Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Furion, kudłaty, Lidder

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5586
Rejestracja: 14 lut 2007, o 22:59
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Furion » 6 lut 2014, o 09:48

Cel wątku:
Przed napisaniem posta koniecznie przeczytaj ten temat.

Pytania wszelakie, za wyjątkiem magii. Jeżeli problem o który masz pytanie wydaje Ci się wyjątkowo skomplikowany - to nie pisz w tym temacie, tylko załóż osobny wątek.

Jeżeli jesteś początkującym graczem i masz pytanie o mechanikę gry lub o zrozumienie podstawowych zasad - to sprawdź kilka pytań początkującego.

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 504
Rejestracja: 7 sie 2008, o 14:56

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Cylindryk » 7 lut 2014, o 13:48

Pytanie jest tak naprawdę o wording.
Jak dobrze kojarzę, bronie magiczne nie mogą mieć ognistych ataków (w sensie, nie działa na nie Banner ognisty).
Obecny wording Enscrolled weaponek:
Attacks made with ensorcelled weapons are resolved at +1 Strenght. In addition, these are magical attacks.
Pytanie brzmi: czy obecnie banner dający ogniste ataki działa na Ensorcelled Weaponki?

Niestety, nie mam jak sprawdzić w RB, a zapis, który pamiętam, był po polsku, więc "prawdopodobnie wypaczający oryginalny sens". Jak to tłumaczenia. :/

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Rejestracja: 2 lut 2009, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: misha » 7 lut 2014, o 13:52

magiczny atak to nie magiczna broń
działa:)
Ostatnio zmieniony 7 lut 2014, o 14:27 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Cylindryk
Chuck Norris
Posty: 504
Rejestracja: 7 sie 2008, o 14:56

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Cylindryk » 7 lut 2014, o 14:24

Powinno... tyle to i ja wiem. :P
Ale potrzebuję jakiegoś pewnego potwierdzenia, co by później nie być oskarżanym o wałki. ;)

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Rejestracja: 2 lut 2009, o 11:37
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: misha » 7 lut 2014, o 14:26

potwierdzenie masz w rulebooku
jest napisane na co nie dzialaja flamingi na magic weapons, enscrolled ma tylko magical attacks, wiec w czym problem?
łączysz obie rzeczy i masz jasną sytuację

chcesz to zrobię edit, i usunę to "powinno" :P
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11519
Rejestracja: 9 maja 2008, o 16:23
Lokalizacja: The Gamblers
Kontakt:

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Dymitr » 9 lut 2014, o 15:01

hand weapon która daje+1 do siły i magiczne ataki. Flaming działa.
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4765
Rejestracja: 14 mar 2009, o 01:11
Lokalizacja: The Gamblers

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Durin » 9 lut 2014, o 16:20

Treason of tzeentch na poniższym oddziale:

Dla uproszczenia oddział LD7 i głup mag LD9 z magią death w środku.

a) snajperka z death - na jakim LD?
b) zadawanie głupoty - na jakim LD?
c) test marszu aby wyjść z oddziału - na jakim LD?

Imo wszystko na 7, ale lepiej się upewnić bo było to kontrowersyjne ostatnio na turnieju.
Dlaczego na 7 mimo unmodified? Bo treason nie modyfikuje LD tylko każe używać najniższej wartości.
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Heretic
Falubaz
Posty: 1480
Rejestracja: 8 lip 2012, o 12:29
Lokalizacja: Szybki Szpil/Katowice

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Heretic » 9 lut 2014, o 18:41

Durin pisze: Bo treason nie modyfikuje LD tylko każe używać najniższej wartości.
:lol2: :lol2: :lol2: No, ale przecież każąc używać innej statystyki ld właśnie dochodzi do modyfikacji. To tak samo jakbyś, że Sword of might nie dodaje +1 do S tylko modyfikuje ją o +1 i doszukiwał się różnicy :)
Wiara, że is­tnieje bóg i Niebo, że Ma­ria nig­dy nie umarła, że Je­zus nie miał ziem­skiego oj­ca i chodził po wodzie, że mod­litwy zos­tają spełnione, — żad­ne z tych prze­konań nie jest po­par­te do­woda­mi. A jed­nak wierzą w nie mi­liony ludzi. Być może jest tak dla­tego, że po­wie­dziano im, by w to wie­rzy­li, kiedy by­li tak ma­li, że wie­rzy­li we wszys­tko.

- profesor Richard Dawkins

Awatar użytkownika
Hoax
Kretozord
Posty: 1993
Rejestracja: 26 mar 2013, o 21:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Hoax » 9 lut 2014, o 19:05

Slavy nie wywołują paniki i można do nich strzelać. Powyższe zasady dotyczą tylko skavenów, czy również ich ewentualnych sojuszników?
Obrazek

Awatar użytkownika
Durin
Niszczyciel Światów
Posty: 4765
Rejestracja: 14 mar 2009, o 01:11
Lokalizacja: The Gamblers

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Durin » 9 lut 2014, o 19:16

Dodanie i modyfikacja to jedno i to samo. Nakaz używania innej, niemodyfikowanej to coś innego.

Treason działa tak jak napisałem, Lidder potwierdza:)
Barbara pisze:Może nie wszyscy się w tym środowisku lubimy, ale akurat prawie wszyscy się znamy. To że dwóch znajomych da sobie czasem po ryjach nie powinno chyba nikogo dziwić.

Awatar użytkownika
Lidder
Niszczyciel Światów
Posty: 4679
Rejestracja: 3 gru 2008, o 15:26
Lokalizacja: Chełm Śląski dumą całej Polski!
Kontakt:

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Lidder » 9 lut 2014, o 19:28

Tak, wystarczy przeczytać FAQ.

Awatar użytkownika
Heretic
Falubaz
Posty: 1480
Rejestracja: 8 lip 2012, o 12:29
Lokalizacja: Szybki Szpil/Katowice

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Heretic » 9 lut 2014, o 20:43

Lidder pisze: wystarczy przeczytać FAQ.

To element, który muszę dopracować #-o #-o #-o :wink:
Wiara, że is­tnieje bóg i Niebo, że Ma­ria nig­dy nie umarła, że Je­zus nie miał ziem­skiego oj­ca i chodził po wodzie, że mod­litwy zos­tają spełnione, — żad­ne z tych prze­konań nie jest po­par­te do­woda­mi. A jed­nak wierzą w nie mi­liony ludzi. Być może jest tak dla­tego, że po­wie­dziano im, by w to wie­rzy­li, kiedy by­li tak ma­li, że wie­rzy­li we wszys­tko.

- profesor Richard Dawkins

Awatar użytkownika
JarekK
Bothunter
Posty: 4884
Rejestracja: 25 sty 2010, o 18:20
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: JarekK » 14 lut 2014, o 12:51

Co to sa ranged attacks? I co pod nie podchodzi?
JimMorr pisze:Ogień żarptaka jest tak gorący, że rura mięknie...

panterq
Masakrator
Posty: 2415
Rejestracja: 8 sty 2012, o 15:57
Lokalizacja: Legion

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: panterq » 14 lut 2014, o 12:57

Jesteśmy właśnie w trakcie uściślania wyraźnego podziału.
Generalnie chodzi o wszystkie ataki wykonywane nie będąc w base to base z przeciwnikiem i które nie mają wyraźne zaznaczone, że są shooting attack.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

diuk
Falubaz
Posty: 1487
Rejestracja: 22 mar 2011, o 20:03

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: diuk » 18 lut 2014, o 10:55

W związku z tym co zostało przegłosowane w sprawie Spirit Leecha:

Mam maga (8ld) w oddziale z gienkiem (9ld) i sztandarem (+1 LD) oraz DnD (-3ld).

Czy LD na magu wynosi 8 na potrzeby Spirit Leech ? Czy biorę LD z oddziału i wtedy 7 ? Bo się nie za bardzo opłaca brać z oddziału Liderkę - ale nie wiem czy można wybrać czy jest się po prostu zmuszonym do wzięcia liderki z oddziału ?

Teoretycznie strona 10 RB, mówi o tym że zawsze trzeba używać najwyższej - czy odpowiedź brzmi zatem:

Mag ma niemodyfikowaną LD 8, natomiast musi używać najwyższej (modyfikowalnej) liderki z oddziału 9+1-3 = 7 ?

Czy wtedy samotny mag z DnD ma 5 LD na potrzeby SL ? Czy jego LD jako samotnego gostka już nie podlega modyfikacjom ?
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
Pixel
Wodzirej
Posty: 709
Rejestracja: 23 lut 2010, o 21:32

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Pixel » 18 lut 2014, o 15:06

Z tego co ja kojarzę (poprawcie, jeśli się mylę) bierzesz LD9. Najwyższa niemodyfikowana w oddziale. Gdyby Twój mag był w innym oddziale, a genek w oddziale z sztandarem +1LD, to z IP rozdaje LD10, po rzuceniu na niego hexa rozdaje juz tylko LD7. Ja tak to rozumiem.
- W życiu nie zobaczysz dwóch rzeczy: pierwszego stołu i cycków.

diuk
Falubaz
Posty: 1487
Rejestracja: 22 mar 2011, o 20:03

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: diuk » 18 lut 2014, o 15:23

Temat jest skomplikowany i przeniosłem go tutaj:

http://forum.wfb-pol.org/viewtopic.php?f=3&t=43298

EDIT:

temat zamknięty, więc chyba nie ma co dyskutować.
Szukam: zamienników do Silver Helmsów

Kontakt PM

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1404
Rejestracja: 11 lis 2007, o 18:38
Lokalizacja: Nemezis

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: oczko » 19 lut 2014, o 10:39

pytanie - czy za pomocą dorzutu d6 gobliński doom diver może wlecieć w unity w combacie? i drugie - jeżeli nie - to czy jak w wyniku scatera wpadł na taki oddzial to musi użyć dorzutu żeby z takich oddziałów zejść?

i drugie - polowicznie dotyczące magii, ale nie do końca... - czy jeżeli popchnę fanatyka wind blastem to może on wpaść w oddział/liczyć się jakby wpadl? - pytam bo jest to szczególny przypadek modelu który może przechodzić "przez" jednostki

po zeszłorocznym DMP pamiętam dyskusje o kącie w jakim można puszczać vortex, a teraz czytam że właściwie można go puścić nawet do tyłu - jak to w końcu jest?

i jeszcze jedno - w poprzednim wątku była dyskutowana sytuaja wejcia wampira/nekromanty do oddziału sprzymierzonego oraz ewentualnego sypani. Co jeżeli w wyniku ran zostaje sam taki heros z jednym modelem z innej armii? pytam bo mialem ostatnio taką sytuację w bitwie towarzyskiej
Obrazek

Awatar użytkownika
Kołata
Prawie jak Ziemko
Posty: 9412
Rejestracja: 10 gru 2006, o 21:40
Lokalizacja: Jeźdźcy Hardkoru

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Kołata » 19 lut 2014, o 11:21

oczko pisze:pytanie - czy za pomocą dorzutu d6 gobliński doom diver może wlecieć w unity w combacie? i drugie - jeżeli nie - to czy jak w wyniku scatera wpadł na taki oddzial to musi użyć dorzutu żeby z takich oddziałów zejść?
Nie można znosić specjalnie do kombatu. A jak zniesie przypadkowo, to nie trzeba złazić.

Awatar użytkownika
SaperHeart
Piłkarz
Posty: 710
Rejestracja: 11 sie 2008, o 08:18
Lokalizacja: Adeptus Geriatricus

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: SaperHeart » 19 lut 2014, o 11:23

Pytanie: Czy Stompy i TStompy idą w challengu w bohatera ? np. DeamonP vs Dreadlord/Vampire Lord/itp.
...Who dares wins...
Obrazek

ODPOWIEDZ