kilka pytań początkującego 2

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

kilka pytań początkującego 2

Post autor: Shino »

Kontynuacja watku. Zbyt duze topici sie ciezko moderuje wiec macie tu kolejny

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

To ja bede na tyle smialy, ze zaczne :) pytanie do sedziow.

W uscisleniach jasno jest zapisane jak wyglada rozpoczynanie. Mysle, ze losowanie czarow tez ma znaczenie. Nie ma kolejnosci losowania (gracz A potem gracz B). Moze sie to wydawac bez znaczenia, ale jednak... glownie problem pojawia sie gdy obu graczy ma mozliwosc wybrania Lore(powiedzmy Liz vs DoCh). W rozpach typowo ustawionych pod magie wybor lore stanowi niejako opis taktyki i sposobu gry. Wiec gdy gracz A wybierze lore jako pierwszy gracz B moze sie pod niego ustawic i na odwrot. Jak to rozwiazac? Rzut koscia kto zacznie jako 1. wybierac czary?

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

rzut kosci kto zaczyna
potem losowanie po jednym magu od tego z najwyzszym levelem do tego z najnizszym

kanti
Mudżahedin
Posty: 256
Lokalizacja: Rawa Maz

Post autor: kanti »

Czy okopy krasnoludzkiej machiny zadają trafienia rydwanowi gdy szrżuje na maszynę??

Janiszek
Masakrator
Posty: 2035

Post autor: Janiszek »

nie.

tomekjar
Falubaz
Posty: 1007
Lokalizacja: Ośmiornica Łódzka
Kontakt:

Post autor: tomekjar »

Czy na czar obszarowy (6tka z WoCh Lore of Nurgle na przykład) działa:

1. Magic Resistance jednego z objętych działaniem czaru oddziałów
2. Ring of Hotek zakładając, że Caster jest ponad 12 cali od pierścienia, ale oddział z pierścieniem jest w zasięgu działania czaru

Z góry dzięki za odpowiedź :D
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie
nie

Awatar użytkownika
Mac
Kretozord
Posty: 1842
Lokalizacja: Kazad Gnol Grumbaki z klanu Azgamod

Post autor: Mac »

kanti pisze:Czy okopy krasnoludzkiej machiny zadają trafienia rydwanowi gdy szrżuje na maszynę??
Janiszek pisze:nie.
Trochę podłączę się do tego pytania bo mam inne wątpliwości bardzo powiązane z tym problemem. Nie dostaje obrażeń, ale traci wszystkie bonusy wynikające z szarży ("machine is treated as behind defended obstacle"). Czy to oznacza, że chariot szarżujący na okopaną maszynę traci możliwość wykonania impact hit'ów?

EDIT: dodatkowo, jeśli odpowiedź na powyższe pytanie będzie brzmiała "tak" czy impacty wykonywane już w kolejnych turach walki (np. przy Doomwheel'u, czołgu imperialnym) też są uniemożliwione?
"Remember, a Dwarf's only as big as his beard."

Awatar użytkownika
gerwaz26
Chuck Norris
Posty: 388
Lokalizacja: XIII Kohorta - Wrocław

Post autor: gerwaz26 »

Witam mam pytanko. Czy jezeli do oddzialu z mark of khorn dolaczymy hero z mark of nurgle to czy caly oddzial bedzie od wplywem obu markow?
Obrazek

Awatar użytkownika
Mhroczny Rycerz
Falubaz
Posty: 1146

Post autor: Mhroczny Rycerz »

gerwaz26 pisze:Witam mam pytanko. Czy jezeli do oddzialu z mark of khorn dolaczymy hero z mark of nurgle to czy caly oddzial bedzie od wplywem obu markow?
Nie.
White Lion pisze:Mam prośbę :)

Nie, nie masz. Chyba że znudziło Ci się to forum, to wtedy możesz kontynuować nakłanianie do piractwa -- Tomash
Why so serious? ;)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Mac pisze: Trochę podłączę się do tego pytania bo mam inne wątpliwości bardzo powiązane z tym problemem. Nie dostaje obrażeń, ale traci wszystkie bonusy wynikające z szarży ("machine is treated as behind defended obstacle"). Czy to oznacza, że chariot szarżujący na okopaną maszynę traci możliwość wykonania impact hit'ów?

EDIT: dodatkowo, jeśli odpowiedź na powyższe pytanie będzie brzmiała "tak" czy impacty wykonywane już w kolejnych turach walki (np. przy Doomwheel'u, czołgu imperialnym) też są uniemożliwione?
Chariot rzeczywiście powinien stracić impacty. Nie wiem jak doomwheel, ale czołg rozdaje impacty w późniejszych fazach walki wydając punkty pary (w sensie, nie musi szarżować by je zadać).
W ogóle z definicji defended obstacle wynika jasno, traktuj tą walkę jakby była już tura po szarży i wszelkie z nią związane bonusy są stracone, więc jeśli może rozdawać impacty w dalszych fazach walki wręcz normalnie to obstacle w tym chyba nie przeszkadza. Inna sprawa, że:
"obstacles present no challenge to its bulk and have no effect on a steam tank. Any obstacles should be removed after the tank has passed through them."
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

czy czar pandemonium (ten, który robi miscasty z dwóch takich samych kości) działa też na parę 6, czyli zapobiega rzucenia IF'ki?
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
ataman
Chuck Norris
Posty: 474

Post autor: ataman »

Afro pisze:czy czar pandemonium (ten, który robi miscasty z dwóch takich samych kości) działa też na parę 6, czyli zapobiega rzucenia IF'ki?
tak, podobnie jak ring of hotec.
.:prawdziwy mężczyzna nie je miodu tylko żuje pszczoły:.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

...poniewaz Miscast jest silniejszy od IF. Majac jednoczesnie mozliwosc posiadania Miscasta i IFki, zawsze masz miscast.

Awatar użytkownika
Aves
Chuck Norris
Posty: 421

Post autor: Aves »

nie wydaje mie sie ze impacty sa "bonusem szarzy", nie ma niczego takiego w zasadach.
Shaman says:

-There is no evil spirits, but some just not like you.

-Spirit lives in de temple of flesh, if u devor flesh you devor spirit and get stronge', now pass me im human leg der is some meat left between der toes.

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Czy możesz rydwanem zadać impacty będąc już w walce? Powiedzmy drugą, trzecią turę? Nie. Więc nie działają w wypadku obstacle'a.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Janiszek
Masakrator
Posty: 2035

Post autor: Janiszek »

Dokładnie. Nie zadaje rydwan impact hitów w takiej szarży.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

Aves pisze:nie wydaje mie sie ze impacty sa "bonusem szarzy", nie ma niczego takiego w zasadach.
w zasadzie jest. Trzeba tylko uwaznie czytac.

co do czolgu i obstacla problemem jest to, ze czolg nie rozjezzac go przy szarzy raczej bo nie przejezdza po nim. Przy szarzy na defended obstacle wystarczy, ze sie doejedzie do obstacla ;)

Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Post autor: Byro »

Swoją drogą to ciekawostka.
Czy można zrobić tak:
Załóżmy, że generujemy 4 lub 5 punktów pary.
Szarża czołgiem na defended obstacle (załóżmy, że za 3 punkty pary).
4d3 impactów nie wykona (bo wynikają z szarży).
Zostają 1 bądź 2 punkty pary (z wygenerowanych), czy można zatem ich użyć w CC na zwykłe grindowanie?
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

tez sie nad tym zastanawialem. Gdyby to zrobic tak, ze deklarujesz za ile pkt pary szarzujesz (norma) potem te ktore ci zostaly moga grindowac. Wyglada sensownie choc nie wiem czy nie powinien po prostu dalej jechac i niszczyc murku. Pewnie wrzuce na ls z drugim rzutem pytan do szczurow :D przez bialystok bedziecie sie musieli meczyc

Zablokowany