Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, kudłaty, Furion, Lidder

ODPOWIEDZ
as1
Chuck Norris
Posty: 573

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: as1 »

Jak działa dokładnie overrun?
x5

x3

x1
po zabiviu odziału w szarży robię overruna odziałem x1.
Na mojej drodze stoi oddział x3 który ucieka w wyniku reakcji na wcześniejsza szarże.
1. Czy zabijam ten odział i mogę zrobić reforma?
2. Czy jeżeli za tym uciekającym oddziałem stoi inny oddział x5 to czy mogę go zaszarżować?

Mamut
Wodzirej
Posty: 730
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

as1 pisze: 12 wrz 2020, o 16:44 Jak działa dokładnie overrun?
x5

x3

x1
po zabiviu odziału w szarży robię overruna odziałem x1.
Na mojej drodze stoi oddział x3 który ucieka w wyniku reakcji na wcześniejsza szarże.
1. Czy zabijam ten odział i mogę zrobić reforma?
2. Czy jeżeli za tym uciekającym oddziałem stoi inny oddział x5 to czy mogę go zaszarżować?
Wszystko jest w BRB, strona 74:
"2. Forward Ahead
Without moving the Pursuing unit, check what the first obstacle (Board Edge, enemy Unit Boundary, or obstruction)
within the rectangle directly ahead of the unit formed by its Front Facing and the rolled Pursuit Distance would be.
The Unit Spacing rule is ignored when doing this check and for all movement during Forward Ahead. If more than
one is applicable, apply the uppermost one."
"2.2. Enemy Unit
If the first obstacle would be the Unit Boundary of an enemy unit that did not Flee from the same combat, the
Pursuing unit declares a Charge against that unit, using its Pursuit Distance roll as its Charge Range. If there is more
than one possible target, the Pursuing unit chooses which to Charge. The Charged unit may not perform any Charge
Reactions (not even if already Fleeing)
. The Pursuing unit immediately performs a Charge Move (following all the
normal Move Chargers rules) towards the previously determined Facing."
i potem strona 43
"11.E.h Charging a Fleeing Unit
When Charging a Fleeing unit, follow the rules for Charge Moves, except that the Charging unit can move into contact
with any Facing of the Charged unit. Do not align or maximise base contact. Once the Charger makes contact with
the Fleeing unit, the Fleeing unit is removed as a casualty
. Once the Fleeing unit has been removed, the Charging unit
can take a Discipline Test. If the test it passed, the unit may perform a Post-Combat Pivot manoeuvre.
A unit that has Charged a Fleeing unit is Shaken until the end of the Player Turn."

Czyli!
Deklarujesz Overrun -> sprawdzasz że x3 będzie pierwszym celem, x3 jest fleeing ale nie może uciekać dalej bo to pursuit -> dochodzisz w kontakt z x3 -> reforma itd. -> oddział x5 nie jest częścią tego manewru, ew. zdaje panikę jeżeli był w 6' od x3
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1767
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Czy stomp attacks oraz breath weapon attack w melee można alokować w characterów? Czy zawsze idzie w oddział? Czy w ten sposób, nawet jak stykamy się smokiem tylko z championem, ataki idą w oddział?

I jeszcze jedno pytanie, wszystkie stomp attacks muszą iść w jeden oddział, czy tak?

Mamut
Wodzirej
Posty: 730
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Marek G pisze: 12 paź 2020, o 07:39 Czy stomp attacks oraz breath weapon attack w melee można alokować w characterów? Czy zawsze idzie w oddział? Czy w ten sposób, nawet jak stykamy się smokiem tylko z championem, ataki idą w oddział?

I jeszcze jedno pytanie, wszystkie stomp attacks muszą iść w jeden oddział, czy tak?
Nie, tak, tak, tak
Stompy i zionięcia(i impacty i grindy) są alokowane jak strzelanie, więc jak bijesz się z 5cioma ziutkami i hero to wszystko w oddział, ALE! jak jest np. 2 ziutków i 2 herosów to rozdzielasz między nich po równo(np z 3 stompów 1 w herosa A, 1 w herosa B, 1 w oddział). Woundy nie przechodzą też między wound poolami, czyli jak masz 5 ziutków i herosa, wylosujesz 6 stompów i wszystkie wejdą to wszystkie idą w oddział, w herosa nic.

Oczywiście w challange wszystko w challange.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1241
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Jak rozliczać modele gdy strzelam z maszynki Area Attack 4x4 w oddział z war platformą (np. taką 3x5 modeli). Kiedyś chyba zastępowała daną ilość modeli dla potrzeb area ale teraz nie mogę tego znaleźć w rb. Nadal tak to działa? Gdzie to jest w rb?

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1447
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Nadal tak to działa. Należy pamiętać że ilość hitów nie może przekroczyć ilości modeli fizycznie znajdujących się w jednostce. Nie mam pojęcia gdzie mozna to znaleźć. War platforma?

Mam nadzieję że pomogłem, odpisałem jak szybko tylko mogłem, pozdrawiam cieplutko.
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 626
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

W Area Attack jest to opisane ;)

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1767
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Jak należy rozumieć zasadę "Brotherhood of the Dragon Bloodline" w wampirach. Czy jak mam czempiona i wampira z tym bloodlinem, to muszę wywołać duel wampirem, czy mogę to zrobić czempionem? Podobnie z przyjmowaniem, czy może to zrobić którykolwiek inny charakter wampirów, jeżeli mam w tym combacie wampira z tym bloodlinem?

The Vampire gains +2 Offensive Skill, Plate Armour, Weapon Master, and can take any
number of Close Combat Weapons. Whenever possible, unless another model does so
first:
• The Vampire must accept a Duel.
• The Vampire must issue a Duel.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13930
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

moze to zrobic zaropwno champion, jak i inny model mogacy przyjmowac/wyzywac challenge (wight king, nekromanta itp.)

nie moze jednak nie wyzwac challenga, oraz go odmowic, jesli ma takiego wampira w walce

ODPOWIEDZ