[Rybnik 18.10] Megabitwa w Goblinie

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

[Rybnik 18.10] Megabitwa w Goblinie

Post autor: Marks »

Poniższe ogłoszenie nie jest ogłoszeniem turniejowym.


Obrazek

Sklep Goblin z Rybnika oraz klub Guerilla zapraszają na wydarzenie.

MIEJSCE - Rybnik, ul. Powstańców Śląskich 6 - I piętro
TERMIN - 18.10.2014 - sobota
-Wstęp dla uczestników wydarzenia 10zl / Nagrodami będą losowe bony do wykorzystania w sklepie [2-3 losówki]
Impreza jest wydarzeniem, nie turniejem, stąd nie jest i nie będzie zgłoszona do ligi.
- FORMAT:
Dziesięciu (lub dwunastu) graczy, którzy zostaną podzieleni na dwie drużyny ( np. dobro vs zło) wyciągnie na kilka połączonych ze sobą stołów (3-4) wielotysięczne armie by stoczyć ze sobą wielką bitwę, bez żadnych ograniczeń, oczywiście prócz tych wynikających z kompozycji (sloty Core itd.). Jedynym ograniczeniem jest proksowanie, bardzo proszę unikać proksowania czegokolwiek.

Rzut na wiatry magii będziemy robili jak w Storm of Magic, używając 4K6 (jeśli ktoś będzie grał DOCHem, to rzuci najpierw 2k6 i sprawdzi wynik tabelki, później zaś dorzuci brakujące kości), i 2k6 na pulę dispella.



Start na miejscu zapisów od 9:00 z gotowymi rozpiskami, przewidujemy jedną dłuższą przerwę, cała impreza potrwa pewnie do godziny 17.

Proszę podawać w ogłoszeniu armię/armie oraz wartość punktową armii (można wziąć kilka armii).

Lista uczestników:
1. Marks / HE / 3k
2. Sly / OK / 4,5k+
3. Kopyt / DE / 3k+
4. Apok / / 3k+
5. Cobra / / 5k+
6. Herbata / EMP / 4K
7. Kerszur / EMP /
8. Krzysiek / /
9. Pawlak / Emp /
10. Felek / OK





Mapka:
Obrazek
Zaznaczyłem parkingi darmowe. Nr 1 to parking przy przychodni, powinien spokojnie pomieścić kilka aut, a nawet więcej. Nr 2 to parking wzdłuż dwóch ulic jednokierunkowych, z miejscem tam bywa różnie, jak się przyjedzie na godzinę zapisów to kilka miejsc wolnych może być, na pewno nie więcej. Mogę zamieścić informacje o płatnych parkingach, ale sądzę, że nr 1 pomieści wszystkich chętnych.

Na tej samej ulicy co Goblin jest też Żabka, napoje można również kupić w Goblinie.

~~~~~~~~~~~~~~
Ostatnio zmieniony 17 paź 2014, o 08:53 przez Marks, łącznie zmieniany 4 razy.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Supeeeerr :) Jedno pytanie, mam grać dobrymi czy złymi armiami? Pytam się, żeby była równowaga sił na stole, bo nie chce przesadzić z rozpiską.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Możesz wziąć co chcesz, bo nie musimy grać dobro vs zło, to tylko taka luźna propozycja. Jeśli jednak tak się nam zachce, to w przewadze są armie złe:)
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
RedScorpion
Falubaz
Posty: 1161
Lokalizacja: Pszczyna

Post autor: RedScorpion »

Cholerka super pomysł, tylko czemu ja mam wtedy zajęty weekend :cry:

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Jak duża bitwa, to czuję imperatyw uczestnictwa, o ile triumwirat małych dyktatorów pozwoli. Dam znać.
Armie do wyboru, punkty dostosuję do potrzeb danej strony lub sugestii orga :):
- doch -Raczej klimaty. Mogę wystawić mono (poza Khornem, tego mam w mono na jakieś 2k) w okolicach 4k, lub zmiksować do większej ilości punktów (jak klimaty to nie łączę bóstw z niechęcią do siebie np. oddziałów Khorna i Slaanesha).
- skaveni gdzieś do 10 - 12k.
Jedna prośba-uwaga i jedna propozycja
Rzut na wiatry magii będziemy robili jak w Storm of Magic, używając 4K6 (jeśli ktoś będzie grał DOCHem, to rzuci najpierw 2k6 i sprawdzi wynik tabelki, później zaś dorzuci brakujące kości),
Prośba: Doch ma w tabelce opis rozwiązania na wyższe punkty, więc sposób na to jest, bez potrzeby zmiany zasad armii z booka. Tym bardziej jak gra ma być funowa i bez ograniczeń. :)

Propozycja - zakryte wystawienie w celu przyśpieszenia tej części gry.
Mam jeszcze kilka doświadczeń z dużych bitew, chętnie podsunę kilka sugestii do rozważenia.

I jeszcze warto ustalić jak będzie obliczane zwycięstwo. Np. wg wartości straconych jednostek, albo wyznaczyć VP (np. zabicie generała 2, BSB 1, zajęcie jakiegoś znacznika 1 itp.).

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Ale fajne najpierw wstępnie empire na 5+, ale malowane na 3 +. Zobaczę jak wyjdzie czasowo.
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
felek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167

Post autor: felek »

Myślę,że z Pawlarem wpadniemy jego imperium plus ja mam moje ogrzyki na około 3k trzeba będzie to mogę więcej się wystawić wszystko pomalowane zero proksów sama słodycz ;) Dobra tak na 100% mogę wystawić w 100% pomalowane gotowe 3000 rozpiskowe z przedmiotami teraz podliczyłem.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Zapisałem wszystkich którzy tutaj wyrazili chęć uczestnictwa, mamy nawet jednego rezerwowego. Dziesięć osób to maksymalna ilość, takze na te chwile lista jest pełna.

Patrząc na zapisanych i podawane armie to szykuje nam sie pojedynek dobro vs zou: Imperium x 2 najęło 2 ogrze armie, do nich jeszcze przyczepili sie Haje, z Teclisem na czele. Po drugiej stronie stoły zou w postaci: Wocu, Darków, Bestii i co tam Krzysiek i Cobra zdecydują się wziąć.

Fajnie by bylo umówić sie na dokladna wielkość armii jaka kazdy gracz zamierza przynieść, tak żeby po obu stronach stołu stało tyle samo wojska (jak również po to, aby ustalić ogolna ilość punktow na pułapie który umożliwi nam wyłonienie zwycięzcy po tych kilku ładnych godzinach, bo chcę aby bitwa sie skończyła).

Takze Panowie, róbcie rozpiski i piszcie tutaj jak licznymi wojskami chcecie dowodzić.

@Krzysiek
Rozstawienie - jasne, co pozwoli przyspieszyc grę jest wielce pożądane, tak zrobimy. Z tabelka Doc też się nie upieram przy swoim, jesli jest na to inny sposób to mozemy z niego skorzystać. Innych sugestii chetnie wyslucham.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
PAWLAK
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: PAWLAK »

Na szybkiej rozpisce 4500 pkt mi wychodzi i tylko 4 demisie jak je domaluje :mrgreen:
"W sumie nie zmienia to nic tylko tyle że wyczułeś okazje i ją wykorzystałeś a ja byłem naiwny i dałem się wykorzystać. Nie martw się następnym razem nie będe uprzejmy i miły" AS1 vs. Dymitr

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Ja przyjadę armią na 6k punktów (myślałem początkowo o czymś większym, ale stwierdziłem, że się nie będę wygłupiał, a 6 jest taką optymalną liczbą). Planowałem ogry, ale widzę że są już dwie armie ogrów na stole i zastanawiam się w tym układzie nad innym rozwiązaniem, aby jakieś urozmaicenie było i analizuje wiele rozpisek, różnych armii.

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Rozstawienie - jasne, co pozwoli przyspieszyc grę jest wielce pożądane, tak zrobimy.
OK, to spróbujcie załatwić jakieś duże szmaty, płahcty czy coś. Ja coś też mogę z domu przywieźć. Mnie więcej chodzi o ten efekt.
Z przyśpieszeniem ciężko, bo czasem jedni kończą turę np. magii i muszą czkać na resztę (nie ma co przyśpieszać bo ktoś np. walnie miscatsa z oddziaływaniem na magów i już się w następnych fazach coś zmienia).
Marks pisze:Z tabelka Doc też się nie upieram przy swoim, jesli jest na to inny sposób to mozemy z niego skorzystać.
W podręczniku jest, ze biorą dwa najwyższe wyniki z kości. W tym przypadku znacza to, ze częściej będą korzystniejsze wyniki, ale i tak nadal teoretycznie efekt może nadal porazić 1/6 jednostek wroga.

Pozwoliłem sobie zestawić armie "stronami". Proponuję nie przekraczać 20k na stronę, bo się zećmi zanim zrobimy pierwszą rundę. ;)
Dobrzy:
1. Marks / HE / 3k+
2. Herbata / EMP / 4K
3. Pawlak / Emp /4,5k
4. Sly / OK / 4,5k+
5. Felek / OK

Dobrzy inaczej :)
1. Kopyt / DE / 3k+
2. Apok / / 3k+
3. Kofta / WOC / 3k
4. Krzysiek / /

Unaligned:
5. Cobra / / 6k
Wniosek - Cobra do złych. ;)
Jak Kopyt i Apok braliby po 3k, to musiałbym wziąć 5k - do zrobienia, tylko potrzebuję informacji z ich strony czy zostają na tym poziomie. Minimum 4k chciałbym wystawić.

Kerszur jest od nas i przyjechałby ze mną jak coś.
Jedynym ograniczeniem jest proksowanie, bardzo proszę unikać proksowania czegokolwiek.
To mi się bardzo podoba, zwłaszcza w odniesieniu do specjali. Wrona nie staje się Kairosem od doklejenia karteczki z napisem "Kairos Fateweaver". :P
Ważne pytanie - wymóg pomalowanych modeli. Nie widzę, ale może coś przeoczyłem i właśnie się próbuję wybrać "z dupą na targ".

Kofta
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kofta »

Ja niestety nie mogę być - wpadnę popatrzeć na godzinkę czy dwie

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

@Krzysiek
Parawan się załatwi, to nie będzie problem. Pisząc o przyspieszaniu gry nie miałem na myśli akcji, które rzutują na rozgrywkę, pomijania czegokolwiek itd.

Co do proksów to jak napisałem wyżej - unikać, to ma być bitwa a nie zgadywanka, po tej bitwie nikt nie dostanie 100 do ligi, więc liczę, że nikt nie będzie miał innego ciśnienia niż te aby rozegrać fajną dużą bitwę, ufam że w tej kwestii nie zawiodę się na uczestnikach.

Co do pomalowanych modeli, to nie ma takiego wymogu, sam nie mam pomalowanej całej armii, lecz coś koło 50%, ale z tego co widzę po treściach postów, to będę w mniejszości, co mnie cieszy.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Marks pisze:@Krzysiek
Parawan się załatwi, to nie będzie problem. Pisząc o przyspieszaniu gry nie miałem na myśli akcji, które rzutują na rozgrywkę, pomijania czegokolwiek itd.
Absoutnie to nie był zarzut w Twoją stronę. :)
Po prostu wiem z doświadczenia że czasem sami gracze przyspieszają i trzeba to kontrolować. Ciekawym przyśpieszeniem jest za to rozwiązanie liczenia zwycięstwa lub załatwienie go wspominanym systemem dużych Vp. Ale to zależy od chęci graczy.

Jak Kofta się wycofał (szkoda - Woch, Boch i Doch po jednej stronie było kuszące), to pytanie czym gra Cobra? W rezerwie jest jeszcze Kerszur z 3,5 k EMP

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Jeśli wpada Kerszur, to musimy zrobić transfer jednego ogra do sił zła, i wtedy podamy ogólną pulę punktów sił dobra, do której zou się dostosuje.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Kofta
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 168
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: Kofta »

@Krzysiek - też strasznie żałuję, ale niestety czasem figsy muszą zejść na dalszy plan

Awatar użytkownika
KrzysiekW
Wielki Śląski Ninja
Posty: 3848
Lokalizacja: Pilchowice, Klub "Schwarze Pferd"

Post autor: KrzysiekW »

Marks pisze:Jeśli wpada Kerszur, to musimy zrobić transfer jednego ogra do sił zła,
Też klimatycznie, najemnicy po obu stronach konfliktu. :) Zobaczymy kto płaci lepiej. :twisted:
Kofta pisze:też strasznie żałuję, ale niestety czasem figsy muszą zejść na dalszy plan
Mnie tego nie musisz tłumaczyć, mam trójkę dzieci. :P

Awatar użytkownika
Herbata
Wałkarz
Posty: 78

Post autor: Herbata »

3 razy emp + ogry... zanosi się na artyleryjski pluton egzekucyjny.
Mam imperialnego generała na gryfie, ale nie sklejonego jako Karol Franciszek.
Myślę że nie byłby to hardcorowy prox gdybym wystawił zamaskowanego Karla z Lancą-Gal Marasem ?
"Wielkie problemy współczesności nie rozstrzygną się mowami i uchwałami większości… ale krwią i żelazem." Bismarck

Awatar użytkownika
felek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167

Post autor: felek »

Ja mam armię w 100% pomalowana razem z podstawkami, Pawlarowi jak coś do weekendu też mogę pomóc skończyć więc u nas powinno być ładnie i schludnie ;)

Co do mojego pkt. 3k spokojnie wystawiam i bez żadnej przesady jeden Ironblaster i jeden Thundertusk a reszta to sama piechota Ironi, jeden oddział 6 Maneaterów nawet strzelców sobie wystawię, więc rozpa czysto fun. Grunt to się pobawić a nie kombinować na prawo i lewo żeby wycisnąć co się tylko da z rozpiski Pawlar też chce pobrać milicje i flagelantów.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Ja wystawiam maksymalnie 3,5 K punktów, zliczmy do środy punkty po stronie dobra, bo coś czuję, że nas będzie mniej :).

@Herbata
Możesz, jeśli to nie będzie jeden z wielu takich myków, to jasne.
~~~~~~~~~~~~

Myślę, że zrobimy magię 4k6 na stronę konfliktu, także nie każda armia musi mieć maga, i 2k6 na dispell. Ułatwi to nieco sprawę a i gra zyska na dynamice. Ja grając Hajami stoję po stronie dobra i od razu zapowiadam, że biorę Teclisa, także nigdy nie dojdzie do sytuacji, w której zostanie choćby kość z tych 4k6, także inne dobre armie nie muszą ładować dużo punktów w magów. :D
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

ODPOWIEDZ