Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
as1
Chuck Norris
Posty: 626

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: as1 »

Jak działa dokładnie overrun?
x5

x3

x1
po zabiviu odziału w szarży robię overruna odziałem x1.
Na mojej drodze stoi oddział x3 który ucieka w wyniku reakcji na wcześniejsza szarże.
1. Czy zabijam ten odział i mogę zrobić reforma?
2. Czy jeżeli za tym uciekającym oddziałem stoi inny oddział x5 to czy mogę go zaszarżować?

Mamut
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

as1 pisze: 12 wrz 2020, o 16:44 Jak działa dokładnie overrun?
x5

x3

x1
po zabiviu odziału w szarży robię overruna odziałem x1.
Na mojej drodze stoi oddział x3 który ucieka w wyniku reakcji na wcześniejsza szarże.
1. Czy zabijam ten odział i mogę zrobić reforma?
2. Czy jeżeli za tym uciekającym oddziałem stoi inny oddział x5 to czy mogę go zaszarżować?
Wszystko jest w BRB, strona 74:
"2. Forward Ahead
Without moving the Pursuing unit, check what the first obstacle (Board Edge, enemy Unit Boundary, or obstruction)
within the rectangle directly ahead of the unit formed by its Front Facing and the rolled Pursuit Distance would be.
The Unit Spacing rule is ignored when doing this check and for all movement during Forward Ahead. If more than
one is applicable, apply the uppermost one."
"2.2. Enemy Unit
If the first obstacle would be the Unit Boundary of an enemy unit that did not Flee from the same combat, the
Pursuing unit declares a Charge against that unit, using its Pursuit Distance roll as its Charge Range. If there is more
than one possible target, the Pursuing unit chooses which to Charge. The Charged unit may not perform any Charge
Reactions (not even if already Fleeing)
. The Pursuing unit immediately performs a Charge Move (following all the
normal Move Chargers rules) towards the previously determined Facing."
i potem strona 43
"11.E.h Charging a Fleeing Unit
When Charging a Fleeing unit, follow the rules for Charge Moves, except that the Charging unit can move into contact
with any Facing of the Charged unit. Do not align or maximise base contact. Once the Charger makes contact with
the Fleeing unit, the Fleeing unit is removed as a casualty
. Once the Fleeing unit has been removed, the Charging unit
can take a Discipline Test. If the test it passed, the unit may perform a Post-Combat Pivot manoeuvre.
A unit that has Charged a Fleeing unit is Shaken until the end of the Player Turn."

Czyli!
Deklarujesz Overrun -> sprawdzasz że x3 będzie pierwszym celem, x3 jest fleeing ale nie może uciekać dalej bo to pursuit -> dochodzisz w kontakt z x3 -> reforma itd. -> oddział x5 nie jest częścią tego manewru, ew. zdaje panikę jeżeli był w 6' od x3
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Czy stomp attacks oraz breath weapon attack w melee można alokować w characterów? Czy zawsze idzie w oddział? Czy w ten sposób, nawet jak stykamy się smokiem tylko z championem, ataki idą w oddział?

I jeszcze jedno pytanie, wszystkie stomp attacks muszą iść w jeden oddział, czy tak?

Mamut
Oszukista
Posty: 791
Lokalizacja: Kraków, ambasador "8smej Bili"

Post autor: Mamut »

Marek G pisze: 12 paź 2020, o 07:39 Czy stomp attacks oraz breath weapon attack w melee można alokować w characterów? Czy zawsze idzie w oddział? Czy w ten sposób, nawet jak stykamy się smokiem tylko z championem, ataki idą w oddział?

I jeszcze jedno pytanie, wszystkie stomp attacks muszą iść w jeden oddział, czy tak?
Nie, tak, tak, tak
Stompy i zionięcia(i impacty i grindy) są alokowane jak strzelanie, więc jak bijesz się z 5cioma ziutkami i hero to wszystko w oddział, ALE! jak jest np. 2 ziutków i 2 herosów to rozdzielasz między nich po równo(np z 3 stompów 1 w herosa A, 1 w herosa B, 1 w oddział). Woundy nie przechodzą też między wound poolami, czyli jak masz 5 ziutków i herosa, wylosujesz 6 stompów i wszystkie wejdą to wszystkie idą w oddział, w herosa nic.

Oczywiście w challange wszystko w challange.
Keep Calm
and
Przestań Mamucić
"Making people happy is something to be proud of, especially if you can do it by accident"
~!
177013
"You make my heart pussy go poggers!"
~Anon to PM
"Mamut Ty weź się rozpędź a ściana sama Cię znajdzie"
~Biggos

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

Jak rozliczać modele gdy strzelam z maszynki Area Attack 4x4 w oddział z war platformą (np. taką 3x5 modeli). Kiedyś chyba zastępowała daną ilość modeli dla potrzeb area ale teraz nie mogę tego znaleźć w rb. Nadal tak to działa? Gdzie to jest w rb?

Awatar użytkownika
Ciara
Kretozord
Posty: 1505
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Post autor: Ciara »

Nadal tak to działa. Należy pamiętać że ilość hitów nie może przekroczyć ilości modeli fizycznie znajdujących się w jednostce. Nie mam pojęcia gdzie mozna to znaleźć. War platforma?

Mam nadzieję że pomogłem, odpisałem jak szybko tylko mogłem, pozdrawiam cieplutko.
Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

W Area Attack jest to opisane ;)

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Jak należy rozumieć zasadę "Brotherhood of the Dragon Bloodline" w wampirach. Czy jak mam czempiona i wampira z tym bloodlinem, to muszę wywołać duel wampirem, czy mogę to zrobić czempionem? Podobnie z przyjmowaniem, czy może to zrobić którykolwiek inny charakter wampirów, jeżeli mam w tym combacie wampira z tym bloodlinem?

The Vampire gains +2 Offensive Skill, Plate Armour, Weapon Master, and can take any
number of Close Combat Weapons. Whenever possible, unless another model does so
first:
• The Vampire must accept a Duel.
• The Vampire must issue a Duel.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

moze to zrobic zaropwno champion, jak i inny model mogacy przyjmowac/wyzywac challenge (wight king, nekromanta itp.)

nie moze jednak nie wyzwac challenga, oraz go odmowic, jesli ma takiego wampira w walce

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Czy dostając hit dzięki Battle Focus mogę zadać Multiple Wound? Kojarzy mi się, że gdzieś coś o tym było, ale nie mogę znaleźć.

Edit: a już znalazłem, tak jest tylko przy Vnomous Fangs u O&G. W pozostałych przypadkach BF i MW działają normalnie razem.

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Shino pisze: 20 wrz 2021, o 14:49 moze to zrobic zaropwno champion, jak i inny model mogacy przyjmowac/wyzywac challenge (wight king, nekromanta itp.)

nie moze jednak nie wyzwac challenga, oraz go odmowic, jesli ma takiego wampira w walce
Na pewno? Według"wordingu" wampir Dragon MUSI wyzwać na pojedynek. Raczej inny bohater czy champion go "nie ratuje" w tej kwestii. Ni mniej ni więcej Dragon powinien w pierwszej kolejności się pojedynkować. Gdyby było tak jak piszesz to by był "wording" podobny do tego co jest w Lamii czyli ..."unless ktoś tam issue/accept first"
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Czy Multiple Wounds się stackują? Np. MW2 i MWD3. Wtedy zadający jedną ranę mam 2xD3. Nie widzę przeciwskazań w rulebooku.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

nie stackuja sie

W wypadku mr(2) i mw(d3) (lub podobnych) wybierasz przed rzutem, z ktorego bedziesz korzystac

katerek
Masakrator
Posty: 2976
Lokalizacja: Salamandra Włocławek

Post autor: katerek »

Shino pisze: 11 lut 2022, o 10:49 nie stackuja sie

W wypadku mr(2) i mw(d3) (lub podobnych) wybierasz przed rzutem, z ktorego bedziesz korzystac
str. 80 Duplicated Model Rules :)
Klub Gier Bitewnych SALAMANDRA - Włocławek

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Dzięki!

To przy okazji jeszcze pytanie odnośnie działania Virtue of Justice w nowej Bretce. Czy jak ktoś zada ranę moim modelom w Initative Step 0, to czy również dostaję dodatkowe ataki? Sądzę, że słówko Whenever sugeruje, że tak. Jakby nie było zdania "at Initiative Step 0" to by atakowało się równocześnie w tym samym Initiative Step. Porównuję to z opisem do Death Warrant, gdzie jest wyraźnie napisane o subsequent Initiative Steps. Tutaj nic nie ma o prior Initiative Steps, ani nic takiego.

Co sądzicie?

Justice 55 pts
Attack Attribute. One of a Kind.
Whenever another model in the model’s unit suffers
an unsaved wound due to an enemy Melee Attack,
the model part must perform a single Close Combat
Attack at Initiative Step 0 against an enemy model
in base contact. If this is not possible, the effect is
ignored. The number of these bonus attacks that the
model part performs can never be higher than 3 per
Round of Combat.

Death Warrant 60 pts
Enchantment: Hand Weapon.
Attacks made with this weapon gain Battle Focus
and become Magical Attacks. If a hit is scored with
it against an enemy unit, friendly models with Parent
Unit or Support Unit gain Battle Focus with attacks
allocated towards the same enemy unit in the same
phase in subsequent Initiative Steps.

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 663
Lokalizacja: Katowice

Post autor: WarX »

Tak, Justice pozwala wypłacić dodatkowe ataki nawet jeśli modele giną w Agi 0.

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

watpie. ataki w agi0 juz sa zrobione w momencie gdy dostajesz rane w agi 0. Z czego by wunikalo, ze nadal mozna je zrobic?

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Czy unbreakable musi rzucać test discipline w celu zrobienia combat reform po przegranej walce?

Najpierw jak przeczytałem opis unbreakable i combat reform to mówię, musi. Pytanie jednak, czy automatyczne zdanie break testu to modifier, czy nie. Na liście Modifiers tego nie ma, ale w "priority of modifiers" jako ostatni punkt jest "automatically passes". To chyba jednak to też jest modifier, czyli chyba jednak unbreakable zawsze może sie scombatreformować. Zawiłe.


Unbreakable
The model’s unit automatically passes all Break Tests . Models with Unbreakable can only join or be joined by models
with Unbreakable.

15.I Combat Reforms
(...)
• Units on the losing side of the combat must pass a Discipline Test in order to do so. Apply the same modifiers
as for the previous Break Test (i.e. apply the Combat Score difference, unless the unit is Steadfast or Stubborn ).

Modifiers
6.A Values Set to a Fixed Number
6.B Multiplication and Division
6.C Addition and Subtraction
koniec listy

6.D Priority of Modifiers
(...)
4. Rolls always or never succeeding or failing on certain results, and Characteristics always
or never set to a certain value or range of values.



Analogiczne pytanie, czy relikwia może rzucać na minimised roll ten test na combat reform? To chyba nie jest modifier, więc chyba nie. Pewnie to błąd booka do poprawienia.
Holy Relic: Universal Rule. (...)
• The unit’s Break Tests are subject to Minimised Roll

Awatar użytkownika
Marek G
Kretozord
Posty: 1873
Lokalizacja: Warszawa Kamionek

Post autor: Marek G »

Relikwia się wyjaśniła. Ktoś podpowie, jak to jest z tym unbreakable? WarX? Shino?

ślivek
Kretozord
Posty: 1658

Post autor: ślivek »

Unbreakable to nie modifier.
Zawsze zdajesz brejki. To nie daje zdawania reformów.

Punkt 4 w 6.D czytaj w pełni bez pomijania słów:
"Rolls always or never succeeding or failing on certain results, (...)"
To nie to samo co:
"Rolls always or never succeeding or failing ..."
Poza tym byłoby napisane wprost - tests.
Obrazek

ODPOWIEDZ