Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: misha »

W rulebooku stoi że nie mogę wyjąć z walki modeli które już się stykają i walczą.
ale to chyba w kwestii Reforma po walce, a nie przy make my way, zamieniasz inny R&F po prostu zgodnie z opisem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

j.w. to nie w tym temacie :lol2:
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7842
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

panterq pisze:Make way z tego co pamiętam robi się na początku każdej tury walki, nie tylko w pierwszej.
No właśnie coś tam czytam i wychodzi że tylko w pierwszej. Gdyby nie to nie byłoby problemu... Str. 100:" Na początku walki wręcz..." A nie na początku fazy, tury ani niczego takiego.

I od razu następne pytanie. 3" od oddziału stoi bohater mający los na 4+ od oddziału. Czy ma go od hitów z manglera i to samo w przypadku hitów z fireballa ?
Ostatnio zmieniony 29 sty 2013, o 20:28 przez Grolshek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

tylko od shootingów
mangler nie strzela tylko rozdziela sie ataki tak jak shootingowe
fireball to magia wiec takze odpada
str 97 nie wspomina o magii w tym wypadku
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7842
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

misha pisze:tylko od shootingów
mangler nie strzela tylko rozdziela sie ataki tak jak shootingowe
fireball to magia wiec takze odpada
str 97 nie wspomina o magii w tym wypadku
Dziękuję. A co teraz z make way w drugiej turze walki ? :-k W pierwszej nie chcę bo są bonusy za szarżę w drugiej nie mogę bo nie mogę wyjąć modelu z walki i zamienić go na bohatera ?
Ostatnio zmieniony 29 sty 2013, o 20:30 przez Grolshek, łącznie zmieniany 1 raz.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a impakty też tylko w 1 rundzie walki? jak rydwan doszarżuje w 2 to już nie ma impaktów? :)
w każdej możesz make my way, na początku walki, która jeśli trwa odbywa się w każdej turze
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Grolshek
Administrator
Posty: 7842
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grolshek »

misha pisze:a impakty też tylko w 1 rundzie walki? jak rydwan doszarżuje w 2 to już nie ma impaktów? :)
w każdej możesz make my way, na początku walki, która jeśli trwa odbywa się w każdej turze
Dla mnie też to było jasne ale przeciwnik był twardy i nie chciał rydwanu stracić :mrgreen: Jednym słowem mejkłeja mogę robić w każdej rundzie walki i o to chodziło. Dziękuję.
Spróbuj lepszej gry: boltaction.pl

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Grolshek pisze:
panterq pisze:Make way z tego co pamiętam robi się na początku każdej tury walki, nie tylko w pierwszej.
No właśnie coś tam czytam i wychodzi że tylko w pierwszej. Gdyby nie to nie byłoby problemu... Str. 100:" Na początku walki wręcz..." A nie na początku fazy, tury ani niczego takiego.

I od razu następne pytanie. 3" od oddziału stoi bohater mający los na 4+ od oddziału. Czy ma go od hitów z manglera i to samo w przypadku hitów z fireballa ?
Tekst faktycznie nie jest jasny. Tym niemniej potwierdzenie tego problemu jest w naszych uściśleniach sędziowskich. Make Way można zrobić na początku każdej tury walki.

pozdrawiam
Furion

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

tura sklada sie z faz, faza walki sklada sie z walk, make way robisz na poczatku walki, gracz wybiera ktore walke rozgrywa najpierw
czemu by mialo byc napisane na poczatku fazy? :) to by dopiero byl burdel, bo niby wszystkie make way trzebaby robic w tym samym momencie w roznych walkach

dobrze, ze uscislone
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

misha pisze:tylko od shootingów
mangler nie strzela tylko rozdziela sie ataki tak jak shootingowe
fireball to magia wiec takze odpada
str 97 nie wspomina o magii w tym wypadku
Akurat to może wymagać uściślenia, bo FAQ GW:
Q: Do lone characters get a Look Out, Sir roll against Impact
Hits if there is a friendly unit consisting of five or more models of
the character’s troop type within 3”? (p96)
A: Yes

Więc mimo, że mangler może nie impactuje, to ja bym przemyśłał odpowiedź. Podobnie z fireball'em. Z ich interpretacji wynika, że dotyczy to wszystkiego co się "alokuje jak strzelanie pociskami lub wzornikami". Zwłaszcza, że zapisy przy postaciach RAW mówią o lookoutcie (tym normalnym, na 2+) tylko w kontekście strzelania (str. 99), więc teoretycznie, idąc tą linią rozumowania, nie ma lookouta od pitek, słoneczek i innych takich :)

Pytanie inne, choć powiązane z powyższym: pod ręką mam tylko polską skrótówkę i tam na stronie 97, przy opisie tego pseudo lookout'a (na 4+) nigdzie nie jest napisane, że korzystająca z tego postać musi być tego samego "unit type'u" (co jest napisane przy normalnym lookoutcie na str 99). W FAQ i erratcie GW też nigdzie tego nie widzę. Co prawda na rysynku na tej samej stronie jest przykład z "monsterem", że nie może on skorzystać z 4+ lookout'a od piechoty. Jak to w końcu jest? Czy na przykład postać "monstrous infantry" może użyć takiego lookouta od zwykłej "infantry"? I z czego to wynika?

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

wokrze pisze:Jak to w końcu jest? Czy na przykład postać "monstrous infantry" może użyć takiego lookouta od zwykłej "infantry"? I z czego to wynika?
Nie może, RB str 97 pierwszy akapit, ten oddział musi mieć ten same troop type co bohater.
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Macias pisze:
wokrze pisze:Jak to w końcu jest? Czy na przykład postać "monstrous infantry" może użyć takiego lookouta od zwykłej "infantry"? I z czego to wynika?
Nie może, RB str 97 pierwszy akapit, ten oddział musi mieć ten same troop type co bohater.
Jak rozumiem to jest w angielskiej wersji podręcznika? Bo przy sobie mam tylko polską i nie ma tam niczego takiego.

Awatar użytkownika
Macias
Kretozord
Posty: 1824
Lokalizacja: SNOT - filia w Pogórzu

Post autor: Macias »

Tak, w angielskiej wersji jest "If lone character is hit by shooting attack of any kind a LoS role can be attempted, provided there is a friendly unit consisting of 5 or more models of the character's troop type within 3". "
Azgaroth pisze:30 savage orków z wardem na 5+ i dodatkową bronią + lord na dziku i szaman walczą z 40 halabardnikami imperium (I tura - działa choppas). Dzikusy wbijają jedną ranę ( :shock: ), lord na dziku zapomina jak się walczy i nie wbija nic, szaman nie trafia. Halabardnicy wbijają 10 ran, test LD na stubborna dwukrotnie oblewam, na dystans ucieczki rzucam dwie jedynki :)
Imperialna moc!

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Oki - thanks :)

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Po ostatniej grze dwa szybkie pytanka się nasunęły.
1. Co się dzieje w przypadku gdy Sorcerous Portal rzuci fireballa w jednostkę, która jest w walce wręcz? Trafienia są rozdzielane losowo między obie jednostki jak w przypadku strzelania, czy też trafienia otrzymuje tylko ta jedna najbliższa jednostka?
2. W nawiązaniu tego co wyżej. A co w przypadku gdy będzie to czar niezadający obrażeń tylko wzmocnienie lub osłabienie? W losowy oddział czy najbliższy? Wg mnie w najbliższy, bo czary wzmacniające i klątwy mogą być rzucane do walki wręcz.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

crazygandalf pisze:Po ostatniej grze dwa szybkie pytanka się nasunęły.
1. Co się dzieje w przypadku gdy Sorcerous Portal rzuci fireballa w jednostkę, która jest w walce wręcz? Trafienia są rozdzielane losowo między obie jednostki jak w przypadku strzelania, czy też trafienia otrzymuje tylko ta jedna najbliższa jednostka?
2. W nawiązaniu tego co wyżej. A co w przypadku gdy będzie to czar niezadający obrażeń tylko wzmocnienie lub osłabienie? W losowy oddział czy najbliższy? Wg mnie w najbliższy, bo czary wzmacniające i klątwy mogą być rzucane do walki wręcz.
1. Nie wszystkie czary można rzucać do walki wręcz. Np. Fireballa nie można. Dokładny opis masz na stronie 31.
2. Wzmocnienie / osłabienie (hex / augment) rzucasz na wybrany oddział sojuszniczy / wroga i tylko on oberwie z efektu czaru.

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

To, że fireballa w walkę rzucić nie mogę to wiem. Ale tu się rozchodzi o Sorcerous Portal. Taki element terenu, który rzuca kilka losowych czarów. I on może rzucić fireballa w najbliższy oddział. Pytanie jest co się dzieje, jeśli ten najbliższy oddział jest w walce wręcz?
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5711
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Jeżeli to jest pytanie o zasady odnośnie nowego booka WoCH, to musisz koniecznie wkleić opis. Inaczej nie jestem w stanie pomóc.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

crazygandalf pisze:To, że fireballa w walkę rzucić nie mogę to wiem. Ale tu się rozchodzi o Sorcerous Portal. Taki element terenu, który rzuca kilka losowych czarów. I on może rzucić fireballa w najbliższy oddział. Pytanie jest co się dzieje, jeśli ten najbliższy oddział jest w walce wręcz?
a może byś przeczytał co jest napisane do końca ?
Sorcerous Portal to magiczny teren z RB, jest w jego opisie, że targetuje zawsze najbliższy oddział i nie ma znaczenia czy jest on w walce. Czytamy ze zrozumieniem i pełen opis a nie tylko listę czarów jakie można rzucić
The spell does not need a line of sight, always targets the closest unit (regardless of range, if unit is in combat and so on) is automaticaly cast and cannot be dispelled.
str 125 mały RB

trafienia otrzymuje zawsze najbliższy oddział, więc nic nie rozdzielasz, tak samo czary hex/augment idą na 1 najbliższy oddział
jeśli z jakiegoś powodu masz 2 oddziały w takiej samej odległości to sobie rzuć na 4+ który oberwie (ale to mega rzadko by było :))
skąd ci wyszło o losowym celu to nie wiem
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Kurczę, czytałem to kilka razy, ale nigdy nie zapamiętałem tej końcówki. Sorry za te noobowskie pytanie. Wygląda na to, że podczas gry nieświadomie rozegraliśmy to prawidłowo. :D
A te losowe cele to mi jeszcze z Mordheima zostało takie przyzwyczajenie, jak również opis strzelania do walki opisany w skavenslave'ach mnie natchnął. Dzięki bardzo za wyjaśnienia.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

ODPOWIEDZ