2250 Slannowy monster truck

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

2250 Slannowy monster truck

Post autor: Karol J »

Slann 525 pkt
The Focused Rumination (dodatkowa kostka do kazdego czaru)
Focus of Mystery (cały lore)
The Becalming Cogitation (wrogi mag odrzuca 6 do casta)
BSB, Generał
War Drum of Xahutec (zawsze marszuje, w 12' zbieram sie na +1LD)
Cupped Hands of the Old Ones (przekazuje miscasta na wroga na 2+)
DS

Skink Priest 430 pkt
2lvl
Plaque of Tepok
DS
Engine of the Gods

Skink Priest 415 pkt
2lvl
DS
Engine of the Gods

Skink Chief 380 pkt
Ancient Stegadon
Stegadon War-spear

18 Temple Guard 323 pkt
FCG

10 skink cohort 50 pkt
10 skink cohort 50 pkt

11 skink skirmishers 77 pkt

Modeli: 53
Pkt: 2250
Zastanawiam sie jak bedzie funkcjonowała taka armia. 4 oddziały ze stubbornem, główy to oczywiscie TG. 3 oddziały uderzeniowe (3 ancienty) w tym jeden z mega pierdolnieciem (war-spear). Kohorty do odginania szarz i skirmisherzy zeby sie gdzie pokrecili :P

Grajac poprzednie bitwy nowymi lizakami zauwazylem ze Engine jest zajebisty :) Ta moc która zadaje w 2k6 calach k6 hitów z s4 no AS jest bardzo fajna. Przy 2 enginach to jest niezła rzeznia, szczególnie, ze wiekszosc jesli nie cała armia przeciwnika musi byc blisko mojej, która zajmuje bardzo mało miejsca bo poprosu ma mało modeli a wtedy enginy maja pole do popisu (z niektórymi armiami nawet nie opłaca sie zeby w CC wchodziły w wiekszosci przypadków). Nie bede sie juz rozpisywal po raz kolejny ale wiadomo, ze jak idziemy do defensow jeden daje warda, jak przciwnik jest w dobrej odleglosci to zalaczamy prażenie.

Mozliwe zmiany to wywalenie lvlów na skinkach magach (bo i tak przekraczam limit BP+R aczkolwiek dalem im 2 lvl zeby ten ktory trafi komete miał duze szanse ją rzucic, miał wieksze szanse ją wylosowac no i dla dodatkowych 2 DD). Za to wchodzi drugi oddział skinków w skirmishu aczkolwiek zdecydowałem, ze wole dac szamanom te drugie lvl zeby kazdy miał 3 lvl na Enginach. Jakbym sie uparl to bym mogl wywalic jeszcze 1 skinka i 1 TG i wtedy wchodza 3 terki ale jakos za nimi nigdy nie przepadalem. Wydaje mi sie ze spośród tych 3 opcji które podałem to jest najlepsze rozwiązanie.

Sprawdziłem wczoraj dokładnie tabele miscastów i Slanna tak naprawde boli tylko jak rzuci 2, ewentualnie jeszcze 10-11 lub 12 moze czasami troche krwi napsuc ale reszta jest praktycznie niegrozna (procz tego ze czesto konczy ture magii). Biorac to pod uwage zrezygnowalem z Soul of Stone (przerzut wyniku miscasta) i poprostu zaoszczedzilem punkty.

Co o tym myslicie ? Wiem ze tutaj jest 90% pkt w herosach ale to akurat nie jest wykladnikiem jakosci ;)
Ostatnio zmieniony 29 sty 2009, o 22:04 przez Karol J, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Morrok
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3847
Lokalizacja: Wro

Post autor: Morrok »

skaveny i empire i armie na smokach cię wsysają ;p

Albo przeciwnik będzie grał na shadow i pitki walnie.

Po prostu za mało Cie

Awatar użytkownika
Crusader
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3109

Post autor: Crusader »

A gdzie Ci TG o których mówisz? I priesty mają dwa razy plaque of tepok.
Śmieszna rozpa, ciekawe jak tym się gra
pozdro

Awatar użytkownika
Sebollus
Mudżahedin
Posty: 267
Lokalizacja: Katowice-Vendetta

Post autor: Sebollus »

1- Może jestem ślepy ale o których TG wspominasz bo w rozpisce żadnych nie widzę .
2- kur* mało cie
3-każda armia z w miare przyzwoitym strzelaniam zrobi z ciebie sieke
4- no masz w pizdu tych PD , ale tak naprawde te skinki mają dość słabego lore-a. W każdym razie ew beast na slannie to jeden bat na smoki i BT. Tyle że oni z reguły bez DS nie wychodzą z domu.
5-Kur* mało cie !

Awatar użytkownika
Unicorn
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 161

Post autor: Unicorn »

Skink Priest 430 pkt
2lvl
Plaque of Tepok
DS
Engine of the Gods

Skink Priest 415 pkt
2lvl
Plaque of Tepok
DS
Engine of the Gods
[/i]
nie dość że mają 2razy ten sam przedmiot, to oba mają inny koszt punktowy(chyba przedmioty Ci się pomyliły ;))
i po za tym mało Cię :P

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

Dobra to były zwykłe literówki :P Już poprawiam :P Oczywiscie jeden priest jest bez PoT i TG jest tam 18 :)

Empire ma 2 cannony, czołg i helke. Watpie by mi rozstrzelało 3 stegadony i TG zanim dojde - i dodajmy ze z wardem. To samo skaveny.

Ze smokami nowe lizaki wogole maja ciezej ale nie beznadziejnie. Akurat teraz ancient stegadony to chyba najlepsza siła uderzeniowa lizaków wiec mozna powiedziec ze na smoki mam to co najlepsze (nie liczac masy skinków oczywiscie bo to jest niepodważalny nr 1 :P ).

Pitka ? Raczej ciezko bedzie przeciwnikowi ją rzucic bo mag ktory bedzie ją miał bedzie odrzucał 6 a mam 3 DS i 8 DD - mysle ze wystarczy.

To, że mam dużo PD to akurat nic nie znaczy bo i tak w 99% gra sie na BP+R czyli max 12.

Nawet sie zastanawiałem, czy nie zamienić skink chiefa na kolejnego engina :) 3xD6 hitów z S4 w 2d6' bez AS robi miazge :)

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

3 enginy to już strasznie nudne i niezróżnicowane porno nie wymagające myślenia.
Ostatnio zmieniony 29 sty 2009, o 22:48 przez ksuM, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Młody
Niszczyciel Światów
Posty: 4074
Lokalizacja: SNOT- Gdańsk
Kontakt:

Post autor: Młody »

Ale tu są 2, trzeci to chief ;]
Pozdro
Młody

Snot Fanpage

ksuM
Falubaz
Posty: 1161

Post autor: ksuM »

Ale pisze, że chciałby trzeciego.

2 są jak najbardziej wporzo.

Awatar użytkownika
Uktabi
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39
Lokalizacja: Katowickie okolice

Post autor: Uktabi »

Pit of shadows nie działa na Slana bo ma on Look out Sir! ( US 3 ), jeśli na stegadony to jest to dobra opcja :)

Sebollus - Beast Cowers nie działa już na BT - najnowszy FAQ GW


Rozpa mi się podoba, ale zrobiłby parę zmian.

1. Wywaliłbym, Becalming Cogitation i Focused Rumination i zamiast tego dałbym Plague of Tepok na slana + 85pts do przodu,

najczęsciej wystarcza 5 czarów, a skinek jak mam mieć kometę to miał ją będzie choćby na 1 kości ;)

Oraz wardrum zamieniłbym na warbanner = +5pts

2. obu skinkom uciąłbym lvl - plague of tepok = 85pts

wywaliłbym 2ch temple guardów oraz muzyka z TG bo jest mało przydatny = +40pts


razem wtedy jest + 210pts, za te punkty kupiłbym 6 terradonów i dałbym Venoma OTFF za 10pts na wrathy itp. oraz za pozostałe 20pts wywaliłbym skinki w skirmirshu i zrobiłbym 2 kochorty, miałbyś wtedy razem 4 kochorty, zawsze 2 oddziały lepsze n^ż 1

Postarałbym się też o punkty na championów w odziałach kohort dlatego, że przy statystycznych rzutach kochorty z championem stoją ze smokiem BT, i innymi dużymi potworami przez + 2 do kombata na starcie oraz LD 9 z BSB na 3 kostkach, w 70% wypadków poprostu stoją

Terradony to moim zdaniem najlepszą jednostka w nowym podręczniku, brałbym ich niezależnie czy ich lubisz czy nie, pozatym granie nimi to wielkie wyzwanie bo łatwo mogą zejść ale też czasami mogą przechylić szalę zwycięstwa na twoją stronę,

pozatym myślę, że reszta ok, raz jeszcze fajna rozpa, daj znać jak potestujesz coś więcej

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

Na demony i tak bede brał lore of light :) A z moją antymagią uważam, że pitka ma minimalne szanse na wejscie (odrzucanie 6 przez wrogich magów, 3DS i 8 DD).

Nie zamienie odrzucania 6 i całej lory na Plaque of Tepok bo:

1. Juz mam jednego arcana na Slannie (Cupped Hands of the Old Ones)
2. Wg mnie Slann całą lore musi miec. Trafie bretke, albo vampiry z klockiem BK, nie wylosuje 6 z metala i jestem w dupie.
Moim zdaniem nie ma sensu ryzykowac, szczegolnie dla 35 pkt.

Jesli szukałbym punktów to rzeczywiscie uciąłbym lvl na skinkach ale wole dac im te lvl niz dac 10 skirmisherów czy 3 terki. Terki mi sie nigdy praktycznie nie sprawdzily. Nie potrafie nimi grac i mimo ze wiem jak wszyscy je gloryfikuja to nie dla mnie. Jeszcze wyproboje i te nowoedycyjne i ta zmiane biore pod uwage, ale na dzien dzisiejszy dla mnie terki sa na straconej pozycji ;] Jesli zdecyduje sie zmienic chiefa z war-sspearem na trzeciego engina to chyba wtedy jednak zrobie z szamanó 1 lvlowych magów.

Przynajmniej jeden oddział skirmisherów musi byc. To ciągle te same skinki tylko 10 pkt droższe :) Ich zastosowań wymieniac nie trzeba


ksuM - nie uważam, że 3 enginy to straszne porno bo mamy BP+R - czyli kostek mam ciągle do użycia 12-1 za to ze Slann ma cala lore.

Awatar użytkownika
Uktabi
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39
Lokalizacja: Katowickie okolice

Post autor: Uktabi »

Karol J pisze: Wg mnie Slann całą lore musi miec. Trafie bretke, albo vampiry z klockiem BK, nie wylosuje 6 z metala i jestem w dupie.
Moim zdaniem nie ma sensu ryzykowac, szczegolnie dla 35 pkt.

Jak bazujesz na jednym czarze to itak jesteś w dupie bo te armie zawsze mają 2 skrole, więc 2 pierwsze tury tego nie zapodasz a potem masz już szarże, wywaliłbym też Cupped Hands bo miscasty w tej edycji są lajtowe, wteyd masz +45 pts jeszcze, ( Slann + 1PD do czarów + Plague of Tepok + BSB + warbanner ) = 340pts = tani slann

poprostu masz za dużo pumktów w TG, to zabardzo skupia uwagę, a ten regiment często będzie dostawał bęcki bo nie jest nieśmiertelny a wręcz na odwrót, 2+ sv OK, ale itak schodzą dość szybko w praktyce, 900+ pkt w tym regimencie to moim zdaniem często może okazywać się zonk, zastanów się też nad samotnym slanem w tej rozpie oraz wtedy na dodatkowych 2ch stegadonach to była by też spoko opcja chyba

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Balancing Patch tnie Ci magie tyle z mojej strony. Chyba , ze robisz sobie to na friendly game , bo prawie wszystkie turnieje sa na BP+R... Rozpa niby mocna , ale jakas nudna mi sie wydaje...

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

Uktabi - przez całą poprzednią edycję grałem na 16 TG. Oni mieli wtedy 3+ AS i jakos udawało mi sie tak grac, że ten klocek był praktycznie nieśmiertelny. Na turniejach moge na palcach jednej reki policzyc ile razy został wybity. Teraz TG jest więcej, mają lepszego save'a i jeszcze dochodzi ward na ostrzał, więc nie mam na co narzekać raczej. A dodatkowo w starej edycji byli oddział ze Slannem wychodził drożej więc generalnie jestem zadowolony z tej zmiany.

Natomiast co do czarów to Slann mając tylko 1 lore został osłabiony i nic na to nie poradze. Przy starej edycji, rzeczywiscie PoT było ok bo mogłeś sobie wziąść 3 małe pociski i do tego dolosowac jeszcze z 1 i było cacy. Teraz kiedy masz jednego lora musisz miec z niego wszystko co najlepsze. Jak grasz z bretką i masz metala to wiadomo, że głównym uderzeniem jest duża kuźnia, mimo że rzucasz też małą i 2k6 S4. To samo z vampirami. Jak grasz z demonami to przyda sie zajebiscie 6 z lighta bo prażysz wszystko naokoło, mimo ze d6 s6 też rzucisz itd itp.

Ziemko - jak najbardziej wiem, że BP+R tnie mi magie. Enginy biore dla samych enginów a nie dla pierdyliona PD (chociarz i to ma swoje plusy, bo jak zginie jeden szaman to ciagle mam max kosci PD do uzycia, no i mam wieksza szanse na wylosowanie komety i wiecej DDków :) ).

Awatar użytkownika
Uktabi
Powergamer Rozpiskowy
Posty: 39
Lokalizacja: Katowickie okolice

Post autor: Uktabi »

Gram tylko na TG i w 6tej edycji schodzili od czołgu w 1 turze, w tej edycji zabija ich drzewiec sam na sam lub można ich dość łatwo wystrzelać,

pozatym poco ci 2lvl na szamana jak mowisz ,ze bierzesz silniki dla mocy? torche niema sensu branie poto, zeby był jakby jeden zginął chyba :D

Karol J
Chuck Norris
Posty: 492

Post autor: Karol J »

No to albo Ty masz pecha albo ja mam farta. Poza tym jak sie dajesz zaszarzowac przez czołg tak, zeby Ci zeszli w 1 turze to chyba gra toczy sie nie po twojej mysli delikatnie to ujmujac. Drzewiec sam na sam moze sie zesrać. Nie wiem jak Ty tym grałeś ale ja grałem również tylko na TG i tak jak mowie - dosłownie na palcach 1 ręki moge policzyc bitwy, w których zostali wycięci co do joty.

natomiast 2 lvl na szamanach z kilku powodów - jeszcze dlatego, żeby łatwiej było wylosować komete i ją rzucić (z 3 kości może być cięzko, z 4 już łatwiej). A to, że jak jeden zginie to drugi bedzie dalej mi generował max PD na BP+R to dodatkowy plus. Przy wersji z 3 enginami wtedy to już by było dodatkowe 105 pkt i chyba jednak bym wtedy już dodatkowych lvlów nie dawał. Przy 2 skinkach jeszcze moge sobie na to pozwolić. Poza tym przy tylu szamanach moge sobie jakos zastąpić Slanna z 6 edycji, który był generatorem magicznych pocisków, jak kazdy z szamanów bedzie miał jakiś piorunek.

Awatar użytkownika
Aro
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: GW - Rogaty Szczur

Post autor: Aro »

Troszke odkopię temat --- zagrałem dzisiaj z podobną rozpą i mogę tylko powiedzieć, że ten kto engine jeszcze nie spotkał to niech uważa na niego. IMO nowe lizaki mają większego kopa ;)
Rozpa ostra.
Obrazek

Awatar użytkownika
Ziemko
Lex Luthor
Posty: 16668
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Ziemko »

Rozpa ostra dla armii ofensywnych , bo ma przywalenie w magii , a walczy tez bardzo dobrze. Defensy powinny sobie z nia bez problemow poradzic. Problem ogolnie w tym , ze jest ona strasznie na jedno kopyto i nudna...

Awatar użytkownika
Corvus Albus
Kretozord
Posty: 1960
Lokalizacja: Włocławek - Klub Fantasy "FENIX"

Post autor: Corvus Albus »

ksuM pisze:3 enginy to już strasznie nudne i niezróżnicowane porno nie wymagające myślenia.
Też mi nowość DL też jest strasznie monotematyczne a ludzie i tak grają :P
Obrazek

ODPOWIEDZ