8 edycja- pytania

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
Awatar użytkownika
Byro
Niszczyciel Światów
Posty: 4058
Lokalizacja: Wudzyn - Ostland

Re: 8 edycja- pytania

Post autor: Byro »

Obecnie jest automatyczny flee, a wyżynka jest jak szarża jest z pościgu lub overrun'u.
Coma pisze:I po co czytasz komentarze sfrustrowanych miernot?
Niech się durnie trują jadem, oszczędź sobie złego.

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

na każdą kolejną deklarację oddział musi dać flee, i jeżeli go złapiesz to wtedy jest zniszczony. BtW co się dzieje gdy zadeklaruję szarżę na uciekający oddział, starczy mi ruchu żeby go zjeść- czy zamiast tego mogę dać redirecta? ( a pierwotny cel szarzy ucieka sobie dalej?)

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Redirect jest zanim kulniesz swoje 2k6 lub 3k6 na szarże, nie wiesz czy złapałeś w momencie redirecta.

Awatar użytkownika
Król Goblinów
Wodzirej
Posty: 737
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Król Goblinów »

mm ok, tylko jak kulnę na redirecta a uciekający oddział nie ucieknie wystarczająco daleko ( rozważam sytuację gdzie uciekający oddział blokuje mi docelową szarżę) to mam defacto spaloną szarżę i w najgorzym razie 1'apart od tego uciekającego unitu?

Awatar użytkownika
Morti
Mudżahedin
Posty: 345
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Morti »

1
-
-
2

Jednostka oznaczona nr.1 oddalona o 6 cali od jednostki nr.2 deklaruje szarże. Reakcja flee. Nie przekierowywuje szarży. jednostka nr2. wykulałą 3 cale jednostka nr.1 12 cali. I teraz 1 biegnie dalej niż 2 może uciekać. W takim razie co się dzieje :
a)2 jest doganiana i po prostu zdejmuje sie ze stołu
b)1 pali szarże mimo, że powinna pobiec dalej niż 2
c)1 szarżuje na 2 i odbywa sie normalny combat.
d) inna opcja

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

przesuwasz sie o tyle ile wykulales i sciaga sie jednostke przeciwnika ze stolu.
co wiecej juz po przestawieniu sie mozesz zrobic darmowego reforma.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Podwys
Oszukista
Posty: 839
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Podwys »

gdzie mogę znaleść spisane zasady euro? wliczając te nowe ?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

http://rankingshq.com/etc/
klikasz na "rules" i tam masz dwa linki: jeden jest do LoS'a a drugi do zasad na euro.

--- edit ---
przepraszam, wlasnie sprawdzilem tego linka i jest on do starych zasad. nie wiem czemu nie aktualizuja.
ETC AR Draft 5 jest tutaj: http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic ... 18&t=82786
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
Goglem
Wodzirej
Posty: 773
Lokalizacja: Koszali, Klub Zad Trola

Post autor: Goglem »

zgłupiałem :|
tarcza daje +1 do sava w walce wręcz czy tylko ward ?

Awatar użytkownika
Afro
Postownik Niepospolity
Posty: 5678

Post autor: Afro »

Tarcza daje +1 save. Nie masz +1 save za shield i hand weapon jak było w poprzedniej edycji.
"You either die a cyka or live long enough to become a blyat"

Awatar użytkownika
Azgaroth
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3248
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Azgaroth »

Ale rozumiem tylko piechota ma parry save ? A co się dzieje, jeśli bratońscy Man at arms mają HW+sh i warda na 6+ z blessing ? Wtedy parry save się nie liczy czy się kumuluje jak u Tzeenecha ?

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Kumulowanie się warda jest zasadą tzeentcha, natomiast chłopi tak rzadko mają warda że to akurat nie duży problem. Jak masz dwa wardy wybierasz zawsze lepszy.

Awatar użytkownika
NOAK
Mudżahedin
Posty: 302

Post autor: NOAK »

A to nie jest tak, że chłopki w CC muszą używać swoich poolarms? Wybór broni w combacie był w VII ed.

Awatar użytkownika
Kervyn
Chuck Norris
Posty: 497
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kervyn »

Muszą. Parry save'a nie użyją nigdy, podobnie jak Stormvermini i pewnie parę innych oddziałów.
Queek.

Awatar użytkownika
cobra651
Wodzirej
Posty: 738
Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle, Varangian Guard

Post autor: cobra651 »

Panowie mam pytanie jak to jest teraz z rydwanami?? Mogą teraz maszerować, czy dalej jest tak jak wcześniej??

Waldi
Masakrator
Posty: 2026

Post autor: Waldi »

cobra651 pisze:Panowie mam pytanie jak to jest teraz z rydwanami?? Mogą teraz maszerować, czy dalej jest tak jak wcześniej??
Rydwany wciąż maszerować nie mogą.

Awatar użytkownika
Jasiuuu
Undead, Flying, Lucky Git
Posty: 5574

Post autor: Jasiuuu »

chyba że są fastem to w pierwszej turze pomaszerują ; ]
Obrazek
T

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Jasiuuu pisze:chyba że są fastem to w pierwszej turze pomaszerują ; ]
Vanguard nie daje Ci możliwości maszerowania.

Relosu
Kretozord
Posty: 1869

Post autor: Relosu »

chodzilo mu o to ze rusza sie swoj ruch w vanguardzie a potem jeszcze raz, co wyjdzie Mx2 wiec tak jagby marszowaly =)

Awatar użytkownika
Asassello
Pan Spamu
Posty: 8176
Lokalizacja: Warszawka - Kult
Kontakt:

Post autor: Asassello »

czy koleś na smoku/orle/pegazie jest uznawany za "lone character", dzięki czemu dostaje steadfasta w lesie?
Obrazek

Zablokowany