Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 19 cze 2018, o 15:27

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 223 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 11:10 
Chuck Norris

Dołączył(a): 17 lut 2016, o 02:11
Posty: 447
Nie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 11:27 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 lis 2011, o 18:24
Posty: 1101
No właśnie Stand Behind mówi, że możesz umieścić go gdziekolwiek pomimo, że posiada zasadę Front Rank.

Cytuj:
Stand Behind
The model can be placed anywhere in its unit (it doesn’t have to be placed as far forward as possible, even if it has
Front Rank).


Jedynie co jest dalej napisane, to to, że nie możesz go umieścić bliżej przodu, jeśli spowoduje to przesunięcie do tyłu modelu z Front Rank, ale bez Stand Behind. No i że jak masz niedopasowaną podstawkę, to ignorujesz zasadę Stand Behind.

_________________
Sprzedam:
WoCH/WDG
Demony/Bestie

Polskie tłumaczenie 9th Age :
9th Age PL

Tłumaczenie na zamówienie (np. AoS, Mordheim) => PW


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 11:43 
Mudżahedin

Dołączył(a): 17 gru 2006, o 10:36
Posty: 248
Lokalizacja: Rawa Maz
No właśnie o ten zapis mi chodziło to jak w końcu jest musi stać w pierwszym szeregu czy gdzie chce?? c co do drugiego pytania
AndrzejAndrzej napisał(a):
Nie
a jakieś poparcie swojej tezy??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 12:04 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2012, o 06:26
Posty: 1013
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Nawet jak sztandarowy może stać gdzie chce to nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Musi ustąpić miejsca w pierwszym szeregu czempionowi i postaci.

Co do tego że nie można zabić sztandarowego w walce - to zwykły model rank and file jak każdy inny. Nie możesz go obrać ma cel, tego konkretnego modelu. Bijesz wszystko w jednostkę i przeciwnik zdejmuje modele po kolei.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 12:47 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2016, o 20:00
Posty: 595
kanti napisał(a):
a jakieś poparcie swojej tezy??

Rulebook. :^)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 13:31 
Mudżahedin

Dołączył(a): 17 gru 2006, o 10:36
Posty: 248
Lokalizacja: Rawa Maz
Ciara napisał(a):
Nawet jak sztandarowy może stać gdzie chce to nie ma to absolutnie żadnego znaczenia. Musi ustąpić miejsca w pierwszym szeregu czempionowi i postaci.

Co do tego że nie można zabić sztandarowego w walce - to zwykły model rank and file jak każdy inny. Nie możesz go obrać ma cel, tego konkretnego modelu. Bijesz wszystko w jednostkę i przeciwnik zdejmuje modele po kolei.
a co ze sztandarowym armii on jest postacią ale jako sztandarowy zyskuje zasade że nie musi stać w pierwszym szeregu czy jednak musi?? I tu juz jest to ważne bo jesli bedzie musiał stac w pierwszym szeregu to można po nim bić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 13:36 
Chuck Norris

Dołączył(a): 25 cze 2011, o 19:50
Posty: 387
Lokalizacja: Gdańsk
Podaj mi strone z rulebooka, gdzie jest napisane, że BSB dostaje mozliwośc stania w innym niż pierwszy szereg, dobra nie mam siły - z postaci robisz battle standard bearer, a nie zwykłego sztandarowego. Przy zwyklym sztandarowym jako command groupe masz napisane, że nie musi stac w pierwszym szeregu, natomiast przy bsb takiego zapisku nie ma.

_________________
_______________________________


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 13:55 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2016, o 20:00
Posty: 595
Kanti, czytałeś rulebooka w ogóle? :P

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 14:18 
Mudżahedin

Dołączył(a): 17 gru 2006, o 10:36
Posty: 248
Lokalizacja: Rawa Maz
ok spokojnie byłem przekonany że BSB też dostaje zasade Stand Behind. Jak jej nie dostaje to wiadomo że stoi w pierwszym szeregu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 15:32 
Szef Wszystkich Szefów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 maja 2007, o 08:12
Posty: 3232
Lokalizacja: 8B/Bielsko-Biała
Czy dobrze widzę, że zmieniła się kolejność modyfikatorów (strona 12 rb)
Kiedyś było tak, że najpierw było trafianie na 4+ z przez Parry, a potem dokładało się +1 to hit z Lightning Reflexes, czyli elfy trafialy w parry na 3+
Teraz widzę że +1/-1 są przed wartościami ustalonymi, czyli parry nigdy nie da się trafić lepiej niż na 4+

Czy dobrze widzę czy coś mi umknęło?

_________________
Złomowisko: https://goo.gl/photos/xRMRQZGkEgCpcHcx5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 15:49 
Wałkarz

Dołączył(a): 14 lip 2016, o 14:04
Posty: 82
Też mi to trochę pomieszało, ale koledzy wyjaśnili ;)

viewtopic.php?f=36&t=44146&start=280

Teraz parry to nie jest zawsze to hit na 4+, tylko to 4+ wynika to ze zmiany WS'a (pkt 1 - "values borrowed or set to certain nunmbers"), więc parry nie łapie się na punkt 4 tej kolejności imo. W 2.0 4+ na trafienie z parry masz na samym początku modyfikowania, bo to wynika ze zwiększenia WS defensywnego modelu, a nie z zasady, że jest nie można go lepiej trafiać, niż na 4+ i później lecą wszystkie inne modyfikatory.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 16:29 
Falubaz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 sie 2012, o 06:26
Posty: 1013
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Dokładnie. Parry to nie jest coś ala zawsze trafiasz na 4+. Po prostu ustala wartości wsa i na tej podstawie określasz na ile trafiasz przed wszystkimi innymi modyfikatorami.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 10 sty 2018, o 16:32 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13613
Lokalizacja: Ordin Warszawa
tylko to nie jest ustalanie na poczatku modyfikatorow, ale na koncu (ten punkcik z always)

w skrocie jest jak bylo :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 11 sty 2018, o 09:01 
Wałkarz

Dołączył(a): 14 lip 2016, o 14:04
Posty: 82
Parry z 1.3:
Close Combat Attacks from opponents in the front of a model with Parry can never score successful hits on to-hit rolls of better than 4+. This is not considered a to-hit modifier. Apply this before applying any to-hit modifiers.

Parry z 1.9:
Parry can only be used against Close Combat Attacks from the Front Facing. The model gains +1 Defensive Skill, or its Defensive Skill is always equal to the Offensive Skill of the attacker, whichever is higher.

Parry z 1.3 dotyczy modyfikowania “to hit” i może podlegać dalszym modyfikatorom „to hit.”
Parry z 1.9 dotyczy modyfikacji DS., a nie „to hit.”

Gdyby modyfikatory z czarów, przedmiotów, lub innych reguł specjalnych wpływały na wartość DS modelu, to rzeczywiście parry dotyczyło będzie punktu 4 ze strony 12 (DS +1 or always equal to OS of the attacker).
Ale w sytuacji, gdy rozpatrujemy „to hit” i modyfikatory z tym związane, to w kontekście reguł ze strony 12 DS nie ma nic do rzeczy, bo na podstawie DS ustalamy wartość podstawową (na podstawie tabeli „to hit”), która następnie może podlegać dalszym modyfikacjom (punkty 1-4).
IMO :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 11 sty 2018, o 09:48 
Chuck Norris

Dołączył(a): 17 lut 2016, o 02:11
Posty: 447
Marek_W napisał(a):
Parry z 1.3:
Close Combat Attacks from opponents in the front of a model with Parry can never score successful hits on to-hit rolls of better than 4+. This is not considered a to-hit modifier. Apply this before applying any to-hit modifiers.

Parry z 1.9:
Parry can only be used against Close Combat Attacks from the Front Facing. The model gains +1 Defensive Skill, or its Defensive Skill is always equal to the Offensive Skill of the attacker, whichever is higher.

Parry z 1.3 dotyczy modyfikowania “to hit” i może podlegać dalszym modyfikatorom „to hit.”
Parry z 1.9 dotyczy modyfikacji DS., a nie „to hit.”

Gdyby modyfikatory z czarów, przedmiotów, lub innych reguł specjalnych wpływały na wartość DS modelu, to rzeczywiście parry dotyczyło będzie punktu 4 ze strony 12 (DS +1 or always equal to OS of the attacker).
Ale w sytuacji, gdy rozpatrujemy „to hit” i modyfikatory z tym związane, to w kontekście reguł ze strony 12 DS nie ma nic do rzeczy, bo na podstawie DS ustalamy wartość podstawową (na podstawie tabeli „to hit”), która następnie może podlegać dalszym modyfikacjom (punkty 1-4).
IMO :)

tldr - wniosek jest taki, że jest tak jak było, czy nie? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 11 sty 2018, o 14:33 
Nerd Forumowy
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 gru 2006, o 11:47
Posty: 13613
Lokalizacja: Ordin Warszawa
Zasada inaczej dziala ale daje ten sam efekt


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 12 sty 2018, o 00:59 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2010, o 18:20
Posty: 4471
Lokalizacja: Wrocław
Czy można mieć więcej niż 10 inicjatywy?

_________________
JimMorr napisał(a):
Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 12 sty 2018, o 01:13 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 lut 2012, o 18:23
Posty: 2181
Lokalizacja: Oleśnica
Tak, ale jak ktoś ma więcej niż 10 inicjatywy, to bije tak jakby miał 10.

Cytuj:
Agility above 10 are resolved at Agility 10

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 12 sty 2018, o 04:27 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 sty 2010, o 18:20
Posty: 4471
Lokalizacja: Wrocław
Dzięki, tak mi się wydawało, ale nie mogłem tego znaleźć.

_________________
JimMorr napisał(a):
Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 17 sty 2018, o 10:17 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2016, o 10:11
Posty: 542
Lokalizacja: Kraków
Oddział posiada battle focus. Wypadają naturalne 6, które generują 2 hity, przeciwnik ma itemik, który powoduje, że trzeba przerzucić owe 6 w rzucie to hit. I teraz pytanie czy wygenerowane dodatkowe hity przepadają, czy też przerzucam tylko 6 a ten dodatkowy hit z battle focusa zostaje i wlicza się do trafień?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 223 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.039s | 13 Queries | GZIP : Off ]