Pytania o magię v 2.0

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania o magię v 2.0

Post autor: misha »

nadal decyzja organizatora
w uscisleniach nie ma teclisa ani kairosa
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

ślivek
Kretozord
Posty: 1659

Post autor: ślivek »

misha pisze:to tylko moje zdanie, konkluzje to się zawsze mogą zmieniać nie oceniałbym tego jako pomyłki/racji czy braku racji
zasady mimo wszystko ewoluują i dobrze o nich pogadać jak się coś nowego pojawia, zwłaszcza jak wydawca daje du*y w tak ważnej zasadzie gry jak domena magii
a na szamanie na pajonku to raczej się nie grało :)

z tym LoU to w sumie LS mogłaby ustalić coś w odniesieniu do każdej armii, pewnie to robią :) i misterny plan ujrzy wkrótce światło dzienne
Zostałem źle zrozumiany - nie wypominam ludziom, że źle ocenili czy coś bo nawet nie wiem czy wtedy nie było jakiegoś faq czy precedensu właśnie czy cokolwiek. Tak napisałem bo szybciej określić o które podejście chodzi :)
Na Spidershrine i tak się nie będzie grało pewnie niezależnie od tych czarów czy są czy ich nie ma, racja.

Jednak Grey Seer czy stosuje swoją dowolną dystrybucję czarów pomiędzy lorami szczurzymi i LoU czy też albo szczurze lory albo LoU to jest pytanie.
Obrazek

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

misha pisze:loremaster ze swiatyni pajaka to zasada specjalna jak kazda inna
w opisie zasady loremaster nie ma mowy o tym by następowało kasowanie czarów, GW zwaliło zasady imo po raz kolejny

dopoki nie wyjdzie jakies FAQ/errata to moim zdaniem zostaje LoU 3/4 lev losowany + loremaster z zasady specjalnej czyli znasz 2 domeny na goblinie... smutne z jednej strony
opis generowania czarów nie pomaga tutaj jakos
ma ktos inny pomysl co z tym?

ten akurat loremaster z pajaka wynika z zasady specjalnej wierzchowca jest dodatkowy, jakby loremaster byl na poziomie bohatera, jak np Slann z loremaster high magic to nie ma wplywu, bo wybierajac domene masz loremastera, wybierajac inny lore losujesz
zalezy jak to jest opisane moim zdaniem
No właśnie o pająka mi chodziło. Początkowo też myślałem o opcji, że ma oba lory razem, ale potem uznałem, że to niedorzeczne, żeby taki goblin znał 10/11 czarów, więc nawet nie brałem tego pod uwagę. Ale to w końcu GW. Fuck the logic. Aczkolwiek grywalność takiego pająka i tak pozostawia wiele do życzenia, więc jakiś OP to nie jest w sumie.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
Święty
Chuck Norris
Posty: 462
Lokalizacja: Giżycko / Olsztyn

Post autor: Święty »

Moim zdaniem też jest tak że albo wybiera możliwość posiadania Loremastera danej domeny albo z LoU bierze tyle czarów ile może bez zasady loremaster ;)
Grolshek pisze:Obyś w piekle Slaanesza za pasywnego robił.
Najnowszy plik do Army Builder 2.2c: http://chomikuj.pl/debelial/Army+Builde ... 9732380.ab

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

oczywiście to jeden z mozliwych scenariuszy - co GW miało na myśli

tu podejście tez mi się podoba, chociaż nie rozwiązuje kwestii loremastera :) u gobosów
http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php? ... 44&start=0
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

A ja będę bronił mojego goblina.

Po pierwsze znamy przypadki postaci z więcej niż jednym lorem. Ba jest to od razu postać z więcej niż jednym loremasterem! - Manfred von Carstein, loremaster vampire i loremaster death. Co oznacza, że można mieć więcej niż jednego loremastera (i nie jest tu wykluczone w opisie zasady) co przez analogie prowadzi do wniosku, że można mieć więcej niż jednego lore'a.

Po drugie, już poruszone, loremaster małe łaaa jest zwykła zasadą, jej istnienie wynika z przedmiotu i nie jest obligatoryjne. Skoro więc możemy sobie wyobrazić, że goblin na pajonku bez ołtarza wybiera LoU jako swój lore i losuje z niego czary to nie ma podstaw, zeby dokupując przedmiot został tez loremasterem małego łaaa. Ma to taki sam skutek jak danie mu mieczyka z ASFem.

Po trzecie - przypadki w lizakach z dyscyplinami jasno wskazują, że sygnaturek i loremastera nie można łączyć. Co daje nam możliwość interpretacji, w której skoro na poziomie szczególnym istnieje zakaz, to na poziomie ogolnym zakazu nie ma - dlatego musiał zostać dodany

Po czwarte, co wspomniał misha - w opisie zasady brak dodania, że mag nie może mieć innych czarów z innego lore mają zasadę loremaster - interpretacja taka już nawet nie jest RAI - jest po prostu życzeniowym myśleniem części graczy.

Podsumowując - mój pajonk unosi teraz wielkiego mistrza nekromancji, który ochoczo krzyczy, wskrzesza wrajty (które się fantastycznie bedzie konwertowało) hexy (savage'e na dzikach!) i popycha swoje unity do walki marszem (kolejny zestaw moich interpretacji czaru numer 1! :D)

Miłego dnia życzę :)
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Slayer Zabójców
Masakrator
Posty: 2333
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Slayer Zabójców »

-QC- wiesz w domu każdy gra jak chce, ciekawe tylko jak będzie na turniejach :P
Obrazek

Awatar użytkownika
Shino
Nerd Forumowy
Posty: 13990
Lokalizacja: Ordin Warszawa

Post autor: Shino »

zwykła zasadą, jej istnienie wynika z przedmiotu i nie jest obligatoryjne
chcesz powiedziec, ze moje demony moga uciekac, bo itp jest zwykla zasada i nie jest obligatoryjna?

QQrydza
Prawie jak Ziemko
Posty: 9482
Lokalizacja: Szybki Szpil

Post autor: QQrydza »

Chodziło mi o to, że zasada wynika z przedmiotu i gdzieś w edycji mi sie zaplątało. Gdybys miał w demonach opcję brania lub nie brania ITP to wtedy uzyskalibyśmy to o co mi chodziło :P
"W mojej ocenie byliśmy lepsi skillowo ale przeciwnicy byli lepiej ograni, przygotowani pod nas, mieli lepszy rozpiski, większy głód zwycięstwa i mieliśmy trochę peszka."
"T9A to gra o wykorzystywaniu maksymalnym potencjału obrysów figur składających się z kwadratów"

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Czy Birona podwaja ruch czołgu? Albo jakiegokolwiek innego RM? Jak tak to w jaki sposób?

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

FAQ ? :) tam jest sporo użytecznych rzeczy
Q: Does Birona’s Timewarp affect units with the Random
Movement or other movement special rules? (Reference)
A: Yes, however far they can normally move, it will be
doubled. For example, a unit with the Random Movement
(2D6) special rule rolls a 9. This would then be doubled to
18.
Reference Section – The Lore of Light, Birona’s Timewarp.
Change “[...]Movement[...]” to “[...]Movement
Allowance[...]”
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Hoax
Masakrator
Posty: 2011
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Hoax »

Dziękuję :)

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

Mam jakieś zaniki pamięci - jak się mają snajperki np. z Lore of Death do maszyn? Czy można takim czarem potraktować katapultę? Czy używa się wtedy statów maszyny czy obsługi?
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

Awatar użytkownika
Naviedzony
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6355

Post autor: Naviedzony »

Można. Najwyższego LD w oddziale, a więc obsługi.

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

Dzięki! Zawsze patrzyłem na snajperki tylko pod kątem characterów, ale wygląda na to że to przede wszystkim świetny sposób na maszyny...
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

generalska Ld działa zgodnie z FAQ :) i tylko 12/24" zasięgu snajperek, więc to nie takie super
Ostatnio zmieniony 6 lis 2014, o 08:22 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Kanadian
Falubaz
Posty: 1304

Post autor: Kanadian »

misha pisze:generalska Ld działa zgodnie z FAQ :) i tylko 12/24" zasięgu, więc to nie takie super
a zwykła generalska nie przypadkiem 12/18", typo? czy coś się zmieniło?

Awatar użytkownika
Havelock
Kradziej
Posty: 919
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Havelock »

Kanadian pisze:
misha pisze:generalska Ld działa zgodnie z FAQ :) i tylko 12/24" zasięgu, więc to nie takie super
a zwykła generalska nie przypadkiem 12/18", typo? czy coś się zmieniło?
Zapewne chodzi o zasięgi snajperek.
Ludvik pisze:Wystawianie np. Black Knightów jako Blood Knightów uważam za osobistą obrazę

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Taa o snajperki ;)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Rikard
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 100

Post autor: Rikard »

Mam pytanie o działanie czaru power of darkness, co się dzieje jak na rzucie wyjdzie mi, że wygenerowałem 3 kości power'a przy ograniczeniach euro? Dostaje tylko 2 kości i wound'a czy dostaje 2 kości a wounda nie dostaje, ponieważ nie jest możliwe wygenerowanie 3 kości w ograniczeniach euro, a tylko za wygenerowanie 3 kości obrywa się wound'a..

opis czaru:
Then add D3 power dice to your power pool. If three dice are generated, the caster suffers a Wound with no armour saves allowed.

ODPOWIEDZ