Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, kudłaty, Furion, Lidder

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Bela
Falubaz
Posty: 1245
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Bela »

Niestety, według wordingu zasady 2.A.c Simultaneous Effects (strona 5). Wpierw deklarujesz użycie lub nie wszystkich umiejętności, a dopiero wtedy rozpatrujesz ich efekty.

Whenever two or more effects occur at the same time,
resolve effects controlled by the Active Player first. If
there is a choice involved (such as abilities that may or
may not be activated), the Active Player must declare
the use of their abilities before the Reactive Player. Each
player is free to decide in which order they resolve their
own simultaneous abilities. Once both players have de-
clared the use and order of their abilities, resolve their
effects, starting with those of the Active Player.

For example, if both players have abilities that may be
activated at the start of the Magic Phase, the player
whose Magic Phase it is must choose first whether or
not they are using their abilities and in which order.
Then the Reactive Player may choose to use their abili-
ties or not. After that, the effects of the abilities from
both sides are resolved, starting with the Active Player’s
abilities.

Mamy dwie rzeczy, które działają "At the start of Round of Combat", czyli Fear Test i Orison. Oba wykonuje Gracz Aktywny, z tego drugi jest dobrowolny, więc wpierw gracz decyduje, czy go używa czy nie, a po tym deklaruje kolejność ich wykonywania. Teraz powstaje tylko kwestie, czy wybór rodzaju efektu z Orisona tez należy do deklaracji użycia, go czy nie.
Zaraz napiszę na forum 9th age z zapytaniem o tę sprawę.

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1822
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Hej, wydaje mi się, że wyjaśniłeś sprawę. Nie ma też problemu w turze przeciwnika. Wiadomo, że jest Fear, decyzja o Orison następuje zawsze przed testem. Kolejność samego rozpatrywania nie ma już tutaj znaczenia. Dzięki!

Jeśli chodzi o drugą część, dla mnie jest jasne, że jak daję Orison, to od razu wybieram efekt.

Awatar użytkownika
Bela
Falubaz
Posty: 1245
Lokalizacja: Giżycko/Białystok

Post autor: Bela »

No właśnie w moim mniemaniu nie powinno wybierać się od razu efektu, bo wybrać należy tylko, czy zasady użyje się, czy nie. Dopiero jak przychodzi czas na rozpatrzenie efektów orison (czyli w naszym przypadku po wykonaniu testu), a to właśnie jego efektem jest wybór jednej z zasad Wrath, Shield lub Strike.

ODPOWIEDZ