Qc jest Najwspanialszą Żabą

Poczytaj jak słaby i dziurawy jest dany pomysł na armię, zanim nie przyniesie on wygranej na następnym masterze.

Moderatorzy: Yudokuno, PAWLAK

ODPOWIEDZ
QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Re: Qc jest Najwspanialszą Żabą

Post autor: QQrydza »

Ja naprawiałem dziś rozpiskę Dancy tak, żeby coś robiła i doskładałem się takich dwóch klocków:
Cuat lord, Pyro/Alchemy, BSB, Essence, 625
SKink Adept Druidysm, Palanqin, Sun Tablet, 290
2x15 braves, 140
1x30 brave 3 caimans M,S, Banner of Speed, 620
1 x 5 raptors, 270
2 x 3 pteradon Riders, 190
2 x 1 spearback, 135
1 x 2 salamanders, 325
1 x taurosaur, engine of ancients, 540
2 x 1 taurosaur, 450

Saurian Warlord, Gen, XHW, Alpha Carnosaur, Starfall Shard, Obsidian Rock, 860
Cuat lord, Pyro/Alchemy, BSB, Essence, Biding Scroll, 680
SKink Adept Druidysm, Sun Tablet, 230
2x15 braves, 140
1x30 brave 3 caimans M,S, C, Flaming Banner, 625
1 x 5 raptors, 270
2 x 3 pteradon Riders, 190
2 x 1 spearback, 135
2 x 1 taurosaur, 450
w obu wypadkach drugi lub trzeci stedziu pożera jakies dodatkowe unity i itemy żeby zmaxymalizowac napor w obu wypadkach.

Cory takie bo ja saursow nienawidze. No i bez shamanismu sa ch*
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

A w ilu procentach rozpisek bretki byli chłopi xD pewnie jeszcze gorsze proporcje.

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Tylko, że w przypadku skink braves to dodatkowa porażka z tytułu, że będąc core pojawiają się tylko w 60% rozpisek etc, pomimo iż mają w sobie wbudowane różne opcje. Grają prawie tylko minimum unit size golasy, a są jeszcze do wyboru skinki z poisoned javelinami, skinki z łukami, skink+caiman kohorty lub horda z poisonem w cc i potencjalnym hatred od palanquina).
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Core w SA to jakaś pomyłka i dramat, raptem dwie opcje które są tak ograniczone że można tylko płakać.
Ograniczenia marek na saurusach, łuki wymieniające tarcze za 2 (xDD) pt, javeliny kosztujące ciężką kasę i kohorta (ikoniczna jednostka tej armii) która zwyczajnie wypadła z mety. Skinki pojawiają się niemalże tylko i wyłącznie w małych oddziałach, a i to nie zawsze.
Podczas robienia nowej rozpy Core to zawsze największy ból.

[*]
Obrazek

Awatar użytkownika
Glonojad
Kretozord
Posty: 1715
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Glonojad »

Stan pisze:A w ilu procentach rozpisek bretki byli chłopi xD pewnie jeszcze gorsze proporcje.
Tylko ze na KotRow i errantow jakos mniej się narzekania slyszy. A spam coreowy nanmale punkty wychodzi o ile pamiętam calkiem zacnie...
Uprawa warzyw od 1997 roku
ObrazekObrazekObrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Jedyna zaletą core są jest 20 procent. A powinno być 15
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Dla mnie to zniżka dla niepełnosprawnych. :twisted:
Obrazek

Cuendae
Wałkarz
Posty: 85

Post autor: Cuendae »

Ja tylko nie rozumiem, czemu usunęli skinko plujki z core..

Ogólnie to już by sporo zróżnicowało, bo jak chcesz grać na plujkach, to nie masz scoringów w core albo 1 oddział, czyli trzeba zapchać specjalami, co zabiera punkty z Guerilla/Thunderów.

Już byłoby trochę więcej opcji do wyboru.

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5210

Post autor: Stan »

Może dlatego że to byłoby autoinclude nawet jakby był droższy o np 20% niż teraz w special xD

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Stan pisze:Może dlatego że to byłoby autoinclude nawet jakby był droższy o np 20% niż teraz w special xD
Nie
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Skink hunters pojawili się w najmniejszej ilości army listów na etc z jungle guerilli i mieli najniższy pick rate z tejże kategorii (3 osoby wzięły po 1 unicie, co daje nam 18% armii SA), więc trochę wątpię czy jako core podrożony o 1/5 ceny byliby auto-include. Kiedyś jak jeszcze byli w jednostkach podstawowych w 9th age, to mieli mniejszego aima oraz brak opcji vanguarda, czyli pewnie trafiliby tam w biednej postaci.

Btw przez jakiś czas w core unitsach były snake swarmy. Nikt ich nigdy nie spamował ani nie uważał za gięte, więc czemu je wyrzucili stamtąd, to nie mam pojęcia.
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Cos dey r dum
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Cuendae pisze:Ja tylko nie rozumiem, czemu usunęli skinko plujki z core..

Ogólnie to już by sporo zróżnicowało, bo jak chcesz grać na plujkach, to nie masz scoringów w core albo 1 oddział, czyli trzeba zapchać specjalami, co zabiera punkty z Guerilla/Thunderów.

Już byłoby trochę więcej opcji do wyboru.
Bo to jednostka która jest ekstremalnie skuteczna przeciwko wszystkiemu co nie ma wygiętych sejwów - Monstery, duże Demony, większość Large Inf/Cav etc (wszystko poza core btw). W Core jest to zwyczajna przeginka. Żeby to zbalansowac, musieliby wycenić to za ciężką kasę - ale wtedy nie będą grały. To zwyczajnie nie ma prawa się udać.
Co do argumentu o braku scoringów: obecnie musisz mieć SW (Core) + Hunterzy (Guerilla), po tych zmianach możliwe będzie posiadanie np. TG (Special) + Hunterzy (Core). Oczywiście wyjdzie to drożej (o różnicę TG|SW), no ale wiadomka - TG>SW. Bardzo łatwo o abuse, "Czerwoni z Góry" nigdy się na to nie zgodzą tak czy siak. Tutaj radzę zwyczajnie odpuścić. :wink:
Okoń pisze:Skink hunters pojawili się w najmniejszej ilości army listów na etc z jungle guerilli i mieli najniższy pick rate z tejże kategorii (3 osoby wzięły po 1 unicie, co daje nam 18% armii SA), więc trochę wątpię czy jako core podrożony o 1/5 ceny byliby auto-include. Kiedyś jak jeszcze byli w jednostkach podstawowych w 9th age, to mieli mniejszego aima oraz brak opcji vanguarda, czyli pewnie trafiliby tam w biednej postaci.

Btw przez jakiś czas w core unitsach były snake swarmy. Nikt ich nigdy nie spamował ani nie uważał za gięte, więc czemu je wyrzucili stamtąd, to nie mam pojęcia.
Co mają picki Hunterów z aktualnego ETC do ich bycia w Core? Kompletnie różne sytuacje, w Guerilli konkurują z całym bookiem, szczególnie z resztą Guerilli. W Core tylko z pozostałymi dwiema jednostkami. Nawet w bieda opcji były chętnie brane z powodów wymienionych wyżej, to fakt - jednostka maksowana po całości jak za czasów 7 edycji. :D
Swarmy są ogólnie gównem - bezużyteczna zasada która może maks sprzątnąć kilku piechociarzy, zerowy value w CC, odginaczka z 5/10 M.

IMO aby fixnąć core powinni zrobić dwie rzeczy:
1) "Naprawić" aktualne jednostki: ograniczenia marek na SW, same marki i/lub ich ceny, cena Braves, cena Javelinów, łuki (wtf), dodać opcję xhw i/lub poisona aby można było chociażby próbować grać na dużych oddziałach.
2) Dodać nową jednostkę. "X jednostka jest Core jeśli Y jest generałem" odpada z wiadomych przyczyn. Kawaleria skinków Tichi-Huichi też ponieważ to ta sama rola co Terki, więc druga jednostka zwyczajnie przestaje istnieć. Jedyne co przychodzi mi do głowy to Feral SW z Xhw, wyższym movem/agi, gorszym save, Light Troops. Coś na pewno się znajdzie. :)
Druga opcja niestety nie wchodzi w grę, pierwsza jest o wiele bardziej prawdopodobna ponieważ wymaga małych ingerencji w kodeks.
Obrazek

Cuendae
Wałkarz
Posty: 85

Post autor: Cuendae »

Tylko hunterzy w core nie mieliby vanguarda, więc czy te strzałki na 12 cali, które bardzo łatwo giną bylyby aż tak gięte?
10 skinków wbija 3 poisony, większość potworów ma 3 lub 4+. W pierwszej turze nie strzela, a w drugiej może ich być już niewiele.
Poza tym nawet.. chyba możemy mieć na coś dobre strony? Właśnie zabijanie potworków. Na takie wdg skinki już są useless.
Plus jak chcesz robić tg jako scoringi w armii to na nic innego już punktów mieć nie będziesz.
Ja bym wcale nie szedł w maks skinki core.. wolę mieć pkt na stedzia i latajki

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Raczej na 24", bo chodzą drugie tyle. :P W pierwszej mogą strzelić jeśli jest odpowiednie wystawienie lub nie zaczynają. A jeśli przeciwnik chce walić cennymi pociskami po skinkach - be my guest. :mrgreen:
Możemy mieć na coś dobrze, zgadzam się. Ale coś tak wyspecjalizowanego w Core to imo lekka przeginka. Próbowano to już przepychać kilka razy, szansa na powrót do dawnych wygięć jest w zasadzie zerowa.
Proponuję najpierw skupić się na istniejących oddziałach. :wink:
Obrazek

Awatar użytkownika
Okoń
Masakrator
Posty: 2336
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Okoń »

Patrzenie przez pryzmat poprzednich edycji jest niedobre, bo to były całkiem inne realia. Gorsze saurusy, pitki/słoneczka sprzątające oddziały, sporo tańsze skinki i patologiczne blokowanie szarży schodkami też mają coś do powiedzenia.

Jeżeli poisony op, to mogliby dać chociaż opcję skirmishujących corowych łuków..

Swarmy z movement 7"/14" byłyby całkiem w porządku.
Obrazek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

Może niekoniecznie OP, ale Czerwoni chcą uniknąć skirmisha z poisonem za wszelką cenę. Gdzieś na forum T9A jeszcze wiszą posty na ten temat.
Proponowałbym javeliny zamiast łuków. Już istnieją więc nie trzeba dodawać nic nowego, a łuki zostawić jako alternatywę dla Braves. Najpierw tylko zdjąć koszt punktowy całkowicie albo zostawić tarcze przy wymianie dla łuków.
7/14 <3
Obrazek

Cuendae
Wałkarz
Posty: 85

Post autor: Cuendae »

Ok Danca, to złóż rozpiskę z skink hunterami w core (tylko bez vanguarda). Skinki minimum 10, base cost x 2, ppm ten sam.

Wtedy zobaczymy czy będzie taka gięta :)

Największą zaletą chmurek w core kiedyś, był brak potrzeby scoringow, więc dawales po prostu chmurki i co chcesz. Teraz tak kolorowo nie jest moim zdaniem, biorąc pod uwagę, że specjale scoringi nasze są po prostu drogie i słabe

Edit: Szkoda, że chcą uniknąć czegoś co powinno byc podstawą naszej armii. Chociaż niech dadzą je bez skirmisha ale light troops

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Falubaz
Posty: 1038

Post autor: Dancaarkiiel »

200% bazowego kosztu jest nierealne c'mon broskie x--D

O, to byłoby coś. Javeliny w core z dla Braves z Light Troops, można nawet dać je 0-30 żeby nie było jakiś wygięć przypadkiem. Najpierw niech tylko naprawią kohortę :P
Obrazek

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9481
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Nowego unitu nie bedzie, ale ugrywalnia żółwia, dajac mu coś na kształt zasad idola, albo grindy 2d6 s5, hate, tanszy koszt, więcej spd

Imo nie ma co kombinowac, ładowac potwory do maxa i jechać z nimi
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

ODPOWIEDZ