Pytania ogólne v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

Zablokowany
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania ogólne v 2.0

Post autor: misha »

bohater opuszcza oddział tylko w fazie Remaining Moves (dział bohaterów, punkt leaving a unit)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
swieta_barbara
habydysz
Posty: 14639
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: swieta_barbara »

misha pisze:bohater opuszcza oddział tylko w fazie Remaining Moves (dział bohaterów, punk leaving a unit)
Obrazek

Awatar użytkownika
Shaga
Chuck Norris
Posty: 449
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Shaga »

Czy na 3000pkt można wziąć drugiego BSB?
www.shaga.pl (już nie taki) nowy (ale na pewno najlepszy) sklep Gdynia ul.Morska 173

Awatar użytkownika
Wojtuś
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3830
Lokalizacja: The Gamblers Wrocław

Post autor: Wojtuś »

Hahah! Nie.
https://idefly.pl - robimy koszulki, bluzy itd dla klubów!

wokrze
Kradziej
Posty: 922

Post autor: wokrze »

Ad pytania o czar Acquiescence i random movement in general
Shino pisze:random movement nie zmienia wartosci move. Daje zasade random movement, ktora zmienia sposob poruszania sie oddzialu.
Mam chwilową zaćmę, albo analfabetyzm wtórny, bo mam problem z opisem zasady random movement. Dwa sety pytań:
1. Czy oddział musi wykonać random move'a? (compulsory movement) Czy może zadecydować, że stoi jak jest? A czy można wykonać sam pivot on the spot bez poruszenia? Co z machiną pod takim czarem - może strzelić? czy musi się ruszyć? czy może strzelać na wprost bez pivota w stronę celu?
2. Proces ruszania unitu z randomem: najpierw odwracamy cały oddział w kierunku ruchu (pivot on the spot; de facto reorganizacja bez zmiany formacji - jak rozumiem musi być legalna? czyli 1" apart itp?), a potem popychamy go k6?

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

1. Musi. Obrót nie jest istotny, trzeba rzucić i poruszyć się w jakąkolwiek stronę o wylosowaną odległość. Dotyczy to także machin wojennych i wszystkich innych jednostek objętych czarem. To dobry sposób na wyłączenie maszyny, bo ruszona maszyna nie może już strzelać.
2. Tak jak mówisz.

Awatar użytkownika
Kallessin
Mudżahedin
Posty: 269
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Kallessin »

Bondziorno.
Pytanie pewnie sie przewijalo niejednokrotnie, ale po ostatnim uscisleniu mam problem z przekonaniem kolegi.
Mag na orzelku a sprawa Net of Amyntok.

No to jedziem. Informacje z Rulebook'a:
Str 10 Characteristic tests:
"Where a model has more than one value of the same characteristic, as is the case with cavalry, for example, a characteristic test is always taken against the highest of the values"

A teraz ze bohater na orzelku to kawaleria:
Str 85 Character mount:
"Some characters can ride monstrous beasts, in which case the model use the rules for monstrous cavalry".
Str 105 Monstrous cavalry mount:
"..troop type 'monstrous cavalry' and follows all the rules for both characters and monstrous cavalry."

No to idziem co to ta monstrous cavalry znaczy.
Str 83 Monstrous cavalry:
"All the cavalry rules apply to monstrous cavalry with one exception - monstrous cavalry always use the highest wounds characteristic the model has.. "

A co do kawaleri:
Str 82 Split profile:
"...has two sets of characteristic, one for the rider and one for the mount, it is treated in all the respects as a single model - the rider can not dismount"

A w uscisleniach 6.12.2013 :
Str 6 Net of Amyntok
"Czarodziej wykonuje test na własnej sile za każdy czar, który chce spróbowac rzucic. Jeżeli ten test mu się nie powiedzie, to inni
bohaterowie mogą probowac czarowac. "

I teraz, pytanie zasadnicze - jak wrzucony bedzie Net na maga na orzelku to tesci na sile maga czy modelu (orzelka)?

PS
W uscisleniach jak mniemam jest zamysl o 'Net' i magu w oddziale, szkoda ze to nie zostalo uscislone ;)

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Kontakt:

Post autor: Lidder »

Kallessin pisze:jak wrzucony bedzie Net na maga na orzelku to tesci na sile maga czy modelu (orzelka)?
Bondziorno. Na najwyższej.

Jak sam zacytowałeś mamy do czynienia ze Split Profile, a przy testach używamy najwyższej wartości (gdy posiadamy kilka), chyba, że wyraźnie inaczej jest zaznaczone.

Prohu
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: Prohu »

Witam, mam niby proste pytanie ale jakos nie moge znalesc dokladnie info chodzi o szarze ktora fizycznie po wykonaniu daje tylko konkaty 2 z 3 ema modalmi (3 czerwone 2 zielone)
miejsca jest na styk dlatego przy dostawieniu sie i wheelnieciu jest ograniczona ilosc w kontakcie, i czy po takiej szarzy zeby zmaksymalizowac ilosc
w combacie czerwony moze przesunac sie praktycznie calym unitem w prawo dokladajac caly klockek do combatu ?
W RB jest ze zawsze ma byc jak najwiecej ale, czy wlasnie z racji malego miejsca pomiedzy klockami dostawia sie ile moze a pozniejsza maksymalizacja juz nie obowiazuje ?
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

W szarzy masz 1 wheel i tym mozesz maksymalizowac. Tam nie ma slowa o teleportach jak to co rozwazasz. Nie ma miejsca na wiecej to nie ma
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Prohu
Pseudoklimaciarz
Posty: 32

Post autor: Prohu »

sry ze tak mecze ale czy jeszcze jakas inna osoba mogla by potwierdzic sprawe tego "maksymalizowania" bo pomimo tego pewna osoba dalej powatpiewa czy to aby prawda i twierdzi ze moze sie dostawic pozniej po wheelu zeby zmaksymalizowac ilosc modeli w combacie pomimo iz fizycznie nie bylo by to mozliwe samym wheelem i trzeba zrobic takie dodatkowe "tele"

Awatar użytkownika
Myzu
Mudżahedin
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań, Strefa zero

Post autor: Myzu »

Misha dobrze mowi.

Andrzej
Pan Spamu
Posty: 8217
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: Andrzej »

potwierdzam
Lidder pisze:- Co się dzieje, gdy kawaleria normalnym ruchem, nie marszem, przechodzi przez murek?
- To samo co wtedy, gdy idziesz na imprezę poderwać jakąś dziewczynę.

Awatar użytkownika
Marks
Falubaz
Posty: 1492

Post autor: Marks »

Maksymalizacja odbywa się w ramach darmowego wheela, na który zezwala ruch szarży. Tak więc kręcić należy w taki sposób, żeby finalnie zetknęło się jak najwięcej modeli.
Puszka Pandory, o immersji w grach
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1
Nosił Wilk razy kilka, czyli inaczej o grach TellTale Games
http://polygamia.pl/Polygamia/1,94534,1 ... .html?bo=1

Kharn
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Kharn »

Na obrazku jest miejsce więc czerwony prostokąt może się tam wsunąć i zmaksymalizować liczbę stykajacych się modeli, lecz gdyby nie było tam dla niego miejsca i jeśli zielony ma miejsce, wtedy on się dosuwa do czerwonego.
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

Kharn pisze:Na obrazku jest miejsce więc czerwony prostokąt może się tam wsunąć i zmaksymalizować liczbę stykajacych się modeli, lecz gdyby nie było tam dla niego miejsca i jeśli zielony ma miejsce, wtedy on się dosuwa do czerwonego.
Przepraszam, że co?
Nie możesz przesuwać oddziałów ot tak. Poczytaj rulebook i opis szarż.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Kharn
Wałkarz
Posty: 67
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: Kharn »

Rb mówi, że jeśli szarzujacy nie styka się wszystkimi modelami i nie może nic więcej zrobić, to wtedy szarzowany się ustawia odpowiednio.
We're Nudist Beach. It is the name of our organization. Nudist BEEEEAAAACH!

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

nie czaisz, domykanie drzwi to zupełnie inna historia
przeczytaj ptk, close the door tam jest to o czym piszesz, czyli np dotkniesz oddzialu, ale ze względu na inne modele/tereny ty jako szarżujący nie jesteś w stanie zamknąć szarży, wówczas jeśli to możliwe szarżę domyka cel

ale nadal jest to domykanie, a nie przesuwanie w bok oddziałów, w szarżach nie ma żadnych teleportów i przesuwania do boku, musisz legalnym ruchem dotknąć i masz 1 90 stopniowy wheel, by maksymalizować base to base, nic więcej

przeczytaj jeszcze raz albo dwa rulebook w szarżach i staraj się zrozumieć co tam jest napisane, wróć jak coś będzie kłopotliwe dalej :) pomożemy, ale nie upieraj się na siłę, że masz rację
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

A gdybyś dalej miał wątpliwości - uwierz nam, to tak nie działa. Będzie szybciej :)
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

high five :D
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Zablokowany