Nietypowe sytuacje - skaveńskie wykopki.

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Nietypowe sytuacje - skaveńskie wykopki.

Post autor: Kalesoner »

Siema, nie znalazłem odpowiedzi w skaveńskim faq, więc wrzucam pytania w oddzielnym temacie z racji na całkowitą wyjątkowość tej jednostki i jej zasad.

Jeśli nie da się udzielić jasnych odpowiedzi uargumentowanych zasadami to może potrzeba to uściślić?

Od jakiegoś czasu gram na oddziale 25 nighrunnerów z warp-grinderem. Zasady wykopywania są podane w podręczniku do Skavenów.
W podręczniku jest napisane, że kiedy marker wykopywania zniesie, albo wypadnie hit pod oddziałem przeciwnika, szczury sa ustawiane w walce od przodu. (64 strona angielskiego booka do Skavenów)

Pytania:
Co się dzieje jeśli cały przód oddziału przeciwnika jest już zajęty np. przez krawędź stołu, lub inny sojuszniczy bądź przeciwny oddział?
Co się dzieje kiedy między przodem oddziału a innymi jednostkami nie ma miejsca na wystawienie oddziału w całosci, nawet przy pominięciu zasady 1"?
Co jeśli mogę dostawić tylko warp-grindera, a nie mogę dostawić jednostki lub odwrotnie?

Moje sugestia: w podręczniku Skavenów jest opis jak należy traktować oddział wykopywaczy, kiedy ten trafi pod impasa, może należy zastosować tę zasadę?
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

podbiję wątek
Obrazek

Awatar użytkownika
Bombaj
Chuck Norris
Posty: 471

Post autor: Bombaj »

dołożę swoje pytanie o ten sam unit, skoro nie umiem odpowiedzieć na poprzednie ;)

Według zasad, kiedy grinder oddali się od swojego "parent unit" powyżej 3" zostaje zniszczony. Czy dotyczy to też ruchów losowych - czyli na przykład macierzysta jednostka overrunuje 12 cali a grinder 3. jest zniszczony?

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

To ja odpowiem.

Ten zapis nie dotyczy ruchów w ogóle. Napisane jest, ze jesli grinder znajdzie się pod koniec tury Twojej lub przeciwnika ponad 3 cale od parent unit to jest niszczony. To wszystko co Cię w tej kwestii interesuje.
Obrazek

kudłaty
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3552

Post autor: kudłaty »

Ja osobiście jestem przeciwnikiem rozsuwania oddziałów, bo to potem tworzy dość dziwne akcje. Wrzuciłem do nas do tematu i pacniemy to mam nadzieję w pakiecie z Vortexami.

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Mam nadzieję, że nie udupicie i tak niezbyt mocnego oddziału. Zapis o impasach jest podobny do tego z obecnego booka Tk, więc może będzie pasował do tej sytuacji.


EDIT:

Co jest najpierw: rzut na wykopywanie czy deklarowanie użycia potionów
Czy mogę wypić potion na bohaterze, który się jeszcze nie wykopał?
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Morsereg pisze:[

Kod: Zaznacz cały

Czy przedmioty magiczne i zdolności działają, jeżeli model jest za stołem? Czy można aktywowad przedmiot zza stołu?
Nie.
tak wiec do czasu az sie nie wykopia nie moga aktywowac potiona bo nie ma ich na stole.
Trzeba to było dać w moim temacie, bo tak robi się tylko zamięszanie.

Masz racje, dobry cytat znalazłeś.

Teraz tylko pozostają pytania: czy mogę odpalić potiona w ogóle w tej turze, czy mogę po tym jak rzucę na 4+ czy wychodzą czy nie, czy mogę go użyć dopiero po tym jak ustalę ostateczną pozycję markera i wystawię oddział.
Obrazek

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

w sumie to masz racje, ze tutaj powinienem to wrzucic.
dlatego tamten post polecial juz do kosza :)

co do nowej sprawy to podobnie jest z 'at the start of your magic phase'. czy TK moga dodac d3 kosci do poola i jednoczesnie uzyc trickster's sharda? tutaj znowu wchodza uscislenia sedziowskie:

Kod: Zaznacz cały

Przedmioty i efekty "at the beginning of magic phase"
Przedmioty i efekty "at the beginning of magic phase" działają po wygenerowaniu kości, ale przed pierwszym czarem.
jest uzyta liczba mnoga. tak wiec mozna uzywac wiecej niz jedna zdolnosc 'at the beginning...'.

jak by nie patrzec ma to sens. bo inaczej oznaczalo by to, ze majac dwie jednostki gutter runnersow mogl bys tylko jedna wprowadzic do gry :)
tak wiec odpowiadajac na twoje pytanie: mozesz wprowadzic jednostki a nastepnie wypic potiona ale nie mozesz zrobic tego odwrotnie.
co w sumie ma tylko plusy :) pijesz potiona jak juz masz pewnosc, ze jednostki sa na stole i, ze nie zostanie zmarnowany.
Ostatnio zmieniony 23 sty 2013, o 23:47 przez Morsereg, łącznie zmieniany 1 raz.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Przemawiają do mnie te analogie. Być może faktycznie nie wymaga to uściślania.
Najgorzej z tym wystawieniem.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Z tą zasadą ad impasów masz na myśli to, że wykopują się w losowym kierunku od impasa? W sensie rzucasz scaterką gdzie ustawić znacznik?
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Mam na myśli dokładnie to, co jest napisane w podręczniku do SK na s 64.
Obrazek

Awatar użytkownika
Lazur
Niszczyciel Światów
Posty: 4573

Post autor: Lazur »

Wydawało mi się, że to co napisałem było kiedyś w Skaveńskim faqu.
Chyba sporo odpowiedzi na Twoje pytania może dostarczyć errata i faq do szczurów.
"...Add the following new paragraph after the final paragraph
“If it is impossible to deploy the unit for any reason, then the
Skaven remain underground, and must follow the same
procedure to see if they arrive in their next turn. Note that you
must roll to see if marker scatters each time the Skaven try to
emerge, which may result in it scattering several times.”..."
Obrazek

Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

No to chyba jestem ślepy, że to przeoczyłem. #-o
Pytanie tylko jak zdefiniujemy niemożliwe do wystawienia w przypadku hitu pod oddziałem z zajętym frontem? Ale pewnie tak, ze nie wychodzą.
Obrazek


Kalesoner
Szczur Królów
Posty: 13706
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Post autor: Kalesoner »

Sorry za kłopot, zwłaszcza dla Ciebie Kudłaty.
Ten temat można zamknąć i zostawić na przestrogę, że czytanie faq z ctrl + f pod hasłem nightrunner nie zawsze daje to, co przejrzenie na spokojnie całego dokumentu. :wink:

Aczkolwiek pytania z potionem się do czegoś przydały. :)
Obrazek

ODPOWIEDZ