Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
ślivek
Falubaz
Posty: 1474
Rejestracja: 18 lip 2013, o 20:15

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: ślivek » 20 wrz 2018, o 08:17

Imho wszystko magiczne.
Mechanical Limbs to nie jest broń tylko Special Attack. Lightning Coil to nie shooting weapon ale shooting attack. Naphtha Thrower to breath attack. Wszystko dostaje magiczne od Magical Attacks.
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 602
Rejestracja: 28 gru 2017, o 16:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: WarX » 20 wrz 2018, o 08:49

ślivek pisze:Imho wszystko magiczne.
Mechanical Limbs to nie jest broń tylko Special Attack. Lightning Coil to nie shooting weapon ale shooting attack. Naphtha Thrower to breath attack. Wszystko dostaje magiczne od Magical Attacks.
Tak po głębszym zastanowieniu masz rację. Aż do teraz nie zdawałem sobie sprawy z tego, że istnieją Shooting Attacks, do których nie używa się Shooting Weapons ;).

Może dlatego, że w DH nie ma takich kombinacji alpejskich...

Dodatkowo skoro jest to tutaj takie nieoczywiste (co wynika według mnie z kompletnie od czapy opisanego całego rozdziału Attack Attributes) to w AB Mechanical Limbs mogło mieć po prostu wpisane Magical Attacks w profil.

Awatar użytkownika
Flinsh
Chuck Norris
Posty: 599
Rejestracja: 17 sie 2013, o 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Flinsh » 5 paź 2018, o 12:40

Siema :)

Mam pytanko do 8 ed.
Czy jednostka która ma włócznie, broń ręczną i tarcze może parować?
Moje malowanko "Galeria" Flinsh'a Zapraszam do przejrzenia, komentarze mile widziane :D

Awatar użytkownika
lwieserce85
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3082
Rejestracja: 10 mar 2013, o 15:03
Lokalizacja: Czarne Wrony Sochaczew

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: lwieserce85 » 5 paź 2018, o 12:52

Jeśli ma zasadę wepon master czyli może wybierać sobie czy bije włócznia czy mieczem to tak.w przeciwnym wypadku nie.
Obrazek

6+4+1=15
Nowy wymiar matematyki

Awatar użytkownika
Flinsh
Chuck Norris
Posty: 599
Rejestracja: 17 sie 2013, o 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Flinsh » 5 paź 2018, o 13:43

Dzięki!
W 8ed w ogóle nie mogę znaleźć zasady Weapon Master. Na której to stronie? :P
Moje malowanko "Galeria" Flinsh'a Zapraszam do przejrzenia, komentarze mile widziane :D

Mamut
Chosen of Slaanesh
Posty: 666
Rejestracja: 23 lip 2017, o 21:36
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Mamut » 5 paź 2018, o 13:48

20.F.a.24
strona 97
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4949
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: JarekK » 5 paź 2018, o 20:41

Mag na smoku kula 1 z okultyzmu i używa sarcifice. Czy smok się leczy?
Stone pisze:
16 gru 2019, o 13:36
Żeby dobrze rosły, o warzywa trzeba dbać.

Romek
Chuck Norris
Posty: 520
Rejestracja: 25 wrz 2007, o 11:48
Lokalizacja: "Rogaty Szczur" Szczecin
Kontakt:

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Romek » 11 paź 2018, o 15:58

Tak, (o ile zda rany czarem) gdyż caster to cały model. Czar przywraca rane casterowi.

Nargh
Chuck Norris
Posty: 358
Rejestracja: 25 sie 2014, o 22:30

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Nargh » 5 paź 2019, o 23:06

Panowie, jak jest. Wychodzeniem poza stół w trakcie ruchu? Dozwolone obecnie czy nie?

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1417
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Ciara » 6 paź 2019, o 10:24

The Board Edge represents the boundaries of the game. A unit is allowed to temporarily and partially move off the board (during any move) with by the following restrictions:
• The unit’s Front Facing must remain entirely on the board at all times, except during align moves.
• The unit must finish its move with its Unit Boundary entirely on the board.
20.C Board edge na 94 stronie rbka.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1086
Rejestracja: 25 lis 2013, o 09:28
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Tirit » 6 paź 2019, o 10:24

Oddział X jest atakowany od tyłu.

Oddział O wyplaca 5 atakow.
Ile ataków zwraca do tyłu odddział X? 3 czy 5?

OOOOO
XXX
XXXXX
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1417
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Ciara » 6 paź 2019, o 10:26

5. Modele wirtualnie się stykają przez odstęp między modelami.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1728
Rejestracja: 11 gru 2006, o 20:06
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Marek G » 19 lut 2020, o 13:27

Ostatnio na turnieju usłyszałem, że monstery na głębszych podstawkach niż 50x50) są traktowane jakby miały bonus +1 za szereg w combacie. Nie mogę nic takiego znaleźć w rulebooku. Z czego to wynika? Czy coś pomyliłem i nie ma takiej zasady?

Awatar użytkownika
Gasior
Postownik Niepospolity
Posty: 5055
Rejestracja: 24 gru 2006, o 11:27
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Gasior » 19 lut 2020, o 13:46

Full ranks. Strona 87. to chyba to
:twisted: always Vampire :twisted:

Awatar użytkownika
Dancaarkiiel
Kradziej
Posty: 988
Rejestracja: 4 sty 2016, o 20:00

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Dancaarkiiel » 19 lut 2020, o 14:08

Marek G pisze:
19 lut 2020, o 13:27
Ostatnio na turnieju usłyszałem, że monstery na głębszych podstawkach niż 50x50) są traktowane jakby miały bonus +1 za szereg w combacie. Nie mogę nic takiego znaleźć w rulebooku. Z czego to wynika? Czy coś pomyliłem i nie ma takiej zasady?
Nie ma czegoś takiego, typowy monster (size: GIGANTIC) nie może mieć bonusu za ranki - niezależnie od wymiarów podstawki na której stoi.
Co innego, że zawsze mają 1 full rankę za bycie gigantic, ponieważ ilość modeli potrzebna do full ranki to 1. Dlatego np. monster będzie miał steadfasta gdy wjedzie w niego 4 ziomków na koniach lub dostanie +1cr więcej za szarżę na bok/dupę.
Obrazek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1728
Rejestracja: 11 gru 2006, o 20:06
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Marek G » 19 lut 2020, o 14:36

No właśnie chodziło pewnie o 1 full rankę a ja pomyślałem po prostu automatycznie po 6-edycyjnemu, że chodzi o +1 do combata. :) Dzięki za dokładne wyjaśnienie.

ODPOWIEDZ