Dwarfy ETC - wersja kudłatego

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Dwarfy ETC - wersja kudłatego

Post autor: kudłaty »

1 Dwarf Lord @ 226 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
Rune of Preservation
Rune of Resistance
Rune of Stone
Rune of the Furnace

1 Runelord @ 371 Pts
Anvil of Doom; Great Weapon; Gromril Armour
Spelleater Rune

10 Quarrellers @ 140 Pts
Great Weapon; Crossbow; Light Armour; Standard

10 Quarrellers @ 140 Pts
Great Weapon; Crossbow; Light Armour; Standard

10 Thunderers @ 150 Pts
Dwarf Handgun; Light Armour; Standard

10 Rangers @ 125 Pts
Great Weapon; Rangers; Heavy Armour; Standard; Musician

30 Warriors @ 315 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician

1 Gyrocopter @ 140 Pts

1 Cannon @ 125 Pts
Rune of Forging

1 Cannon @ 130 Pts
Rune of Burning
Rune of Forging

1 Grudge Thrower @ 150 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Burning
Rune of Penetrating

1 Grudge Thrower @ 170 Pts
Engineering Runes [75]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)

5 Miners @ 55 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

5 Miners @ 55 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

5 Hammerers @ 103 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Rune of Battle

Models in Army: 109

Total Army Cost: 2395

Dlaczego tak:
-kowadło daje już niby maksymalną antymagię, można wziąć więcej scrolli a mniej kostek, myślę nad wymianą spelleatera na dwa scrolle, na kowadle jest dwurak zamiast tarczy co by jakiś singlowy pegaz bretoński czy inny nie jakiś super mocny oponent nie blokowali ma kowadła w walce za łatwo,
-lord, niby mega drogi, aczkolwiek uważam że warto dopłacić do walczącego herosa te punkty, nie bardzo mieści mi się bsb w tej koncepcji a 10 liderki jest oblewana dwa razy rzadziej niż 9, dodatkowe tak skonstruowane chamce mają realną szansę odbijać sporo rzeczy od siebie, na armie strzeleckie z działami nie wsadzę go do chamów,
-dobór maszyn, tu akurat pewnie praktyka zweryfikuje układ armaty do klop 2-2 wydaje się w porządku, wolałbym chyba dodatkową klopę ale nie mogę, monster trucki chyba nie będą super popularne więc lepiej mieć coś do ściągania hord niż mordowania monsterów, gyrocopter daje mi komfort gry, od biedy może być drogą odginaczką, jak nie musi się poswięcać to mimo 4+ potrafi krzywdzić hordy,
-strzelcy, są koncepcje by te punkty ładować w oddziały bijące, mi się kusze z dwurakami do kontry dość dobrze spisują, thundzi to taki oddział który co prawda lepiej strzela ale już nie bije, pewnie są pierwsi na wylocie,
-minimalni rangerzey to fajna przeszkadzajka mogąca czasem zrobić solidną niespodziankę, niby można ich rozbudować kosztem strzelców, ale Ci goście często służą do podkładania się więc za dużych ich nie chce,
-warriorzy nie są idealną hordą walczącą ale 25% w core być musi, fajniejsze są chamy ale cóż,
-dwie piątki minerów to genialna opcja, od biedy zawsze mogą być odginaczką w naszej strefie,
-chamy, 100pkt za +2 do CR, 2 ataki z siłą 6, swift reformy i stubborn na lordzie,

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

OMG, ale slabe ;-)

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

Illegal.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Co zepsułem?

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

Gyros zjada Ci slot maszynki, bo ma templejt.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Czyli jest 5 maszyn. 2 klopy, gyros, 2 armaty.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

kudłaty pisze:Czyli jest 5 maszyn. 2 klopy, gyros, 2 armaty.
Noob. :mrgreen: :mrgreen:

OOPS coś (anvil) wypadło przy copy and paste.
My bad.
Ostatnio zmieniony 14 gru 2010, o 14:52 przez Jedy Knight, łącznie zmieniany 1 raz.
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

Bartys
Kradziej
Posty: 967
Lokalizacja: KULT

Post autor: Bartys »

mas jeszcze kowadełko, które jest maszyną. Rozpa imo słaba niestety. Też bardzo bym chciał lorda na tarczy ale takiego jak twój zabija prawie każda horda z gw w max 3 tury cc a za droższego wchodzi zbyt wielu hamów.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

W 3 drafcie wycięto zapis o tym że kowadło zajmuje slot maszyn. Jak powodem wycięcia tego był wniosek że nie piszecie tego bo jest maszyną wedle zasad to rozpa jest nielegalna, ale można to było jakoś napisać wprost graczom.

Awatar użytkownika
Jedy Knight
Forma Skrótowa
Posty: 3439

Post autor: Jedy Knight »

kudłaty pisze:W 3 drafcie wycięto zapis o tym że kowadło zajmuje slot maszyn. Jak powodem wycięcia tego był wniosek że nie piszecie tego bo jest maszyną wedle zasad to rozpa jest nielegalna, ale można to było jakoś napisać wprost graczom.
Napisałem, że wypadło przy copy and paste.
Jeszcze pomyślimy - ja tam jestem przeciwnikiem cięcia Dwarfów. Natomiast Szczury, Demony, Wampiry - mają o wiele za fajnie. [-X
Obywatelu, zrób sobie dobrze sam.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

To pewnie trzeba będzie wywalić thundów, gyrosa i minerów i wrzucić hordę hamców. Dobra, olewam tą rozpę zobaczę i tak do Bazyla mam czas.

Awatar użytkownika
Barbarossa
Mniejsze zło
Posty: 5612

Post autor: Barbarossa »

Kowadło jest maszyną wg FAQa, tak samo, jak kociołek DE!

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

1 Dwarf Lord @ 226 Pts
General; Shieldbearers; Great Weapon; Gromril Armour
Rune of Preservation
Rune of Resistance
Rune of Stone
Rune of the Furnace

1 Runelord @ 371 Pts
Anvil of Doom; Great Weapon; Gromril Armour
Spelleater Rune

10 Quarrellers @ 140 Pts
Great Weapon; Crossbow; Light Armour; Standard

10 Quarrellers @ 140 Pts
Great Weapon; Crossbow; Light Armour; Standard

10 Rangers @ 125 Pts
Great Weapon; Rangers; Heavy Armour; Standard; Musician

27 Warriors @ 285 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician

1 Cannon @ 130 Pts
Rune of Burning
Rune of Forging

1 Grudge Thrower @ 150 Pts
Engineer
Rune of Accuracy
Rune of Burning
Rune of Penetrating

1 Grudge Thrower @ 170 Pts
Engineering Runes [75]
Rune of Accuracy
Rune of Penetrating (x2)

5 Miners @ 55 Pts
Great Weapon; Heavy Armour

5 Hammerers @ 103 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician
Rune of Battle

30 Hammerers @ 378 Pts
Great Weapon; Heavy Armour; Standard; Musician

1 Organ gun @ 120 Pts



Models in Army: 109

Total Army Cost: 2393
Ostatnio zmieniony 29 gru 2010, o 01:02 przez kudłaty, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cahir
Falubaz
Posty: 1025
Lokalizacja: Londyn

Post autor: cahir »

Moim skromnym zdaniem Lord jest do bani. Wykorzystane tylko 50 punktów na runy? Przecież jak on w coś wejdzie to:
1. nic jego nie może zabić, bo to jenerał przecież!
2. ma kosić, cisnąć i masakrować!
A ten to nie wiem sam co wykombinuje... Daj mu flaming ataki na ew. regenke. Na drzewce też będzie miło.

W sumie powinieneś się zdecydować w co dajesz - w Lorda na maxa, czy support Twoich oddziałów przez Runelorda i BSBka. IMO trzeba się na coś zdecydować i pójść w to na maxa, bo masz za mało punktów na obydwie opcje. Bo tak nic nie będziesz miał - ani pierdolnięcia porządnym Lordem, ani antymagii i przerzutu za szmatę...

Na Runiarzu zawsze daję MR of Balance i 2 Scrolle.
2x10 kuszoli ok. Zawsze coś tam postrzelają.
Zamiast 10 Thundów dałbym więcej Rangerów... 10 zostanie zmieciona w 1. turze combatu, a tak przynajmniej będą mieli czym oddać i przytrzymają ten klocek na trochę dłużej.
Maszynki zrobione typowo. Organki <3
No i wychodzi, że bez Rangerów (w liczbie 20 ;]) masz tylko 2 klocki do combatu. Nie liczę Lorda z 5cioma Hamcami, bo oni są chyba do zadań specjalnych...

Fajnie, że pomyślałeś o Minerach - jest klimat i namieszać troszkę na tyłach mogą.
"Jeździec patrzy na nią. Ciri widzi błysk oczu w szparze wielkiego hełmu, ozdobionego skrzydłami drapieżnego ptaka. Widzi odblask pożaru na szerokiej klindze miecza trzymanego w nisko opuszczonej dłoni."

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Lord żeby mieć flamingi i dwuraka płaci za tą imprezę dodatkowym runem na broń, wychodzi 25 za magic i flamin, a odporność na flamingi powszechna niemal jak regeneracja (regeneracja to dupa na 4+, odporność na flamingi to dupa na 2+). Owszem można lorda wymienić na bsb puszkę i wsadzić go do oddziału, ale narazie w testach lord z 5 hamców do statica i stubborna dobrze się sprawdzał (za wyjątkiem demonów).

Thundzi to błą ctrl + c ctrl+v. Kombinacja runiarza z dwoma scrolami i balancem fajna ale nie na etc.

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Odwiedziłem chłopaków we Wrocku i zagraliśmy lokala wczoraj, ligi tak nie wymaksuje ale impreza bardoz fajna. Zagrałem:

1.Bitwa demony i Khumanor. Rozpa na GUO, letterach, 2 heraldach tęczy (life i light), nurglingach, furiach, jakiś bsb khorna z -2LD (mega opcja bo się feara oblewa). Przegrałem zaczynanie, demony naparły. W mojej turze doszedłem na 12 cali kuszami w furie, drugimi na bardzo blisko w nurglingi, natomiast warriorzy w hordzie podeszli na 7 cali do flamerów i zacięło się kowadło na dwie tury, a po doszarżowaniu mieli spokojnie czas na demontaż flamerów bo nie miał czym skontrować, wysadziłem sobie organy. W następnej turze flee warriorami, lettery redirect w 5 hamców z królem. Na drugiej flance Guo wpada w kusze walczące z nurglingami i miażdży. Drugie nurglingi i furie wystawiły się na działa. W swojej cofnąłem hamców by nie dostali GUO i letterów. Zaszarzowałem kuszami na bok letterów walczących z królem, dostawienie tylko 1 modelem bo impas był, zebrałem warriorów, artyleria redukuje letterów z bsb przez te dwie tury mega klocka do 9 sztuk. Demony poszarżowały maszyny, Guo i letterzy palą szarżę na hamców, potrzebowali spore rzuty. Szarża zebranych warriorów w bok letterów walczących z królem by uwolnić combat, przeżywa jeden letter i będę miał dzięki temu free reform w turze przeciwnika, hamce napierają marszem stają flanką do Guo i z kowadła chcą szarżować resztki letterów z herladem, 1 na kowadle. Demony szarżują 4 oddziałami w hamce, robię flee bo nie miałem w takim combacie czego szukać, a po stracie hamców i darmowym reformie warriorami po combacie z letterami wpadam we falmery a potem w dwa unity nurglingów i jak się okazało heralda tęczy który nie miał już gdzie uciekać przed górnikami i scoutami. Guo nie dociera już nigdzie, lettery chowają się, przeżywają w 2 i ranny bsb (1 na ilość ran). Wynik w sumie 12-8.

2.Bitwa VC i Maryś. Rozpiska na mega klocu bloodknightów z wampirami, 3 oddziały batów, 2 duże kloce core piechoty, necro.
Przegrywam zaczynanie, w swojej turze szarża króla w przód knightów i z kowadłem hordy hamców w bok. Brzmi to bardzo dobrze, ale wbrew pozorom wcale takie fajne nie jest. Pierwsza tura combatu mocno na plus, dwaj boczni blood knighci nie robią nic, ale za to dobrze się regenerują. W następnej turze dostaję wagon szkieli na flankę hamców a lord VC pije miksturę siły. Tu było kulanie o losy bitwy, jakby zabił króla ja byłby w czarnej dupie. Miał 4 ataki z hatem, siłą 8 za każdą ranę dodatkowy atak, wszystko blood drinkerem więc dodawał blood knightów do combatu. Trafił 3, nie zranił 1 i z 2 saveów na 6+ z rerolem zdałem 1, z dodatkowego ataku oczywiście rana, więc król stoi na ostatniej. W swojej turze w szkielety wprowadzam kuszników tak że dokładam do interesu 4 ataki z siłą 5 po nich. Król przeżywa 3 turę wampira lorda (teraz już tylko 5 siły) a nieleczony drinkerem oddział się rozpada, król zabija generała VC a oddział hamów małego wampira. W miedzy czasie zabiłem oddział batów a drugi zostawiłem na 1 ranie oraz z pozostałego kloca szkielich zostało 9 modeli wystawionych na 10 scoutów z dwurakami i hordę warriorów. Podajemy sobie ręce bo to w sumie koniec skoro progi są co 150pkt. Wynik 20-0.

3.Bitwa i HE Dymitra. Rozpiska na smoku, dużej jeździe z bsb, dużych włóczniach, łukach, małych phenixach z sorcery, 2 magach. Przegrywam zaczynanie. Mam jedną maszynę bez flamingów. Warriorów wprowadzam w dragon princów (krasnale szarzujący jazdę są fajni), nie ogarniam że skoro bsb dał +k6 do rezultatu to jest miękki niczym kaczuszka i nie zabijam go. Smok zabija kusze w domku i z darmowego reforma ustawia mi się na flankę combatu warriorów, orzeł na ostatniej ranie zabija organy by potem zablokować jeszcze klopę bez flamingów. Duże hamce z królem napierają na włóczników, tracą 9 w jedną fazę ale ich łamią i gonią. Na flance epicki combat 5 phoenixów na 10 scoutów na moją korzyść, po zdaniu steadfasta z raz czy dwa. Małe hamce łapią łuki w combacie a drugie je dopadają z kowadła i kroją. Smok przez całą grę dostawał co tylko mógł. Strzelanie z płonących maszyn nie było super fajne, ale skoro ma się możliwość trafiania go z armaty co turę (i jeździec i smok dostaje) oraz klopy to w końcu i 2+ się obleje. Klopa bez flamingów co prawda nie zraniła smoka dwa razy, ale za to armata przeszła przez warda na ogień i zadała 6 ran. W rezultacie to smok uciekał przed krasnalami. W ostatniej turze zdołałem go trafić, ale ranny jeździec przeżył. Straciłem małe hamce zabite przez łuczników, organy i warriorów których zabił smok i nie zostali złapani, po czym poleciał i ich złapał, zamiast gonić czaił się na dużych hamów ale z pomocą kowadła wyszli po za LOS. Wynik 17-3.

Rozpiska sprawdzała się dość dobrze. Lord nawet w tak ekonomicznej wersji coś potrafi, aczkolwiek przed smokiem go raczej chowałem. Jedyne co to myślę nad tymi organkami, można w ich miejsce dać armatę a forgingiem (mam 5 pkt wolnych) ale chyba zostanę jeszcze chwilę przy nich bo fajnie ogarniają jakieś dziwne małe oddziały typu furie/baty/harpie. Klocuszek 10 scoutów wbrew pozorom się przydaje, wiadomo że frontalnie wiele nie może, ale zawsze możemy sobie wzmocnić którąś z flank czymś takim.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

kudłaty pisze:Odwiedziłem chłopaków we Wrocku i zagraliśmy lokala wczoraj, ligi tak nie wymaksuje ale impreza bardoz fajna. Zagrałem:

1.Bitwa demony i Khumanor. Rozpa na GUO, letterach, 2 heraldach tęczy (life i light), nurglingach, furiach, jakiś bsb khorna z -2LD (mega opcja bo się feara oblewa). Przegrałem zaczynanie, demony naparły. W mojej turze doszedłem na 12 cali kuszami w furie, drugimi na bardzo blisko w nurglingi, natomiast warriorzy w hordzie podeszli na 7 cali do flamerów i zacięło się kowadło na dwie tury, a po doszarżowaniu mieli spokojnie czas na demontaż flamerów bo nie miał czym skontrować, wysadziłem sobie organy. W następnej turze flee warriorami, lettery redirect w 5 hamców z królem. Na drugiej flance Guo wpada w kusze walczące z nurglingami i miażdży. Drugie nurglingi i furie wystawiły się na działa. W swojej cofnąłem hamców by nie dostali GUO i letterów. Zaszarzowałem kuszami na bok letterów walczących z królem, dostawienie tylko 1 modelem bo impas był, zebrałem warriorów, artyleria redukuje letterów z bsb przez te dwie tury mega klocka do 9 sztuk. Demony poszarżowały maszyny, Guo i letterzy palą szarżę na hamców, potrzebowali spore rzuty. Szarża zebranych warriorów w bok letterów walczących z królem by uwolnić combat, przeżywa jeden letter i będę miał dzięki temu free reform w turze przeciwnika, hamce napierają marszem stają flanką do Guo i z kowadła chcą szarżować resztki letterów z herladem, 1 na kowadle. Demony szarżują 4 oddziałami w hamce, robię flee bo nie miałem w takim combacie czego szukać, a po stracie hamców i darmowym reformie warriorami po combacie z letterami wpadam we falmery a potem w dwa unity nurglingów i jak się okazało heralda tęczy który nie miał już gdzie uciekać przed górnikami i scoutami. Guo nie dociera już nigdzie, lettery chowają się, przeżywają w 2 i ranny bsb (1 na ilość ran). Wynik w sumie 12-8.
zapomniałeś dodać że:

1. na samym początku poinformowałeś że tęczaki nie mogą być w BL :lol2: no cóż, błąd nie doczytałem, ale byłem pewien że jest jak w WoChu, a jednak nie więc ma radość z flaffu GW wzrosła wielce

2. zdradzasz tajniki mych rozp i ciężkich rozkmin :wink:

3. ten GUNO który miał wielki dystans do przegięcia do hamków... miałem nie wyrzucić 2x 1 i by dobiegł ale "my skill is to low" :lol2: ale umiem przewidzieć 1 na kowadło 8)

4. tak kombo z -2LD na BSB polecam każdemu graczowi DoCh... jedna z bardziej przegiętych icon w tej armii... z tym banneram to stabborn na 9ld ( 7ld) nie wychodzi tak łatwo jak się wydaje

5.
Dmtrij pisze:GG 15:01:53
wychodzi na to, ze jesteś najlepszy:)
Khumanor pisze:GG 15:02:00
ta :D
dziękuje z wspaniałą grę bez spinki i w miłej atmosferze... jak zawsze na turniejach wychodzą nowe zasady których wcześniej nie rozkminiałem i jednocześnie za pomoc w zasadach, ich interpretacji :D

pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Irek_Dwarf
Chuck Norris
Posty: 418
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: Irek_Dwarf »

Khumanor pisze: 1. na samym początku poinformowałeś że tęczaki nie mogą być w BL :lol2: no cóż, błąd nie doczytałem, ale byłem pewien że jest jak w WoChu, a jednak nie więc ma radość z flaffu GW wzrosła wielce
Jak długo grasz demonami ? Pytam bo dla mnie jest to oczywiste choć nigdy nimi nie grałem :)

Co do rozpy Kudłatego nie brakuje Ci BSB-ka który dawał by prawie pewne zdane stubborny ?
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Trzeba mieć jaja żeby rzucać stubborna bez rerolla, a tak poważnie to nie ma czego wywalić. Owszem bsb jest fajny, niby można dość ekonomicznego typa wsadzić za rangerów, ale nie wiem czy on jest aż tak potrzebny, abstrahując od tego że część tych punktów trzeba by wsadzić w kuszników/warriorów by w core było 25%. Niby się da to wykonać ale goły bsb mnie mało podnieca (dobrze to brzmi), przepraszam na rune of stone mu styknie.

Awatar użytkownika
Khuman
Ciśnieniowiec
Posty: 7116
Lokalizacja: Wrocławskie pastwiska / The Gamblers ()====[]>>>>>>>>>>>>

Post autor: Khuman »

Irek_Dwarf pisze:
Khumanor pisze: 1. na samym początku poinformowałeś że tęczaki nie mogą być w BL :lol2: no cóż, błąd nie doczytałem, ale byłem pewien że jest jak w WoChu, a jednak nie więc ma radość z flaffu GW wzrosła wielce
Jak długo grasz demonami ? Pytam bo dla mnie jest to oczywiste choć nigdy nimi nie grałem :)
za długo... pierwsza armia ( 11 lat temu ) :twisted:

zasugerowałem się flaffem z WoChu :? mój błąd :mrgreen:

BSB u kudłatego jest mało potrzebny bo wielkie klocki WL czy inne WoChu zostaną dość dobrze pokrojone przez shooting... i to nie on będzie zdawał tego stubborna 8)

ODPOWIEDZ