Sędziowski Rynsztok v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Furion, kudłaty, Lidder

-Qc-
Prawie jak Ziemko
Posty: 9357
Rejestracja: 15 lut 2009, o 18:54
Lokalizacja: Szybki Szpil
Kontakt:

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: -Qc- » 9 sty 2015, o 10:48

Soul Feeder a Thunderstomp / Breath Weapon.

Soul Feeder nie działa na rany zadane w ten sposób.
Soulfeeder i stompy

Soulfeeder działa na rany zadane przez stompy i thunderstompy.
To jak to w koncu jest :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Rejestracja: 2 lut 2009, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: misha » 16 lut 2015, o 14:31

tak czytając draft mnie naszło
ruszcie może temat dostosowania uscislen do FAQ ETC albo draftu

problem się robi przy dyscyplinie i spirit leechu :) na ETC FAQ sztandar nie działa na unmodified Ld jak pamiętam, a na naszym podworku modyfikatory dzialaja

więc de fakto rozpiski na ETC FAQ nie mają dodatkowego ptk z poola za 9ld+sztandar i Death a u nas owszem, co zmieniać może kompozycję

pozdro
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13871
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Shino » 16 lut 2015, o 15:00

więc de fakto rozpiski na ETC FAQ nie mają dodatkowego ptk z poola za 9ld+sztandar i Death a u nas owszem, co zmieniać może kompozycję
prawda. Inaczej jest to liczone pod wzgledem naszego rozumienia sl i tego z etc.

gdzie jest jednak niejasnosc? przeciez ograniczenie ma jasno napisana zasade, ze jesli sie posiada ld10 pod wzgledem sl to sie to liczy do ograniczenia. U nas po prostu takze sie liczy ld 9 i dyscyplina w armii

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Rejestracja: 2 lut 2009, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: misha » 16 lut 2015, o 15:16

do tego się odnoszę
If the army contains one or more characters with leadership 10 for the purpose of ‘Spirit Leach’ and one or more wizards with access to the lore of death spell 'Spirit Leech' ­ 1 further pool choice
jeśli grałbym na drużynowym ETC to dyscyplina mnie nic nie kosztuje, mam 1 wolny ptk z kompozycji armii
na naszym podwórku mając 9ld + dyscyplina i death zabiera mi to ptk kompozycji

jaki sens jest grać/trenować kiedy te rozpiski mogą być zupełnie inne :) mam normalne 5 ptk do wydania a tu 4, bo mi ta dyscyplina zjada np Slann BSB

pewnie, że to może nie mieć znaczenia, bo i tak pewnie singlowe rozpiski będą do kosza wywalone i reprezentacja będzie miała swoje pod drużynówkę, ale będziemy grali na że tak powiem gorszą kompozycję w niektórych wypadkach
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13871
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Shino » 16 lut 2015, o 15:36

jaki sens jest grać/trenować kiedy te rozpiski mogą być zupełnie inne
tak samo jak dotad byl semns grac mimo, ze potencjal deatha byl zupelnie inny, czy tez dokladnie tak jak dotad mimo, ze nie gralismy druzynowek tylko single.

-Qc-
Prawie jak Ziemko
Posty: 9357
Rejestracja: 15 lut 2009, o 18:54
Lokalizacja: Szybki Szpil
Kontakt:

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: -Qc- » 16 lut 2015, o 18:52

Zmian w ETC FAQu jest dużo, i nie sa to "jakies pierdoły". Ważne, żeby było wiadomo na co mamy grać.

Pytanie, czy fanatycy/mangelry to są ranged attakcs czy nie?

Dlaczego hagtree fetish ma nie działać na miscasty, skoro wording jest jasny?
Ostatnio zmieniony 23 lut 2015, o 19:09 przez -Qc-, łącznie zmieniany 1 raz.
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Rejestracja: 20 gru 2006, o 23:53
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Dydu » 23 lut 2015, o 10:22

Uściślijcie czy sisterki na orle dostają z templejtek jeden cyz dwa razy.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13871
Rejestracja: 11 gru 2006, o 11:47
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Shino » 24 lut 2015, o 15:45

jesli chcesz grac, ze jak jedna zginie, to druga zyje, bo to 2 roznych jezdcow majacych po 3 woundy, to nie ma innej opcji jak to, ze dostaja z templatek za kazdego jezdzca.

nie ma co uscislac

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Rejestracja: 20 gru 2006, o 23:53
Lokalizacja: Legion Kraków
Kontakt:

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Dydu » 24 lut 2015, o 16:16

Mnie to obojętne byle by było jako powiedziane ze albo tak albo tak, bo był problem z interpretacja na masterze.
Ja gram ze są dwa testy ale i obie dostają z działa.

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Dębek » 20 mar 2015, o 22:07

Czytałem dziś RB w pociągu i mnie zatkało. Koniec 8 ed, a ja cały czas chyba źle grałem skirmiszem. #-o
Zalukajcie sobie zasadę skirmisz w RB.
1) zbijasz się gdy szarżujesz lub gdy robisz hold/s&s gdy jesteś szarżowany
2) rozwijasz się, ale dopiero w następnej fazie ruchu !!! czyli wszystkie pogonie, ucieczki, overruny robisz w klocku :shock: :shock: :shock:
3) teraz pytanie: o którą najbliższą fazę ruchu chodzi - dowolną, czy gracza kontrolującego skirmish? Jeśli to drugie, to chyba nie muszę mówić, co oznacza spalona szarża na taki unit w kontekście np. najbliższej fazy strzelania (BSowego, templatek).

Czy czegoś nie czaję? Było to może już analizowane? W uściśleniach, faqach nic nie widzę na ten temat.
Jeśli coś poknociłem to piszcie.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
krzychoss
Falubaz
Posty: 1298
Rejestracja: 8 lut 2012, o 20:09
Lokalizacja: XIII Kohorta

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: krzychoss » 21 mar 2015, o 00:36

Z pogoniami i szarżami rzeczywiście!
Co do samego rozwinięcia szyków to dla mnie napisane jest wprost. jeśli nie są w styku z żadną jednostką przeciwną w trakcie tury ruchów pozostałych to muszą zostać rozwinięci(niezależnie od tego kogo jest to tura).

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5585
Rejestracja: 14 lut 2007, o 22:59
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Furion » 21 mar 2015, o 00:46

Dębek pisze:Czytałem dziś RB w pociągu i mnie zatkało. Koniec 8 ed, a ja cały czas chyba źle grałem skirmiszem. #-o
Zalukajcie sobie zasadę skirmisz w RB.
1) zbijasz się gdy szarżujesz lub gdy robisz hold/s&s gdy jesteś szarżowany
2) rozwijasz się, ale dopiero w następnej fazie ruchu !!! czyli wszystkie pogonie, ucieczki, overruny robisz w klocku :shock: :shock: :shock:
3) teraz pytanie: o którą najbliższą fazę ruchu chodzi - dowolną, czy gracza kontrolującego skirmish? Jeśli to drugie, to chyba nie muszę mówić, co oznacza spalona szarża na taki unit w kontekście np. najbliższej fazy strzelania (BSowego, templatek).

Czy czegoś nie czaję? Było to może już analizowane? W uściśleniach, faqach nic nie widzę na ten temat.
Jeśli coś poknociłem to piszcie.
3) dowolna.

Tym niemniej fajnie, że czytasz podręcznik, lepiej późno niż wcale, plus to dobry przykład dla innych :P

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Dębek » 21 mar 2015, o 01:01

Najlepsze jest to, że 9/10 graczy, z którymi grałem przez te lata też rozwijała i zwijała skirmiszerów wykonując ruchy na koniec fazy walki wręcz. Przeważnie by łatwiej wpadać w kolejne unity.
Akurat RB czytałem już wiele razy. To mi jakoś umknęło. :wink:

Trochę też źle napisałem. Tam nie ma jednak mowy o najbliższej fazie ruchu, tylko o fazie ruchu. To trochę jednak zmienia sens.
Nie mówię, że nie macie racji, ale dziwne rzeczy mogą wychodzić podczas gry.

szarżuję w skirmisz - skirmisz się zbija i robi S&S
kolejny mój unit szarżuje - skirmisz robi flee w klocku i zatrzymuje się trochę ponad cal od swojego unitu
w mojej fazie ruchu skirmisz się rozłazi i wchodzi w cal od swojego unitu, teoretycznie musi biec dalej, panikuje tamtych i ogólnie mamy jakieś dziwne jaja :wink: Bo ja mu wtedy mówię, zostaw pan te figsy bo jeszcze nie zdążyłem ci podstawić fasta w kresce by całe to toważystwo wybiegło za pole bitwy. 8)
Dlatego mam wątpliwości.
Przy założeniu, że faza ruchu to własna faza ruchu takich problemów nie ma. Odchodzisz unitem, robisz miejsce dla swoich. Zbierasz skirmisz - ustawiasz od razu w takiej formacji by się mieścił.
Robienie niezależnych rzeczy w fazie ruchu jednego z graczy przez obu graczy słabo mi się widzi. :mrgreen:
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Dębek » 21 mar 2015, o 12:07

lohost pisze:
Przy założeniu, że faza ruchu to własna faza ruchu takich problemów nie ma. Odchodzisz unitem, robisz miejsce dla swoich. Zbierasz skirmisz - ustawiasz od razu w takiej formacji by się mieścił.
czytaj dalej RB :) takie cos tylko przy random movement.
A może dorzucisz coś w kwestii przedstawionego problemu? Dla odmiany.

Przy założeniu, że faza ruchu to własna faza ruchu takich problemów nie ma. Zbierasz skirmisz - ustawiasz od razu w takiej formacji by się mieścił.

Teraz lepiej?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
bigpasiak
Ciśnieniowiec
Posty: 7711
Rejestracja: 11 gru 2006, o 01:13
Lokalizacja: Syberia
Kontakt:

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: bigpasiak » 21 mar 2015, o 13:58

Dębek pisze:w mojej fazie ruchu skirmisz się rozłazi i wchodzi w cal od swojego unitu, teoretycznie musi biec dalej,
Dlaczego?
Wbiegł na unit podczas ucieczki?
Zbliżył się poniżej 1" do wroga/przyjaciela nie podczas ruchu szarży/ucieczki/pogoni?
Niemożliwe.
Zasady tego zabraniają.
The wood hold peace for thos who desire it, but those who seek battle will find me...
The forest has as many eyes as leaves...

Far over, the misty mountain Cold, to dungeons deep and caverns old.
The pines were roaring, oooooon the hight...
Abandoned

Awatar użytkownika
Dębek
Wujek
Posty: 10312
Rejestracja: 14 gru 2006, o 22:50
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru
Kontakt:

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Dębek » 21 mar 2015, o 16:15

Jest coś w tym co mówisz Paweł.
Wbiegł na unit podczas ucieczki?
I tak i nie. Niby nie bezpośrednio po rzucie na ucieczkę, ale gdy go rozstawiam, to nadaj jest w ucieczce. Gdyby cały czas był w luźnej formacji to wtedy od razu by przeleciał. Unit będący w ucieczce, jeśli wejdzie w cal od przeszkody to powinien biec dalej.
Zbliżył się poniżej 1" do wroga/przyjaciela nie podczas ruchu szarży/ucieczki/pogoni?
No właśnie chodzi mi o to, że zbliżył się na mniej niż cal będąc w ucieczce.

Aby była jasność, nie szukam dziury w całym, tylko zastanawiam się jak to zrobić, by było jak najmniej komplikacji. Może dlatego warto pomyśleć nad tym czy nie lepiej takie rzeczy zostawić na turę gracza kontrolującego skirmisz. Kolejny powód jest taki, że może lepiej nie ingerować w ustawienie unitów, które są w ucieczce. Jest to jakiś tam manewr to rozstawianie. Skoro uciekli w klocku, to dopóki się nie zbiorą niech dla bezpieczeństwa uciekają w klocku.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
felek
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 167
Rejestracja: 21 lut 2008, o 10:57

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: felek » 7 cze 2015, o 15:31

Hej witam, mam pytanie, jak działa 1 z Slaanesha na Tanka ? Czy może potem deklarować normalnie punkty pary i za nie się jeszcze poruszać czy magia jest ważniejsza ponieważ obie rzeczy dzieją się jako random movment.

Awatar użytkownika
Azurix
Masakrator
Posty: 2910
Rejestracja: 13 gru 2011, o 02:16
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Azurix » 7 cze 2015, o 15:33

Było już to pytanie gdzieś. Zajrzyj do zasady Random Movement w Rule Booku i tam będzie napisane, że jak jednostka ma 2 różne wartości Random Movement, to albo wybiera zawsze tą większą, albo zawsze tą mniejszą :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Azurix
Masakrator
Posty: 2910
Rejestracja: 13 gru 2011, o 02:16
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Azurix » 7 cze 2015, o 18:39

Lohost cię wyręczył i już wiesz, że bierze się pod uwagę zawsze najmniejszą wartość Random Movement, gdy jednostka posiada ich kilka 8)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Tocz
Falubaz
Posty: 1054
Rejestracja: 14 paź 2007, o 17:41
Lokalizacja: Chełm

Re: Sędziowski Rynsztok v 2.0

Post autor: Tocz » 1 sty 2019, o 23:00

Panowie, jak wygląda kwestia pojedynków. Chodzi o przypadek gdy jest walka od boku a bohater nie styka się z kombatem. Make Way nie może wiadomo zrobić jeżeli ma oddział na boku, a co z challangem. Jeśli tak to czy zastępuje wirtualnie jakiś model z boku?

Jak rozumiecie dokładnie ten zapis w booku ?

"Characters and Champions Engaged in Combat may issue a Duel at step 4 of the Round of Combat Sequence (see
“Round of Combat Sequence”, page 67). The Active Player may nominate one of their Characters or Champions and
issue a Duel, provided that there is at least one enemy Champion or Character able to accept it (this enemy model’s
unit must be in base contact with the unit of the model that issued the Duel, and there must not be any ongoing Duel
in this combat; see below)."

ODPOWIEDZ