Pytania Ogólne v. 2.1

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Pocisk
Masakrator
Posty: 2456
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania Ogólne v. 2.1

Post autor: Pocisk »

Czyli jak model zginie przed stompami to przepadają?

crazygandalf
Chuck Norris
Posty: 606

Post autor: crazygandalf »

Przepadają, podobnie jak inne ataki z różną inicjatywą.
Sprzedaję ORKI, WoCh, HE, VC. Zapraszam!

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

czy parry save działa na stompy i hity z rydwanów?

Asmodai
Chuck Norris
Posty: 422

Post autor: Asmodai »

Nie - str. 88 BRB

ironhead
Chuck Norris
Posty: 458

Post autor: ironhead »

esgaroth pisze:czy na potrzeby brzytwy używa się generalskiej liderki?
Stan pisze:Nie
yyy, a ten zapis z faq'a ? :)

Kod: Zaznacz cały

Q: Do units benefit from their General’s Inspiring Presence for the purposes of spells that use Leadership, such as Spirit Leech or Okkam’s Mindrazor? (p107)
A: Yes.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

jak w FAQ GW, chociaż wg ETC to standard of discipline nie mozna uzyć a wg GW już tak jak dobrze pamietam :)
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2015, o 06:06 przez misha, łącznie zmieniany 1 raz.
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

Tu nie chodzi o ETC FAQ. Wystarczy zajrzeć w ostatniego FAQa GW do Rule Booka ;)
Q: Do units benefit from their General’s Inspiring Presence for the purposes of spells that use Leadership, such as Spirit Leech or Okkam’s Mindrazor? (p107)
A: Yes.
ETC FAQ to zupełnie inna bajka i wszystko zależy od tego, czy gra się na niego czy nie, ale tej kwestii akurat nie zmienia wcale, tylko potwierdza :)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

a tak, ETC tylko inaczej podchodziło do Standard of Discipline vs Spirit Leech itp :) spoxik
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

kszyhu
Chuck Norris
Posty: 378
Lokalizacja: kraina wolnego rynku

Post autor: kszyhu »

Siema, po kilku latach wracam do gry, tym razem na 8 edycji, wcześniej grałem 7 a age of sigmar nie uznaję.
Przeczytałem rulebooka i mam 4 wątpliwości, będę niezmiernie wdzieczny jeśli ktoś się pofatyguje by mi odpowiedzieć.

1)Zasada "parowanie", jeśli dobrze rozumiem, każdy kto ma hand wepona i tarczę, to w walce wręcz od przodu dostaje warda na 6+? Jeśli tak to ta zasada zupełnie zabiija bretonię, której jedyną konkretną zasadą specjalną jest ward na 6+.

2)Ataki wspomagające-czy mając oddział z włóczniami, dwa rzędy biją normalnie a trzeci wspomaga? Czy też włócznie nic nie dają w tej edycji dla odziałów z jednym atakiem na model, co też znowu zabija kolejny niezwykle ważny bretoński oddział jakim są chlopi?

3)Walka wręcz: jak rozumiem szarża nie daje nic oprócz +1 do rezolucji, czyli jak szarżuję, to już nie uderzam jako pierwzy?

4)gdy trwa walka wręcz i na przykład szarżuję i jako, że mam najmniej inicjatywy, to jednostki wroga atakują jako pierwsze i zabiją mi cały pierwszy szereg, to czy wogóle mogę atakować tymi co się wsunęli do pierwszego szeregu z drugiego? Czy też po prostu tracę możliwość ataku i od razu przechodzimy do rezolucji?

dzięki i pozdro

Awatar użytkownika
Azurix
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3000
Lokalizacja: Łódź Klub:"Ośmiornica Łódzka" Stowarzyszenie:"Wargaming"

Post autor: Azurix »

kszyhu pisze:1)Zasada "parowanie", jeśli dobrze rozumiem, każdy kto ma hand wepona i tarczę, to w walce wręcz od przodu dostaje warda na 6+? Jeśli tak to ta zasada zupełnie zabiija bretonię, której jedyną konkretną zasadą specjalną jest ward na 6+.
Hand Weapon & Shield daje 6+ Warda, ale tylko na pieszo i nie dotyczy to Stompów, Impactów i Breath Weaponów :wink:
kszyhu pisze:2)Ataki wspomagające-czy mając oddział z włóczniami, dwa rzędy biją normalnie a trzeci wspomaga? Czy też włócznie nic nie dają w tej edycji dla odziałów z jednym atakiem na model, co też znowu zabija kolejny niezwykle ważny bretoński oddział jakim są chlopi?
Włócznia pozwala uderzać z dodatkowego szeregu, ale jeśli ten oddział nie szarżował w tej turze. Jednostka taka bije się wtedy z 3 szeregów, a jak ma Hordę, to nawet z 4 :)
kszyhu pisze:3)Walka wręcz: jak rozumiem szarża nie daje nic oprócz +1 do rezolucji, czyli jak szarżuję, to już nie uderzam jako pierwzy?
Szarża sama w sobie daje +1 do CRa. Uderza się po inicjatywie :P
kszyhu pisze:4)gdy trwa walka wręcz i na przykład szarżuję i jako, że mam najmniej inicjatywy, to jednostki wroga atakują jako pierwsze i zabiją mi cały pierwszy szereg, to czy wogóle mogę atakować tymi co się wsunęli do pierwszego szeregu z drugiego? Czy też po prostu tracę możliwość ataku i od razu przechodzimy do rezolucji?
Straty w 8 edycji zdejmuje się z tyłu. Jeśli usuwany jest Bohater, to modele szeregowe zajmują jego miejsce. W związku z tym normalnie masz możliwość ataku, chyba że stracisz cały oddział zanim uderzysz 8)
III Zasada Dynamiki Newtona - Aktualizacja 2013: "Gdy menel jedzie tramwajem, to tramwaj jedzie menelem" :lol:

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
esgaroth
Falubaz
Posty: 1253
Lokalizacja: trójmiasto
Kontakt:

Post autor: esgaroth »

nie mogę do końca zrozumieć akapitu "charging a fleeing enemy" ze strony 23 małego rulebooka,
czy zasady reformy po zdaniu ld testu obowiązują przy wdeptaniu w ziemię oddziału który zadeklarował ucieczkę jako reakcje na moją szarże czy tylko dotyczą tych jednostek które uciekały już w poprzedniej turze? i drugie pytanie, w którym miejscu wykonuję reformę po wdeptaniu uciekającego unitu, tam gdzie stał ten unit bez przesuwania o tyle ile wyrzucił na uciekanie, tam gdzie stoi po swojej ucieczce, czy jeszcze dalej na pełnym zasięgu mojej szarzy M+2d6?

woodspirit
Mudżahedin
Posty: 243

Post autor: woodspirit »

Czy według etc daemon prince jest greater deamonem?
Bulwok pisze: W byciu battlowcem najlepsze jest przebywanie w pomieszczeniu z 34 innymi mężczyznami. Nie mogę się już doczekać

Awatar użytkownika
Glegut
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3916
Lokalizacja: W-wa

Post autor: Glegut »

nie

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

Według end of times na magie rzuca sie 4 koscmi. Jak wtedy demony dostają buffy ze swojej tabeli?

Awatar użytkownika
Wilqu
Falubaz
Posty: 1250

Post autor: Wilqu »

Hej czy jest ktoś w stanie na szybko wkleić tutaj zasady hellblastera po polsku.
Interesuje mnie szczególnie tłumaczenie 1szego missfire(z 3ech rzutów).
Obrazek






_________________

panterq
Masakrator
Posty: 2461
Lokalizacja: Legion

Post autor: panterq »

1 misfire - liczbę strzałów z pozostałych dwóch rzutów dzielisz na 2
2 misfire - rzucasz na tabelkę
3 misfire - wypalasz 30 strzałów po czym organki znikają.
Yes they drink blood. Yes, some of them have been known to command armies of the damned. But at least they're not Elves.
- Niles Valera, Agitator

Awatar użytkownika
salix
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 123

Post autor: salix »

Nie bijta od razu jak nie ten dział ale tutaj szybciej otrzymam odpowiedź zważywszy na fakt że zagląda tu o wiele więcej osób

chodzi o system lotra nie bede tłumaczył po co mi to bo nie gram w ten twór ale potrzebuje jakiś zarys statystyk i umiejętności jednostki HARAD ABRAKHAN GUARD albo chociaż jakiś link do zasad.

sorry że to nie ten temat ale jak pisałem szybciej otrzymam odpowiedź
Kloc orków wbija się w 3 obslugantów i krasiowego master inżyniera- fartem wbija ino 1 rane, krasie oddają 5 ran i orkowie czmychają...po kilku nieudanych szarżach- kloc orków znika bezpowrotnie a inżynier spokojnie wraca do maszyny...

valve
Mudżahedin
Posty: 262
Lokalizacja: Siedlce

Post autor: valve »

macie gdzies nowe zasady na bazyliszka?

abad86
Wałkarz
Posty: 69

Post autor: abad86 »

Jeśli gram z ziomkami 2 vs 2 po 2 armie na stroni to jak wygląda kwestia magii? Czy każdy z graczy ma na stronę 2k6 z wiatrów i jak z dispelowaniem wtedy, czy cała strona ma 2k6 i trzeba się dzielić kośćmi na 2 graczy?

In_the_sea_of_blood
Chuck Norris
Posty: 441

Post autor: In_the_sea_of_blood »

Tak jak napisałeś, 2k6 na stronę. Co do dispela, nie musicie się dzielić. Ten, który ma lepszą rękę, lepszą anty magię, może dispelować wszystkie czary, rzucone na własne, lub sojusznicze jednostki.
"Blood Bowl is like a war- no winners, just survivors"

ODPOWIEDZ