Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 22 lip 2018, o 05:56

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 12:31 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 10 maja 2016, o 18:16
Posty: 20
Jestem w trakcie składania rozpiski z 9th age do Undying Dynasties na 1600 punktów, tylko, że nie mam zbyt dużej praktyki, więc rodzi się bardzo dużo pytań.
Np. Czy branie szkieletów core 'owych ogranicza się tylko do łuczników, bo inni nie mają sensu?
Czy wzięcie Casketu i Dread Sphinxa do rare' u to dobry ruch?
Czy na tych punktach trójka katafrakty ze sztandarem i muzykiem cokolwiek zrobi?
A co do dowództwa to czy wystarczy dwóch akolitów?
Cóż, jestem dość nowy w tej kwestii...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 12:41 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13677
Lokalizacja: Ordin Warszawa
Bartoromeo napisał(a):
Jestem w trakcie składania rozpiski z 9th age do Undying Dynasties na 1600 punktów, tylko że nie mam zbyt dużej praktyki, więc rodzi się bardzo dużo pytań.
Np. Czy branie szkieletów core 'owych ogranicza się tylko do łuczników, bo inni nie mają sensu?
generalnei szkielety wystawia siena 3 sposoby:
1) bunkier lucnzikow dla magow albo lucznicy po prostu (troche mniej efektywne niz z poprzedniej edycji, ze wzgleud na zmieniony los, ale nadla trafiajaj na 5+)
2) bunkier najtanszych szkieletow dla magow
3) szkielety z spearami z mumia dla podbitego ws'a
Cytuj:
Czy wzięcie Casketu i Dread Sphinxa do rare' u to dobry ruch?

miom zdaniem dread sphinx jest troche za drogi. cascetu tez pewnie bym nie bral na obecne zasady, choc mozliwe, ze jego branie ma sens
Cytuj:
Czy na tych punktach trójka katafrakty ze sztandarem i muzykiem cokolwiek zrobi?
bym bral co najmniej jedna piatke

Cytuj:
A co do dowództwa to czy wystarczy dwóch akolitów?
Cóż jestem dość nowy w tej kwestii...

2 wystarczy. zawsze jednak warto miec architektow jak sie ma na to pkty.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 14:08 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 10 maja 2016, o 18:16
Posty: 20
Hmm a czymże jest owa wspomniana mumia?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 14:17 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2014, o 20:29
Posty: 330
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań
Faraon/Tomb King lub Tomb Prince/Nomarch - bohater z "undying will"


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 14:22 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 10 maja 2016, o 18:16
Posty: 20
Dziękuję, a co do magii, to czy path of sands jest użyteczne, czy raczej niezbyt polecane? No i czy rydwany w tej edycji coś potrafią zdziałać?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 15:04 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13677
Lokalizacja: Ordin Warszawa
domena wlasna jest bardzo dobra a jednoczesnie jest jedynym sposobem na leczenie oddzialow (mozliwe, ze z book of the dead, jelsi grasz na duzje ilosci contruktow).

na rydwanach gram od 2006 roku. nigdy nie byly slabe, a teraz sa lepsze niz w 8 edycji


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 18:29 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 10 maja 2016, o 18:16
Posty: 20
Załóżmy, że:

HERO
Death Cult Acolyte lvl 2 Path of sands General 90+35pts
Dispell scroll (35pts)

Death Cult Acolyte lvl 2 Path of sands Hierophant 90+35pts
Book of the Dead (35pts)

Nomarch 100+12+20pts
Heavy armor (12pts)
Fleshrender (20pts)

CORE

21 skeleton archers 126pts

21 skeleton archers 126pts

3 skeleton chariots 135+10+10pts
Standard (10pts)
Musician (10 pts)

SPECIAL

24 necropolis guard 224+24+35+10pts 293
Paired weapons (24pts)
Standard Banner of Speed (10+25Pts)
Musician (10pts)

5 tomb cataphracts 295+10+10pts
standard (10pts)
musician (10pts)
underground ambush

Sand scorpion 85pts
underground ambush

RARE

Casket of Phatep 115pts

Myślałem o tym, żeby nomarcha podłączyć do Necropolis Guradów, a priest' ów do oddziałów szkieletów.
1600pts


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 20:28 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13677
Lokalizacja: Ordin Warszawa
od razu mow na jakie pkty grasz.

hero z najwyzszym ld musi byc generalem.

pamietaj tez, ze w 9ta gra sie na scenraiusze, wiecpotrzebujesz jakies sztandary (choc 3 to nie jest malo, to pomyslalbym o sztandarze na lukach).

osobiscie zamienilbym 1 oddzial lukow na jakies odginaczki (pewnie fasty), 4 rydwan i zwiekszyl drugi oddzial odpowiednio.

jak masz tak malo constructow pewnie zamiast ksiazki bym wzial dodatkowy czar na magu. takze zainwestowalbym w warbanner na wezach za reszte pkt.

mumii dalbym warda 4+ albo regeneracje (ew. mithril mail i warda 5+) i zwyklego dwuraka.

jak mowilem mi osobiscie sie cascet nie podoba zbytnio. Bralbym w rare cos z: morghasty, gigant, katapulty, ale nie jest on sam w sobie zly i widzialem, ze sie pojawial w roznych rozpiskach.

mysle, ze sama ropziska nie jest zla. szczegolnie na poczatek.

tak z ciekawosci skad jestes i gdzie zacyznasz grac?


Ostatnio edytowano 11 maja 2016, o 20:34 przez Shino, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 20:31 
Mudżahedin
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2014, o 20:29
Posty: 330
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań
Primo - nomarcha musi być gieńkiem bo ma najwyższy Ld (ktoś mnie uprzedził :D )
Secundo - cataphracts kosztują 20 więcej jeśli bierzesz ambush, czyli jednego mniej i 35 punktów możesz na coś jeszcze wydać (np. czwarty chariot) albo bez ambusha

Jakie masz modele? Ta wiedza by pomogła.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 20:47 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 10 maja 2016, o 18:16
Posty: 20
Jestem z Pruszkowa, tutaj też zaczynam grać. A co do modeli, to nie mam żadnego, składam rozpiskę, żeby wiedzieć co mam ustrzelić i czego wyszukiwać.
Edit. Mam armię Wood Elves na 1600 pkt w 8 edycji.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 21:16 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13677
Lokalizacja: Ordin Warszawa
zapraszam wiec na jakis turniej na narbutta. Wiem, ze moze nie wyglada to najlepiej, ale w takim miejscu dosc szybko zalapiesz duzo zasad. Gra sie zazwyczaj na 2500, wiec niewiele wiecej co wystawiasz z tego co rozumiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 11 maja 2016, o 21:25 
Pseudoklimaciarz

Dołączył(a): 10 maja 2016, o 18:16
Posty: 20
Jeśli uda mi się pożyczyć figurki, no i skleić coś sensownego na 2500. Poza tym moja wiedza na temat zasad jest niemal zerowa, jestem zieloniutki niczym goblin wśród leśnej gęstwiny. Młodzieniaszek ze mnie. A poza tym turniej gdzie by się odbył? Wybacz, pierwszy raz słyszę hasło "narbutta".

Pod hasłem "fast" kryje się core' owa konnica?
A Winged Reapers są okay?
I czy ward save' a można używać przy każdej ranie, czy on jest tylko na magiczne ataki?
Do katafrakty Rending Banner jest dobrym posunięciem?
Skorpion może zostać? Czy jednak nie ma on dobrej renomy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 12 maja 2016, o 01:22 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13677
Lokalizacja: Ordin Warszawa
po kolei: narbutta to nazwa ulicy na ktorej jest wiekszosc turniejow w warszawie. Wiekszosc osob stad zaczynala tam grac (przynajmniej turniejowo). Jest niedaleko sgh

fast to skrot od fast cavalry, wiec tak. Wzialbym ze 2 oddzialy konnych z ta zasada (z lukami albo bez. nie ma to takiego znaczenia w sumie)

winged reapers sa ok na duze pkty jak masz duzego maga z book of dead. Na mniejsze sa troche gorsi. Wystawialbym je w ilosci od 4 w oddziale

ward save'y dzialaja na kazda rane. regeneracja dziala na rany nie zadane z plonacych atakow i leathal strike'ow

skorpion jest calkiem ok. Bardzo fajny oddzial zarowno do atakowania maszyn/magow jak i do przeszkadzania przeciwnikowi

rending banner jest moim zdaniem ciut za drogi na nich, ale nie jest tez zlym wyborem. Przez s5 nie maja oni czasem za duzej sily przebicia na oddzialy ciezkiej kawalerii.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 13 maja 2016, o 07:22 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 17:10
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa
Gwoli sprawiedliwości, to Warda też da się wyłączyć - ataki z zasadą "divine attacks" albo "ward-breaking attack".

_________________
Uprawa warzyw od 1997 roku
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 13 maja 2016, o 10:00 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 18:23
Posty: 2191
Lokalizacja: Oleśnica
@Glonojad

Nie do końca. Wyłączenie, to całkowity brak rzutu obronnego (czyli tak jak regeneracja vs ogniste ataki lub woundujący "6" lethal strike), a w przypadku divine attacks vs ward save w dalszym ciągu masz możliwość wybronienia się wardem, aczkolwiek jest ona mniej efektywna niż normalnie (reroll udanych ward save'ów).

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Początki z TK
PostNapisane: 13 maja 2016, o 18:19 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 17:10
Posty: 1047
Lokalizacja: Warszawa
Racja, racja, chodziło mi po prostu o to, ze nie ma pewnych sejwow zawsze.

_________________
Uprawa warzyw od 1997 roku
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.061s | 12 Queries | GZIP : Off ]