. Czy bonus na zaczynanie (zasada Prezes) łączy się z innymi bonusami np. skein sliver?
Tak.

8. Czy Xbarossa wlicza się do limitu kusz DE?
Nie, jest to magiczna kusza, ale nie reapeter crossbow, podobnie jak lifetaker.

9. Czy Xbarossa wlicza się do limitu broni strzeleckich o zasięgu 20+"?
Tak.

10. Czy bazyliszki są traktowane jako friendly unit?
Tak, pod każdym względem. Mogą korzystać z LD generała, przerzutu BSB oraz powodują paniki.
Startujemy od 10:30 (zapisy do 11:00)

Gramy 3 bitwy po 2h 30 min.

Za przedłużanie będą karniaki.

Sędziowie: Suchy i Pająk

Ocena malowania


1pkt. miarka + templatki używane przez naszą armię + kostki
1pkt. rozpiska (może być zrobiona na kolanie pod warunkiem, że mamy ze sobą podręcznik) + magia jakiej używamy
1pkt. cała armia pomalowana
1pkt. zrobione podstawki
1pkt. brak proxów
1pkt. WOW

Lista zapisanych:

1. Suchy
2. Leniwy
3. Kreol
4. Pająk
5. Krystian
6. Macias
7. Jagal
8. Eddie
9. Gnatozuj
10. Marcin Sobczyk
11. DaBoss
12. Buła
13. Młody
14. Szymon Nie do Zera mam dwa Asy :P
15. Błażej
16. Malin
17. Necromanter
18. Rilam
19. Sowa
20. Kuba
21. Artur
22. Rychu
23. Kołek
24. Loki
25. Szrederatot
26. Piotr3k
27. Korhil
28. KJ
29. Marek Marecki Maras
30. Pitul

Rezerwa:

Kod: Zaznacz cały

Simple Line of Sight
All units and terrain pieces are divided into the following three categories.
- Blocking: Hills, Buildings and impassable terrain.
These block Line of Sight, even to other blocking terrain (You can't see through it).
- Non-Blocking: Rivers, marches and swarms.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).
- Interfering: All other terrain and units.
Does not block Line of Sight (You can see through them/it).

- If you shoot through interfering units or terrain there is a -2 to hit penalty, only -1 for woods (never
cumulative).
- If shooting at a large target, units in buildings or on hills there are no to hit modifiers for interfering
or non-blocking terrain or units, unless it is an interfering wood.
- When such a unit is doing the shooting there are no to hit penalties for interfering or non-blocking
units or terrain, other than interfering woods.
Rules changes:
- Characters will get "look out sir" versus the following spells that automatically kill models or automatically remove an entire regiment: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect. Normal requirements for lookout sir apply.

I. General Restrictions:

2400 Points.
No Special or Named Characters.
Army used can be any of the currently published GW Army books. Forge World based army lists & units may not be used on the event
A maximum of 3 identical core choices may be taken (regardless of equipment and other upgrades)
An army may have up to 5 war machines and template weapons. Warmachines that use a template count as a single choice in this regard. All template weapons (from magic items, abilities, etc.) count, except for spells.
Max. 45 models with missile weapons with a range of 20”+ (not incl. war machines, characters and chariots).

Unit sizes are limited as follows:
Units cannot be more than 40 models nor 450 points (including all command, upgrades, magic items/banners). This restriction applies during the creation of the roster - unit size/cost may be increased during the game (for example - by joining characters to the unit). This restriction does not apply to characters.

Magic Restrictions:

- Apart from Winds of magic, an army may only generate 2 PD/DD per magic phase. Including channeled PD/DD.
- Player can use maximum 5 PD to cast spell (+ wizard level).
- An army may use up to 12 PD during each phase.
- You may have units/abilities that actually would generate more than 2 extra dice, but any excess dice are lost
- Some magic items/abilities count as generating dice toward this limit.
- “Count as” items/abilities may never exceed a cumulative 2 PD/DD per phase. This means that player who already spent his limit PD limit, cant take more items which “count as adding PD” or add PD from channeling during game (same for DD).
- All modifiers are applied from the army list and will not change during the game.

Detailed description
Apart from winds of magic, an army may only ever add 2 dice to its power or dispel pool in each magic phase (unless army restrictions specify otherwise). Any dice added to the pool, regardless of source (generated, stolen, stored from previous magic phases, generated by magic items/abilities to boost spellcasting before or after the casting attempt, produced by spells, lore abilities, and so on) count. Excess dice are simply discarded and cannot be used in any way (i.e. - they can’t be stored).

If a dice is stolen from the opponent’s pool, but your army has already generated two extra dice, the dice is removed from the opponent’s pool and then discarded.

Some special items and abilities DECREASE the limit of power or dispel dice you can add to the pool. We refer to those as “count as” items. What this means is that, if your roster includes one “counts as 1 Power Dice (PD)” item, your army can only add 1 power dice (instead of the usual 2 dice) to the pool in each of your own magic phases of the entire game (regardless of whether the item is destroyed or used up).
Please note that you cannot have a combination of items that would decrease the limit of extra power or dispel dice to below zero.

Item restrictions:
- Any item that auto-dispels a spell counts as generating 1 DD each magic phase.
- Folding Fortress is not allowed

Army Specific Restrictions:
Beastmen: Beastmen armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Beastmen can generate 3 extra pd instead of 2
Bretonnia: No Restrictions
Dark Elves: Hydra is a 0-1 choice. Max. 35 repeater Crossbows (including characters and excluding chariots) in the army. Repeater Bolt Throwers 0-2. Flying units (inc. characters on flying steeds) in the army limited to 0-3. Shades max 20 models per army, Pendant of khaeleth cannot be taken by lord characters, player may take up to 2 of following: Pendant of khaeleth\Crown of command\any number of wizards using death & shadow magic\Cauldron of Blood\Hydra.
Dwarfs: Each spellbreaker/spelleater rune counts as +1 DD. Grudge Throwers are a 0-2 choice; May generate Max. +4 dispel dice instead of +2; 0-3 of anvil, miners & rangers (in any combination of them)
Daemons of Chaos: Max. 28 Models per unit; Flamers are a 0-1 choice. All daemonic gifts are 0-1. Bloodletters and Herald of Khorne are 0-3 total. Daemonic Battle Standard can take either daemonic icon or gifts. Siren song cannot be taken by Herald of Slaanesh. Master of sorcery cannot be taken by Herald of Tzeentch.
The Empire: Steam Tank counts as a war machine; Tank, Rocket battery and Engineers are a 0-1 choice
High Elves: High Elves armies have an extra 100 points for their roster (2500 total); High elves army can generate extra 3 powerdice instead of 2; Vortex Shard counts as +1DD; Book of Hoeth counts as 2PD and 2 DD; Banner of the World Dragon counts as +1 DD
Lizardmen: Salamanders are a 0-1 Choice;Scar-Veterans 0-2, Terradons and Stegadons (any kind) are 0-2 choices; player may take up to 2 of following: Beclaming Cogitations\ Focus of Mystery\ Focused Rumination \Higher State of Consciusness; Beclaming Cogitations counts as +2DD; Cupped hands of the Old Ones counts as +2PD; Higher State of Consciusness counts as 2 discplines (takes two slots, but cost same points); Crown of Command & Higher State of Consciousness cannot be taken on 1 model; A maximum total of 6 Skink, Chameleon skinks and Skink Cohorts units combined maybe taken in an army (Cohorts containing kroxigor or numbering above 20 models do not count for this restriction).
Ogre Kingdoms: Hellheart counts as 2dd & 1pd, greedyfist on death magic user counts as 1dd
Orcs&Goblins: Night Goblin Shamans are 0-3 (max 3 of any kind of NG shaman); mushroom dice do not count as power dice in regard to the PD limit. Maximum model cap is removed for this army
Skaven: All Skaven rare choices 0-1; Gutter runners are limited by 2 units & 20 models total; Engineers are a 0-3 choice; Can take max 2 of the following: doom rocket, brass orb, storm banner;
Vampire Counts: (ograniczenia bazyliszkowe)Master of the black arts counts as +1pd ; Blaphemous Tome counts as +1pd ; Eteryki 0-3 (including heroes)
Tomb Kings: Tomb King armies have an extra 200 points for their roster (2600 total), All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Neferra's Scrolls of Mighty Incantations counts as 2 PD AND 2 DD. Hierotitan is worth 1 PD so long as it's alive. Sphinxes of all kinds: 0-3 per army. Tomb Kings may generate up to 3 power dice per phase
Wood Elves: Wood Elf armies have an extra 200 points for their roster (2600 total) All victory points scored against this army are decreased by 10% (excluding bonus points for banners, general, etc.), Wood Elves can take 4 of the same core unit instead of 3, Wand of Wych Elm counts as +1 DD; Only Glade guards (including scouts) count for max of 45 models with shooting weapons
Warriors of Chaos: Hellcannon is a 0-1 choice. Infernal Puppet counts as +1 PD and +2DD; Tendrils of Tzeench and Conjoined Homunculus both counts as +1 PD.



II. Scoring


Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.

In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.

0-20 Victory-Points per game


Victory points to Battle points per game:

0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 - 11-9
301-450 - 12-8
451-600 - 13-7
601-750 - 14-6
751-900 – 15-5
901-1050 – 16-4
1051-1200- 17-3
1201-1350- 18-2
1351-1500-19-1
1500+ - 20/0
Ostatnio zmieniony 13 lut 2012, o 23:06 przez Pająk, łącznie zmieniany 16 razy.

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4143
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Post autor: krystian1wielki »

a zapisz mnie. Ostatni nie dotarłem to teraz sie zjawię

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

zapisz
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

Awatar użytkownika
Jagal
Niszczyciel Światów
Posty: 4288
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: Jagal »

Będę.

A ocena malowania powinna być! 2400 to ludzie mają pomalowane, to nie jest 2800.

pzdr!
Kupię bretońskie modele z 5tej edycji:
Metalowi quesci,
French Games Day Knight 'L'Hermite De Malemont' !! ,
4ed rycerze na piechotę.


Snot Fanpage <<--- , klikać! ;)

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Nie marudź:-P

eddie
Chuck Norris
Posty: 409
Lokalizacja: Gdańsk SNOT

Post autor: eddie »

Zapisz.
Też uważam że powinna być ocena malowania.

Awatar użytkownika
Siwek
Falubaz
Posty: 1276
Lokalizacja: Włocławek

Post autor: Siwek »

Zapisać dwa łatwe paringi Marcin Sobczyk i ja. I zróbcie ocenę malowania. Zawsze to dodatkowa motywacja do paciania pacynek.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

pogadam z chłopakami, najpóźniej we wtorek damy znać co z malowaniem :wink:

DaBoss
Chuck Norris
Posty: 604
Lokalizacja: rezydent Zadu Trolla w Trójmieście

Post autor: DaBoss »

Zapisać. Postaram się dojechać :)

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

update zgłoszonych.

Zapraszamy ludziska- trzeba ćwiczyć przed Bazylem:-P

oczywiście nie stosujemy Bazylowego systemu karniaków, za mało bitew gramy:-P

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

zapisz :D

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

No dawajcie, będą dyplomy :P

Awatar użytkownika
Malin
Kretozord
Posty: 1705
Lokalizacja: SNOT Gdynia MANTRA Studio
Kontakt:

Post autor: Malin »

Zapisz, będę po 2óch imprezach, więc turniej to idealne zakończenie weekendu :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Necromanter
Falubaz
Posty: 1003
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Necromanter »

Również się pojawię.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

up

coraz lepiej :D

Błażej
Kretozord
Posty: 1506
Lokalizacja: Gdynia, BWT

Post autor: Błażej »

zapisz

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Już zapisałem :P

Awatar użytkownika
przelas
Falubaz
Posty: 1099
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: przelas »

Panowie dwa pytania:

1. Czy mogę mieć "parę" prox-ów
2. Czym grać :D

Awatar użytkownika
Rilam
Kradziej
Posty: 927
Lokalizacja: Miscast - Tczew

Post autor: Rilam »

Będziemy z Sową.

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

Buła pisze:Panowie dwa pytania:

1. Czy mogę mieć "parę" prox-ów
2. Czym grać :D
1. możesz mieć, byle się dało rozróżnić co jest co :P
2. to chyba pytanie do premiera :P a tak serio jaki masz wybór?

ODPOWIEDZ