Border Princes

Border Princes

Niezależne Forum WFB/9th Age
 
Teraz jest 21 mar 2019, o 09:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 476 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 6 mar 2019, o 01:19 
Chuck Norris

Dołączył(a): 6 mar 2009, o 01:59
Posty: 371
Próbuję od nowa nauczyć się zasad 9th age i poza tym, że są napisane po chińsku z tysiącem odesłań, nie jestem w stanie ustalić, która wersja jest obecnie obowiązująca. Na stronie 9th age jest wersja 2.0,tę ściągnąłem i wydrukowałem. Jednak np. Abrasus na swoim kanale przed ponad 3 miesiącami omówił zasady 2.05 w relacjido 2.04. Tam (w 2.05) np. Potion of Strength nie jest wg relacji Abrasusa "One use only"-choć w wersji zasad na stronie nadal jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 6 mar 2019, o 01:24 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 kwi 2012, o 11:15
Posty: 532
Lokalizacja: Poznań
2.05 było jeszcze kiedy 2edycja była w wersji beta. Potem weszła w "GOLD" przestała być beta i wrócili z numerowaniem do początku, przez co teraz to 2.0, która jest obecnie najbardziej aktualną. Przy zmianie z 2.05 -> 2.0 GOLD parę drobnych rzeczy uległo zmianie stąd ten potion.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 6 mar 2019, o 01:35 
Chuck Norris

Dołączył(a): 6 mar 2009, o 01:59
Posty: 371
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam wrażenie, że paradoksalnie 9th age ma jeszcze wyższy próg wejścia niż WHFB miał kiedykolwiek. Na przykład zasady LoS są w podręczniku tak wytłumaczone, że właściwie należałoby czytać je od razu z komentarzem - jak Prawo wekslowe:) Szeregu decyzji autorów zasad też nie rozumiem, np. po cholerę oddzielono siłę od AP, to wydaje się być zupełnie zbędna komplikacja. Albo czemu rozbito charakterystykę jednostek na trzy wersy, oddzielając Off od Def?? Advanced Squad Leader wygląda przy tym jak symulacja dla dzieci:)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 6 mar 2019, o 09:10 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 16:49
Posty: 391
Lokalizacja: Katowice
Bocian napisał(a):
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam wrażenie, że paradoksalnie 9th age ma jeszcze wyższy próg wejścia niż WHFB miał kiedykolwiek. Na przykład zasady LoS są w podręczniku tak wytłumaczone, że właściwie należałoby czytać je od razu z komentarzem - jak Prawo wekslowe:) Szeregu decyzji autorów zasad też nie rozumiem, np. po cholerę oddzielono siłę od AP, to wydaje się być zupełnie zbędna komplikacja. Albo czemu rozbito charakterystykę jednostek na trzy wersy, oddzielając Off od Def?? Advanced Squad Leader wygląda przy tym jak symulacja dla dzieci:)


Akurat wymienione przez ciebie zmiany są wszystkie na lepsze: rozdzielenie siły i AP sprawiło, że jest zróżnicowanie tych dwóch współczynników - są modele/bronie, które mają dużą siłę bez AP i vice versa. Trzyliniowe charakterystyki są super - dużo czytelniejsze niż wcześniejsze (może jedynym problemem tutaj są dinozaury używające AB). Rozdzielenie Off i Def było konieczne - teraz masz jednostki, które mają dużo Def i mało Off (jako kowadła) i jednostki, które mają na odwrót :p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 6 mar 2019, o 10:32 
Chuck Norris

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 21:36
Posty: 389
Bocian napisał(a):
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Mam wrażenie, że paradoksalnie 9th age ma jeszcze wyższy próg wejścia niż WHFB miał kiedykolwiek. Na przykład zasady LoS są w podręczniku tak wytłumaczone, że właściwie należałoby czytać je od razu z komentarzem - jak Prawo wekslowe:) Szeregu decyzji autorów zasad też nie rozumiem, np. po cholerę oddzielono siłę od AP, to wydaje się być zupełnie zbędna komplikacja. Albo czemu rozbito charakterystykę jednostek na trzy wersy, oddzielając Off od Def?? Advanced Squad Leader wygląda przy tym jak symulacja dla dzieci:)

Te zmiany są najbardziej widoczne w 2ch armiach które były już remodelowane, DL i WDG. W demonach przykładowo są Hoarderzy(stare bestie nurgla) które mają 3 offa i 6 deffa, dzięki czemu bardzo słabo się biją ale prawie wszystko trafia je bazowo na 4+.
Rozdzieleni siły i ap pozwoliło np. barbarzyńcom mieć siłę 4 ap 0. A najlepszy przykład tego na co to pozwala jest w Lizakach - Temple Guardzi zamiast halabardy i tarczy, czyli bezsensownego połączenia, mają Cobalt Club który jest w jednej ręce i można tarcze z nim używać, i sam z siebie daje +2 siły ale nie daje ap. Czyli mają 3+ save, S6 ap1 i parry.

_________________
Keep Calm
and
Przestań Mamucić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 6 mar 2019, o 10:42 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 maja 2012, o 13:08
Posty: 2150
Lokalizacja: Warszawa
Nie mają parry

_________________
Obrazek

Moje pacyny:
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=10&t=46765


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 6 mar 2019, o 11:08 
Wodzirej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2016, o 20:00
Posty: 741
Potwierdzam (;_;) - Cobalt Club to melee weapon dający +2S, nie Hand Weapon dający +2S.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 6 mar 2019, o 11:39 
Chuck Norris
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 gru 2017, o 16:49
Posty: 391
Lokalizacja: Katowice
Dancaarkiiel napisał(a):
Potwierdzam (;_;) - Cobalt Club to melee weapon dający +2S, nie Hand Weapon dający +2S.


Raczej Close Combat Weapon ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 6 mar 2019, o 12:07 
Chuck Norris

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 21:36
Posty: 389
Jest to o tyle śmieszne że powinny być, gdyż taki był zamysł podczas robienia tego itemu XD A przynajmniej tak by wynikało z raportów XD

_________________
Keep Calm
and
Przestań Mamucić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 8 mar 2019, o 18:56 
Masakrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2013, o 12:20
Posty: 2154
Ulubiona broń kazdego equitańczyka

_________________
Maluję dla Perfectly Painted Studio!

https://www.facebook.com/PerfectlyPaintedStudio/

perfectlypaintedstudio@gmail.com


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 16 mar 2019, o 14:08 
Kretozord
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2013, o 21:49
Posty: 1981
Lokalizacja: Warszawa
Czy second awakening skavenów działa na snajperkę z taumaturgii? Imo tak, ponieważ użyte są kosci do określenia ilości hitów. Czy działa na kometę? Tutaj już nie mam pewności, ale może też? Wordingi:
Kod:
Second Awakening (50 pts)
When the bearer casts a spell of type Damage for which dice are used to determine the number of hits this spell inflicts, you may choose to reroll those dice. If so, all dice must be rerolled.

Kod:
The Caster rolls D3+1 and the target rolls D3. If the Caster’s roll is higher, the target suffers a number of hits equal to the difference between their respective rolls. These hits wound automatically with Armour Penetration 10 and Magical Attacks.

Kod:
Place a counter on the target point. At the end of each sub- sequent Magic Phase roll a D6; if 1–3 is rolled, add another counter on the same point. If 4–6 is rolled, each unit within (2D6+X)′′, where X is equal to the number of counters, suf- fers 2D6 hits with Strength 5, Armour Penetration 2, and Magical Attacks. If a unit fails a Panic Test forced by the spell, it Flees directly away from the marked point. The spell then ends, remove all counters.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 16 mar 2019, o 14:25 
Falubaz

Dołączył(a): 18 lip 2013, o 20:15
Posty: 1335
Na snajperkę działa. Turlasz obie kostki, patrzysz na wynik i jak chcesz przerzucić to wszystkie.
Na Wrath of God nie działa bo to nie jest Damage. Jakby był Damage to by działało.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: 16 mar 2019, o 15:54 
Kretozord
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 mar 2013, o 21:49
Posty: 1981
Lokalizacja: Warszawa
Fakt, „Ground”, dzięki :D

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: wczoraj, o 07:58 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2007, o 11:11
Posty: 4053
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland
Takie pytanie. Pozornie głupie.
Random movement a reakcje na szarże.
Są reakcje czy nie? Jeśli nie to z czego to wynika?

_________________
Coma napisał(a):
I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: wczoraj, o 09:04 
Wodzirej
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 sty 2016, o 20:00
Posty: 741
Nie ma. Jest to ruch wg zasad "Pursuit", a one nie pozwalają na reakcję inną niż hold.
Obrazek
str 74

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Pytania dotyczące wersji 2.0
PostNapisane: wczoraj, o 09:27 
Niszczyciel Światów
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 gru 2007, o 11:11
Posty: 4053
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland
No to jasne. Dzięki

_________________
Coma napisał(a):
I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 476 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Template made by DEVPPL - Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL
[ Time : 0.212s | 11 Queries | GZIP : Off ]