Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Furion, kudłaty, Lidder

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1235
Rejestracja: 12 gru 2006, o 23:47
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: esgaroth » 10 lip 2019, o 21:53

ale zwalony jest opis coverów w tej planszówce :|
standard -> large -> large
to jest soft cover, hard cover, czy no line of sight? i które zdanie o tym mówi?

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1384
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Ciara » 10 lip 2019, o 22:49

Pytasz się czy standard widzi large schowane za innym largem? Ofc nie. Równe (lub wyższe) poziomy blokują losa.
Obrazek

Mamut
Chuck Norris
Posty: 591
Rejestracja: 23 lip 2017, o 21:36
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Mamut » 10 lip 2019, o 23:31

esgaroth pisze:ale zwalony jest opis coverów w tej planszówce :|
standard -> large -> large
to jest soft cover, hard cover, czy no line of sight? i które zdanie o tym mówi?
system nie zwalony, po prostu ludzie do 8semki przyzwyczajeni.
s 12
'• Being interrupted by the base of a model that has an equal or bigger Height than both the model and its target (see “Model Classification ”, page 87 , for more details; Model Rules such as Tall or Skirmisher can affect this)"
polecam też 4tą stronę summaries(122 pdfa) bo tam jest wszystko ładnie obrazkowo pokazane.
No i polecam też ogółnie czytać rulesbooka, bo to pomaga z takimi pytaniami XD
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013

Dreef
Falubaz
Posty: 1298
Rejestracja: 17 lip 2010, o 11:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Dreef » 16 lip 2019, o 11:14

Czy to:

Arcane Knowledge (60 pts) - Wizards only
The Vampire knows the Hereditary Spell in addition to its other spells. Spells cast by the Vampire gain +6" range. This effect is decreased to +3" range for Aura spells. Bound Spells and spells without range are not affected.

Zadziala na czesc w nawiasie tego:

The target suffers 1 hit with Strength 10, Armour Penetra- tion 10, Magical Attacks, and Multiple Wounds (D3).
⟨⟨If the target is within 12′′ of the Caster, the spell tar- gets a single Character or Champion joined to the tar- getunit.⟩⟩

Czyli innymi slowy, czy snajperka focused bedzie na 18 cali?
Obrazek

katerek
Masakrator
Posty: 2736
Rejestracja: 24 paź 2008, o 14:44
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: katerek » 16 lip 2019, o 11:43

Dreef pisze:Czy to:

Arcane Knowledge (60 pts) - Wizards only
The Vampire knows the Hereditary Spell in addition to its other spells. Spells cast by the Vampire gain +6" range. This effect is decreased to +3" range for Aura spells. Bound Spells and spells without range are not affected.

Zadziala na czesc w nawiasie tego:

The target suffers 1 hit with Strength 10, Armour Penetra- tion 10, Magical Attacks, and Multiple Wounds (D3).
⟨⟨If the target is within 12′′ of the Caster, the spell tar- gets a single Character or Champion joined to the tar- getunit.⟩⟩

Czyli innymi slowy, czy snajperka focused bedzie na 18 cali?
Nie, bo:
The effect of a spell defines what happens to the target of the spell when the spell is success-
fully cast. Spell effects are never affected by Special Items, Model Rules, other spell effects,
or similar abilities affecting the Caster, unless specifically stated otherwise.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Kradziej
Posty: 967
Rejestracja: 4 sty 2016, o 20:00

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Dancaarkiiel » 16 lip 2019, o 11:48

Typowe wydłużanie zasięgów z czarów (Divinacja, Asfad, Aknowledge) działa tylko na wartość "range" danego zaklęcia. Ewentualne zasięgi już w opisie zaklęcia nie są modyfikowane.
Obrazek

Dreef
Falubaz
Posty: 1298
Rejestracja: 17 lip 2010, o 11:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Dreef » 16 lip 2019, o 12:41

Dancaarkiiel pisze:Typowe wydłużanie zasięgów z czarów (Divinacja, Asfad, Aknowledge) działa tylko na wartość "range" danego zaklęcia. Ewentualne zasięgi już w opisie zaklęcia nie są modyfikowane.
Ten uczuc jak tracisz generala w 1 turze, bo nie znasz zasad :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1384
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Ciara » 16 lip 2019, o 13:07

Znaczy się ten uczuć kiedy tracisz generała w 1szej turze bo przeciwnik zwałowal? xd
Obrazek

Dreef
Falubaz
Posty: 1298
Rejestracja: 17 lip 2010, o 11:34
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Dreef » 16 lip 2019, o 21:46

Ciara pisze:Znaczy się ten uczuć kiedy tracisz generała w 1szej turze bo przeciwnik zwałowal? xd
O ten dokladnie xD
Obrazek

katerek
Masakrator
Posty: 2736
Rejestracja: 24 paź 2008, o 14:44
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: katerek » 9 sie 2019, o 07:43

Mam taką zagwostkę dotyczącą "zdziesiątkowania":

Mamy oddział 9 ludków + bohater, (razem 10 chłopa, 12 HP) w wyniku czaru ginie 9 ludków. Pozostaje sam bohater, rzuca na liderkę i ...
1. Czy w takiej sytuacji podlega on zasadzie "decimated" i rzuca na połowę swojej Dis?
2. Jeśli nie zda i ucieknie to czy w kolejnych rundach też rzuca na połowę Dis do czasu aż się ogarnie i "stanie" się single model unit (charakter)?
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Bela
Falubaz
Posty: 1198
Rejestracja: 17 lis 2011, o 18:24

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Bela » 9 sie 2019, o 12:34

Pula HP do zasady Decimaited nie uwzględnia HP herosów. W twoim wypadku pula wynosi 9 bo tyle posiada oddział w army list. Bohater w takim oddziale sprawia że masz 3hp z puli 9 więc ponad 25%. Strona 84 decimated.
Potem bohater jest traktowany jako nowy oddział na potrzeby rally test. Strona 102, ostatni akapit.
Sprzedam:
WoCH/WDG
Demony/Bestie

Polskie tłumaczenie 9th Age :
9th Age PL

Tłumaczenie na zamówienie (np. AoS, Mordheim) => PW

katerek
Masakrator
Posty: 2736
Rejestracja: 24 paź 2008, o 14:44
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: katerek » 9 sie 2019, o 13:50

Bela pisze:Pula HP do zasady Decimaited nie uwzględnia HP herosów. W twoim wypadku pula wynosi 9 bo tyle posiada oddział w army list. Bohater w takim oddziale sprawia że masz 3hp z puli 9 więc ponad 25%. Strona 84 decimated.
Potem bohater jest traktowany jako nowy oddział na potrzeby rally test. Strona 102, ostatni akapit.
Doczytałem bohaterów wlicza się do puli HP (właśnie ta strona 84) przy dziesiątkowaniu, ale faktycznie później już na swoją dyscyplinę zdają.
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Bela
Falubaz
Posty: 1198
Rejestracja: 17 lis 2011, o 18:24

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Bela » 9 sie 2019, o 14:59

Przepraszam, nie zbyt jasno się wyraziłem, bo w sumie są dwie pule:
- pula HP oddziału z której obliczamy, czy oddział podlega zasadzie Decimated (początkowa wielkość oddziału) - i tu HP herosów nie jest dodawane,
- pula HP jaką posiada obecnie oddział - tu już HP bohaterów wlicza się
Sprzedam:
WoCH/WDG
Demony/Bestie

Polskie tłumaczenie 9th Age :
9th Age PL

Tłumaczenie na zamówienie (np. AoS, Mordheim) => PW

katerek
Masakrator
Posty: 2736
Rejestracja: 24 paź 2008, o 14:44
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: katerek » 9 sie 2019, o 21:07

Dzia
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

ODPOWIEDZ