Skakanie bohaterami po oddziałach i wheele kreska

Jak zaszarżować trzy oddziały na raz, strzelać z łuku ze sztandarem w ręku i schować przed ostrzałem wielkiego spaślaka w grupie pokurczów.

Moderatorzy: Shino, Lidder, kudłaty, Furion

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
king89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Czestochowa

Skakanie bohaterami po oddziałach i wheele kreska

Post autor: king89 »

Jak bohater wychodzi z oddziału i wchodzi do drugiego to sie liczy odległość z krawedzi jednostki czy od jego umiejscowienia faktycznego


X(boh 0 0 0 chce przybyć tu 2 2 2 2 liczy się odległość od x czy od końca oddziału wiec od modelu 0


Mama kreskę zombie chce się obrócić jak na dole albo w ogolę to mierze ruch tylko przodu? Np. robiąc 3 cale w bok to dupa robi nawet z 9 cali czy się mierzy tylko przód i nie ważne tył przy kreskach?

xxxxxx

x
x
x
x

Awatar użytkownika
Shakin' Dudi
Masakrator
Posty: 2633
Lokalizacja: Moria - Lublin

Post autor: Shakin' Dudi »

Miałem dokładnie to samo pytanie :D

Jak dla mnie to wał ewidentny do operowania banshee w zombie - strzela gdzie chce.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

po co dodatkowy temat? pytania ogolne nie wystarczą? :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
Dydu
Masakrator
Posty: 2288
Lokalizacja: Legion Kraków

Post autor: Dydu »

Odnośnie drugiego, to żaden model w oddziale nie może przekroczyc 2xM

Awatar użytkownika
king89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: king89 »

2 razy marsz czy 2 move? A co z bohaterami?

Awatar użytkownika
Morsereg
Szef Wszystkich Szefów
Posty: 3080

Post autor: Morsereg »

dwa razy move czyli marsz.
mierzysz odleglosc jaka przeszedl model ktory ma jak najwiecej do przejscia. w twoim wypadku beda to modele na koncu.

jesli zas chodzi o pierwsze pytanie to liczysz od modelu a nie od oddzialu.
DragoMir pisze:
Vallarr pisze:Dopiero zobaczylem date pierwszego posta. Nekromancja krasi to zboczenie :evil:
Jaka kurna nekromancja? Krasie nie używają magii ogarze! To nie Dragon age!

Awatar użytkownika
king89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: king89 »

danke!

Awatar użytkownika
Dymitr
Ace of Spades
Posty: 11531
Lokalizacja: The Gamblers

Post autor: Dymitr »

nie zawsze jest to taki latwe. bohater moze przejść dwa razy MV, ale wchodząc do unitu staje czasem pojdzie wiecej, bo musi stanac w najblizszym (jeśli to dalej niz jego podwojony ruch) legalnym miejsce. Gdzie takowe się znajduje masz opisane w rb

Edit: proszę podawać źródło.
Furion
Lohost pisze: Nie myslalem ze to kiedys powiem, ale za Dymitra byl ordnung i az mi tego brakuje.

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

Najblizsze miejsce to uscislenie ls i tam gramy, sam rb nie stawia limitu wiec na 2 koniec hordy można by go wcisnac albo na czolo kreski przez 1/4 stolu :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

nie wiem czy wheele (kreską) były erratowane, ale jeżeli nie to rule book mówi nam:
"When performing a wheel, the leading edge of the formation moves forward, pivoting round one of the front corners"
a zaraz później mówi jak mierzyć odległość: "When a unit performs a wheel, every model counts as having moved as far as the outer model. Zaraz pod spodem jest rysunek z przykładaniem miarki do frontowego modelu - tego który "biegnie po okręgu. Z tego by wynikało że jednak mierzy się przód kreski (RB str. 14). Dodatkowe zamieszanie może powstać kiedy zaczniemy wheelować skirmishem - kreska np. dria obróci się o 90 stopni później zreformuje żeby wszystkie patrzyły do przodu i ruszy dalsze 8,5 cala. trocę to dziwne. Czy podane przeze mnie fragmenty były erratowane/uściślane/Faq-owane itd?
Obrazek

misha
Wielki Nieczysty Spamer
Posty: 6586
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: misha »

skirmish nie wheeluje
faq mowi jak ruszasz skirmish

masz dozwolony zasieg 2xM i w tym zasiegu przestawiasz oddzial tak zeby model nie przekroczyl 2xM tyle, nie ma wheelow

ale fakt, że rysunek jest dosyc jednoznaczny, że liczenie ruchu jest od zewnętrznego modelu z 1 szeregu a nie z ostatniego :)
Klub Adeptus Mechanicus http://admech.club Warszawa, Okęcie, Al Krakowska
Sklep FGB Figurkowe Gry Bitewne http://fgb.club Warszawa, Zelazna 69A

Awatar użytkownika
oczko
Falubaz
Posty: 1407
Lokalizacja: Nemezis

Post autor: oczko »

zostało to jeszcze potwierdzone w FAQ choć ten co mam nie koniecznie jet najnowszy - nie wiem kiedy wyszła ostatnia wersja
Obrazek

Awatar użytkownika
king89
"Nie jestem powergamerem"
Posty: 102
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: king89 »

to jak jest bo gościu mówi ze jest jak ty jak na rysunku.... A inni z tym podwójnym movem

Awatar użytkownika
Furion
Postownik Niepospolity
Posty: 5709
Lokalizacja: Gorzów Wlkp. "Rogaty Szczur"

Post autor: Furion »

Podręcznik, strona 97, paragraf joining a unit.
Oprócz tego uściślenia sędziowskie i odpowiedni punkt o bohaterach dołączających do oddziałów.

pozdrawiam
Furion

ODPOWIEDZ