2250 WoC - co wybrac?

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
yedee
Mudżahedin
Posty: 344
Lokalizacja: Animosity Szczecin

2250 WoC - co wybrac?

Post autor: yedee »

Smok czy magia?

Smok:

Chaos Lord of Tzeentch @ 710 Pts
General; Hero of Tzeentch; Chaos Armour; Shield; Chaos Dragon
Armour of Morrslieb
Word of Agony
Sword of Might
The Collar of Khorne
Chaos Dragon

Exalted Hero of Tzeentch @ 210 Pts
Hero of Tzeentch; Chaos Armour; Battle Standard
Biting Blade
Enchanted Shield
Golden Eye of Tzeentch
Disc of Tzeentch

Chaos Sorcerer @ 135 Pts
No mark; Magic Level 1; Chaos Armour
Dispel Scroll
Dispel Scroll

6 Chaos Knight of Nurgle @ 325 Pts
Mark of Nurgle; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Standard;
Barding
Banner of Rage

6 Chaos Knight of Slaanesh @ 260 Pts
Mark of Slaanesh; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Musician;
Barding

6 Chaos Knight of Slaanesh @ 260 Pts
Mark of Slaanesh; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Musician;
Barding

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 96 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Light Armour; Musician

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 96 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Light Armour; Musician


5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 96 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Light Armour; Musician

5 Warhounds @ 30 Pts

5 Warhounds @ 30 Pts

Casting Pool: 3

Dispel Pool: 3

Models in Army: 48


Total Army Cost: 2248


Magia:

Chaos Sorcerer Lord of Tzeentch @ 405 Pts
Mark of Tzeentch; Magic Level 4; Tzeentch Lore; Chaos Armour
Armour of Morrslieb
Spell Familiar
Dispel Scroll
Bloodcurdling Roar
Disc of Tzeentch

Exalted Hero of Tzeentch @ 210 Pts
Hero of Tzeentch; Chaos Armour; Battle Standard
Biting Blade
Enchanted Shield
Golden Eye of Tzeentch
Disc of Tzeentch

Chaos Sorcerer of Nurgle @ 191 Pts
General; Sorcerer Lord Mark of Nurgle; Magic Level 2; Nurgle Lore; Chaos
Armour; Barding
Infernal Puppet
Chaos Steed

Chaos Sorcerer of Nurgle @ 206 Pts
Sorcerer Lord Mark of Nurgle; Magic Level 2; Nurgle Lore; Chaos Armour;
Barding
Dispel Scroll
Power Familiar
Chaos Steed

6 Chaos Knight of Nurgle @ 335 Pts
Mark of Nurgle; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Standard;
Musician; Barding
Banner of Rage



6 Chaos Knight of Slaanesh @ 260 Pts
Mark of Slaanesh; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Musician;
Barding

6 Chaos Knight of Slaanesh @ 260 Pts
Mark of Slaanesh; Ensorcelled Weapons; Chaos Armour; Shield; Musician;
Barding

5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 96 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Light Armour; Musician


5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 96 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Light Armour; Musician


5 Marauder Horsemen of Slaanesh @ 96 Pts
Mark of Slaanesh; Flail; Light Armour; Musician


5 Warhounds @ 30 Pts

5 Warhounds @ 30 Pts

5 Warhounds @ 30 Pts

Casting Pool: 11

Dispel Pool: 6


Wariacja rozpiski magicznej gralem juz dosyc sporo bitew - zamiast slaneszyckich rycerzy mialem tzeentchowcow z blastedem i helke - i dziala ona OK. Calosc koncentruje sie wokol IG, ktory wssysa wagony kawy, lordow, smoki i inne plugastwa... Co do smoka: mam ochote zagrac nie na magii, a bez smoka jest to chyba nie mozliwe. Czekam na porady odnosnie obu rozpisek i zadecydujcie co lepsze! :wink:

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Obie rozpiski wyglądają na przemyślane i całkiem dobre ale więcej ci nie podpowiem bo się za bardzo nie znam :mrgreen:
Smok to wbrew pozorom wcale nie taka prosta sprawa i często trzeba go kitrać ( mi dalej ciągle pada od katap ) ale jak umiesz nim grać to czemu nie :wink: choć teraz już nie jest taki dobry.
Ofens bez smoka też jest możliwy . Przydała by się mantykora pod czempiona ale cóż...
Można np grać na lordzie na juggernaucie (bardzo faajny) i 1/2 szybszych klepaczach z magic resistancem jak się da i 1/2 caddych. Ja się zabieram to testu lorda na mantysi jak zagram to powiem jak poszło.
A w kwestii wyboru to kieruj się tym jak ci się tym gra i czy ci się styl gry podoba.

yedee
Mudżahedin
Posty: 344
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: yedee »

Przede wszystkim dzieki za komentarz! :) Niewiele osob sie kwapi wyrazic swoje zdanie co do tych rozpisek...

Mantysi szczerze mowiac nie widze wcale - 160 pkt mniej kosztuje niby i masz jeszcze slot herosa wolny, ale z T5 spada od wszystkiego (nie tylko od maszyn jak smok). Tak jak napisales, gdyby mozna bylo na nia herosa wrzucic to by byla inna bajka. Juggernauta nie lubie bo malo mobilny, wole dysk. Niestety imho zeby porzadny chaos do CC zlozyc to imho trzeba smoka lub kilku championow i bez lorda wtedy... A co do samego smoka - jakies opinie w kwestii zlozenia? Jest to pewien strzal w ciemno z mojej strony. 8)

Awatar użytkownika
thurion
Postownik Niepospolity
Posty: 5389
Lokalizacja: Gdańsk-SNOT

Post autor: thurion »

rozpisek nikt nie komentuje bo sa zwyczajnie dobre :)

czy smok czy magia to zalezy czym ci sie lepiej gra, i jednym i drugim mozna cos ugrac

yedee
Mudżahedin
Posty: 344
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: yedee »

Milo mi to slyszec, ale nie wierze ze nic juz nie mozna poprawic. :|

Co myslicie o tym zeby w rozpisce magicznej dac lordowi cos do bicia w CC? Mysle nad wyrzuceniem DS z lorda, wywaleniem marek slaanesha z knightow, muzykow z nurglitow i czegos tam moze jeszcze i daniem duzemu magowi np. Axe of Khorne + Favour (IG zabijam w sumie bardzo czesto/prawie wylacznie LT...).

Awatar użytkownika
Whydak
Chuck Norris
Posty: 625
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Whydak »

Jeśli chodzi o płacenie 25 punktów za killing blowa to według mnie przy ilośći ataków maga się to nie opłaca chociaż postraszyć można. (słomka enchanted shield i już się pobić można)

Mój misterny plan z mantysią prowadzi ku temu żeby lotem kitrającym dostać się na flankę i przepychać wszystko po koleji od boku z ewentulalnym wsparciem od przodu ( lord dobrze bije i US5 już mamy :D ) a 160 punktów to już połowa dobrych knightów ( choć w sumie to chyba tylko dlatego że ze smokiem mi nie idzie a to jest tańsze a sentyment do użych pokrak jest.)

Apropo lorda na smoku to raczej tak żeby był maksymalnie wytrzymały (smok znacząco pomaga w biciu :wink: )
n.p. słomka, golden eye , regenka, favour + word of agony
Hordes of Chaos.... To było to....

yedee
Mudżahedin
Posty: 344
Lokalizacja: Animosity Szczecin

Post autor: yedee »

3 ataki z S5 to stosunkowo niegrozna sprawa, ale majac KB mozna juz wielu bohaterow/kawe postraszyc. :wink: Jesli juz inwestowac w sprzet do HtH dla maga to wersja minimium jest imho bez sensu. ES nie dostanie, bo BSB juz ja ma.

Co do mantysi - jak juz pisalem: zbyt latwo spada od byle czego. Smok to chociaz ma tego T6 i AS 3+ - wiec nieco strzelania na klate moze przyjac. Za 160pkt knightow i tak nie kupie, bo limit slotow na bp+r juz wyczerpany. Jak mam placic mase pkt za potwora, to wole miec pewnosc ze bedzie on dawal sobie rade. Tu nie warto oszczedzac. 8)

Lord (chaosu) na smoku nie musi byc mega przezywalny, ba zaryzykuje twierdzenie, ze b. ciezko sprawic by byl przezywalny na obecnym AB. On ma szarzowac i kosic, tak zeby nikt mu nie oddawal. Po drobnej rozkminie tak bym go zlozyl:

Lord Tzeentcha
jaszczur
morrslieb
t. of protection
axe of khorne
favour
word of agony

Drogie bydle... :roll:

ODPOWIEDZ