To nie błąd, to rzeczywistośćMuthare pisze:błąd polega na tym że 216 zakłada ze 333 166 i 616 i 661 to cztery osobne wyniki
8 edycja - Pytania 3
Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion
Re: 8 edycja - Pytania 3
@M. Ostatnio czytam mroczną wieżę i przypuszczam, że wszystkie Twoje problemy wynikają z faktu, iż pochodzisz z jakiegoś równoległego świata, w którym wszystko jest inaczej (masz inny rulebook, inne zasady kombinatoryki, może trzecią rękę) i serwer z którego korzystasz pomylił rzeczywistości i łączy Cię z nami.
i pewnie ma certyfikat ze znajomości języka klingońskiego
@Muthare
po co się o coś pytasz, skoro sam wiesz lepiej, ogarnij się i nie pytaj o takie rzeczy
jak tobie i przeciwnikowi pasuje to się możesz wszystkim D6 leczyć i też jest ok
@Muthare
po co się o coś pytasz, skoro sam wiesz lepiej, ogarnij się i nie pytaj o takie rzeczy
jak tobie i przeciwnikowi pasuje to się możesz wszystkim D6 leczyć i też jest ok
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3000
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Ale tutaj nie ma się o co kłócić. Jak ktoś sobie przypomni kombinatorykę w szkole, to były tam wzorki na Permutację z Powtórzeniami oraz Permutację Bez Powtórzeń, które dotyczyły np. ustawiania słowa WARHAMMER, czyli na ile sposobów można przestawić te litery, aby uzyskać inny układ i ponieważ pojawia się 2*M, to dawało to różne wyniki przy różnych wzorkach. Trzeba po prostu stwierdzić co się liczy, bo tutaj jest kwestia Rozróżnialności i Nierozróżnialności kości, a nie tego, że ktoś biorąc 616 i 661 za osobne wyniki źle liczy. Jeśli założymy, że chodzi nam o prawdopodobieństwo klasyczną metodą, gdy każda kostka jest innego koloru i jesteśmy w stanie je rozróżnić, to metoda, którą podałem na początku pozwala to policzyć niezależnie od wszystkiego. Gdy jednak szukamy zbiorów 3 liczb z niepowtarzającymi się grupami symboli, to w sumie nie myślałem, czy da się to jakoś szybko policzyć w matematyczny sposób, bez rozpisywania wszystkich możliwości na kartce, a przy takim liczeniu każdy ma inne wyniki, bo mógł przypadkowo ominąć którąś z "trójek"
Co do twojego pytanie Muthare o Hexy, to jakoś nie bardzo rozumiem, co chcesz przeforsować, ale wydaje mi się, że ten zabieg jest jakiś strasznie nielogiczny, o ile myślę o tym prawidłowo
P.S.: Nie wiem, gdzie to pytanie można zadać, a ten temat wydaje się najbardziej sensowny. Orientuje się ktoś z was, w jakich armiach można złożyć w miarę sensownego Monster Trucka, ale takiego, który by miał 70-75% punktów ulokowanych faktycznie w Monsterach (Monster to Monster, nie mówię o Monstrousach różnych)?
Co do twojego pytanie Muthare o Hexy, to jakoś nie bardzo rozumiem, co chcesz przeforsować, ale wydaje mi się, że ten zabieg jest jakiś strasznie nielogiczny, o ile myślę o tym prawidłowo
P.S.: Nie wiem, gdzie to pytanie można zadać, a ten temat wydaje się najbardziej sensowny. Orientuje się ktoś z was, w jakich armiach można złożyć w miarę sensownego Monster Trucka, ale takiego, który by miał 70-75% punktów ulokowanych faktycznie w Monsterach (Monster to Monster, nie mówię o Monstrousach różnych)?
Lizarmeni
Lord Oldblood na Carnosaurze
Skint Priest na stegadonie
w specach 2x Stegadon
w rare antyczny stegadon
+ przedmioty to jakieś 1600 / 2400 Slann już nie wchodzi
VC też się da
Strigoi na Terrorgeiscie albo Lord vamp na Smoku / Abysall Terrorze, Lord Necro na Abysallu
W rare Vargulfy i Terrorgeisty
Lord Oldblood na Carnosaurze
Skint Priest na stegadonie
w specach 2x Stegadon
w rare antyczny stegadon
+ przedmioty to jakieś 1600 / 2400 Slann już nie wchodzi
VC też się da
Strigoi na Terrorgeiscie albo Lord vamp na Smoku / Abysall Terrorze, Lord Necro na Abysallu
W rare Vargulfy i Terrorgeisty
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A
Nie będę twierdził, że sam jestem nieomylnym ekspertem w sprawie kombinatoryki i prawdopodobieństwa (chociaż w dawnych czasach kiedy jeszcze się uczyłem matematyka była moją zdecydowanie mocną stroną), ale kiedyś właśnie korespondencyjnie konsultowałem coś podobnego z kimś, kto z matematyki ma wysoki tytuł naukowy. I ten ktoś twierdził, że innego sposobu nie ma. Zamiast kartki moge polecić excela - dla 3 kostek robi się to łatwo i szybko. Dla 3 kostek według mnie jest 56 niepowtarzalnych wyników i według mnie nie ma żadnego znaczenia co wypadnie na której kostce:Azurix pisze:Gdy jednak szukamy zbiorów 3 liczb z niepowtarzającymi się grupami symboli, to w sumie nie myślałem, czy da się to jakoś szybko policzyć w matematyczny sposób, bez rozpisywania wszystkich możliwości na kartce, a przy takim liczeniu każdy ma inne wyniki, bo mógł przypadkowo ominąć którąś z "trójek"
1 1 1
1 1 2
1 1 3
1 1 4
1 1 5
1 1 6
1 2 2
1 2 3
1 2 4
1 2 5
1 2 6
1 3 3
1 3 4
1 3 5
1 3 6
1 4 4
1 4 5
1 4 6
1 5 5
1 5 6
1 6 6
2 2 2
2 2 3
2 2 4
2 2 5
2 2 6
2 3 3
2 3 4
2 3 5
2 3 6
2 4 4
2 4 5
2 4 6
2 5 5
2 5 6
2 6 6
3 3 3
3 3 4
3 3 5
3 3 6
3 4 4
3 4 5
3 4 6
3 5 5
3 5 6
3 6 6
4 4 4
4 4 5
4 4 6
4 5 5
4 5 6
4 6 6
5 5 5
5 5 6
5 6 6
6 6 6
I zgodnie z pierwszym moim zdaniem - nie mówię, że powyższe jest na pewno poprawne.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3000
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Mnie także wyszło 56 możliwych, niepowtarzających się układów oraz 10 tych, które nie dają ani poszukiwanego czaru, ani dubletu, ani trypletu. Więc mnie wyszło prawdopodobieństwo: P = 1-(10/56). Ja to sobie w notatniku rozpisałem
Myślałem o DE już. Co do Lizardmenów, to sam Stegadon jest imho brzydki, a cała armia na nich to już w ogóle porażka. No ale przy VC to nie widzę opcji. Owszem, jest sobie Lordunio na Monsterze oraz w Rare są Varghulfy i Terrorgheisty, ale jeśli nie pomyliło mi się, to daje to co najwyżej 50% armiimisha pisze:Lizarmeni
Lord Oldblood na Carnosaurze
Skint Priest na stegadonie
w specach 2x Stegadon
w rare antyczny stegadon
+ przedmioty to jakieś 1600 / 2400 Slann już nie wchodzi
VC też się da
Strigoi na Terrorgeiscie albo Lord vamp na Smoku / Abysall Terrorze, Lord Necro na Abysallu
W rare Vargulfy i Terrorgeisty
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3000
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Jak do tego wszystkiego będziemy jeszcze Krzywą Gaussa zatrudniać, to się w życiu tego nie policzyThain pisze:Ok. 56 niepowtarzalnych układów, ale o różnym (a nie równym) prawdopodobieństwie uzyskania.
Proponuję eksperyment. Weź 2 kości o różnych kolorach, rzuć 100 razy i zapisuj wyniki każdej z nich. Przysięgam, że praw. nie będą równe. Może prawdziwy fizyczny generator liczb losowych was przekona.
- Azurix
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3000
- Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"
Ale tak właściwie, to czemu uważasz, że prawdopodobieństwa układów nie są równe?
EDIT: Dobra, mnie się znudziło, a to co można było policzyć, z dwóch stron podchodząc do problemu, zostało policzone
EDIT: Dobra, mnie się znudziło, a to co można było policzyć, z dwóch stron podchodząc do problemu, zostało policzone
przepraszam za slownictwo ale
ja pierdole ludzie
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=34426
tutaj macie temat w ktorym mozecie sobie gadac na ten temat. trzecia strone juz o tym pieprzycie i nikt nikogo nie przekona do swoich racji.
czemu zaden mod jeszcze tego nie wydzielil?
ja pierdole ludzie
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=34426
tutaj macie temat w ktorym mozecie sobie gadac na ten temat. trzecia strone juz o tym pieprzycie i nikt nikogo nie przekona do swoich racji.
czemu zaden mod jeszcze tego nie wydzielil?
DragoMir pisze:Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie
No, przemyślałem sprawę i masz do zrobienia eksperyment.
Przy Twoim systemie liczenia rzut 2d6 ma 21 możliwych wyników. Z tego co piszesz wynika, że prawdopodobieństwo uzyskania każdego z nich jest równe 1/21.
Ja natomiast uważam że wyników jest 36 z równymi prawdopodobieństwami. Tyle, że przy kościach tego samego koloru będzie mieć ich 21, ale z różnymi praw. Dla {1,1},...,{6,6} są to 1/36, dla pozostałych 2/36.
Proszę teraz 5 chętnych, aby wzięli po 2 kości (bez znaczenia jakie) i rzucili z 50 razy, albo i 100. Wyniki zapisywali i tu umieścili. Ja też rzucę sobie w domu. Tobie Azurix też to proponuję. Jutro zestawimy wyniki.
Przy Twoim systemie liczenia rzut 2d6 ma 21 możliwych wyników. Z tego co piszesz wynika, że prawdopodobieństwo uzyskania każdego z nich jest równe 1/21.
Ja natomiast uważam że wyników jest 36 z równymi prawdopodobieństwami. Tyle, że przy kościach tego samego koloru będzie mieć ich 21, ale z różnymi praw. Dla {1,1},...,{6,6} są to 1/36, dla pozostałych 2/36.
Proszę teraz 5 chętnych, aby wzięli po 2 kości (bez znaczenia jakie) i rzucili z 50 razy, albo i 100. Wyniki zapisywali i tu umieścili. Ja też rzucę sobie w domu. Tobie Azurix też to proponuję. Jutro zestawimy wyniki.
No to czas na prawdziwe pytanie. HKB. Czy w sytuacji gdy na unit z HKB walczy z modelami muliwoundowymi, z których ktoś jest ranny to czy rzucając HKB zabija cały nowy model czy dobija najpierw ranny? Na podstawie RB zdaje mi się, że dobija, ale wolę spytać, bo widziałem już różne interpretacje.
- kubencjusz
- Szef Wszystkich Szefów
- Posty: 3719
- Lokalizacja: Kielce/Kraków
Ja bym to potraktował jak sytuację z multiwoundem, w którym liczba woundów na k6 jest równa lub większa od niemodyfikowanej wartości, a jeden z oddziałowych już jest ranny, czyli o ile dobrze pamiętam zdejmuje się model nieraniony.