[MASTER] Drużynowe Mistrzostwa Polski 1-3.07.2022

Regulaminy, relacje, scenariusze, kampanie, pokazy etc.

Moderatorzy: Laik, Dymitr

ODPOWIEDZ
katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Re: [MASTER] Drużynowe Mistrzostwa Polski 1-3.07.2022

Post autor: katerek »

Slayer Zabójców pisze: 5 lip 2022, o 11:39
katerek pisze: 5 lip 2022, o 11:18 Aaaa bo widzisz prawda jest taka, że spora większość nie czyta całego regulaminu...do momentu kiedy on ich dotyka na samym turnieju. Później jest lament i żal a czemu tyle karnych, że to bez sensu itp. itd.
Skoro jest to turniej więc chociażby namiastka formalizmów powinna być zachowana włącznie z uzupełnieniem wszystkich danych takich jak małe punkty.
Jeśli masz takie podejście do tego to ja bym zaczął od wyjebania wszystkich niepomalowanych modeli, potem zaczął zastanawiać się nad pierdołami ;)
A po co? Od tego jest ocena modelarska i kwestia tego czy dopuszczane są modele niepomalowane czy nie...a te wszystkie pierdoły, o których mówisz jak widać kiedy wchodzą w grę zaczynają bardzo uwierać. Tym samym im mniej rzeczy jest nieokreślonych tym mniejszy ból dupy później. :)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Myth pisze: 5 lip 2022, o 11:45 Czemu? Przecież niepomalowane armie były dopuszczone w regulaminie, a drużyna z malarki i przygotowania mogła dostać w sumie 40 pkt. Wbrew pozorom kto chciał walczyć o miejsce, musiał ogarnąć.
Zdaje sobie z tego sprawę... po prostu szkoda, że wymóg posiadania pomalowanej armii dalej jest zawieszony od tylu lat.
katerek pisze: 5 lip 2022, o 11:51 A po co? Od tego jest ocena modelarska i kwestia tego czy dopuszczane są modele niepomalowane czy nie...a te wszystkie pierdoły, o których mówisz jak widać kiedy wchodzą w grę zaczynają bardzo uwierać. Tym samym im mniej rzeczy jest nieokreślonych tym mniejszy ból dupy później. :)
Chodziło mi o twoje odniesienie do tego, że to jest turniej i tej namiastki formalizmów... Kiedyś na turniejach grały same pomalowane armie :)
Obrazek

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Slayer Zabójców pisze: 5 lip 2022, o 12:01
Myth pisze: 5 lip 2022, o 11:45 Czemu? Przecież niepomalowane armie były dopuszczone w regulaminie, a drużyna z malarki i przygotowania mogła dostać w sumie 40 pkt. Wbrew pozorom kto chciał walczyć o miejsce, musiał ogarnąć.
Zdaje sobie z tego sprawę... po prostu szkoda, że wymóg posiadania pomalowanej armii dalej jest zawieszony od tylu lat.
katerek pisze: 5 lip 2022, o 11:51 A po co? Od tego jest ocena modelarska i kwestia tego czy dopuszczane są modele niepomalowane czy nie...a te wszystkie pierdoły, o których mówisz jak widać kiedy wchodzą w grę zaczynają bardzo uwierać. Tym samym im mniej rzeczy jest nieokreślonych tym mniejszy ból dupy później. :)
Chodziło mi o twoje odniesienie do tego, że to jest turniej i tej namiastki formalizmów... Kiedyś na turniejach grały same pomalowane armie :)
Może jeszcze kiedyś te czasy wrócą...przynajmniej na masterach...O ile frekwencja będzie na to pozwalała.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Slayer Zabójców pisze: 5 lip 2022, o 12:01
Myth pisze: 5 lip 2022, o 11:45 Czemu? Przecież niepomalowane armie były dopuszczone w regulaminie, a drużyna z malarki i przygotowania mogła dostać w sumie 40 pkt. Wbrew pozorom kto chciał walczyć o miejsce, musiał ogarnąć.
Zdaje sobie z tego sprawę... po prostu szkoda, że wymóg posiadania pomalowanej armii dalej jest zawieszony od tylu lat.
katerek pisze: 5 lip 2022, o 11:51 A po co? Od tego jest ocena modelarska i kwestia tego czy dopuszczane są modele niepomalowane czy nie...a te wszystkie pierdoły, o których mówisz jak widać kiedy wchodzą w grę zaczynają bardzo uwierać. Tym samym im mniej rzeczy jest nieokreślonych tym mniejszy ból dupy później. :)
Chodziło mi o twoje odniesienie do tego, że to jest turniej i tej namiastki formalizmów... Kiedyś na turniejach grały same pomalowane armie :)
Ad1. Mi nie szkoda. Po co zwiększać prog wejścia do gierki bez oficjalnego wsparcia?

Ad2. Zgadza się. Często malowane jak gówno w dzień turnieju na 3 kolory byleby przeszło.
Obrazek

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5104
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

a ja po raz kolejny podniose temat dogrywania bitew. Jak dla mnie kończenie bitew w 3 tury to jest jakieś nieporozumienie i nie może mieć miejsca. Przecież cały TOP opiera się w dużej mierze na tym że oni nie dogrywają bitew.
Adam - Abrasus zagrali 2 tury.
Furion - Abrasus - 3 tury.
Janus - zagrał 3 tury z Dębkiem. Przy czym Dębkowi zostało 28 minut a Janusowi skończył się czas. Śliwek zadecydował 1 ture dla Dębka, ale ten dopiero w kolejnej robiłby wysoki wynik.
Adam - Kołata - 3 tury.

Panowie z Top 4. Dajcie znać ile to tur zagraliście z poszczególnymi przeciwnikami. Będą wszyscy mieli pogląd jak to wygląda tam na górze :).
:twisted: always Vampire :twisted:

Awatar użytkownika
PiotrekN
Falubaz
Posty: 1001
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: PiotrekN »

Slayer Zabójców pisze: 5 lip 2022, o 12:01 po prostu szkoda, że wymóg posiadania pomalowanej armii dalej jest zawieszony od tylu lat.
+1
Obrazek

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Ciara pisze: 5 lip 2022, o 12:18
Ad1. Mi nie szkoda. Po co zwiększać prog wejścia do gierki bez oficjalnego wsparcia?

Ad2. Zgadza się. Często malowane jak gówno w dzień turnieju na 3 kolory byleby przeszło.
Zależy kto czego oczekuje od Masterów - ja chciałbym na nich zobaczyć same godnie reprezentujące się armie :) Gdyby chociaż malowanie było jakkolwiek sprawdzane... ale jedna z drużyn dostała 40 punktów z modelarki mimo, że ich gracz miał armię złożoną z losowych niepomalowanych/spodkładowanych/popaćkanych figurek, a jako jeden z modeli robiła pusta podstawka...Tak przy okazji pozdrawiam kolegę od The Rocky Picture Show :)
Obrazek

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Gasior pisze: 5 lip 2022, o 12:28 a ja po raz kolejny podniose temat dogrywania bitew. Jak dla mnie kończenie bitew w 3 tury to jest jakieś nieporozumienie i nie może mieć miejsca. Przecież cały TOP opiera się w dużej mierze na tym że oni nie dogrywają bitew.
Adam - Abrasus zagrali 2 tury.
Furion - Abrasus - 3 tury.
Janus - zagrał 3 tury z Dębkiem. Przy czym Dębkowi zostało 28 minut a Janusowi skończył się czas. Śliwek zadecydował 1 ture dla Dębka, ale ten dopiero w kolejnej robiłby wysoki wynik.
Adam - Kołata - 3 tury.

Panowie z Top 4. Dajcie znać ile to tur zagraliście z poszczególnymi przeciwnikami. Będą wszyscy mieli pogląd jak to wygląda tam na górze :).
:shock: :shock: :shock: :shock: zegary szachowe to było by coś...jak obaj/oboje lecą w kule z czasem to by dostali karniaki to i może bitwy by nabrały dynamiki :P
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Szaitis
Falubaz
Posty: 1048

Post autor: Szaitis »

Gasior pisze: 5 lip 2022, o 12:28 a ja po raz kolejny podniose temat dogrywania bitew. Jak dla mnie kończenie bitew w 3 tury to jest jakieś nieporozumienie i nie może mieć miejsca. Przecież cały TOP opiera się w dużej mierze na tym że oni nie dogrywają bitew.

Panowie z Top 4. Dajcie znać ile to tur zagraliście z poszczególnymi przeciwnikami. Będą wszyscy mieli pogląd jak to wygląda tam na górze :).
Ja realnie zagrałbym wszystkie, ale zdarzało się że szybciej kończyliśmy pomimo że było bardzo dużo czasu do końca, ale nie było co dalej grać.

Idąc Twoim tokiem rozumowania - na singlu zagrałeś z Big Bossem 3 tury - on bitwę wygrał, czyli przestalowales go i pozbawiłeś zwycięstwa na turnieju?

Bardzo łatwo jest wyciągać z dupy wnioski

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5104
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

A który wniosek "z dupy" nim jest?
Razem z Wielkim Szefem byliśmy bardzo zaskoczeni tym że nie możemy w piątek grać dłużej. W innym wypadku może nie chodzilibyśmy po piwo i gadali z osobami którzy się bitwie przyglądali. Nie szukaj Marku dziury tam gdzie jej nie ma.
Ty jako jeden z nielicznych zapewne dograłeś wszystko. Zapewne - bo nie wiem. Dlatego zadałem pytanie na które nie odpowiedziałeś. Wiem o jednej bitwie w której wasz przeciwniki się nie pojawił (nie pamiętam czy ty z nim grałeś czy ktoś inny).
Natomiast jak chcesz wytłumaczyć 2 tury Abrasusa z Adamem. Bo to że długo myśleli i nikt z nich nie ma pretensji do drugiego do mnie nie przemawia. To jest jawne oszukiwanie reszty graczy i taka jest moja opinia.
Zauważ też że nie przywalam się do jednego zespołu bo dodałem też Kołate w tym ujęciu.

Prawda jest taka że albo coś się zrobi ze stalerami albo damy im "wygrać" z resztą battlowej społeczności.
:twisted: always Vampire :twisted:

Awatar użytkownika
Adam
Chuck Norris
Posty: 381

Post autor: Adam »

Gasior pisze: 5 lip 2022, o 12:28 a ja po raz kolejny podniose temat dogrywania bitew. Jak dla mnie kończenie bitew w 3 tury to jest jakieś nieporozumienie i nie może mieć miejsca. Przecież cały TOP opiera się w dużej mierze na tym że oni nie dogrywają bitew.
Adam - Abrasus zagrali 2 tury.
Furion - Abrasus - 3 tury.
Janus - zagrał 3 tury z Dębkiem. Przy czym Dębkowi zostało 28 minut a Janusowi skończył się czas. Śliwek zadecydował 1 ture dla Dębka, ale ten dopiero w kolejnej robiłby wysoki wynik.
Adam - Kołata - 3 tury.

Panowie z Top 4. Dajcie znać ile to tur zagraliście z poszczególnymi przeciwnikami. Będą wszyscy mieli pogląd jak to wygląda tam na górze :).
Dla mnie sprawa jest prosta - do niedawna grałem szybko i jak trafiałem na kogoś wolnego to bywało że z zegara zużywałem 30-40 min a on resztę i nie było dla niego żadnych albo prawie żadnych konsekwencji więc nie będę sobie strzelał w stopę spiesząc się jak przeciwnik nie ma zamiaru tego robić. Jak ktoś gra szybko to gram szybko jak gra wolno to gram podobnie.

Awatar użytkownika
Mojżesz
Mudżahedin
Posty: 349

Post autor: Mojżesz »

Ja nie uważam, że wszystko jest ok, jeśli tylko inni też tak robią i można odbić piłeczkę jak się ktoś przyczepi.
Sam bez bicia przyznam, że nie dograłem jednej bitwy, musieliśmy skończyć grę w piątej turze ze względu na czas. Nie będę tutaj rozstrzygał z czyjej winy, jestem w stanie wziąć winę na siebie i uważam, że takie sytuacje powinny nie mieć miejsca i głupio mi za to.
Byłoby miło jakby każdy potrafił posypać głowę popiołem gdy przyzwoitość tego wymaga i nie cwaniakował.
TROSKLIWE MISIE

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Gasior pisze: 5 lip 2022, o 12:28 a ja po raz kolejny podniose temat dogrywania bitew. Jak dla mnie kończenie bitew w 3 tury to jest jakieś nieporozumienie i nie może mieć miejsca. Przecież cały TOP opiera się w dużej mierze na tym że oni nie dogrywają bitew.
Adam - Abrasus zagrali 2 tury.
Furion - Abrasus - 3 tury.
Janus - zagrał 3 tury z Dębkiem. Przy czym Dębkowi zostało 28 minut a Janusowi skończył się czas. Śliwek zadecydował 1 ture dla Dębka, ale ten dopiero w kolejnej robiłby wysoki wynik.
Adam - Kołata - 3 tury.

Panowie z Top 4. Dajcie znać ile to tur zagraliście z poszczególnymi przeciwnikami. Będą wszyscy mieli pogląd jak to wygląda tam na górze :).
1 Rychu - 6 tur
2 Karl Erik - 6 tur
3 Lipek - 6 tur
4 Podwys- 6 tur
5 Crus - 3 lub 4 tury

Przy czym zazwyczaj mam problem z dogrywaniem, zwłaszcza przy mojej rozpisce, na którą przeciwnicy musza się nagłowić, do którego kurczaka się obrócić przodem, a ja muszę pomierzyć milion LoSów. Problem nie jest ze stallowaniem, tylko z wielkością armii. Od 7miu lat koszty punktowe są obniżane i doszliśmy do tego, że na warhammerowe nie gramy już na 2400, a blisko 3000. z każdym oddziałem na stole gra się eksponancjalnie komplikuje (do momentu w którym oddziały się przestaną mieścić).

BTW ostatnio mi mignęła ankieta, w której możemy zasugerować autorom T9A w którą stronę powinni podążać. Fajnie jakbyśmy wszyscy uzu[pełnili: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... w/viewform

Aaaa i w związku z notorycznym brakiem czasu przestałem przerzucać krzywe kostki (dziwny nawyk battlowców). Przy prawie każdym rzucie trzeba coś przerzucić, to rzucania się robi dwa razy więcej. Wszyscy oprócz sędziego się na to zgodzili. Większość bitew dopinaliśmy na styk, więc jakbym przerzucał, to bym części z nich nie dokończył.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Bonczek
Chuck Norris
Posty: 436
Lokalizacja: W-wa/Lubartów

Post autor: Bonczek »

Nie można wprowadzić zegarów szachowych? Po półtorej godziny (czy tam ileś) na gracza, każdy dysponuje sobie swoim czasem wedle uznania. To rozwiązanie sprawdza się w tylu innych systemach, że nie rozumiem czemu nie mogłoby zostać zaimplementowane do Battla?

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

Bonczek pisze: 5 lip 2022, o 14:08 Nie można wprowadzić zegarów szachowych? Po półtorej godziny (czy tam ileś) na gracza, każdy dysponuje sobie swoim czasem wedle uznania. To rozwiązanie sprawdza się w tylu innych systemach, że nie rozumiem czemu nie mogłoby zostać zaimplementowane do Battla?
Grałem bitwę na przeciwnika który jedyne co robił to ruszał się w fazie ruchu, a potem już nawet nie miał magii ponieważ stracił maga - gdybyśmy grali na zegary szachowe to mógłby legalnie stallować używając swojego czasu :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5104
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Gasior »

Zegary nawet się już po trochu umacniają. Po prsotu egzekwowanie, klikanie w nie jest trudne (troche szukanie wad na siłę). No i brakuje sędziów i organizatorów którzy by silną ręką egzekwowali kary- patrz gra Dębek i Janus.
:twisted: always Vampire :twisted:

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Bonczek pisze: 5 lip 2022, o 14:08 Nie można wprowadzić zegarów szachowych? Po półtorej godziny (czy tam ileś) na gracza, każdy dysponuje sobie swoim czasem wedle uznania. To rozwiązanie sprawdza się w tylu innych systemach, że nie rozumiem czemu nie mogłoby zostać zaimplementowane do Battla?
Duzo reakcji jest w fazie przeciwnika. Binding scroll ,alokacje ataków, dispellowanie tronu, reakcje na szarże...
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

Awatar użytkownika
Bonczek
Chuck Norris
Posty: 436
Lokalizacja: W-wa/Lubartów

Post autor: Bonczek »

To jest po prostu coś nowego do czego trzeba by się przyzwyczaić, ale nie ma w tym żadnej trudności. To jest proste i obiektywne rozwiązanie problemu. Ja póki co jestem świeży jak szczypiorek i obsysam po same kule, ale dawałem radę we wszystkich bitwach zagrać komplet tur. Rozumiem, że mając więcej skilla rozważa się więcej scenariuszy, analizuje więcej problemów i dokładniej ustawia ludki, ale jednak doświadczony gracz powinien umieć podejmować te decyzje relatywnie szybko. Uważam, że to rozwiązanie wprowadzi początkowy opór, ale po roku ludzie będą się zastanawiali jak można było grać bez zegara? :P

@Wojtuś, żaden problem.
-Szarżuję oddziałem X, na oddział Y, reakcja?
-yyy eee... nie wiem? [W tym momencie przełączam zegar i przeciwnik może sobie kminić do woli]. No dobra, stand and shoot [W tym momencie przeciwnik przełącza czas z powrotem na mój].

Do dokładnie tak działa w innych systemach i młotek nie jest pod tym względem żadnym wyjątkiem :P

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Kwestia wpisania czegoś w regulamin, wtedy można egzekwować ile dusza zapragnie. Wbrew pozorom jednak nie jest to takie proste ;'^)
Obrazek

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Gasior pisze: 5 lip 2022, o 14:11 Zegary nawet się już po trochu umacniają. Po prsotu egzekwowanie, klikanie w nie jest trudne (troche szukanie wad na siłę). No i brakuje sędziów i organizatorów którzy by silną ręką egzekwowali kary- patrz gra Dębek i Janus.
Point taken. Słuchajcie ja naprawdę mogę wziąć i napisać coś takiego jak:
"czas na gracza to połowa czasu na rundę minus 5 minut. kończy się czas gracza - zmiana wyniku z bitwy o 1. Za każde kolejne 10 minut kolejny duży punkt. Przykład - gra się kończy wynikiem na stole 12-8. Drugi gracz na koniec gry jest -11 minut. Wynik zostaje zmieniony na 14-6" Mogę tego przestrzegać w pełni z mojej strony tak jak przestrzegam karniaków za spóźnione bitwy - nie ma, że boli. Nie ma tego do tej pory m.in. dlatego bo takie pomysły już były i zawsze były dużo bardziej kontrowersyjne niż karniaki za spóźnienia.
Na ETC karniaki za spóźnienia są normalne odkąd sędziuję. Karniaki za zegary są ZAWSZE kwestionowane.
Ale jak pisałem - jest ok mogę to zrobić. Zakładam, że Dancar też bez problemu może to egzekwować. Strzelam, że wielu innych sędziów też. To nie kwestia jaj sędziego tylko bardziej graczy czy są w stanie się zgodzić na takie zasady gry.
Ostatnio zmieniony 5 lip 2022, o 14:51 przez ślivek, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek

ODPOWIEDZ