Kilka ważnych informacji:
-ulica Bukowska nie ma lewoskrętów, jak chce się skręcić w lewo robi się trzy skręty w prawom unikamy tej ulicy,
-wjazd na Parking jest od ulicy Grunwaldzkiej na poniższej mapce blisko zaznaczonego punktu (jedna brama w prawo),
https://www.google.com/maps/place/Grunw ... dba220681f
zdjęcie bramy wjazdowej:
http://pokazywarka.pl/f3elb8/
-knajpa na wieczór i link z dojazdem:
https://www.google.com/maps/dir/Grunwal ... .40559!3e0
Sponsorzy:
Termin:
15-16 narca 2014 r.
Miejsce:
I liceum ogólnokształcące w Poznaniu ulica Bukowska 16
https://maps.google.pl/maps?q=i+lo+pozn ... CAkQ_AUoAQ
Sędziowie:
mało Głowny: kudłaty
bardzo Liniowy: Lidder
Techniczny/malarski: Andrzej Aftarczuk
Techniczny: WIP
Ocena hobystyczna:
malarski: Andrzej Aftarczuk
Wejściówka:
35 zł/osoba
dla chętnych obiad 11zł, patrz niżej.
Przedpłata:
Przedpłata wysłana do 13 marca na konto daje dodatkowe 2DP
10 2490 0005 0000 4000 6408 6306
Maciej Przygórzewski
Poznań 60-175
Lewkoniowa 13
posiłek:
W ramach przedpłaty można na sobotę zamówić sobie najbardziej tradycyjny Polski obiad "schabowy z ziemniakami i surówką" a do tego mniej tradycyjnie zupa ogórkowa. Koszt 11zł.
Rozkład jazdy:
Kod: Zaznacz cały
8.00 - 9.30 Zapisy
9.30 - 12.45 I bitwa
13.15 - 16.30 II Bitwa
17.00 - 20.00 III Bitwa
8.00 - 11.15 IV Bitwa
11.45 - 15.00 V Bitwa
15.30 Ogłoszenie wyników
WIP
Zasady turnieju:
- Turniej klasy master, single
- Zasady turnieju zgodne z 8 edycją.
- Rozpiski jawne.
- Dodatkowo obowiązują aktualne, oficjalne erraty/FAQ(nadrzędne) i polskie uściślenia sędziowskie.
Dopuszczone listy armii:
Armie dopuszczone przez Listę Sędziowską.
Format turnieju:
Single EURO
Ograniczenia:
Kod: Zaznacz cały
1. Rule changes
• Up to 2 Characters per unit can get "look out sir" against the following spells: Dwellers Below, Final Transmutation and Dreaded 13th. Normal requirements for Look Out, Sir! apply.
• BSBs can take all the equipment their unit type has access to as if they weren't BSBs. Wood Elf BSB can take kindreds and do not lose their longbow.
2. Magic Restrictions
• An army may use up to maximum 12 power dice during each magic phase
• A player can never use more than 5 power dice to cast a spell, no matter the source. For the Lore of Death and the Okkam's Mindrazor spell, this is lowered to 4 power dice.
• Apart from Winds of Magic, an army may only generate up to 2 additional Power or Dispel Dice per magic phase (including channelling). Any extra dice above this is discarded and lost.
3. Army Building Restrictions
• All the Army building restrictions are applied only during the creation of the roster, and may be ignored during the game (for example, by joining characters to units or creating new units)
• The army lists allowed are those from any of the currently published GW Army Books, and The Legion of Azgorh from Tamurkhan. No other unit or army list may be used on the event.
• Special or Named Characters are not allowed
• Fozzrik’s Folding Fortress may not be taken.
• Units cannot be more than 60 models nor 450 points. This does not apply to characters.
• All army sizes are 2400 pt, except when specifically stated in brackets.
Beastmen (2700)
• Maximum unit point cost is increased to 550
• Victory points achieved against Beastmen are decreased by 10%
• Gor and Minotaur units may carry magic standards
• Units with Beastmen Ambush may alternatively deploy as if they had the Ambushers special rule (Note that this doesn’t require an equal or bigger unit not ambushing). Beastlords and Wargors may be allocated to join such units, and will enter the game with the corresponding unit.
Bretonnia
Chaos Dwarfs (The Legion of Azgorh)
• K'daai Destroyer/War Machine/Hellcannon (max 1)/Chalice of Blood and Darkness/Sorceror-Prophet with Lore of Death, max 4
• Chalice of Blood and Darkness (counts as 2)/Death magic in the army/Dispel Scroll, max 2
• Ashstorm and Flames of Azgorh can’t be cast with more than 4 Power Dice
Daemons of Chaos
• Beast of Nurgle, max 8 models in total and 4 models per unit
• Ignore the Reign of Chaos table
• 4 or more Beast of Nurgle models in the army/Skull Cannon (max 1)/Nurgle BSB/Great Unclean One with Lore of Death, max 2
Dark Elves
• Reaper Bolt Thrower/Each 5 (or fraction) shade models/Dark Rider with Repeater Crossbow units/Darkshard units, max 7
• Dark Rider units, Characters on Dark Steed, max 3 each
• Dark Rider models after 15/Doomfire Warlock models/Character on Cold One or Pegasus/Character on Dark Steed (counts as 2), max 15
• More than 5 Doomfire Warlock models/Supreme Sorceress with Lore of Death or Dark Magic/Sacrificial Dagger, max 2
Dwarfs
• Cannon/Grudge Thrower/Organ Gun/Flame Thrower/Each 2 (or fraction) Gyrocopter after 3, max 4
Empire
• Steam Tank (counts as 2 if 3 Great Cannons in the army)/Duplicated war machines in the army/Each 4 (or fraction) Demigryph models/War Altar and 2 or more Light Wizards in the army, max 3
• Great Cannon/Steam Tank (max 1)/Hellblaster Volleygun (only if engineers in the army)/Each Light Wizard after the first in an army with War Altar, max 4
High Elves
• Book of Hoeth/Banner of the World Dragon/Unmounted Frostheart Phoenix, max 2
• Book of Hoeth on Archmage/Banner of the World Dragon/Dispel Scroll, max 2
• Frostheart Phoenix/Star Dragon/Moon Dragon, max 2
• Ellyrian Reaver units, max 3
Lizardmen
• Skink Skirmisher units (max 4)/Skink Cohort unit/Flying, non-Frenzied, units or characters/Salamander models, max 14
Ogre Kingdoms
• Gnoblar units, max 3
• Crown of Command (counts as 2)/Runemaw/4 or more Characters/6 or more Mournfang models, max 3
• 2nd Ironblaster (counts as 2)/Lords present in the army/4 or more Mournfang models, max 2
• Hellheart/Dispel Scroll, max 1
Orcs and Goblins (2500)
Skaven
• Rat Swarm units, Giant Rat units, Warlock Engineers, max 3 each
• Skaven Slave models, max 120
• 2nd Warp Lightning Cannon (counts as 2)/Screaming Bell/Hellpit Abomination (max 1), max 2
• Doom Rocket/Brass Orb/Power Scroll/Screaming Bell, max 2
Tomb Kings (2700)
• Maximum unit point cost is increased to 550
• Victory points achieved against Tomb Kings are decreased by 10%
• May generate up to 3 Power Dice
• Skeleton Archer models, max 80
• Neferra's Scrolls of Mighty Incantations can't be taken by model with Lore of Death
Vampire Counts
• Zombies, max 3 units and 120 models
• Ethereal Characters (max 2)/Ethereal units, max 3
• 2nd Crypt Horror unit/More than 10 Hexwraith models (max 20)/More than 2 Death spells in the army, max 1
• Terrorgheist (max 1)/More than 8 Crypt Horror models (max 16)/Banhsees in the army/Red Fury (count as 2 if Quickblood on the same model), max 2
Warriors of Chaos
• Exalted Hero on Daemonic Mount/Daemon Prince/Core Chaos Chariots present in the army (max 3)/Skullcrusher unit, max 4
• Daemon Prince/Chimera, max 2
• 2nd Hellcannon/Lore of Death and/or Tzeentch in the army, max 1
• Third Eye of Tzeentch/Talisman of Preservation/Armour of Destiny, max 1 on the same model
• Chaos Armour/Soul Feeder/Dragonhelm/Dragonbane Gem/3 or more Wizard levels/Daemon of Nurgle/Flying/Lore of Death or Nurgle, max 3 on the same Daemon Prince
Wood Elves (2600)
• Glade Guard models (excluding scouts), max 50
• All elves in the army have ASF (Wild Riders are Elves. This does not affect mounts)
• All wizards may choose spells from any of the 8 Common Lores
• Forest Spirit's Ward Save is not negated by Magical Attacks
Kod: Zaznacz cały
0-150 Victory-Points difference - 10-10
151-300 -> 11-9
301-450 -> 12-8
451-600 -> 13-7
601-750 -> 14-6
751-900 –> 15-5
901-1050 –> 16-4
1051-1200 -> 17-3
1201-1350 -> 18-2
1351-1500 -> 19-1
1500+ -> 20/0
Kod: Zaznacz cały
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.
Victory points scored as per the rulebook, with the exceptions that:
- units that are at 25% or less of their original models yield 50% VP's to the opponent (characters, monsters and handlers, war machines and single models are unaffected).
-units that are fleeing at the end of the battle yield 50% VP's to the opponent.
In both cases, bonuses (for generals, banners, etc.) are not counted towards the 50%. Units that are both: fleeing and at/below ¼ strength still only yiled 50% VP’s.
Scenariusze:
Kod: Zaznacz cały
1-5 Battleline
Kod: Zaznacz cały
Przed bitwą każdy z graczy może w tajemnicy wybrać jeden z rozkazów. Jeżeli go wykona otrzymuje dodatkowo +1DP do klasyfikacji generalnej (nie brany pod uwagę przy parowaniach). Nie wybranie lub niewykonanie scenariusza nie ma negatywnych konsekwencji. Nie można robić dwa razy tego samego scenariusza.
1. Zetnij łeb! Proste jak budowa cepa - na koniec bitwy wrogi generał musi być martwy. Uciekający to za mało.
2. Chroń łeb! Twój generał musi przeżyć i być w stanie nie-ucieczki w ostatniej turze.
3. Bij elity! Na koniec bitwy zabij więcej jednostek specjalnych i rzadkich niż sam strać. Jednostka to jednostka, bez różnicy na ilość modeli w danym oddziale.
4. Pan na włościach! Na koniec gry musisz mieć jednostkę w budynku.
5. Overrun na pierwszy stół! Na koniec bitwy miej więcej jednostek nieuciekających w strefie rozstawienia przeciwnika, niż on sam.
6. Twierdza! Na koniec bitwy miej więcej jednostek nieuciekających w swojej strefie rozstawienia, niż przeciwnik.
Jeżeli gracz w ciagu wszystkich bitew trafi na stoły bez budynku (co może się zdarzyć), może w 5 bitwie wpisać scenariusz 4 i wykonuje go automatem jeżeli ma chociaż jeden model mogący przebywać w domku w rozpisce.
We własnym zakresie. Oferujemy 10 darmowych miejsc dla osób spokojnych chcących wrócić o rozsądnej godzinie do pokoju, pierwszeństwo mają niepełnoloetni oraz osoby dla których to pierwszy/jeden z pierwszych masterów.
Dla reszty sugerowane hostele (jak mi poodpsiują napiszę czy i jakie rabaty udało się wynegocjować):
http://www.booking.com/searchresults.pl ... _filters=1
Pokój w Poznaniu w hostelu powinien kosztować dla 2 osób ok 60zł/osoba, dla 4 osób do 50zł/osoba powyżej 40zł/osoba
Trafiłem hostel http://poznan-hostel.pl/, jego główną zaletą jest bliskość to jakieś 3 przecznice od turnieju. Zeszli do tych 35zł w pokojach 6-8 osób, klepnął dla was na razie 8 miejsc.
Nagrody:
WIP
Ocena hobbystyczna:
Kod: Zaznacz cały
Jakość pomalowania (nie oczekujemy tutaj golden demonów, ocena 4 to po prostu staranna praca osiągalna dla normalnych ludzi)
0 - paskudztwo ledwo na granicy dopuszczenia
1 - poprawnie nałożone 3/4 kolory
2 - poprawny table top (słaby drybrush, słabe bejcowanie, słabe malowanie tradycyjne)
3 - armia pomalowana, ale czegoś jej brakuje
4 - ładna armia (dobry drybrush, dobre bejcowanie, dobre malowanie tradycyjne)
Spójność armii
0 - zbieranina modeli z różnych armii, brak spójności
1 - raczej spójna, choć są pojedyncze modele odstające stylem od reszty armii
3 - armia spójna, jeden styl malowania, takie same traye, oddziały tworzą jedną armię
Podstawki modeli i oddziałów
1 - oddziały mają traye
2 - traye są modelowane
+1 - modele mają modelowane podstawki
WYSIWYG
0 - rażące braki WYSIWYG na oddziałach (jakikolwiek proks w armii, oczywiście z takich jakie są dopuszczalne typu Silver Helms za Dragon Princes)
1 - WYSIWYG na większości oddziałów (pojedyncze odstępstwa na modelach w oddziałach, pełne grupy dowodzenia)
2 - pełen WYSIWYG na oddziałach
Przygotowanie do gry
0 - brak jednego lub więcej z następujących przyborów: kości/miarki/podręcznik armijny/wzorniki używane przez armię
3 - pełne przygotowanie do gry
Wymogi hobbystyczne:
Kod: Zaznacz cały
Pomalowana armia:
Każdy model musi posiadać wszystkie podstawowe powierzchnie pomalowane, nie 3 kolory w losowych miejscach.
Kod: Zaznacz cały
Figurki muszą być kompletne, fajnie że masz jeźdźców w torbie, ale jak nimi nie grasz to na ocenę malowania też ich nie wyciągaj. Filery są jak najbardziej dopuszczalne, ale pasujące do oddziału a nie dopychające losowym modelem oddział. Rat ogr w stormverminach to nie filer tylko proks.
Kod: Zaznacz cały
Obowiązkowy Army Book, a nie jakieś losowe ksero. Rozpiska (będzie zapewniona przez organizatora). Wzorniki, jeśli wymagane. Spis czarów, jeśli wymagany. Miarka i Kostki.
Kod: Zaznacz cały
Wskazane dla oddziałów o wielkości 3+ (trzy mournfangi powinny już mieć traya) Brak movement tray może skutkować punktami karnymi i negatywnymi decyzjami sędziowskimi w przypadku wątpliwości.
[u]UWAGA:[/u] Jak każdy organizator będziemy starali się walczyć ze śmiecioarmiami. W razie pytań co zostanie dopuszczone, a co nie proszę pisać (najlepiej wraz ze zdjęciem na maila: niesamowicie.powazny.adres@gmail.com)
Rozpiski wysyłamy na: niesamowicie.powazny.adres@gmail.com
W temacie maila wpisujemy: "[Rozpiski] Imie i nazwisko/ksywa", natomiast w treści: "Imię Nick Nazwisko ID_gracza", dodajemy rozpiskę jako załącznik o nazwie "ID_gracza". Rozpiski przyjmowane będą tylko w formacie umożliwiającym otwarcie ich na normalnym komputerze (polecamy formaty txt, html i pdf)
Punkty za zgłoszenia:
+5 DP za wysłanie zgłoszenia do 10.03.2014 do godz. 23.59 (PONIEDZIALEK) - za wysłanie poprawnych rozpisek
FAQ:
Ostatnio były sytuację, że gracze otrzymywali mniej korzystne werdykty pytając przed turniejem niż na samym turnieju, jest sens pytać się o dopuszczenie figsów
- Tak, premiujemy uczciwość. Ani nie udajemy faszystów hobbystycznych przed turniejem, ani też nie stosujemy taryfy ulgowej na turnieju.
Czy jeśli nie mam modelu(ów), który reprezentuje efekt czaru, to czy mogę rzucić ten czar?
- Tak, ale efekt działa tylko wtedy, gdy masz odpowiedni model, chyba, że twój przeciwnik uważa inaczej. Nie wstawisz zombie, jeśli nie masz zombie; nie zamienisz się w smoka jeśli nie masz smoka.
Czy mogę posiadać armybooka w formie elektronicznej na tablecie/laptopie?
- Dobre pytanie do osób zaznajomionych z tematem praw autorskich, nie mniej prosimy nie informować nas o tym podczas oceny hobbystycznej,
Czy odpisujecie na e-maile?
-Tak, jeżeli kontekst tego wymaga. Jak nam odpisałem "ok rozumiem", możemy nie skumać, że oczekujesz odpowiedzi i dalszych wskazówek.
Czy dopuszczacie fillery?
Tak, jak ktoś przegnie to odczuje to w hobbystyce. Filer to nie substytut boxa figurek ze śmietnika.
Mam kukułkę zamiast feniksa, czy zostanie ściągnięta ze stołu?
Tak, o ile nie masz naprawdę dobrej wymówki dlaczego twój model nie dojechał. Jesteśmy ludźmi, zdarzają się sytuacje losowe. Sytuacją losową jest niedojechanie figsy, a nie napisanie dzień przed i nieogarnięcie pożyczki.
Czy drukujecie rozpiski?
Tak, drukujemy.
Lista zgłoszonych z rozpą:
1.Gąsior +W +O
2.Yrsen +W +O
3.Sevi +W +O
4.Bless +W +O
5.Dydu +W
6.Marvin +W +O
7.Laik +W +O
8.Doomdiver +W +O
9.Semi +W +O
10.Dziczek +W +O
11.Macias +W +O
12.Leoh +W +O
13.Tutaj
14.Groszek +W +O
15.Św. Barbara +W
16.Myzu +W
17.Milczek +W +O
18.Sill +W +O
19.Skwara +W
20.Lohost +W +O
21.Dębek +W + O
22.Rymar +W
23.Grzechu (Ostrów) +W
24.Lipek +W +O
25.klops
26.Grischalk +W +O
27.Gremlin +W +O
28.Shino
29.Guldur +W +O
30.Theo +W
31.Malin +W +O
32.Domin +W +O
33.Błażej +W +O
34.Wojtuś +W
35.Nowy Piotr B +W +O
36.Taras
37.Sasha +W +O
38.Młynek +W +O
39.Chudy
40.Szmaja +W +O
41.Szaitis +W +O
42.MikiChol
43.uadzia +W +O
44.Jarekk +W +O
45.Suchy +W +O
46.Kubi +W +O
47.Panterq +W
48.Duke +W +O
49.Podwys +W
50.Kisiel +W +O
51.Dymitr +W
52.Psz +W +O
53.Furion
54.Żaba +W +O
55.Boja
56.Przemcio
57.Wyrwena +W +O
58.Voodoo +W +O
59.Śmiechu +W +O
60.Maciej K
61.Młody +W +O
62.Maryś +W
63.Bober +W
64.Butan +W
65.Scimitar +W +O
66.Bałagan +W +O
67.Tombo +W +O
68.Wito
69.Golonka
70.Galharen +W
71.KJ +W
72.Kalafior +W +O
73.Luc +W +O
74.Rince
75.Never
76.MaciekP +W +O
77.JakubF +W +O
78.Rafixator
79.Handelek
80.Emil
81.Krasnal
82.Niltag +w +O
83.Gniewko +W
84.Urban +W +O
85.Okrutny
86.<><
Wpłaty bez rozp:
Legenda:
+W - wejściówka
+O - obiad