Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, kudłaty, Furion, Lidder

ODPOWIEDZ
as1
Chuck Norris
Posty: 563
Rejestracja: 11 gru 2007, o 20:59

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: as1 » 12 wrz 2020, o 16:44

Jak działa dokładnie overrun?
x5

x3

x1
po zabiviu odziału w szarży robię overruna odziałem x1.
Na mojej drodze stoi oddział x3 który ucieka w wyniku reakcji na wcześniejsza szarże.
1. Czy zabijam ten odział i mogę zrobić reforma?
2. Czy jeżeli za tym uciekającym oddziałem stoi inny oddział x5 to czy mogę go zaszarżować?

Mamut
Wodzirej
Posty: 686
Rejestracja: 23 lip 2017, o 21:36
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Mamut » 13 wrz 2020, o 10:11

as1 pisze:
12 wrz 2020, o 16:44
Jak działa dokładnie overrun?
x5

x3

x1
po zabiviu odziału w szarży robię overruna odziałem x1.
Na mojej drodze stoi oddział x3 który ucieka w wyniku reakcji na wcześniejsza szarże.
1. Czy zabijam ten odział i mogę zrobić reforma?
2. Czy jeżeli za tym uciekającym oddziałem stoi inny oddział x5 to czy mogę go zaszarżować?
Wszystko jest w BRB, strona 74:
"2. Forward Ahead
Without moving the Pursuing unit, check what the first obstacle (Board Edge, enemy Unit Boundary, or obstruction)
within the rectangle directly ahead of the unit formed by its Front Facing and the rolled Pursuit Distance would be.
The Unit Spacing rule is ignored when doing this check and for all movement during Forward Ahead. If more than
one is applicable, apply the uppermost one."
"2.2. Enemy Unit
If the first obstacle would be the Unit Boundary of an enemy unit that did not Flee from the same combat, the
Pursuing unit declares a Charge against that unit, using its Pursuit Distance roll as its Charge Range. If there is more
than one possible target, the Pursuing unit chooses which to Charge. The Charged unit may not perform any Charge
Reactions (not even if already Fleeing)
. The Pursuing unit immediately performs a Charge Move (following all the
normal Move Chargers rules) towards the previously determined Facing."
i potem strona 43
"11.E.h Charging a Fleeing Unit
When Charging a Fleeing unit, follow the rules for Charge Moves, except that the Charging unit can move into contact
with any Facing of the Charged unit. Do not align or maximise base contact. Once the Charger makes contact with
the Fleeing unit, the Fleeing unit is removed as a casualty
. Once the Fleeing unit has been removed, the Charging unit
can take a Discipline Test. If the test it passed, the unit may perform a Post-Combat Pivot manoeuvre.
A unit that has Charged a Fleeing unit is Shaken until the end of the Player Turn."

Czyli!
Deklarujesz Overrun -> sprawdzasz że x3 będzie pierwszym celem, x3 jest fleeing ale nie może uciekać dalej bo to pursuit -> dochodzisz w kontakt z x3 -> reforma itd. -> oddział x5 nie jest częścią tego manewru, ew. zdaje panikę jeżeli był w 6' od x3
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

ODPOWIEDZ