Kilka pytań początkującego v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Furion, Lidder, kudłaty

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1394
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Ciara » 10 cze 2018, o 23:20

Tak. Łuki olewają modele swoich rozmiarów i mniejsze na potrzeby covera.
Obrazek

Awatar użytkownika
Flinsh
Chuck Norris
Posty: 556
Rejestracja: 17 sie 2013, o 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Flinsh » 14 sie 2018, o 14:58

Cześć,
Mam pytanie do 8ed.

Czy armor piercing 1 jakoś wpływa na wynik savu Chaos Knighta który ma:
- chaos armor (4+)
- shield (6+)
- horse barding (5+)

Po zsumowaniu wychodzi, że armor save jest jakby na 1+ no ale na 1 to zawsze fail jeżeli chodzi o armor save.
Więc jeżeli Chaos Knighci robią armor save przeciw jednostce o sile 3 z armor pircem (1) to traca rane tylko na wynikach z jednym oczkiem?
Moje malowanko "Galeria" Flinsh'a Zapraszam do przejrzenia, komentarze mile widziane :D

Awatar użytkownika
Stan
Postownik Niepospolity
Posty: 5091
Rejestracja: 6 sie 2009, o 22:34

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Stan » 14 sie 2018, o 17:53

tak

Awatar użytkownika
Flinsh
Chuck Norris
Posty: 556
Rejestracja: 17 sie 2013, o 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Flinsh » 14 sie 2018, o 18:27

Stan pisze:tak
Dzieki! :)

Twardzi są skubańcy :p
Moje malowanko "Galeria" Flinsh'a Zapraszam do przejrzenia, komentarze mile widziane :D

Awatar użytkownika
Flinsh
Chuck Norris
Posty: 556
Rejestracja: 17 sie 2013, o 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Flinsh » 15 sie 2018, o 09:39

Kolejne pytania do 8ed :)
1. Czy las ogranicza widocznosc?
2. Czy jednostka ktora jest calkowicie w lesie moze szarzowac na jednostki poza lasem?
3. Czy jednostka poza lasem moze szarzowac na jednostke calkowicie w lesie?
Moje malowanko "Galeria" Flinsh'a Zapraszam do przejrzenia, komentarze mile widziane :D

Awatar użytkownika
krystian1wielki
Niszczyciel Światów
Posty: 4140
Rejestracja: 3 wrz 2009, o 13:35
Lokalizacja: FENIX Włocławek/Gdańsk

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: krystian1wielki » 17 sie 2018, o 12:24

1. Nie
2. Tak
3. Tak

Awatar użytkownika
Flinsh
Chuck Norris
Posty: 556
Rejestracja: 17 sie 2013, o 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Flinsh » 17 sie 2018, o 12:36

Dziekuje! :)
Moje malowanko "Galeria" Flinsh'a Zapraszam do przejrzenia, komentarze mile widziane :D

Awatar użytkownika
Handelson
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 199
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 15:38
Lokalizacja: Strefa Zero, Poznań

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Handelson » 18 sie 2018, o 13:54

Czy aura regeneracyjna z altara wampirów sie kumuluje? Tzn model bez regeneracji w zasięgu dwóch aur otrzymuje regenerację na 5+?

Awatar użytkownika
MikiChol
Chuck Norris
Posty: 556
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 11:15
Lokalizacja: Poznań

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: MikiChol » 18 sie 2018, o 18:23

All R&F models in friendly units within 6” gain Fortitude (6+). Ghasts in friendly units within 6” gain Fortitude (4+)
instead.
Additionally, all R&F models in friendly units from Core within 6” of one or more Cadaver Wagons gain Fortitude (+1,
max 5+) during their first Round of Combat.
Nie. Wózek daje regene na 6+, a nie +1 do regeny (+1 daje dodatkowo corom podczas 1 rundy combatu, ale do max 5+. które już osiągają z 1 wózkiem, drugi nic nie robi w tym przypadku).

Awatar użytkownika
Flinsh
Chuck Norris
Posty: 556
Rejestracja: 17 sie 2013, o 14:57
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Flinsh » 19 sie 2018, o 11:34

Siema,
Kolejne pytanie do 8ed mam :D

Jest oddział kawalerii. Jeźdźcy mają Frenzy. Czy konie też mają frenzy czyli +1 atak?
Moje malowanko "Galeria" Flinsh'a Zapraszam do przejrzenia, komentarze mile widziane :D

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1055
Rejestracja: 25 lis 2013, o 09:28
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Tirit » 20 sie 2018, o 06:50

Cześć, mam pytanie o random MV. Nie mogę znaleźć w RB zapisu o tym, że jak podczas fazy ruchu za pomocą random MV dotknę przeciwnika to liczy się jako szarza. Zostało to usunięte?
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
WarX
Chuck Norris
Posty: 593
Rejestracja: 28 gru 2017, o 16:49
Lokalizacja: Katowice

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: WarX » 20 sie 2018, o 08:48

Tirit pisze:Cześć, mam pytanie o random MV. Nie mogę znaleźć w RB zapisu o tym, że jak podczas fazy ruchu za pomocą random MV dotknę przeciwnika to liczy się jako szarza. Zostało to usunięte?
Hej! To efekt czyszczenia zasad. Na 83 stronie podręcznika masz:

At the end of step 2 of the Movement Phase Sequence
.
(after Rally Fleeing Units), the unit must move using the
rules for Pursuing units
.
, with the following exceptions (that only apply in the Movement Phase, unless specified
otherwise):
Kluczowe tutaj jest rules for Pursuing units ;) Które masz na 56 stronie

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1055
Rejestracja: 25 lis 2013, o 09:28
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Tirit » 20 sie 2018, o 09:19

To idąc dalej, czy z Witchcrafta random MV - chyba 5tka - (w fazie magii) może dopchać mój unit do przeciwnika jako szarże? i w tej samej turze odbywać combat?
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Bela
Falubaz
Posty: 1218
Rejestracja: 17 lis 2011, o 18:24

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Bela » 20 sie 2018, o 09:25

Nie, bo czar nie mówi 'oddział wykonuje RM' tylko 'oddział otrzymuje RM', wiec wykonuje go dopiero w swojej najbliższej fazie ruchu.
Polskie tłumaczenie 9th Age :
9th Age PL

Tłumaczenie na zamówienie (np. AoS, Mordheim) => PW

Awatar użytkownika
Tirit
Falubaz
Posty: 1055
Rejestracja: 25 lis 2013, o 09:28
Lokalizacja: Strzelce Opolskie

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Tirit » 20 sie 2018, o 09:48

Bela pisze:Nie, bo czar nie mówi 'oddział wykonuje RM' tylko 'oddział otrzymuje RM', wiec wykonuje go dopiero w swojej najbliższej fazie ruchu.
I cały misterny plan.....ech....
a czysto teoretycznie jak zarzucić 5tke i 1ke z witchcrafta to wtedy byłoby to możliwe?
Jeden mówi o wykonaniu magicznego ruchu odrazu
a drugi, że ma random MV.
There is no escape from Chaos, it marks us all.

Obrazek

Awatar użytkownika
Bercik
Chuck Norris
Posty: 494
Rejestracja: 8 sty 2010, o 17:23
Lokalizacja: Katowice

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Bercik » 20 sie 2018, o 10:53

Nie, bo oddziały z random mv nie mogą wykonaywać magical mv.

Awatar użytkownika
Handelson
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 199
Rejestracja: 20 wrz 2011, o 15:38
Lokalizacja: Strefa Zero, Poznań

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Handelson » 25 sie 2018, o 17:29

1. Czy Lamia na tronie bez żadnej zbroi ma wbudowany Distracting? tzn -1 do hit do tronu?
2. Czy Lamia na tronie przekazuje WS z hełmu odziałowi w którym przebywa?

ironhead
Chuck Norris
Posty: 455
Rejestracja: 31 sie 2007, o 20:28

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: ironhead » 26 sie 2018, o 17:20

ad 1. Tron nie jest Gigantic więc według tej zasady Distracting przenosi się na Tron:
20.C Personal Protections
If at least one model part has a Personal Protection, the entire combined model follows the rules of the Personal
Protection, unless the model’s mount is of Gigantic Size (and therefore has the Universal Rule Massive Bulk).
In this case, only the mount’s Personal Protections are applied. For example, if a Character with Distracting mounts a horse
(Standard Size), the combined model is affected by Distracting. If the Character instead mounts a dragon (Gigantic
Size), the combined model is not affected by Distracting.
ad 2. A dlaczego miałaby nie przekazywać oddziałowi, do którego jest dołączona skoro tak mówi zasada ? :)

Awatar użytkownika
DarekH
Chuck Norris
Posty: 570
Rejestracja: 4 sty 2016, o 10:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: DarekH » 29 sie 2018, o 15:31

Takie dwie sytuacje:
1) Szarża na oddział - oddział znajduje się w odległości powiedzmy 5,1 cala od przyjaznego oddziału reakcja ucieczka - na kościach wypada 5. Teraz czy oddział zatrzymuje się 1 cal przed swoim sprzymierzonym oddziałem czy ucieka przez niego zatrzymując się za nim?
2) oddział szarżujący dopada uciekający oddział, który zostaje usunięty jako poległy - czy szarżujący w takiej sytuacji może wykonać najeżdżanie?

Awatar użytkownika
Ciara
Falubaz
Posty: 1394
Rejestracja: 19 sie 2012, o 06:26
Lokalizacja: Animosity Szczecin
Kontakt:

Re: Kilka pytań początkującego v 2.0

Post autor: Ciara » 29 sie 2018, o 19:43

1) przesuwasz oddział dalej (nie ważne czy to impas, wróg czy przyjaciel) aż znajdziesz się w legalnej pozycji.
2) najeżdzanie robisz po rozegranej turze combatu. Jak go zagonisz to nie było tego combatu. Możesz zrobić combat reformę po zdanym teście ld.
Obrazek

ODPOWIEDZ