2300 lizaki

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

2300 lizaki

Post autor: Karol J »

Slann 575 pkt
BSB, Generał
The Focused Rumination (dodatkowa kostka do każdego czaru)
Focus of Mystery (zna cały lore)
The Becalming Cogitation (wrogi mag w 24' odrzuca 6 jak rzuca czar)
Soul of Stone (przerzut wyniku miscasta)
Horn of Kygor (moja kawaleria w 12' ma stubborna)
War Banner

Skink Priest 440 pkt
2lvl
2xDS
Engine of the Gods

Saurus Scar-Veteran 145 pkt
Cold One
LA
Enchanted Shield
Burning Blade of Chotec (dodatkowe -2 do AS)

Saurus Scar-Veteran 160 pkt
Cold One
LA
Sword of Might
War Drum of Xahutec (oddział w którym jest ten pan zawsze marszuje i wszystko w 12' zbiera sie na +1LD)

10 skinków w kohorcie 50 pkt
10 skinków w kohorcie 50 pkt

11 skinków w skirmishu (plujki) 77 pkt
10 skinków w skirmishu (plujki) 70 pkt

17 Temple Guards 382 pkt
FCG
Champion ma Sword of Hornet (ASF)
Plaque of Dominion (wrodzy magowie, którzy mnie widzą, w 18' mają głupotę)

5 Saurus Cavalry 175 pkt
5 Saurus Cavalry 175 pkt

Pkt:2299
Modeli: 72
Moje pierwsze przymiarki do nowych lizaków. Strasznie to wszystko drogie jest niestety :( Ogólnie wszystko, nie licząc skinków ma stubborna, jesli jest 12' od Slanna a tak ma być z założenia :)
Scar-Veteran z War Drumami idzie w oddziale TG, żeby ten oddział zawsze marszował i nadążał z dawaniem stubborna kawie i obu scar-veteranom. W razie czego ten pan może wyszarżować z TG i coś złapać a oni dojdą w następnej turze.
Drugi scar-veteran jezdzi sam, chyba, że jest niebezpiecznie (tzn jakies cannony, bolce itd) to gdzies sie chowa.
Ogólnie mam 5 oddziałów ze stubbornem (licząc Engine to nawet 6 ale on raczej bedzie ostrozny ze swoimi szarzami :) ), z czego 4 szybkie oddziały (2x kawa i 2x herosi). Właśnie te szybkie oddziały mają łapać co groźniejsze i czekać aż dojdą TG ze swoim +7 do CR. Zarówno herosi jak i kawa pełnią też rolę siły udeżeniowej.
Kohorty do odginania szarż - takiego oddziału mi w lizakach zawsze brakowało. A w razie czego mogą pomóc ustrzelic (a raczej nadgryzc w takiej ilosci jak sa teraz) skinkom w skirmishu jakiegos duzego bydlaka.
Engine mimo ze drogi wydaje sie dosc uniwersalny - nieoceniony ward na defensy, moze pomoc pozbywac sie wszystkiego co ma wysoki AS, pomóc rzucac czary Slannowi a nawet samemu cos skosic w szarzy.
Slann bierze prawie zawsze albo Shadow albo Metal.

Co sądzicie o czymś takim ?

Awatar użytkownika
Pająk
Masakrator
Posty: 2669
Lokalizacja: Gdynia/Poznań- BWT Klika

Post autor: Pająk »

ja bym dał zamiast jednego saurusa drugiego skink priesta z dodatkowym czarem, scrollem i jego właśnie wrzucił na engine'a

w ogóle jakoś mało Ciebie... dziwnie mi ta rozpiska wygląda...

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

Za drogo Cie ten slaan kosztuje, IMO nieopłaca się dawać więcej niż 2 mocy bo za drogo to wychodzi..
Item za 100p do tego na slaanie żeby dwie gołe 5 kawy miały stubborn to IMO bezsens.

Przyczepiłbym się jeszcze tego mieczyka ASF na championie, te 3 ataki z S4 WS4 niewiele Ci pomogą na początku, na kawe i tak mało co zrobisz a jak wbije w ciebie coś co możesz tym pozabijać to okazuje się że równie dobrze możesz poczekać aż oni walną bo i tak ten champ Ci zazwyczaj przeżyje...

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

Pająk - już mam jednego priesta na enginie - po co mi drugi. I tak w większość turniejów jest na BP+R a tutaj mam nawet minimalnie więcej niż maxa jesli chodzi o PD.

Drako - 2 5 kawy i herosi mają stubborna - czyli w sumie 4 szybko poruszające się jednostki, które mogą same połapać co trzeba i nawet od biedy klepać sie z nimi bez pomocy.

Co do championa to właśnie chce to sprawdzić bo też nie jestem przekonany.

A jeśli chodzi o Slanna - Slann musi mieć jakąś ochronę przed miscastami - jeśli nie mam Cupped Hands of the Old Ones to musze mieć Soul of Stone.

Natomiast The Becalming Cogitation to kolejna rzecz, którą chcę przetestować. Co do mocy Slanna to uważam, że chyba każda z nich jest warta tych swoich 50 pkt - kwestia tylko tego co jeszcze ma sie w rozpisce.

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

zgadza się możesz tymi bohami i CO łapać ale niezabardzo masz potem czym skontrować :(

Tym 5 kawalerii IMO stubborn niepotrzebny, jak się nieprzebiją w pierwszej turze to i tak im ten stubborn niepomoże bo je coś potem rozmonuje, co innego jakbyś miał więcej oddziałów CO albo z jeden większy tak 10 to może coś by ten stubborn dał...

Ale jak chcesz wypróbuj i koniecznie opisz potem jak było, ten przedmiot był by IMO nawet fajny jakby nie 12" zasięgu co wymusza trzymanie wszystkiego blisko siebie...

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

Dzis grałem trochę zmodyfikowaną wersją z bratem z dwarfami (bo sie umówilismy, że nie będziemy brali niepotrzebnych itemów). Dlatego wywaliłem oba DSy z Engina, Plaque of Dominion z TG oraz The Becalming Cogitation ze Slanna i dałem zamiast tego 3 dodatkowych TG, Sun Standard of Chotec na TG i Plaque of Tepok na Enginie. Gralismy na 2250 rozpiska wygladala następująco:
Slann 575 pkt
BSB, Generał
The Focused Rumination (dodatkowa kostka do każdego czaru)
Focus of Mystery (zna cały lore)
Soul of Stone (przerzut wyniku miscasta)
Horn of Kygor (moja kawaleria w 12' ma stubborna)
War Banner

Skink Priest 405 pkt
2lvl
Plaque of Tepok
Engine of the Gods

Saurus Scar-Veteran 145 pkt
Cold One
LA
Enchanted Shield
Burning Blade of Chotec (dodatkowe -2 do AS)

Saurus Scar-Veteran 160 pkt
Cold One
LA
Sword of Might
War Drum of Xahutec (oddział w którym jest ten pan zawsze marszuje i wszystko w 12' zbiera sie na +1LD)

10 skinków w kohorcie 50 pkt
10 skinków w kohorcie 50 pkt

10 skinków w skirmishu (plujki) 70 pkt
10 skinków w skirmishu (plujki) 70 pkt

20 Temple Guards 430 pkt
FCG
Champion ma Sword of Hornet (ASF)
Sun Standard of Chotec

5 Saurus Cavalry 175 pkt
5 Saurus Cavalry 175 pkt
Mój brat miał:
Runelorda na kowadle z 3DSami, +2I i 1+AS z re-rollem
BSB z +1 do CR, kolejne +1 do CR na 12 cali i 5+ wardem
Thane generał z 1+AS z re-rollem i master rune of chalange

20 warriorów fcg
20 longbeardów fcg z odp na psychologie
12 thundererów z shieldami

2 bolce jeden z +1 do S, oba z inżynierami
cannon z przerzutem artyleryjki i inżynierem
klopa z +2 S, przerzutem scatera i inżynierem

2x organki

Wygrałem około 2300 do 1300. Na stole z dwarfów został tylko Anvil, a z Lizaków jedna kawa, obu scar-veteranów i Slann z 10 TG. Ogólnie dopóki nie doszedłem TG i kawą to było wystrzeliwanie lizaków. Troche się pochowałem na początku bo byłem skutecznie spowalniany przez duże runy.

Ogólnie scar-veteranowie spisali sie zajebiscie. Jeden (ten z Enachted Shieldem) złapał klocek longbeardów, dobił generała, który był na 1W i przytrzymał ich do przyjścia TG, drugi złapał warriorów, wybił połowe i przytrzymał ich do przyjścia TG, po tym jak Ci pogonili longbeardów :D

Jedna kawaleria została wystrzelana, druga doszła w 5 turze i robiła overunna po thundererach i maszynkach

W przypadku kawalerii i TG zauważyłem znaczący wzrost przeżywalności, szczególnie z wardem od engina który sprawował się naprawdę super. Mój brat miał farta bo szaman z 2 komet, które obejmowały całą jego armię nie zabił praktycznie nic prócz paru załogantów i kilku ziomków z piechoty (ale i tak w każdej maszynie zostało przynajmniej 2-1 załogant a klockom pozdejmował po 2-3 ziomków). Ogólnie ward od engina + poprawiony AS na TG i kawalerii czyni oba te oddziały znacznie bardziej wytrzymalszymi. A także to, że szaman siedzi razem z innymi skinkami na stedziku daje mu tez zajebista ochrone.

Drako - nie mam czym skontrowac ? W tej rozpisce to jest fajne, że każdy oddział kawy, każdy scar-veteran, TG a nawet engine mogą służyć zarówno za oddział, który łapie i trzyma oraz za kontre - to jest zajebiscie uniwersalne.

Drako
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Drako »

To mnie zaciekawiłeś tym zwycięstwem.

Ale powiec tak obiektywnie sprawdził Ci się ten Horn of krygor (HoK :D) ?? Miałem wątpliwości czy ten stubborn na kawie która z założenia ma się przebijać odrazu a nie stać w czymś jest tak potrzebny.

Ale jeśli mówisz że przydał się to musze przetestować. Ehh tak wiele opcji do przetestowania a tak mało czasu na gre :(

Awatar użytkownika
Kosa
Pan Spamu
Posty: 8709
Lokalizacja: krk czyli Ulthuan

Post autor: Kosa »

kawa z zalozenia się ma przebijać, zaś jeśli ta kawa ma stuborn to idealnie sluży jako lapaczka, spory zasieg szarży.

Mi się ten pomysl podoba.
Kiedyś byl taki honor u HE, lion guard, gości, ewentualnie oddzial jeśli byl w nim posiadać dostawal stuborna, za 45 pkt.
Wtedy to smok, któy z zalozenia ma się przebijać, mógl śmialo jechać na wielkie klocki z mega CR i rżnać ich, baz czekać na wsparcie.

Tutaj za 100pkt(??) mozesz mieć bardzo wiele stubornów na wytrzymalych gościach, na których nie zrobi się fear outnumber, a slann jest świetnym nosicielem tego przedmiotu. W zasadzie w tej rozpie slann pelni role mega-blyskotliwego generala, który to daje maaase bonusów na 12 cali ;)

I podoba mi się pomysl na szmatke TG, nadążą za kawą, spoko rozpa, naprawde mi się podoba.

Jednak wywalilbym tego stedzia ze skinka (pomijajać, zę fajny model i jest dośc mocny ale tutaj wolalbym wiecej wsparcia), dać jakieś terki, więcej śmiecia.
"Człowiek jest czemś, co pokonanem być winno"
F.N.

Moja Galeria Pomalowanych Ludków

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

Szmatka na TG w rozpisce z Dwarfami dawała -1 do hita ze strzelania dla oddziałów wroga, które strzelają z ponad 12' i -2' do hita jesli wrog strzela z 12' lub blizej, a w tej pierwotnej wersji to magowie, którzy mnie widzą w 18' dostają stupidity. Nadążanie za kawą, czyli to, że zawsze marszują ma jeden ze scar-veteranów :)

Engine nie moze wyleciec - daje mi warda zanim dojde do defensów co jest bardzo ważne, a poza tym swietnie sie komponuje w tej armii - dodaje mi całkiem mocnego maga, a i sam potrafi ładnie uderzyc i tez jest stubborn.

Natomiast rzeczywiscie troche smiecia byłoby mile widziane ale jak mówie, wszystko drogie jak cholera.

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Bardzo Fajny pomysł na armię, naprawdę ciekawy, ale Terki są obowiązkowe - potnij troche TG i ten mieczyk z championa wyrzuć a punkty się znajdą na 3.
Pzdr

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

Czy ja wiem czy obowiązkowe ? Jeśli chodzi o poprzednią edycję to nigdy ich praktycznie nie brałem, bo jak ich tylko próbowałem to sie zwijały albo od ostrzału albo od paniki w 1-2 turze. W tej edycji niby mają troche inne zastosowanie bo w CC juz nie sa takie mocne ale za to maja kamyczki, które moga sporo zrobic. Musze je jeszcze wyprobowac.

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

Ponadto latają po lasach. Ja sobie teraz nie wyobrażam lizaków bez nich, zwłaszcza, że jak sam wspomniałeś - zanim doszedłeś do Dwrafów to zbyt wiele do powiedzenia nie miałeś.

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3110

Post autor: Crusader »

Akurat terki na dwarfy świetne nie są :) Dostaną z kowadła, albo thunderów, a nawet z maszyną maja problem w walce.

pozdro

Awatar użytkownika
Izo
Falubaz
Posty: 1112
Lokalizacja: Front Wyzwolenia Pragi

Post autor: Izo »

No troszkę niefortunny przykład :D
Co nie zmienia faktu, że się czepiasz, bo na wiekszośc armii są kozackie.

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

Dobra zagrałem drugą bitwę tym razem z demonami na GUO, 2x psach, heraldzie nurgla bsbku ze stubbornem dla demonów, heraldzie tzeencha na dysku, klocku plaque bearerów, 2x bloodletterach i 3x furiach. Moja rozpiska wyglądała następująco:
Slann 575 pkt
BSB, Generał
The Focused Rumination (dodatkowa kostka do każdego czaru)
Focus of Mystery (zna cały lore)
The Becalming Cogitation (wrogi mag w 24' odrzuca 6 jak rzuca czar)
Soul of Stone (przerzut wyniku miscasta)
Horn of Kygor (moja kawaleria w 12' ma stubborna)
War Banner

Skink Priest 440 pkt
2lvl
2xDS
Engine of the Gods

Saurus Scar-Veteran 145 pkt
Cold One
LA
Enchanted Shield
Burning Blade of Chotec (dodatkowe -2 do AS)

Saurus Scar-Veteran 160 pkt
Cold One
LA
Sword of Might
War Drum of Xahutec (oddział w którym jest ten pan zawsze marszuje i wszystko w 12' zbiera sie na +1LD)

10 skinków w kohorcie 50 pkt
10 skinków w kohorcie 50 pkt

10 skinków w skirmishu (plujki) 70 pkt
10 skinków w skirmishu (plujki) 70 pkt

19 Temple Guards 414 pkt
FCG
Plaque of Dominion (wrodzy magowie, którzy mnie widzą, w 18' mają głupotę)

5 Saurus Cavalry 175 pkt
5 Saurus Cavalry 175 pkt
Czyli w porównianiu z rozpiską z pierwszego posta kosmetyczne zmiany - za sword of hornet na championie i jednego skinka w skirmishu weszło 2 TG.

Bitwa była delikatnie mówiąc dziwna bo praktycznie całe obie armie były na stubbornie. Na końcu zostały tylko 2 połówki furri, GUO i bsb nurgla z demonów oraz 13 TG ze Slannem, kohorta skinków i 10 skinków w skirmishu czyli po podliczeniu remis. Ogólnie zrobiłem błąd pod koniec, że zaszarżowałem enginem na oddział z GUO bo bydlak miał Balesworda (D6W, no AS) i rozjechał engina w jednej turze. Jednak poza tym znów sprawił sie wyśmienicie - szaman rzucił pare czarów a engine usmarzył sporo demonów ze swojej zdolnosci. Kawaleria i herosi wypadli blade - o ile herosi mieli pecha (tego z 0+ AS ubiła jedna furia) to kawaleria poprostu powyrzynała się nawzajem z psami. Slann ubił sporo demonów magią (light). Natomiast zajebista jest ta moc która powoduje, że mag przeciwnika odrzuca 6 (The Becalming Cogitation) - GUO kilka razy przez to zjebał zaklęcia. Plaque of Dominion tez jest fajną sprawą chociarz w tej bitwie tego nie wykorzystałem bo za bardzo nie było jak (GUO w oddziale plaquebearersów z tym bsbkiem nie zdał stupidity 2 razy i co z tego :P). Kohorty są miodzio - jak czegos nie odegną to mogą sobie na tyły wroga bokiem pomaszerować - super sprawa za te punkty.

Ogólnie w tej bitwie na + zaliczam:
1) Engine
2) The Becalming Cogitation
3) Plaque of Dominion
4) Kohorty

Natomiast na minus cała taktyka z herosami i stubbornem ale to poprostu dlatego, że tutaj, przy takiej rozpisce demonów, to poprostu nie mogło zadziałać a herosi dodatkowo szybko zgineli (chociarz jeden jeszcze zdołał przyblokować psy na 1 ture dzięki czemu TG nie dostali ich na bok).

A no i jeszcze znowu musze zauwazyc ze zywotnosc TG i kawy jest teraz większa.

Awatar użytkownika
Possessed
Mudżahedin
Posty: 292
Lokalizacja: WaWa

Post autor: Possessed »

Od kiedy Wielki Demon może dołączyć do oddziału? zawsze mi sie zdawało że nie może :)

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

No nie wiem a nie moze ? Jest characterem wiec chyba moze.

Awatar użytkownika
Possessed
Mudżahedin
Posty: 292
Lokalizacja: WaWa

Post autor: Possessed »

Jest monster'em także :) a one nie mogą się przyłączyć..

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

Wydawalo mi sie ze gdzies byla dyskusja na ten temat i wyszlo ze jednak moga. To jest to samo co bylo ze Slannem - on tez byl w starym booku monsterem ale do unitu sie dolaczal. Tak samo skinek na stegadonie mogl wejsc do saurusów.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Karol J pisze:Wydawalo mi sie ze gdzies byla dyskusja na ten temat i wyszlo ze jednak moga.
zle ci sie wydawalo.. demony maja swoje zasady. demon nie moze wejsc do oddzialu.

ODPOWIEDZ